Met schade en schande

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Met schade en schande

#1 Bericht door Mart » maandag 08 oktober 2007, 16:22

Met schade en schande en soms met heel veel lesgeld hebben buitenlanders kennis gemaakt met een stukje cultuur van Thailand.
In het onderwerp:
Emigreren naar Thailand,
topic: de waarheid niets dan de waarheid
zijn al verschillende gezichtpunten naar voren gekomen.

Zeker uit de zwakkere sociale gebieden zijn veel vrouwen, meestal verlaten moeders, zoekende naar een buitenlandse partner.
Het kan zijn via haar werk, toeval, via een datingsite en veel meer.

Op welke wijze de relatie tot stand is gekomen is eigenlijk onbelangrijk, maar wel of de relatie in stand is gebleven.
Ergens las ik:
“Niets is voor niets bij een Thai, er zit bijna altijd wat achter”

Vaak hoor ik verhalen wat er mis is gegaan, en wat het allemaal heeft gekost. Menig forumlid zou een bijdrage kunnen leveren, zonder persoonlijke omstandigheden te vermelden.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#2 Bericht door perry » maandag 08 oktober 2007, 17:46

Elke negative ervaring is voor mij een reden om er nog harder voor te knokken dat het wel en keer zal lukken.

het verleden is voor mij geweest ik kijk altijd naar de toekomst de gene die mij voor de gek hebben gehouden hebben hun vet al gehad.

En anders krijgen ze het nog.
Niet van mij maar dat lost zichzelf wel op.

Ik ben geen helderziende en ook geen waarzegger maar het is belangrijk om positief te blijven ook in slechtere tijden.

En een ding wil ik nog zeggen loop niet alleen je L.L achterna als je een mooi meisje ziet :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » maandag 08 oktober 2007, 19:47

perry schreef:Elke negative ervaring is voor mij een reden om er nog harder voor te knokken dat het wel en keer zal lukken.

En een ding wil ik nog zeggen loop niet alleen je L.L achterna als je een mooi meisje ziet :wink:
Perry,
Ik ben van mening dat zeer vele wel een negative ervaring hebben, maar durven er niet voor uit te komen. Ik wel, maar wacht nog even.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#4 Bericht door marceziani » maandag 08 oktober 2007, 21:34

Eerste keer naar Thailand was in april 2006. Samen met een vriend, die al een aantal jaar een Thaise vriendin (Sukie) heeft en met nog twee bekenden drie weken naar Thailand gegaan. Van te voren al veelvuldig MSN-contact gehad compleet met webcam enzo met een vriendin van Sukie. Heel leuke tijd met haar gehad op Phuket. Daarna nog wat MSN-contact gehad. Ik vernam van die vriend van Sukie dat mevrouw ook een Engelsman erop nahield en ook nog een Thaise man. Drukbezet persoontje dus. Meteen gedumpt. Geen schade opgelopen in welk opzicht dan ook, maar wel meteen geleerd om op te passen en alert te zijn.

Momenteel met een andere Thaise schone aan het bellen, sms-en en zo. Heb haar voor het eerst ontmoet in december 2006. In augustus 2007 acht dagen mee opgetrokken en in december-januari zie ik haar drie weken. Eens kijken de komende maanden/jaren of ze betrouwbaar is, voor we grote stappen gaan ondernemen. Het probleem is wanneer weet je of iemand te vertrouwen is? Weten we vaak pas achteraf natuurlijk, als het kwaad al geschied is. Op dit moment geen reden om haar te wantrouwen, maar ook geen reden om haar 100% vertrouwen te geven. Dus met dat laatste wachten we nog maar even. Komende vakantie lekker van genieten en daarna zien we wel verder. Alles chaa chaa en niks leo leo. En alert zijn, ogen open houden. Alhoewel dat geen garantie is op succes....
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » maandag 08 oktober 2007, 22:47

wat is een negatieve ervaring?
kan dat wel gelden voor een relatie?

sommige relaties mislukken nu eenmaal, ook tussen nederlanders zijn er zat break-ups.

als je een 50+ farang bent en je speelt sugardaddy voor een 20+ thaise meid dan moet je niet zeuren dat het je een hoop geld heeft gekost nadat ze je heeft gedumpt voor de volgende handsome man :)

het is een ervaring maar niet per definitie negatief.

en als echt de hele relatie een negatieve ervaring was dan is het toch echt som nam na (eigen schuld, dikke bult).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#6 Bericht door Wereldvreemd » maandag 08 oktober 2007, 23:17

Ik zal maar niet reageren op Jim's opmerkingen en me gelijk bij Mart's poging tot het opstarten van een discussie aansluiten. Misschien is mijn verhaal niet echt negatief, maar ik denk wel een voorbeeld van wat je tegen kan komen.

