KOh Samet

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcus
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: vrijdag 17 augustus 2007, 20:33

KOh Samet

#1 Bericht door marcus » zondag 07 oktober 2007, 08:15

Weet er iemand iets over koh samet

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

Re: KOh Samet

#2 Bericht door fredlk » zondag 07 oktober 2007, 08:19

marcus schreef:Weet er iemand iets over koh samet
Ja, ikke. Het is een eiland niet te ver van Bangkok vandaan, met stranden en palmbomen en gebouwen / gebouwtjes om te logeren en / of te eten.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: KOh Samet

#3 Bericht door Ben » zondag 07 oktober 2007, 08:36

marcus schreef:Weet er iemand iets over koh samet

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... d&t=681073



FF wat verzameld zie verder ook de evt zoelfunctie


Wij komen elk jaar minstens een week op Koh Samet rond november / december, alvorens we verder trekken.
In het hoogseizoen dus, maar van enige drukte van toeristen hebben wij nooit wat gemerkt. Ik heb destijds een website gebouwd voor een resort aldaar genaamd: The Umbrella ( wordt momenteel verbouwd en voor 15 jaar verhuurd aan een andere eigenaar, ook de naam wordt veranderd in Lima Bella)
Maar elk jaar waren er maar 2 of 3 bungalows verhuurd.
Wij hebben foto's van het drukste strand van Koh Samet en kunnen die mailen, zodat je kan zien hoe enorm rustig het is.
En 10 minuten lopen van dit strand vandaan ben je helemaal alleen aan het strand.
Op koh Chang zijn wij ook geweest in november / december, maar wij vinden het daar in het algemeen toeristischer dan op Koh Samet.
Er wordt op het hele eiland dan ook volop gebouwd.
Er is een druk strand, waar de ligstoelen tot aan de watergrens staan,
doordat het strand erg smal is ( Op andere jaargetijden kan dat anders zijn, waarschijnlijk ook qua drukte), maar je kunt ook daar op rustige stranden verblijven.
Wij hadden het daar wel naar ons zin, maar er is verder weinig te beleven om wat langer te blijven.
Snorkelen viel zowel op Koh Chang en Koh Samet zwaar tegen, als je eenmal op Koh Tao of Koh Samui geweest ben ( beschermd Marine Park ) met prachtige koraalriffen en enorm veel soorten vissen ( bijv.papagaaivissen, die brood uit je hand eten ) We hebben niet gedoken bij Koh Chang of Koh Samet, misschien is er op grotere diepte wel meer te zien.
(Wat wij leuk vonden op Koh Chang is een tochtje op een olifant)
Op Koh Samet waren we de eerste keer van plan om 3 dagen te blijven, dat zijn uiteindelijk 2 weken geworden. Dit kwam, doordat de Thaise mensen, die we daar ontmoeten zo enorm hartelijk waren.
Zo zijn we met de eigenaresse van ons resort met haar auto vanaf het vaste land naar : Oasis Seaworld gereden ( zo'n 2 uur rijden), waar we met dolfijnen gezwommen hebben.( 400 baht per persoon en wij waren de enigen )
Nu hebben we op dat eiland zoveel contact met de bewoners, dat we bijna elke maand mail van de een of de ander ontvangen.


Koh Samet is wel een aanrader, maar het hangt er vanaf gedurende welke tijd je gaat !
In juni, juli of augustus kan je beter naar b.v. Koh Samui gaan (daar hoogseizoen en beter qua weer). De zelfde tijd is het laagseizoen op Koh Samet (weinig te doen) en is "het weer" veel minder goed.
Wat vooral vervelend is gedurende die maanden: zijn de dan veel voorkomende zandvlooien.
De beste tijd is daarom November, December ! ( hoogseizoen op Koh Samet)
Vooral Loy Kathrong moet je daar vieren, leuker, gezelliger, en intiemer dan in Changmai bv. (wat de naam heeft), zo'n 5 dagen feest met een primitief kermisje, Miss-verkiezingen, zangcontests(vals), thai-boxen, veel eettentjes rondom de tempel, vuurwerk enz.
Het resort waar ik en mijn vrouw veel komen als we vakantie in November plannen is The Umbrella ( net achter het strand ) De eerste keer, dat we hier kwamen waren we van plan om 3 dagen te blijven, maar dat werden 2 weken, we kwamen niet weg. De mensen daar waren zo ontzettend hartelijk, bovendien hebben we veel eilandbewoners goed leren kennen.
Ik heb uiteindelijk dit resort geholpen met het bouwen van een website!
http://www.theumbrella.net
Ook dit jaar gaan we weer in November gedurende het offerfeest: Loy Krathong naar Koh Samet, alvorens we verder trekken.


