Motorrijden in omgeving Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#16 Bericht door Loe » donderdag 04 oktober 2007, 17:02

Bart,

Je hebt recht van spreken :D , zoveel ervaring heb ik niet met andere motoren. Maar ik kan uit de vraag van jojo niet op maken of hij een echte motor wil of slechts een honda. En inderdaad als de huurprijs maar een paar euro verschilt kun je misschien beter een zwaarder model huren. Maar dit zou ik alleen aan ervaren rijders willen adviseren, want je weet het zijn moordwapens als je onervaren bent. :D

groetjes Loe

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#17 Bericht door renerrr » donderdag 04 oktober 2007, 17:48

Loe: Moordwapens???uh:-)

Bart, inderdaad de R1 is op weinig plaatsen te huur, ik denk ook wel dat ik weet wat de reden zou kunnen zijn,haha.
Mocht je een keer in de buurt van Chiangrai zijn, kom gerust een keertje aan om een toertocht te maken he! Al eens in de omgeving van Nan geweest?
M vr gr Rene.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#18 Bericht door pietk » vrijdag 05 oktober 2007, 00:26

Bart, als ik sommige mensen hier op huurmotoren zie rijden dan kan ik mij levendig voorstellen dat ze geen R1 verhuren.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 05 oktober 2007, 02:22

Loe schreef:Maar ik kan uit de vraag van jojo niet op maken of hij een echte motor wil of slechts een honda.
Loe

Honda heeft echt wel andere motoren dan alleen de Phantom en dat spul wat hier op de weg rijdt en die worden daar ook verhuurd, zag op de foto zo al een Magna 750 V45 staan, dat is echt geen kattenpis

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#20 Bericht door Loe » vrijdag 05 oktober 2007, 12:20

Sorry Jumbo

Ik bedoelde uiteraard een Honda Fantom. Edje en ik zijn van mening dat het goed te doen is met een Honda Fantom en de meer ervaren rijders vinden dit geen goed alternatief.

Renerr,

Ja die zware machines zijn voor ONERVAREN rijders een moordwapen. Deze mensen weten niet wat voor een power in deze macines zitten.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#21 Bericht door jumbo » zaterdag 06 oktober 2007, 01:21

Loe schreef:Sorry Jumbo

Ik bedoelde uiteraard een Honda Fantom. Edje en ik zijn van mening dat het goed te doen is met een Honda Fantom en de meer ervaren rijders vinden dit geen goed alternatief.

Renerr,

Ja die zware machines zijn voor ONERVAREN rijders een moordwapen. Deze mensen weten niet wat voor een power in deze macines zitten.

groetjes Loe
Ik heb zelf ook een Phantom en heb er niets over te klagen. Het lijkt mij dat ze voldoende kracht hebben in de bergen, meer als de 125 cc en die zullen daar toch ook door de Thai gebruikt worden....met 4 man tegelijk??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#22 Bericht door pietk » zaterdag 06 oktober 2007, 04:21

Ik heb met mijn Phantom ook geen problemen om met twee personen er op door de bergen hier te toeren.
Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#23 Bericht door khonkaen » zaterdag 06 oktober 2007, 04:39

In NL jarenlang op Goldwings gereden.. Maar hier durf ik niet eens op een motobike, omdat ik er een keer mee gevallen ben..
Geef mij de 4wd auto maar, daar kan ik ook overal mee komen..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

hansdeckers
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: woensdag 30 maart 2005, 16:33
Locatie: chiang mai
Contacteer:

#24 Bericht door hansdeckers » zaterdag 06 oktober 2007, 05:12

Ik begrijp nooit hoe het nu mogelijk is dat zo veel mensen uit landen waar bij wijze van spreke alles te verzekeren is naar Thailand komen en hier een illegale motor huren. Ja zo is het dus wel, de meeste grotere huurmotoren in Chiang Mai hebben geen kentekenplaat.
In feite zijn deze illegaal maar worden meestal gedoogd door de politie. Als je hier vragen over stelt dan zul je antwoorden krijgen als “ no problem, we have friend at police”. Je wilt niet weten in welke problemen je kunt geraken bij ongevallen.

Als je het mij vraagt dan komt zo'n Honda Phantom echt power te kort, zeker als je in de bergen van Noord Thailand met 2 personen rijdt. Het plezier van motorrijden wordt toch wel een stuk minder als je op zo'n ding rijdt (6 versnellingen trouwens). Ik heb vorig jaar een toertocht gedaan met R1 Sjaak, een BMW en mijn Honda Magna V45.
http://www.youtube.com/watch?v=Xv94vIVOecI
Ook was hier iemand op een Honda Phantom bij waar we constant op moesten wachten (overigens niet omdat wij zo snel reden)

Als ik zou moeten kiezen tussen een grote motor zonder kenteken en een Honda Phantom dan zou ik toch voor de Phantom gaan.

Zelf organiseer ik af en toe toers op Honda AX 250 (met kenteken !)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#25 Bericht door jumbo » zondag 07 oktober 2007, 02:31

hansdeckers schreef:Ik begrijp nooit hoe het nu mogelijk is dat zo veel mensen uit landen waar bij wijze van spreke alles te verzekeren is naar Thailand komen en hier een illegale motor huren. Ja zo is het dus wel, de meeste grotere huurmotoren in Chiang Mai hebben geen kentekenplaat.
In feite zijn deze illegaal maar worden meestal gedoogd door de politie. Als je hier vragen over stelt dan zul je antwoorden krijgen als “ no problem, we have friend at police”. Je wilt niet weten in welke problemen je kunt geraken bij ongevallen.

Als je het mij vraagt dan komt zo'n Honda Phantom echt power te kort, zeker als je in de bergen van Noord Thailand met 2 personen rijdt. Het plezier van motorrijden wordt toch wel een stuk minder als je op zo'n ding rijdt (6 versnellingen trouwens). Ik heb vorig jaar een toertocht gedaan met R1 Sjaak, een BMW en mijn Honda Magna V45.
http://www.youtube.com/watch?v=Xv94vIVOecI
Ook was hier iemand op een Honda Phantom bij waar we constant op moesten wachten (overigens niet omdat wij zo snel reden)

Als ik zou moeten kiezen tussen een grote motor zonder kenteken en een Honda Phantom dan zou ik toch voor de Phantom gaan.

Zelf organiseer ik af en toe toers op Honda AX 250 (met kenteken !)
Kijk de kenner spreekt, weer wat geleerd Hans
Is niet alleen in Chaing Mai trouwens, ook in andere toeristenstreken. Heb al eens gezien dat ze de kentekenplaat/bevestigen verwisselen nadat de huur is geregeld.
Inderdaad erg risicovol en dan ook nog vaak zonder een geldig motorrijbewijs.......maar goed de Tokkies zijn op vakantie dus wa kan ons nou gebeure...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden in omgeving Chiang Mai

#26 Bericht door driver » dinsdag 13 juni 2023, 19:48

Wauw.. Kom ik dit tegen hier.. Das oud inmiddels 😊

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”