Motorrijden in omgeving Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jojo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 30 september 2007, 17:30
Locatie: poppel Belgie

Motorrijden in omgeving Chiang Mai

#1 Bericht door jojo » zondag 30 september 2007, 17:34

Heeft er iemand ervaring met motorhuren en rijden in de omgeving van Chiang Mai.
Zo ja, ben je er zelf op uitgetrokken of begeleid?
Voor het eerst naar Thailand

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#2 Bericht door pietk » maandag 01 oktober 2007, 00:30

Ik rij zelf veel op motor in Chiang Mai en omgeving en het is allemaal prima te doen als je gewend bent om op een motor te rijden.
Uiteraard moet je ook hier over een geldig motor rijbewijs beschikken, dus even een internationaal rijbewijs halen bij de anwb voordat je naar Thailand komt.

Voor het huren van een motor en eventueel een georganiseerde tocht te maken, kan je contact opnemen met ons lid Hans Deckers, waarbij hier een link naar zijn website.

http://www.cafecrossroadstravel.com/

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#3 Bericht door renerrr » dinsdag 02 oktober 2007, 07:28

Wat wil je voor een motor huren en wat voor toertochten wil je gaan doen?
Ik woon in chiangrai en rij zelf behoorlijk wat km,s met m,n yamaha en dat is allemaal prima te doen, in het regenseizoen daarentegen rij ik niet veel aangezien de wegen dan nogal wat gladder zijn.
In het noorden zijn erg mooie routes te rijden, kijk eens een keer op:
http://www.gt-rider.com daar kun je veel info verkrijgen.
Veel plezier en bij vragen: mail gerust!
Afbeelding
M vr gr Rene.

jojo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 30 september 2007, 17:30
Locatie: poppel Belgie

motorrijden in thailand

#4 Bericht door jojo » dinsdag 02 oktober 2007, 11:43

We zijn 2 koppels van in de 40 en hebben thuis een pan european en een bwm. The SAMOENG LOOP zit er wel leuk uit. Is die goed zelf te rijden of moet er begeleiding mee?? We gaan eind december voor 15 dagen.
Je ziet meestal van die off the roads motors. Maar dan zullen we er 4 moeten huren want daar kun je wel niet goed achteropzitten denk ik.
Voor het eerst naar Thailand

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#5 Bericht door Denhakke » dinsdag 02 oktober 2007, 12:47

Is het niet mogelijk om je eigen moto naar ginder te verschepen. Wie heeft hier ervaring mee of kent iemand die dit reeds gedaan heeft. Ik rij zelf ook moto in België en heb hier al eens aan gedacht om de moto naar ginder te sturen voor als we daar op vakantie gaan. Op onze laatste vakantie heb ik een Nederlandse expat gesproken en die had zijn eigen moto opgestuurd naar Singapore en vandaaruit is hij naar Phuket gereden, kostprijs (15 jaar geleden) was 300 euro enkel.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: motorrijden in thailand

#6 Bericht door pietk » dinsdag 02 oktober 2007, 14:18

jojo schreef:We zijn 2 koppels van in de 40 en hebben thuis een pan european en een bwm. The SAMOENG LOOP zit er wel leuk uit. Is die goed zelf te rijden of moet er begeleiding mee?? We gaan eind december voor 15 dagen.
Je ziet meestal van die off the roads motors. Maar dan zullen we er 4 moeten huren want daar kun je wel niet goed achteropzitten denk ik.
Pan European hier nog niet gezien wel BMW en Goldwing, maar ga er niet van uit dat je deze motoren hier kan huren. Het zijn meestal off the roads of race modellen die te huur worden aangeboden. Zelf geen idee hoe het achterop een off the road zit.

Samoengloop is best zelf te doen eind december. Het is bergachtig en volgens mij een kilometer of 85 lang. Je kan het gemakkelijk in een middag rijden en dan ook nog voldoende zien onderweg.

jojo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 30 september 2007, 17:30
Locatie: poppel Belgie

Motorrijden in omgeving Chiang Mai

#7 Bericht door jojo » dinsdag 02 oktober 2007, 17:12

Is het een mooie route, of hebben jullie zelf nog voorstellen??
Voor het eerst naar Thailand

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#8 Bericht door Edje » dinsdag 02 oktober 2007, 18:25

De Honda Phantom is overal te huur. Leuke tourmotor waar je met 2 personen op kunt zitten. Voor de passagier iets ongerieflijker.
Wij hebben er al een tour op gemaakt van Loei naar Pattaya en weer terug. (1500km) Best te doen. 3 dagen heen en in 2 dagen terug.
Groetjes; Edje

