In thailand een gay man zijn met thaise vriend.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

In thailand een gay man zijn met thaise vriend.

#1 Bericht door sawadikrap » dinsdag 28 augustus 2007, 10:51

Ik weet niet of het mogelijk is dit te schrijven toch probeer ik het.
Ben ruim 2 jaar geleden in Thailand komen wonen, en heb een vaste relatie.
Geen man die aanstotend gedrag vertoond voor de Thaise bevolking, en rustig woont tussen Thaise familie's in een village in Siracha.
Siracha is een kleine plaats ruim 45 minuten van Pattaya waar het niet gewoon is als farang met een vriend te leven.
Ik lees in het forum ervaringen van hetero relatie's met thaise dames, zijn er ook ervaringen van home relatie's en acceptatie in kleine plaatsen.
En dan bedoel ik niet de plaatsen zoals Pattaya en Phuket.
Zou graag adviezen willen hebben, stoot soms mijn hoofd wat ik jammer vind.

Dank voor elk advies :D

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#2 Bericht door joepattaya » dinsdag 28 augustus 2007, 11:05

Je wil eigenlijk het liefst geen adviezen van leden in steden als Phuket of Pattaya, maar toch doe ik een duit in het zakje.

Er zijn 2 zaken die belangrijk zijn, ach eigenlijk is het er maar 1: Je eigen gevoel: Je woont als man samen met een mannelijke partner. Als je dit niet gewend bent, dan ben je al snel geneigd om met andere ogen naar je omgeving te kijken, anders gezegd: je hebt het gevoel dat je als niet normaal beschouwd wordt.
Geloof me: ondanks het feit dat een gelijkslachtige relatie in de regel niet voor de volle 100% geaccepteerd wordt, zal men er nooit iets van zeggen. "Leven en leven is het devies!"
Leef je samen met een veel jongere (of veel te jonge) mannelijke partner, ja dan maak je wel iets los.

Veel mannen voelen zich hier net als in hun thuisland bekeken en be- en ver-oordeeld, maar in de regel stoort een Thai zich niet snel aan wat de ander uitspookt.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#3 Bericht door sawadikrap » dinsdag 28 augustus 2007, 11:25

Joepattaya dank je voor je advies, het is w.s het grootste probleem.
Mijn thaise vriend is 26 en ik ben 52 jaar.
Ik begrijp dat het belangrijk is je relatie als homo te accepteren.
En dan niet zo stil staat of merkt hoe anderen naar je kijken.

Zal aan mijzelf moeten werken.
Denk dat dit o.a. ook ligt dat ik bijna niemand ken in Thailand, buiten familie van mijn vriend.

Robert. :cry:

Opmerking over Pattaya en Phuket is misplaatst, sorry :oops:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#4 Bericht door carpediem » dinsdag 28 augustus 2007, 12:36

Zou graag adviezen willen hebben, stoot soms mijn hoofd wat ik jammer vind.
Ik woon in een dorpje van een paar duizend inwoners als 63 jarige man met een 36 jarige Thaise vriendin.
In deze omgeving worden zelden buitenlanders gezien en ik ben de enige die hier woont.
De familie van mijn vriendin wonen ver weg.
Ik versta geen Thais maar zie wel de lichaamstaal van mijn dorpsbewoners.
Ik denk dat buitenlanders zo ver weg van hun bed staat dat als je zelf geen problemen maakt en iedereen vriendelijk bejegend je je geen problemen hoeft te maken om geaccepteerd te worden.
Voor mij zit het probleem meer bij mezelf omdat ik me niet wil identificeren met de heren die je ziet in Pattaya. Dit is natuurlijk hypocriet omdat ik niet kan ontkennen hetzelfde gedrag te hebben (oudere man met jonge vrouw) . Probeer ook te rationaliseren dat ik anders ben dan die anderen.
Mijn bevooroordeling t.o.v. de heren slaat dus op mezelf terug.
Veroordeel mezelf dus tot "vieze oude man"
Het is niet gemakkelijk om dit voor mezelf goed op een rijtje te hebben en 100% achter mijn eigen levenswijze te staan.
Mijn idee is dat homofilie een geaccepteerd fenomeen is in Thailand en dat eventuele problemen niet veel zullen verschillen van hetero relaties.
Ben wel benieuwd waar jij je hoofd stoot.
pluk de dag (carpediem)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#5 Bericht door sawadikrap » dinsdag 28 augustus 2007, 14:26

Carpediem je schrijft eigenlijk wat mijn probleem is, dat is nummer 1 het niet onder de knie hebben van de taal.
Op wat Thaise woorden begrijp ik niet wat er gezegt word, en let op de lichaams taal.
Wil ook onterecht niet lijken en bewijzen dat ik anders ben dan andere buitenlanders, wat hypocriet is ook ik woon met een jonge jongen.
En voel hierdoor sneller dat ik bekeken word en gelachen word.
Duidelijk dus een eigen acceptatie probleem, dus ben vandaag eigenlijk zeer duidelijk geconfronteerd met mijzelf.
Hetero of gay maakt dus niets uit in Thailand, echter gay koppels zie ik hier nooit in Siracha.
Heb met de meeste buren normaal contact, echter met mijn naaste buren niet ( een Thaise familie met zoon en dochter ).
En wil graag het contact openbreken om meer ontspannen naast elkaar te wonen. De familie is zeer tradioneel, in tegenstelling met andere buren.

