Krabi

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Krabi

#31 Bericht door ericsson » maandag 09 juni 2008, 12:17

foureyes schreef:In Time zag ik onlangs een foto die mij trof: hoge steile bergwanden, turkooise zee. In kleine lettertjes stond er onder de foto Krabi Phi Phi, Thailand.
Hier lees ik dus dat het hoogstwaarschijnlijk Krabi is.
Trouwens interessante informatie hier op het forum gelezen. Mijn man en ik gaan 3 december voor 3 maanden naar Thailand. We weten nog niet precies wat we allemaal gaan bezoeken, maar Krabi dus zeer zeker. Alleen weet ik niet of we Phi Phi nou wel of niet moeten bezoeken. Ik lees hier op het forum: Afrader en dan weer Aanrader. Ik snap er niks van. Is het nou wat of is het niks?

Het is héél wat, wie zegt dat Phi Phi maar niks is die heeft er volgens mij niet of nauwelijks geweest, ik heb het helemaal gezien, vanboven tot vanonder. Enig nadeel kan dan ook zijn de drukte of toerisme maar zeg aub niet dat Phi Phi niet mooi of de moeite is. Van Phuket zegt men soms ook dat het Benidorm is, niks is natuurlijk minder waar, het is een pracht van een eiland. Maar goed dat smaken verschillen...
chok dee

Andaman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 20 januari 2007, 09:14

Re: Krabi

#32 Bericht door Andaman » vrijdag 27 juni 2008, 21:39

Ik ben van plan om in September naar Krabi te gaan .
Ik land dus in Phuket ; m'n vriendin die in Phuket woont komt me dan oppikken in Phuket -airport , en dan samen met de auto naar Krabi .
Kan iemend me vertellen hoelang het rijden is(met de auto ) van Phuket-airport naar Krabi ? m'n vriendin heeft zelf nog nooit naar Krabi gereden ,vandaar deze vraag.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Krabi

#33 Bericht door stevenl » zaterdag 28 juni 2008, 04:04

Als je geen stops maakt onderweg, reken op drie uur (uitgaande van redelijk veel verkeer).

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Krabi

#34 Bericht door JohanS » zaterdag 28 juni 2008, 15:14

Andaman schreef:Ik ben van plan om in September naar Krabi te gaan .
Ik land dus in Phuket ; m'n vriendin die in Phuket woont komt me dan oppikken in Phuket -airport , en dan samen met de auto naar Krabi .
Kan iemend me vertellen hoelang het rijden is(met de auto ) van Phuket-airport naar Krabi ? m'n vriendin heeft zelf nog nooit naar Krabi gereden ,vandaar deze vraag.
Inderdaad binnen de drie uur ben je er.
Het zijn goede wegen en veel prachtig landschap waar je door moet rijden.
Een aangename trip.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Krabi

#35 Bericht door Ben » zaterdag 28 juni 2008, 15:30

JohanS schreef:
Andaman schreef:Ik ben van plan om in September naar Krabi te gaan .
Ik land dus in Phuket ; m'n vriendin die in Phuket woont komt me dan oppikken in Phuket -airport , en dan samen met de auto naar Krabi .
Kan iemend me vertellen hoelang het rijden is(met de auto ) van Phuket-airport naar Krabi ? m'n vriendin heeft zelf nog nooit naar Krabi gereden ,vandaar deze vraag.
Inderdaad binnen de drie uur ben je er.
Het zijn goede wegen en veel prachtig landschap waar je door moet rijden.
Een aangename trip.

Probeer dan meteen de oude weg van Pang Na de afkorting 415 dus niet de 4
een prachtige bergrit die via een afkorting weer op de 4 uit komt naar Krabi
Veelal rijd men de 4 Pang Na Tap Put ook al mooi maar optie 1 is mooier .

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: Krabi

#36 Bericht door Jessy27 » donderdag 10 juli 2008, 09:59

ericsson schreef:
foureyes schreef:In Time zag ik onlangs een foto die mij trof: hoge steile bergwanden, turkooise zee. In kleine lettertjes stond er onder de foto Krabi Phi Phi, Thailand.
Hier lees ik dus dat het hoogstwaarschijnlijk Krabi is.
Trouwens interessante informatie hier op het forum gelezen. Mijn man en ik gaan 3 december voor 3 maanden naar Thailand. We weten nog niet precies wat we allemaal gaan bezoeken, maar Krabi dus zeer zeker. Alleen weet ik niet of we Phi Phi nou wel of niet moeten bezoeken. Ik lees hier op het forum: Afrader en dan weer Aanrader. Ik snap er niks van. Is het nou wat of is het niks?

Het is héél wat, wie zegt dat Phi Phi maar niks is die heeft er volgens mij niet of nauwelijks geweest, ik heb het helemaal gezien, vanboven tot vanonder. Enig nadeel kan dan ook zijn de drukte of toerisme maar zeg aub niet dat Phi Phi niet mooi of de moeite is. Van Phuket zegt men soms ook dat het Benidorm is, niks is natuurlijk minder waar, het is een pracht van een eiland. Maar goed dat smaken verschillen...
Helemaal mee eens. Ik ben een aantal weken geleden nog op Phi Phi geweest en vond het echt geweldig. Geweldige mogelijkheden tot snorkelen/duiken en gewoon supermooie eilanden (Phi Phi Don & Phi Phi Leh)
Mijn verblijf was in Krabi waar ik het ook reuze naar mijn zin gehad heb. Wat mij betreft absoluut een aanrader.
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

Re: Krabi

#37 Bericht door Lelie » zondag 31 augustus 2008, 22:35

Leuk om te lezen.

Ik ga volgend jaar voor het eerst naar Krabi. Ik denk dat ik me er wel goed vermaak :lol:

Gedeelte van de reis:
17-02-'09 aankomst Surathani, bus naar Krabi
18-02-'09 Krabi
19-02-'09 Krabi, boottocht in Phang Nga-baai
20-02-'09 boottocht
21-02-'09 boottocht - Krabi
22-02-'09 Krabi
23-02-'09 Krabi - Khao Sok nationaal park

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”