Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#1 Bericht door marceziani » zondag 16 september 2007, 21:07

Stel ik haal mijn Thaise vriendin volgend jaar naar Nederland op een toeristenvisum voor maximaal 90 dagen. Ze heeft een zoontje in Thailand. En dat komt goed uit, want daarmee is de kans op 'vestigingsgevaar' en afwijzing van visa een stuk kleiner, heb ik begrepen uit verschillende reacties op dit forum. Wat heeft de Nederlandse ambassade in Bangkok precies nodig? Een geboorteakte of een bewijs dat haar zoontje naar school gaat of een ander document? En moet dat document gelegaliseerd worden? Deze info heb ik namelijk niet terug kunnen vinden op http://www.ind.nl of http://www.mfa.nl.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#2 Bericht door jumbo » maandag 17 september 2007, 03:08

marceziani schreef:Stel ik haal mijn Thaise vriendin volgend jaar naar Nederland op een toeristenvisum voor maximaal 90 dagen. Ze heeft een zoontje in Thailand. En dat komt goed uit, want daarmee is de kans op 'vestigingsgevaar' en afwijzing van visa een stuk kleiner, heb ik begrepen uit verschillende reacties op dit forum. Wat heeft de Nederlandse ambassade in Bangkok precies nodig? Een geboorteakte of een bewijs dat haar zoontje naar school gaat of een ander document? En moet dat document gelegaliseerd worden? Deze info heb ik namelijk niet terug kunnen vinden op http://www.ind.nl of http://www.mfa.nl.
Op het visa aanvraagformulier kan je eea invullen, verder niets nodig

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#3 Bericht door marceziani » maandag 17 september 2007, 23:11

Soms is het wel zo makkelijk, he.... :wink:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#4 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 18 september 2007, 01:55

marceziani schreef:Stel ik haal mijn Thaise vriendin volgend jaar naar Nederland op een toeristenvisum voor maximaal 90 dagen. Ze heeft een zoontje in Thailand. En dat komt goed uit, want daarmee is de kans op 'vestigingsgevaar' en afwijzing van visa een stuk kleiner, heb ik begrepen uit verschillende reacties op dit forum. Wat heeft de Nederlandse ambassade in Bangkok precies nodig? Een geboorteakte of een bewijs dat haar zoontje naar school gaat of een ander document? En moet dat document gelegaliseerd worden? Deze info heb ik namelijk niet terug kunnen vinden op http://www.ind.nl of http://www.mfa.nl.
Vestigings gevaar is een kreet van de IND die bijna bij elke aanvraag word gedaan, dus bezwaar aantekenen en ben je weer een enkele maand verder
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#5 Bericht door marceziani » maandag 11 februari 2008, 00:27

Op de site van de IND staat bij ´welke documenten heeft de toerist nodig?´ het volgende vermeld:
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)
Dus als mijn Thaise vriendin een zoontje heeft, dan is het wel handig om een ´inschrijvingsbewijs schoolgaande kind´ te tonen bij de visumaanvraag, of begrijp ik het verkeerd? Of zou een geboorteakte ook goed zijn of beter nog, gewoon allebei meenemen bij de visumaanvraag? Of heb ik niets nodig, zoals eerder in deze topic werd vermeld? Op de site van de Nederlandse Ambassade in Bangkok staat hierover niets vermeld.

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om een toeristenvisum van maximaal 90 dagen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#6 Bericht door jumbo » maandag 11 februari 2008, 02:12

marceziani schreef:Op de site van de IND staat bij ´welke documenten heeft de toerist nodig?´ het volgende vermeld:
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)
Dus als mijn Thaise vriendin een zoontje heeft, dan is het wel handig om een ´inschrijvingsbewijs schoolgaande kind´ te tonen bij de visumaanvraag, of begrijp ik het verkeerd? Of zou een geboorteakte ook goed zijn of beter nog, gewoon allebei meenemen bij de visumaanvraag? Of heb ik niets nodig, zoals eerder in deze topic werd vermeld? Op de site van de Nederlandse Ambassade in Bangkok staat hierover niets vermeld.