Mijn vriend zegt niet alles zo nodig te willen, en mensen vrij te laten in hun wel of niet acceptatie. Robert. :roll:

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#6 Bericht door Totender » dinsdag 28 augustus 2007, 15:14

Robert, wat belet jou om Thais te leren? Werk je en heb je daardoor geen tijd, want blijkbaar is de interesse er wel.
Get Rich or Die Tryin'

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#7 Bericht door Nimnuan » dinsdag 28 augustus 2007, 16:25

sawadikrap schreef:Heb met de meeste buren normaal contact, echter met mijn naaste buren niet ( een Thaise familie met zoon en dochter ).
En wil graag het contact openbreken om meer ontspannen naast elkaar te wonen. De familie is zeer tradioneel, in tegenstelling met andere buren.
Als de buren zeer traditioneel zijn, zullen ze jullie zowiezo niet snel accepteren, dus daar moet je je ook niet druk over maken. Als je de taal leert kun je wel sneller contact maken met de buren (en andere mensen om je heen) zodat ze je beter kunnen leren kennen en accepteren.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#8 Bericht door joepattaya » woensdag 29 augustus 2007, 02:11

Robert,
maak je niet al te druk over de taal joh. Als jij kontakt wil maken en de andere partij wil dit ook, dan lukt het je ook om kontakt te maken.
Als je eenmaal denkt de taal onder de knie te hebben en de Thai in je omgeving hebben dit door, dan gaan ze over op een koeterwaals van Cambodjaans-Laos en dit is niet meer te volgen.

Leeftijdsverschillen binnen een relatie veel minder zwaar dan in de Westerse cultuur. Niet alleen binnen multi-culturele relaties kennen we dit, maar zeker ook binnen Thaise relaties. Veel 'oudere' Thaise mannen hebben jonge vrouwen.

Robert, jij leeft nog steeds met het idee van hoe de Westerse samenleving aankijkt tegen een homo-relatie. De Thai zal het in principe worst wezen hoe en met wie jij samenleeft. Niet dat het ze niet interesseert, maar ze hebben daar voor hun gevoel niets mee te maken.
ALS er al commentaar komt, dan is het veelal op je Thaise partner en de omgeving zal zich ook aan hem richten, omdat hij eventueel commentaar begrijpt.
Zoals je al eerder aangaf: je doet niets aanstoot gevends, je lebbert je vriend niet publiekelijk af en je toont geen affectie in het openbaar (niet gepast voor zowel homo- als hetero-stellen).
Als je probeert de Thaise taal te spreken en de Thai te vragen naar onduidelijkheden binnen hun cultuur, dan weten ze dit in de regel erg te waarderen en ze zullen met lifde en plezier uitleg geven.

Kortom: gewoon lekker je eigen leven leiden met je partner en je niet al te druk maken over wat je omgeving denkt. Want wat je omgeving ook denkt, dit zullen ze nooit in je gezicht laten blijken.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#9 Bericht door sawadikrap » woensdag 29 augustus 2007, 08:25

Dank jullie voor de reactie's, heb veel geleerd :D
Ik heb inderdaad geprobeert de Thaise taal te leren, maar kost mij veel moeite. :oops:
De redenen zijn geen taal gevoeligheid, en het snel vergeten door mijn Epilepsie als het op leren aankomt.
Heb ook opmerkingen gehoord, wanneer jij Thais gaat leren gaan wij over op Loas/Thai en maken wij iedereen attend op dat jij de taal verstaat. :(
Vond dit vreemd, waardoor ook mijn idee dat Thai mij niet accepteerden compleet was. Want wat zeggen ze dan over mij ?
Door dit forum, heb ik gemerkt dat het probleem bij mij grotendeels ligt. Ik heb gisteren uitvoerig met mijn vriend gepraat, en eens in de tuin gezeten met mijn honden en niet achter de vitrage in huis. Klopt ik doe niets aanstotend en zal wat minder denken aan wat misschien mijn omgeving denkt. Wat w.s. allemaal wel meevalt, merk ik uit jullie reacties.
Of mijn naaste buren mij wel of niet aardig vinden, zal ik los laten, zo werkt dat ook in Holland. Heb Holland mee genomen naar Thailand, en zal dat los moeten laten want dit is Thailand.
Goed te lezen hoe jullie leven en denken hier in Thailand, veel geleerd.

Weet door mijn epilepsie dat aan hulp bij vallen op straat geen gebrek is door lieve Thaise mensen, gezien ik een periode weg ben. :D
En iedereen jong of oud alles doen, wat ik niet altijd heb mee gemaakt in Holland na 34 jaar Epilepsie.

Jullie hebben mij weer een beetje op de rails gezet :D :oops:

Robert.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11619
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » maandag 03 september 2007, 02:32

sawadikrap schreef:Joepattaya dank je voor je advies, het is w.s het grootste probleem.
Mijn thaise vriend is 26 en ik ben 52 jaar.
Ik begrijp dat het belangrijk is je relatie als homo te accepteren.
En dan niet zo stil staat of merkt hoe anderen naar je kijken.

Zal aan mijzelf moeten werken.
Denk dat dit o.a. ook ligt dat ik bijna niemand ken in Thailand, buiten familie van mijn vriend.

Robert. :cry:

Opmerking over Pattaya en Phuket is misplaatst, sorry :oops:
Als ik een dergelijk leeftijdsverschil zie, dan denk is mijn eerste gedachte vader en (stief)zoon/dochter.....tenzij er 'kleffig' gedaan wordt natuurlijk.. :lol:
De Thai denken er niet teveel over na en kijken doen ze naar ieder paar waar een farang deel van uitmaakt......gewoon negeren en dan gaat het wel over.....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#11 Bericht door sawadikrap » maandag 03 september 2007, 05:31

De reactie's hebben zoveel effect dat ik wat met andere dingen bezig ben, dan wat anderen over mij denken.
Ik loop in kleding die ik prettig vind.
Ja leeftijd verschil kan ik niet weg wissen, ben blij dat dit mogelijk is in Thailand.

Bedankt voor reactie, :D

Robert.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”