Net terug van thailand met paar dagen samet. Heerlijk en inderdaad veel minder te doen dan op samui. Is maar wat je zoekt natuurlijk. Je kan er makkelijk een baai vinden waar je met een twintigtal mensen geniet van de rust, de stilte het prachtige fijne witte zand. Paar jaar geleden er ook geweest en natuurlijk is het er beetje veranderd maar dat is toch binnen de perken gebleven. En s weekends wordt het eiland ingenomen door thai, het is tenslotte ook een thais eiland dus daar kan je moeilijk iets op aan te merken hebben nietwaar! Toch best er niet aan te komen op vrijdag of zaterdag want dan gaan de prijzen van de hutjes de lucht in! Aanrader: toks little hut, authentiek, basic en heel lieve mensen.


Ko Samet is zeker de moeite waard. In mei heb ik er vier dagen doorgebracht en heb hier erg van genoten! Het is een stuk rustiger dan Ko Phagnan en Ko Samui. Maar pas op met pinnen. Als wij hier niet een aantal aardige toeristen hadden ontmoet die ons sponsorden, dan weet ik niet hoe ons verblijf hier was geweest. Je kon alleen pinnen als je Cirrus op je pinpas had staan. Dus neem of voldoende geld mee, of zorg dat je Cirrus op je pinpas hebt staan!



Koh Samet = een geweldige plaats om verse vis te eten wat sávonds op het strand in open lucht restaurants verkocht wordt

Er = niet veel te doen op het eiland maar om te luieren = het wel cool

Slaap plaatsen zyn er genoeg en in alle prysklasse vanaf 300 bath per nacht nadeel vind ik alleen dat het ieder jaar duurder wordt dus 4 my hoeft het niet meer een ander eiland wat ik je aanraad = Koh Chang heeft meer facilitieiten en = groter en meer te doen


veel plezier

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: KOh Samet

#4 Bericht door vinie » donderdag 04 december 2008, 21:04

300bht per nacht, heeft u soms adressen...

Ik vertrek eind januari

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: KOh Samet

#5 Bericht door ericsson » dinsdag 16 december 2008, 12:02

Hoe zit het eigenlijk met het zeewater?, op de foto's ziet het er vrij deftig uit maar ik vraag me af of het niet sterk vervuild is, vooral omdat het zo dicht bij de industrie ligt, heeft iemand daar meer info over? heb wel interesse om eens te passeren, vooral omdat het niet ver van BKK is...
chok dee

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: KOh Samet

#6 Bericht door Soi 24 » woensdag 17 december 2008, 19:31

Koh Samet is gemakkelijk en snel te bereiken uit Bangkok. Hangt ervan af wat je zoekt. Romantisch doen met je partner? Dan Koh Samet een aanrader. Wil je feesten en veel loslopend "wild" ontmoeten dan kun je beter Koh Samet overslaan. Je kunt eindeloos langs het strand lopen. Het strand is ook ontegenzeggelijk mooier dan op bijvoorbeeld Koh Chang.

Koh Samet is zogenaamd autovrij. Maar dat stelt niet veel voor omdat er nog genoeg utiliteitsverkeer rondrijdt. En de brommers rijden er net zo roekeloos als in de rest van het land.

Hoe dan ook ik ben een liefhebber van Koh Samet.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Neko
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 13:13

Re: KOh Samet

#7 Bericht door Neko » dinsdag 26 mei 2009, 15:08

ericsson schreef:Hoe zit het eigenlijk met het zeewater?, op de foto's ziet het er vrij deftig uit maar ik vraag me af of het niet sterk vervuild is, vooral omdat het zo dicht bij de industrie ligt, heeft iemand daar meer info over? heb wel interesse om eens te passeren, vooral omdat het niet ver van BKK is...
Ik ben vaak naar Koh Samet geweest, en de vervuiling verschild sterk per plaats.
Op de meeste stranden in Koh Samet is het strand prachtig en bijna niet vervuild. Op hier en daar een blikje, plastic zakje of iets dergelijks na.
Maar ik ben ook op stranden geweest die er vreselijk uitzagen. Echt erg, ik vind het niet normaal.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: KOh Samet

#8 Bericht door Duiker » dinsdag 26 mei 2009, 17:48

Een paar weken geleden was ik op Koh Samet. Het is aan te raden om met de veerpond te gaan, en geen speedboot te nemen. De veerpond is meer zeker dat je ook met dezelfde boot teruggaat. We huurden daar brommers. Er loopt een pad over het eiland. Dit is een zandpad met veel scherpe stenen. Opletten dus. Wel kun je helemaal naar de andere kant van het eiland rijden. Onderweg kom je afslagen naar de resorts tegen. Bij deze resorts zijn we niet geweest. Op het einde van de zandweg kun je nog in het water zwemmen, maar het is er zeer moeilijk te water gaan. Op de terugweg kwamen we een vuilstort tegen. Gewoon open en bloot. Ook was er een basin in aanleg. Kom je voor een dagje, dan kun je beter aan het begin, bij de veerpond een strandje zoeken om lekker te gaan zwemmen. 's avonds zal het er best gezellig zijn, maar ja toen waren wij alweer op de terugweg.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”