Met schade en schande

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Met schade en schande

#136 Bericht door Geert S » woensdag 30 januari 2008, 10:40

Mart schreef:Geert,
Dit forumlid woont al bijna 20 jaar in Thailand, 15 jaar in Cha-am, getrouwd met een NIET barvrouwtje en ga voor het Thaise nieuwjaar definitief wonen in de geboorteplaats van mijn echtgenote.

Geert, kunnen we samen met hulp van Joe een boek gaan schrijven ?
Vergeleken met jouw kom ik echt pas net kijken met m'n 4 jaartjes wonen in Udon Thani! Toegegeven, ik werk al bijna 30 jaar bij de koopvaardij en ben dus al even lang aan het zwerven over de wereld, in Nederland kom ik nog maar weinig. Geloof dat de eerste keer Thailand ergens in '82 was als ik het goed heb en daarna ben ik er met tussenpozen regelmatig weer terug geweest. Werk heel veel met oosterlingen (meestal zitten we nog maar met 2 Nederlanders aan boord, soms alleen, de rest zijn Fillepijnen, Chinezen, Thai, Indonesiers, etc) dus op die manier ken ik de cultuur ook wel wat langer en je doet een hoop lokale kennissen hier in het Verre Oosten op die je dan soms ook in je verlof weer opzoekt en waar je dan ook wat dieper mee kunt praten over achtergronden en cultuur en zo, zo heb ik via via trouwens ook destijds mijn vrouw leren kennen.

Aan een boek ben ik nog lang niet toe :lol: voel ik me nog veels te veel een 'groentje' voor, maar ik geloof dat dit forum wel heel erg waardevol is, ik volg het al jaren en merk echt dat er een hoop wijsheid in de diverse berichten zit, dingen waar je wat aan hebt, en denk dat we moeten blijven streven om dat zo te houden, dus ook toekomstige 'would-be' expats die nog aan alles twijfelen op weg helpen.

We kunnen altijd alle forum berichten gebundeld uitbrengen :lol:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Met schade en schande

#137 Bericht door Mart » woensdag 30 januari 2008, 14:11

Wouter_Udon schreef:
Mart schreef:Geert,

Jij ben een van de weinige die het echt begrijpt. Joe geeft het echt toe dat P. niet de plaats is waar je moet gaan wonen, en wil later ook naar een eigen stekje in de Isaan.
( Toch gaan we proberen aardbeien te kweken )

Met belangstelling volg ik jouw berichten.

Dit forumlid woont al bijna 20 jaar in Thailand, 15 jaar in Cha-am, getrouwd met een NIET barvrouwtje en ga voor het Thaise nieuwjaar definitief wonen in de geboorteplaats van mijn echtgenote.

Geert, kunnen we samen met hulp van Joe een boek gaan schrijven ?
Ik vrees dat het zonde is van de energie die je hier in gaat steken maar je bent denk ik oud en (eigen?)wijs genoeg om hier zelf over te kunnen oordelen :lol:

In welke plaats/omgeving gaan jullie wonen?

Heb je al een titel voor het boek in gedachten of moeten we hier een enquete gaan houden? :lol:
Wout, inderdaad 70 ( oud ???? ) eigenwijs ? zeker, want eerst moet WSF van de grond, en daarna een boek.
Titel, Niet zo zacht als zijde, en niet zo buigzaam als bamboe. ;)

Waar me gaan wonen?
Zie http://rumbletum.org/Asia/Thailand/Kala ... tml#themap
Je kan nog 1 keer inzomen. Je zie daar een klein wit stipje, vlak bij een riviertje. Wij krijgen geen overburen, want dat ik een natuurgebied van de Royal fam.
Op de kaart drukken en dan zie je ook de wegen.
Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe weg naar Mukdhahan, de nieuwe brug naar Laos.
Kom je een keer op de koffie?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Met schade en schande

#138 Bericht door Mart » woensdag 30 januari 2008, 14:17

jumbo schreef:
Mart schreef: Dit forumlid woont al bijna 20 jaar in Thailand, 15 jaar in Cha-am, getrouwd met een NIET barvrouwtje en ga voor het Thaise nieuwjaar definitief wonen in de geboorteplaats van mijn echtgenote.
Dat is minder goed nieuws Mart, moeten we in de toekomst naar de sticks om van je vertellingen en gastvrijheid te genieten????
En ik ben nog wel een strandliefhebberd.....;-D

J
Jumbo, geen paniek. Ik mag best af en toe een lang weekend weg. Khonkaen is maar 70 km. Ongeveer 1 uur vliegen en dan met jou naar het strand. :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Met schade en schande

#139 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 30 januari 2008, 15:43