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#9 Bericht door Loe » dinsdag 02 oktober 2007, 22:42

Klopt volledig wat Edje zegt. Ik heb zelf in februari een Honda Fantom gekocht voor Thailand een leuke motor. Je kunt toch niet al te snel rijden in Thailand want de wegen zijn op plaatsen slecht. De voorlaatste dag van mijn vakantie hield de weg plots op en ging over in kiezel. Geen Borg Geen waarschuwing en ik ging natuurlijk over in .... een val. Het gekke van het hele verhaal was dat niemand maar dan ook niemand uitstapte om je te helpen. Achteraf heb ik nog erg veel geluk gehad maar ik ben wel een beetje huiverig geworden. Misschien verkoop ik mijn Honda en koop een auto. Nog 5 weekjes en ik kan weer voor 5 maanden gaan :D

groetjes Loe

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Motorrijden in omgeving Chiang Mai

#10 Bericht door pietk » woensdag 03 oktober 2007, 00:59

jojo schreef:Is het een mooie route, of hebben jullie zelf nog voorstellen??
Wat verwachten jullie bij mooi? Het is een rustige route met onderweg de mogelijkheid om verschillend watervallen te gaan bezichtigen, tegen betaling.
Zelf ben ik onderweg ook wel mahouts op olifanten tegen gekomen, aan de Mae Rim kant. waarschijnlijk afkomstig van het daar aanwezige olifantenkamp. Onderweg ook voldoende mogelijkheden om iets te drinken of te eten en enkele plaatsen waar je van het uitzicht kan genieten.
Voor een middagje een mooie route om te rijden over verharde wegen.

Voor andere routes kan je de eerder genoemde links in dit onderwerp raadplegen.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#11 Bericht door Bart » woensdag 03 oktober 2007, 10:40

De omgeving Chiangmai/Chiangrai en Maehongson is een uitstekende lokatie om op de motor te toeren. De wegen zijn best goed ook voor een sportieve motor. Een Phantom kan ik niet aanbevelen, 2 personen en bagage is veel te zwaar voor die brommer....zeker in het bergachtige noorden. In CM zijn 400 cc te huur en die voldoen redelijk!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#12 Bericht door Edje » woensdag 03 oktober 2007, 17:36

Niet mee eens Bart.
Ik ben aan het touren en niet aan het scheuren. Met mijn Phantom van 200cc en 7 versnellingen neem ik iedere berg.
Groetjes; Edje

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#13 Bericht door Loe » woensdag 03 oktober 2007, 17:47

Bart
heb je al eens op die "brommer" gezeten of alleen van horen zeggen.
Edje en ik zijn 1600 km gereden met iemand achterop en bagage. Het ging prima. De prijs in aanmerking genomen is het een heel goede optie in Thailand. Vergelijken met zware machines uit Europa heeft geen enkele zin.

groetjes Loe

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#14 Bericht door Bart » donderdag 04 oktober 2007, 10:39

Loe schreef:Bart
heb je al eens op die "brommer" gezeten of alleen van horen zeggen.
Edje en ik zijn 1600 km gereden met iemand achterop en bagage. Het ging prima. De prijs in aanmerking genomen is het een heel goede optie in Thailand. Vergelijken met zware machines uit Europa heeft geen enkele zin.

groetjes Loe
De vraagstellers rijden op "echte" motoren. Rijder+bijrijder+ baggage op een 1 cilinder 200 cc, de verhouding gewicht/vermogen en stuureigenschappen is dan helemaal zoek. Ik ga niet zeggen dat een Phantom een slechte motor is maar voor deze mensen gewoon te licht!
Voor een paar euro p/d meer kun je 400 cc's toermotors huren in CM, comfortabeler en veiliger. Ook zijn er 700cc intruders te huur in CM.
Bij elke verhuurder kun je een rondje proef rijden op verschillende typen motoren.
Motorrijden in Noord-Thailand is superleuk!

succes

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#15 Bericht door Bart » donderdag 04 oktober 2007, 10:54

Ja Loe uit eigen ervaring, elk jaar 2/3 mnd met verschillende motoren. Dream/mio/Kaze/Tdm 850/Cbr 400/Cb1 400/ Intruder/Virago/Vfr400/Cbr 1000/Phantom/Xjr 400/ Cb 750/ Gsxr 400/ Tenere 750/ Transalp/ Enduro's /Supermotards enz
Eigenlijk heb ik zo'n beetje alles al gehad in Cm, op m'n verlanglijstje staat nog een R1 maar die heb ik nog niet te huur gezien :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”