Ik heb mijn vriendin leren kennen via het internet terwijl wij ons beiden vervelenden. In eerste instantie was het puur tijdverdrijf, maar we bleven elkaar intrigeren. In de loop der tijd ontwikkelde er een hele goede verstandhouding (relatie).

Het viel me echter op dat ze regelmatig een minder humeur had. In eerste instantie dacht ik nog aan de maandelijkse periode, maar deze periodes waren wel erg onregelmatig. Dus maar eens vraag gesteld en langzaam kwam het verhaal naar buiten. Iedere maand had ze moeite met rondkomen als gevolg van gigantische schulden, opgebouwd als gevolg van het verloren gaan van haar zaak tijdens de Tsunami, het onderhouden van de familie en de aankoop van een auto op afbetaling toen alles goed ging. Volgens mijn simpele berekening waren de lasten van de schulden al hoger dan het inkomen (toen 25.000 baht).

In de loop der tijd sloot ze ook nog maar een lening voor zus lief af, zodat zus een huis kon kopen voor later. Tja, sommige mensen doen teveel voor hun familie.

Met de verhalen van diverse boeken en dit forum in het achterhoofd ben ik afgereisd naar Thailand. Uiteindelijk twee maanden met haar doorgebracht en onze relatie bleek toch een stuk verder te gaan dan ooit gedacht en in dezelfde periode werd ik nog voorgesteld aan haar ouders.

kort geleden is ze voor de verandering naar Nederland geweest. Dat tripje betaalde ik. Ik ken de waarschuwingen ervoor, maar ik wist het voor dat ik iets op mijn hals haalde. Al die tijd hou je de waarschuwingen in je achterhoogd, maar je gevoel geeft aan dat je gek van haar bent, dus zet je de relatie door.

Nu voel ik mensen al denken, die stumperd stuurt iedere maand een cheque naar Thailand, maar niets is minder waar. Ik heb het een paar keer voorgesteld, maar ze weigert het consequent. Blijkbaar is ze te vertrouwen, of ze gaat voor de hoofdprijs. :D

De laatste tijd zijn we aan het praten of we samen verder kunnen gaan. Tja, en als je dat wil, dan moet je weten waar je aan toe bent. Dus maar is gevraagd hoe de stand van zaken is. Resultaat: Schuld 1,500,000 baht (iets meer), maandelijks lasten aan schulden: 67.000 baht. Nu kan ik jullie vertellen dat ga ik niet betalen.... Maar dan, wat moet je dan?

En zo sukkellen we nu weer een tijdje.
- -

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#7 Bericht door dutch » dinsdag 09 oktober 2007, 01:22

Hoe betaald een Thai,67.000 baht(netto!!) per maand?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » dinsdag 09 oktober 2007, 01:43

marceziani schreef: Eens kijken de komende maanden/jaren of ze betrouwbaar is, voor we grote stappen gaan ondernemen. Het probleem is wanneer weet je of iemand te vertrouwen is? Weten we vaak pas achteraf natuurlijk, als het kwaad al geschied is.
Ik hoop dat je die periode bedoelt als samenwonend, want via het internet als relatiemedium kom je daar niet achter

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 09 oktober 2007, 01:44

Wereldvreemd schreef:Ik zal maar niet reageren op Jim's opmerkingen en me gelijk bij Mart's poging tot het opstarten van een discussie aansluiten.
Er is niks mis met Jim zijn opmerkingen, ik denk dat het gros van de relaties zo in elkaar steekt met behoorlijke leeftijdsverschillen....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 09 oktober 2007, 01:47

dutch schreef:Hoe betaald een Thai,67.000 baht(netto!!) per maand?
spijker op zijn kop Dutch
Wereldvreemd een gewaarschuwd man telt voor 5 in dit geval.
Hoe denk je dat iemand die met haar eigen geld niet om kan gaan dan met een ander zijn geld/bezittingen zal omgaan.....inderdaad nog slordiger

