River Kwai of Mae Hong Son en Pai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
vanloonmichel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2007, 09:08

River Kwai of Mae Hong Son en Pai

#1 Bericht door vanloonmichel » dinsdag 25 september 2007, 09:12

Gegroet,

28 oktober ga ik met mijn vriendin richting Thailand. Ik ben bezig een programma op te stellen wat ik wil zien en een vriend die er een x aantal keer is geweest geeft aan dat River Kwai tegenwoordig erg toeristisch is en niet zo heel leuk. Ik twijfel echter nog steeds want ik hoor ook positieve verhalen.
Ik moet kiezen tussen river kwai of Mae Hong Son en Pai omdat ik anders met de tijd in de knoei kom.

Kunnen jullie mij helpen in een keuze?

Dank,

Michel

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door marceziani » dinsdag 25 september 2007, 09:37

Ik kan alleen oordelen over de Bridge on the River Kwai. Het is zeer toeristisch en - zoals wel vaker met toeristische attracties - zeer zeker de moeite waard. Maar dan wel in combinatie met onder andere de Tiger Temple, de Erawan Watervallen, de Hell Fire Pass.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: River Kwai of Mae Hong Son en Pai

#3 Bericht door Ben » dinsdag 25 september 2007, 09:40

vanloonmichel schreef:Gegroet,

28 oktober ga ik met mijn vriendin richting Thailand. Ik ben bezig een programma op te stellen wat ik wil zien en een vriend die er een x aantal keer is geweest geeft aan dat River Kwai tegenwoordig erg toeristisch is en niet zo heel leuk. Ik twijfel echter nog steeds want ik hoor ook positieve verhalen.
Ik moet kiezen tussen river kwai of Mae Hong Son en Pai omdat ik anders met de tijd in de knoei kom.

Kunnen jullie mij helpen in een keuze?

Dank,

Michel
River Kwai Kanchanaburi eo valt best wel mee erg groen allemaal
veel te zien net waar je intresses liggen ?

vanloonmichel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2007, 09:08

#4 Bericht door vanloonmichel » dinsdag 25 september 2007, 09:54

We willen naast de river kwai dan ook naar de watervallen en lava grotten. Hell fire Pass ken ik niet?
Verder willen we op een floatel genieten van de rust en de natuur... dat schijnt goed te doen te zijn daar.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#5 Bericht door marceziani » dinsdag 25 september 2007, 10:35

Wij hebben in augustus vanuit Bangkok een tour gedaan richting Kanchanaburi met uiteraard de Bridge on the River Kwai, de oorlogsbegraafplaatsen en musea, de Tiger Temple, de Erawan Watervallen, de Hell Fire Pass, met olifanten de rivier in en die beesten wassen, later op de dag een ritje met Chang door de jungle en Bamboo raften. Dat laatste in de laagste versnelling, was zeer relaxed. Met twee overnachtingen op een floatel en op de derde dag weer terug richting Bangkok. Absolute aanrader. Provincie Kanchanaburi is zeer mooi qua natuur. En uiteraard nog wat watervallen bezocht (Nam Tok Yai, als ik mij niet vergis). Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om geen drie dagen (twee overnachtingen) te doen. In dat geval moet je keuzes maken. Ik zou de brug, Erawan en de Tiger Temple zeker doen. Mae Hong Son en Pai ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Info over de Hellfire Pass? Klik hier.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: River Kwai of Mae Hong Son en Pai

#6 Bericht door Bart » woensdag 03 oktober 2007, 10:24

vanloonmichel schreef:Gegroet,

28 oktober ga ik met mijn vriendin richting Thailand. Ik ben bezig een programma op te stellen wat ik wil zien en een vriend die er een x aantal keer is geweest geeft aan dat River Kwai tegenwoordig erg toeristisch is en niet zo heel leuk. Ik twijfel echter nog steeds want ik hoor ook positieve verhalen.
Ik moet kiezen tussen river kwai of Mae Hong Son en Pai omdat ik anders met de tijd in de knoei kom.

Kunnen jullie mij helpen in een keuze?

Dank,

Michel
Bijna heel Thailand = toeristisch ook Maehongson en Pai :)

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#7 Bericht door marceziani » woensdag 03 oktober 2007, 16:13

Het is niet erg als bepaalde plaatsen erg toeristisch zijn. Erg toeristisch is het namelijk alleen waar alle mooie bezienswaardigheden liggen die de moeite waard zijn. Op andere plaatsen is het totaal niet toeristisch. Is een bezienswaardigheid minder mooi, alleen maar omdat er veel farangs rondlopen in plaats van veel Thai? Dat maakt niks uit en doet geen afbreuk aan de schoonheid van de plaats of bezienswaardigheid.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”