Mart schreef: Wout, inderdaad 70 ( oud ???? ) eigenwijs ? zeker, want eerst moet WSF van de grond, en daarna een boek.
Titel, Niet zo zacht als zijde, en niet zo buigzaam als bamboe. ;)

Waar me gaan wonen?
Zie http://rumbletum.org/Asia/Thailand/Kala ... tml#themap
Je kan nog 1 keer inzomen. Je zie daar een klein wit stipje, vlak bij een riviertje. Wij krijgen geen overburen, want dat ik een natuurgebied van de Royal fam.
Op de kaart drukken en dan zie je ook de wegen.
Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe weg naar Mukdhahan, de nieuwe brug naar Laos.
Kom je een keer op de koffie?
Nou ja, wat is oud? Ik word dit jaar 50. Soms voel ik me 18 en soms 80. Maar daar heeft iedereen wel last van denk ik.
Leuk om te weten waar je gaat wonen, het zal ongetwijfeld heerlijk rustig zijn, net als bij ons in Bahn Kam Hai. Leuk de uitnodiging Mart, ik ga zeker bij je langs komen voor een bakje koffie.
Het zal deze zomer waarschijnlijk niet zijn omdat ik alleen even heel snel heen en weer ga om wat zaken te regelen in Thailand terwijl vrouw en kinderen thuis blijven maar eind van dit jaar kom ik graag bij je langs.

Trouwens, wel jammer dat die aap verdwenen is. :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Met schade en schande

#140 Bericht door jumbo » donderdag 31 januari 2008, 06:36

Mart schreef:
Jumbo, geen paniek. Ik mag best af en toe een lang weekend weg. Khonkaen is maar 70 km. Ongeveer 1 uur vliegen en dan met jou naar het strand. :cry:

Oke, dan is het goed, wilde net de trip herplannen naar Chantaburi......ook lekker


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Met schade en schande

#141 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 februari 2008, 03:58

Duiker schreef:joepattaya, je schrijft "Ik geef ruiterlijk toe, dat ik Pattaya woon,". Het staat er zo alsof het eigenlijk niet best is dat je daar woont. Nou, ik kom er dus graag. Helaas alleen voor vakantie, maar toch.

Duiker.
Het staat er inderdaad een beetje raar.......alsof het een schande is. Kun je nagaan hoe de meningen over Pattaya over het algemeen neergezet worden in dit, maar zeker ook in Engelstalige forums. Natuurlijk beleef je Pattaya als vakantie ganger op een andere manier; je gaat voorbij aan veel dingen (al dan niet bewust), waar je als inwoner vaak niet aan voorbij kunt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Met schade en schande

#142 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 februari 2008, 04:06

Wouter_Udon schreef:
Mart schreef:Geert,

Jij ben een van de weinige die het echt begrijpt. Joe geeft het echt toe dat P. niet de plaats is waar je moet gaan wonen, en wil later ook naar een eigen stekje in de Isaan.
( Toch gaan we proberen aardbeien te kweken )

Met belangstelling volg ik jouw berichten.

Dit forumlid woont al bijna 20 jaar in Thailand, 15 jaar in Cha-am, getrouwd met een NIET barvrouwtje en ga voor het Thaise nieuwjaar definitief wonen in de geboorteplaats van mijn echtgenote.

Geert, kunnen we samen met hulp van Joe een boek gaan schrijven ?
Heb je al een titel voor het boek in gedachten of moeten we hier een enquete gaan houden? :lol:
"Farang ting-tong - Een andere kijk op het leven in Thailand" is dat iets?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Met schade en schande

#143 Bericht door Mart » dinsdag 05 februari 2008, 04:25

joepattaya schreef:
Wouter_Udon schreef:
Mart schreef:Geert,

Geert, kunnen we samen met hulp van Joe een boek gaan schrijven ?
Heb je al een titel voor het boek in gedachten of moeten we hier een enquete gaan houden? :lol:
"Farang ting-tong - Een andere kijk op het leven in Thailand" is dat iets?
Zo'n goeie hebben we nog niet gehad.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

montry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 00:00

Re: Met schade en schande

#144 Bericht door montry » maandag 18 februari 2008, 00:35

alles in het leven is maar tydelyk,als je investeer in grond of huizen moet je het geld gewoon vergeten dat geld komt niet terug dus ga er niet voor lenen ik heb langere tyd in thailand geleefd en ik vind thaise mensen niet slechter dan nederlanders bedriegers heb je overal ik ga zo weer terug

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Met schade en schande

#145 Bericht door jumbo » maandag 18 februari 2008, 01:48

montry schreef:alles in het leven is maar tydelyk,als je investeer in grond of huizen moet je het geld gewoon vergeten dat geld komt niet terug dus ga er niet voor lenen
Ik denk dat de meerderheid daar anders over denkt, in Thailand koopt de farang cash omdat hij te oud is of geen hypotheek kan krijgen
Huren is geld wegflikkeren, kopen komt naar je toe