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om een toeristenvisum van maximaal 90 dagen.
Je hebt verder niets nodig, maar als je zo twijfelt, neem dan van alles mee.....zekere voor het onzekere???
Heeft ze eigendom of een baan, dat staat nog sterker..
Is ze al eens eerder afgewezen bij een vorige liefde dan wordt het wat moeilijker, zorg er wel voor dat ze de waarheid tegen je spreekt anders sta je met je bek vol tanden

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#7 Bericht door Luc » maandag 11 februari 2008, 06:39

Vrouw heeft kind...!!!
Is dat ook een parrameter om iets gemakkelijker de vrouw een paar maanden
naar de andere kant van de wereld te laten holliday-en ???
Waar hebben de kinderen dan vakantie ????
Hoeveel Thaise vrouwen zouden hun kind-eren gewoon in de steek laten (vergeten) om een buitenlandse 2-3 maanden vakantie ???
Hoeveel buitenlandse mannen vinden het wel héél handig dat het zo gaat ???
Ze hebben hun vriendin bij hen en de last (kind -eren, kleine jonge Thai-kes) word met een paar duizend bathjes netjes onder de mat geveegd.
Er komt ook van zogoed gelijk niemand kritiek op zo'n gebeuren.
Hoeveel mannen zijn met hun Thaise vrouw terug naar hun homeland gaan wonen
en de kinderen moeten hier maar aanrommelen ???
Ze sturen wel elke maand een paar duizend bathjes om dat probleem ver van hun bed te houden.
Hoeveel buitenlanders wonen er hier met hun geliefde en de kind -eren v/h meisje
in het dorp bij -who care - ???
Ik weet ook dat het zeker niet altijd de fout van de buitelandse man is.(in verschillende gevallen wel !!!)...
Het zijn ook meestal niet zijn kind- eren.
Voor de Thaise moeder geld veel- ze wil gewoon dat gezeur en die last -vroeger niet - nu ook niet bij haar hebben.
Vroeger had ze geen tijd - werken, of uitgaan, of zichzelf in de kijker zetten, of...
Nu, als het koppel zich in Thailand vestigt, gaan eten, douchen, eten, abnaam, T.V. naar de kapper , vriendinnen......
In de rest van de wereld ????
Ja, maar, later laat ik ze komen , hoor ik veel ....LATER !!!???
Ik denk dat je wel moet begrijpen - als een moeder nog niet eens kan of wil zorgen of aandacht geven aan haar kind -eren -nu ze er dan wel in die situatie de tijd zou voor hebben, voor wie ,wanneer of wat dan wel ???
Veel buitenlanders willen wel het Thais meisje maar niet haar -ongelukje- s.
Dit geschrevenen telt natuurlijk niet voor iedereen maar ik denk wel dat er verschillende de situatie gaan herkennen...
Is dit zoals het hoort ?
Of gelijk het meeste hier ....nobody care...
Het weer is prachtig.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#8 Bericht door Wouter_Udon » maandag 11 februari 2008, 08:49

jumbo schreef:
marceziani schreef:Op de site van de IND staat bij ´welke documenten heeft de toerist nodig?´ het volgende vermeld:
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)
Dus als mijn Thaise vriendin een zoontje heeft, dan is het wel handig om een ´inschrijvingsbewijs schoolgaande kind´ te tonen bij de visumaanvraag, of begrijp ik het verkeerd? Of zou een geboorteakte ook goed zijn of beter nog, gewoon allebei meenemen bij de visumaanvraag? Of heb ik niets nodig, zoals eerder in deze topic werd vermeld? Op de site van de Nederlandse Ambassade in Bangkok staat hierover niets vermeld.

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om een toeristenvisum van maximaal 90 dagen.
Je hebt verder niets nodig, maar als je zo twijfelt, neem dan van alles mee.....zekere voor het onzekere???
Heeft ze eigendom of een baan, dat staat nog sterker..
Is ze al eens eerder afgewezen bij een vorige liefde dan wordt het wat moeilijker, zorg er wel voor dat ze de waarheid tegen je spreekt anders sta je met je bek vol tanden

J
Als je een inschrijving voor de school of een geboorteakte mee wil nemen dan denk ik dat je die moet laten vertalen en legaliseren anders zullen die orginele papieren in de thaise taal niet worden geaccepteerd.

Wat ik altijd doe als ik iemand over wil laten komen is alles uitzoeken op de betreffende websites van de IND en de NL ambassade in Thailand wat er voor papieren/documenten nodig zijn. Vervolgens bel ik dan altijd even met de ambassade in BKK om eea te verifieren zodat ik niet voor verrassingen kom te staan aan de balie want dan is het meestal te laat het nog te corrigeren.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#9 Bericht door Ben » maandag 11 februari 2008, 09:36

Ik ken er een 4 kinderen 4 verschillende mannen

Zij in Nederland Kinderen Who cares een of ander fam lid :roll:

