Krabi

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#16 Bericht door Emanuel » donderdag 30 augustus 2007, 17:24

Allemaal weekendjes weg tips als ik aangekomen ben :)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#17 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 30 augustus 2007, 21:34

ericsson schreef:
stevenl schreef:Wereldvreemd: Maya Beach is een van de stranden van Phi Phi. Dus hoe kan ik een bezoek aan Maya Bay brengen (aanrader) en niet Phi Phi bezoeken (afrader)?
Maya beach ligt in het kleine phi phi (phi phi ley) juist voor de kust van het grote phi phi (don)
Steven, ik neem aan dat dit antwoord duidelijk is. Het is een pokke end zwemmen, dat kan ik je wel vertellen :lol:
Overigens willen er nog wel eens hoogwaardigheidsbekleders Maya Beach bezoeken en dan wordt het gewoon overgeslagen. :shock:

Persoonlijk wil ik een volgende keer in Krabi nog de James Bond Tour doen. Is een stuk langer dan de overige eilandentrips, maar komt op meer afgelegen eilanden. Het lijkt mij ook iets rustiger, wat betreft het aantal toeristen.
- -

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#18 Bericht door stevenl » vrijdag 31 augustus 2007, 04:03

Steven, ik neem aan dat dit antwoord duidelijk is. Het is een pokke end zwemmen, dat kan ik je wel vertellen
Wereldvreemd, wat ik bedoelde te zeggen: er zijn GEEN trips die alleen Mayabay aandoen, alle trips gaan naar verschillende stranden van Phi Phi Ley en Phi Phi Don.

sanuk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 18 mei 2005, 16:35

Re: Krabi ssssssttttttttt!

#19 Bericht door sanuk » maandag 05 mei 2008, 20:59

jongens jongens dit zouden we toch geheim houden?
op deze manier kun je hier ook alleen nog maar in dure resorts slapen en over de ligbedden springen om in de zee te komen.
helaas aan al het moois komt een eind....

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: Krabi

#20 Bericht door Jessy27 » donderdag 08 mei 2008, 07:15

Nog 2,5 week en ik zit in Krabi :lol: Mijn voorkeur ging ook naar Krabi ten opzichte van Phuket. Phuket schijnt veel toeristischer te zijn. (ik ben geen kenner ga voor het eerst naar Thailand) Buiten Krabi om verblijf ik aan het eind van mijn reis nog een aantal dagen in Bangkok. Eerst in Krabi leuke excursies maken en bij komen van een lange periode erg hard werken. :D
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re:

#21 Bericht door jodokus » donderdag 08 mei 2008, 09:33

Wereldvreemd schreef:
pietk schreef:Wij zijn er verleden jaar begin juni geweest en vonden toen dat er aan de boulevard in Ao Nang wel erg veel restaurants en winkels gesloten waren om reden dat er te weinig toeristen waren.
Ik heb de honours dit jaar even in juni waargenomen en zowaar alles was open. Het weer was super, de eilandentrips goed.

Een uitstekende bestemming voor in het regenseizoen. Het hoogseizoen volgt later nog een keer. :D

Back to the future?? :lol: :lol:

J.
Toch wel...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Re:

#22 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 08 mei 2008, 23:23

jodokus schreef: Back to the future?? :lol: :lol:

J.
Ik denk dat ze jou een kalender van vorig jaar kado gedaan hebben. De quote dateert van 2007 en we leven zo ondertussen in 2008.......... 8-)
- -

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Re:

#23 Bericht door jodokus » vrijdag 09 mei 2008, 11:15

Wereldvreemd schreef:
jodokus schreef: Back to the future?? :lol: :lol:

J.
Ik denk dat ze jou een kalender van vorig jaar kado gedaan hebben. De quote dateert van 2007 en we leven zo ondertussen in 2008.......... 8-)
Vroeger kreeg ik er een in mijn kerstpakket, maar dat zit er niet meer in.