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Met schade en schande

#146 Bericht door Wouter_Udon » maandag 18 februari 2008, 09:17

jumbo schreef:
montry schreef:alles in het leven is maar tydelyk,als je investeer in grond of huizen moet je het geld gewoon vergeten dat geld komt niet terug dus ga er niet voor lenen
Ik denk dat de meerderheid daar anders over denkt, in Thailand koopt de farang cash omdat hij te oud is of geen hypotheek kan krijgen
Huren is geld wegflikkeren, kopen komt naar je toe

J
En wat denk je van doorgeven aan je kinderen?
Live your dream, don't dream your life.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Met schade en schande

#147 Bericht door perry » maandag 18 februari 2008, 16:06

jumbo schreef:
montry schreef:alles in het leven is maar tydelyk,als je investeer in grond of huizen moet je het geld gewoon vergeten dat geld komt niet terug dus ga er niet voor lenen
Ik denk dat de meerderheid daar anders over denkt, in Thailand koopt de farang cash omdat hij te oud is of geen hypotheek kan krijgen
Huren is geld wegflikkeren, kopen komt naar je toe

J
Cash kopen is inderdaad het beste maar of het dan later terug komt dat betwijfel ik.

In iedergeval je woont prettiger geen maandelijkse kosten in Nederland is casch kopen maar voor enkelen weggelegd.

Hier in Thailand heb je voor 2 a 3 miljoen al een leuk huisje en zeg nu zelf wat heb je aan een zo een grote kast van een huis als je 60+ bent :roll: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Met schade en schande

#148 Bericht door Ben » maandag 18 februari 2008, 17:14

perry schreef:
jumbo schreef:
montry schreef:alles in het leven is maar tydelyk,als je investeer in grond of huizen moet je het geld gewoon vergeten dat geld komt niet terug dus ga er niet voor lenen
Ik denk dat de meerderheid daar anders over denkt, in Thailand koopt de farang cash omdat hij te oud is of geen hypotheek kan krijgen
Huren is geld wegflikkeren, kopen komt naar je toe

J
Cash kopen is inderdaad het beste maar of het dan later terug komt dat betwijfel ik.

In iedergeval je woont prettiger geen maandelijkse kosten in Nederland is casch kopen maar voor enkelen weggelegd.

Hier in Thailand heb je voor 2 a 3 miljoen al een leuk huisje en zeg nu zelf wat heb je aan een zo een grote kast van een huis als je 60+ bent :roll: :lol:

Kopen geen probleem natuurlijk beter dan huren
de doffe ellende is de kwaliteit die is vaak ver heel ver te zoeken construktief heeft het weinig op de kous men zet een hok waarbij over de details niet is nagedacht
als je uiteindelijk denk dat je een goedkoop huisje hebt kom je vet op de koffie
materiallen die gebruikt zijn in veel standaard bouwblokjes laag van kwaliteit
1 jaar garantie kan het net overbruggen daarna komen de ongemakken
bouwers steken de helft in hun zak en zijn na een jaar niet meer thuis .

Bouwen erg leuk maar als je wat wil hou zelf het overzicht over de bouw
doe je dit niet en laat je het aan de thaisers en birmezen over koop je uiteindelijk een kat in de zak .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Met schade en schande

#149 Bericht door Mart » maandag 18 februari 2008, 18:24

Ben schreef:
Kopen geen probleem natuurlijk beter dan huren
de doffe ellende is de kwaliteit die is vaak ver heel ver te zoeken construktief heeft het weinig op de kous men zet een hok waarbij over de details niet is nagedacht
als je uiteindelijk denk dat je een goedkoop huisje hebt kom je vet op de koffie
materiallen die gebruikt zijn in veel standaard bouwblokjes laag van kwaliteit
1 jaar garantie kan het net overbruggen daarna komen de ongemakken
bouwers steken de helft in hun zak en zijn na een jaar niet meer thuis .

Bouwen erg leuk maar als je wat wil hou zelf het overzicht over de bouw
doe je dit niet en laat je het aan de thaisers en birmezen over koop je uiteindelijk een kat in de zak .
Maar als je huis laat bouwen is er toch wel een tekening en een bestek, alsmede een bouwvergunning ? Dan kan je de bouwer toch aansprakelijk stellen ? Of zie ik dat verkeerd.?
Moet men uberhaupt in Thailand een bouwvergunning aanvragen ? En wie doet dat dan ?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Met schade en schande

#150 Bericht door Jim » maandag 18 februari 2008, 22:43

bouwvergunning?
is 't al 1 april?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”