Vestigingsgevaar vanwege kinderen beetje vaag


Als de Nederlandse partner in Nederland woont en hij wil met zijn Thaise vriendin samenwonen of trouwen is er altijd een reden voor vestigingsgevaar.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#10 Bericht door Wouter_Udon » maandag 11 februari 2008, 09:40

Ben schreef:Ik ken er een 4 kinderen 4 verschillende mannen

Zij in Nederland Kinderen Who cares een of ander fam lid :roll:

Vestigingsgevaar vanwege kinderen beetje vaag


Als de Nederlandse partner in Nederland woont en hij wil met zijn Thaise vriendin samenwonen of trouwen is er altijd een reden voor vestigingsgevaar.
Daar is juist het beleid op gebaseerd, een niet nader gedefinieerde reden zodat dit altijd als argument kan worden gebruikt.

Ik hoorde pasgeleden nog dat de Belgische ambassada zelfs een taaltoets heeft voor een vakantie visum.
Ik heb het niet geverifieerd en ik heb daar ook sterk mijn twijfels over, maar toch ......
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#11 Bericht door Jim » maandag 11 februari 2008, 09:52

Wouter_Udon schreef:
Ben schreef:Ik ken er een 4 kinderen 4 verschillende mannen

Zij in Nederland Kinderen Who cares een of ander fam lid :roll:

Vestigingsgevaar vanwege kinderen beetje vaag


Als de Nederlandse partner in Nederland woont en hij wil met zijn Thaise vriendin samenwonen of trouwen is er altijd een reden voor vestigingsgevaar.
Daar is juist het beleid op gebaseerd, een niet nader gedefinieerde reden zodat dit altijd als argument kan worden gebruikt.

Ik hoorde pasgeleden nog dat de Belgische ambassada zelfs een taaltoets heeft voor een vakantie visum.
Ik heb het niet geverifieerd en ik heb daar ook sterk mijn twijfels over, maar toch ......
dat lijkt me ook erg vaag.
voor welke taal moet je dan de toets doen? nederlands of frans? of allebei? :D
en dat voor een vakantie van 2 weken ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#12 Bericht door marceziani » maandag 11 februari 2008, 10:12

jumbo schreef:Je hebt verder niets nodig, maar als je zo twijfelt, neem dan van alles mee.....zekere voor het onzekere???
Heeft ze eigendom of een baan, dat staat nog sterker..
Is ze al eens eerder afgewezen bij een vorige liefde dan wordt het wat moeilijker, zorg er wel voor dat ze de waarheid tegen je spreekt anders sta je met je bek vol tanden

J
Geen eigendom, wel werk. Ik weet niet of ze van haar werkgever een verklaring kan krijgen dat ze na drie maanden weer terug aan het werk moet. Zal het wel eens vragen.
Ze heeft nooit eerder een visum aangevraagd.
Wouter_Udon schreef: Als je een inschrijving voor de school of een geboorteakte mee wil nemen dan denk ik dat je die moet laten vertalen en legaliseren anders zullen die orginele papieren in de thaise taal niet worden geaccepteerd.

Wat ik altijd doe als ik iemand over wil laten komen is alles uitzoeken op de betreffende websites van de IND en de NL ambassade in Thailand wat er voor papieren/documenten nodig zijn. Vervolgens bel ik dan altijd even met de ambassade in BKK om eea te verifieren zodat ik niet voor verrassingen kom te staan aan de balie want dan is het meestal te laat het nog te corrigeren.
Websites van IND en NL ambassade reeds veelvuldig doorgelezen. Zal de ambassade morgen wel eens bellen.

Bedankt voor de tips!
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#13 Bericht door marceziani » dinsdag 01 april 2008, 23:27

Door wie en waar kan ik een geboorteakte laten vertalen en legaliseren en wat kost dat?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#14 Bericht door jumbo » woensdag 02 april 2008, 03:58

marceziani schreef:Door wie en waar kan ik een geboorteakte laten vertalen en legaliseren en wat kost dat?
beedigde vertaler, zie lijst bij buitenlandse zaken ,en daarna naar buitenlands zaken voor de legalisatie, zelfde route dacht ik voor beide landen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Vestigingsgevaar kleiner door zoontje

#15 Bericht door Edje » woensdag 02 april 2008, 11:12

Bij het ministery of Foreigner zijn in een zijstraatje voldoende vertaalburo's.
Laat de vertaling en het origineel bij dit ministery verifieeren, vervolgens naar NL of B ambassade om het geheel te laten legaliseren.
Let op; ministery en ambassade liggen een heel eind uit elkaar, het lukt dus niet op één dag.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”