Ik zal beter opletten :oops: :oops:

J.
Toch wel...

vinoveritas
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 15:47
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: Krabi

#24 Bericht door vinoveritas » zondag 01 juni 2008, 10:38

Hoi allemaal,

half december willen we aan het eind van onze vakantie een weekje naar Krabi en heb een aantal mooie resorts op de shortlist staan. Maar nog belangrijker: welke locatie op Krabi raden jullie aan, het moet niet volledig 'in the middle of no-where' zijn, maar ook niet midden tussen de nachtclubs in.
Is Ao Nang iets of zijn het Chaweng Beach taferelen in december daar?
De vrouw wandelt graag overdag door winkeltjestraatjes en ik ga 's avonds graag ergens goed eten.

Alvast erg bedankt!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Krabi

#25 Bericht door stevenl » zondag 01 juni 2008, 11:07

Ao Nang is rustiger dan Chaweng, maar er zijn wel winkeltjes en dergelijke. Dus ik denk dat dat prima is voor wat jullie zoeken.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Krabi

#26 Bericht door Nimnuan » zondag 01 juni 2008, 21:47

Wij hebben afgelopen april een week in Ao Nang verbleven in het "Tipa resort" en dat is heel goed bevallen. Dicht bij het strand, winkels en longtails, maar lekker rustig op het resort in je bungalow.
Je kunt ook veel leuke uitstapjes, per longtail, taxi of song taew maken in de buurt.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

Re: Krabi

#27 Bericht door foureyes » zaterdag 07 juni 2008, 09:13

In Time zag ik onlangs een foto die mij trof: hoge steile bergwanden, turkooise zee. In kleine lettertjes stond er onder de foto Krabi Phi Phi, Thailand.
Hier lees ik dus dat het hoogstwaarschijnlijk Krabi is.
Trouwens interessante informatie hier op het forum gelezen. Mijn man en ik gaan 3 december voor 3 maanden naar Thailand. We weten nog niet precies wat we allemaal gaan bezoeken, maar Krabi dus zeer zeker. Alleen weet ik niet of we Phi Phi nou wel of niet moeten bezoeken. Ik lees hier op het forum: Afrader en dan weer Aanrader. Ik snap er niks van. Is het nou wat of is het niks?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Krabi

#28 Bericht door stevenl » zaterdag 07 juni 2008, 09:19

De foto die je bedoelt is denk ik genomen bij de Phi Phi Eilanden (provincie Krabi).

Phi Phi: mooie natuur maar druk, veel jongeren die willen feesten, dus de 'strip' kan erg luidruchtig zijn met harde muziek en veel mensen. Niets mis mee, als je maar weet wat te verwachten. Er zijn ook nog rustige plekken op Phi Phi te vinden trouwens, waar je dat niet hebt.

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

Re: Krabi

#29 Bericht door foureyes » zaterdag 07 juni 2008, 18:28

Aha, bedankt voor de informatie. Wilde feesten heb ik geen zin meer in. Maar we zien wel.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Krabi

#30 Bericht door Nimnuan » zondag 08 juni 2008, 23:06

foureyes schreef:In Time zag ik onlangs een foto die mij trof: hoge steile bergwanden, turkooise zee. In kleine lettertjes stond er onder de foto Krabi Phi Phi, Thailand.
Hier lees ik dus dat het hoogstwaarschijnlijk Krabi is.
Trouwens interessante informatie hier op het forum gelezen. Mijn man en ik gaan 3 december voor 3 maanden naar Thailand. We weten nog niet precies wat we allemaal gaan bezoeken, maar Krabi dus zeer zeker. Alleen weet ik niet of we Phi Phi nou wel of niet moeten bezoeken. Ik lees hier op het forum: Afrader en dan weer Aanrader. Ik snap er niks van. Is het nou wat of is het niks?
Zoveel smaken, zoveel meningen. Je kunt ook 1 of 2 dagen naar Phi Phi gaan om het te bekijken en eventueel langer blijven als het je bevalt.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”