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#11 Bericht door Luc » dinsdag 09 oktober 2007, 03:34

jumbo schreef:
dutch schreef:Hoe betaald een Thai,67.000 baht(netto!!) per maand?
spijker op zijn kop Dutch
Wereldvreemd een gewaarschuwd man telt voor 5 in dit geval.
Hoe denk je dat iemand die met haar eigen geld niet om kan gaan dan met een ander zijn geld/bezittingen zal omgaan.....inderdaad nog slordiger

J
Was dat wel allemaal haar eigen geld om auto op afbetaling en zaak optestarten en zo ja...? Hoe is ze er dan aangekomen ? Of had het vroeger eerst vleugels en is het met een vliegtuig gekomen ??? OF...Als ze dan eerst een zaak en..en.. allemaal op zich zelf verwezelijkt heeft weet ze wel hoe het moet en kan ze het terug opnieuw beginnen ....Mischien met wel wat financieele hulp maar zeker geen schulden afbetalen en zaak op andere naam ???? Die schulden zijn die officieel - banken, leeninstellingen- of is het KEPTANG ???. Ik denk wel dat er eindelijk iets van waarheid aan het loskomen is en dat er concrete vragen en antwoorden mischien gaan komen zodat later niet altijd iedere falang op dezelfde bobytraps moet stappen. Uit onze fouten leren en vooruit met de geit . Vergeven soms wel vergeten nooit. Het niet weten of niet kennen is niet fout ,niet willen leren is dat wel. Het weer is prachtig.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#12 Bericht door Ben » dinsdag 09 oktober 2007, 05:04

jumbo schreef:
dutch schreef:Hoe betaald een Thai,67.000 baht(netto!!) per maand?
spijker op zijn kop Dutch
Wereldvreemd een gewaarschuwd man telt voor 5 in dit geval.
Hoe denk je dat iemand die met haar eigen geld niet om kan gaan dan met een ander zijn geld/bezittingen zal omgaan.....inderdaad nog slordiger

J

500 % mee eens .


670000 = iets van 1400 euro er zijn er in Nederland die het met minder moeten doen .

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#13 Bericht door perry » dinsdag 09 oktober 2007, 05:08

Wat mijn relatie betreft heb ik niet echt problemen oke er zijn soms wat strubbelingen maar dat is in elke relatie simpel gezegd als je met een Thaise samen een relatie hebt of krijgt dan kost je dat geld en het ligt helemaal aan jouw in hoe veel je er voor over hebt.
Als ik iedere maand het geld op mijn rekening gestort krijg wat hier naar Thailand gestuurd wordt door zogenaamde Verliefde Farangs dan kan ik gaan Rentenieren en vet ook :lol: :wink:

Maar als je al weet dat ze zo een hoop schulden heeft dan weet ik niet of dat een verstandige keus is om daar mee verder te gaan want je gaat mee de diepte in.
Bijna 70.000 bht iedere maand dat is een normaal maand inkomen in Nederland dus hoe wil je dat gaan betalen???

Belangrijk is als je er een uit een goed milieu hebt dus van nette familie dat scheelt een stuk teminste dat is mijn ervaring.
Dat wil niet zeggen dat die anderen allemaal slecht zijn maar wees op je hoede er zijn er die zullen niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die kaal geplukt worden.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Ben » dinsdag 09 oktober 2007, 05:53

Wat is schade en waneer schande .


Mijn verhaal is nog niet af ik ben og bezig


Schade opgelopen zeker 100 % schande je inderdaad naar degene
die daar verantwoordelijk voor waren .

Een Thai kan zo maar 10 jaar geduld hebben voor de hoofdprijs .

Omdat ik regelmatig met het rechts sysyteem in aanraking kom hiet
en heel wat zaken zie passeren kan ik wel zeggen .

De Thai onder elkaar zeggen you can't trust nobody in Thailand
het staat slecht met je land als iedereen dit van elkaar denkt en zegt.
Er wordt gelogen en bedrogen bij de vleet voor elke bath zelfs in de rechtzaal wordt mijneed gepleegd als of het niets is .
en dan gaat het bijna om niets kleine zaakjes .


is het waar ja voor 99.999999999 %

zolang alles koek en ei is is er met een Thai best wel te leven
zo niet is een Thai Genadeloos Harteloos Medogenloos .
Laatst gewijzigd door Ben op dinsdag 09 oktober 2007, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#15 Bericht door perry » dinsdag 09 oktober 2007, 06:34

zolang alles koek en ei is is er met een Thai best wel te leven
zo niet is een Thai Genadeloos Harteloos Medgenloos .[/quote]

Dit is Jammer genoeg 1000% de Waarheid.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”