Prijzen scooters 125cc in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#16 Bericht door renerrr » vrijdag 27 juli 2007, 18:53

Hoi Alain, nou eh...als je misschien iets meer info hebt dan weet ik het misschien, maar met deze info, tja :? Heb of weet je iets meer? laat gerust even weten, komen we er misschien wel uit.
M vr gr Rene.

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#17 Bericht door renerrr » dinsdag 31 juli 2007, 21:00

Hoi Alain, nou ik hoop dat we er toch eens uit kunnen komen:-)
Laatst gewijzigd door renerrr op woensdag 01 augustus 2007, 04:30, 1 keer totaal gewijzigd.
M vr gr Rene.

kwai179
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 11:22

#18 Bericht door kwai179 » dinsdag 31 juli 2007, 21:06

Nou nee, meer info heb ik eigenlijk niet. Ik neem aan dat er meerdere Thaise hits tegelijkertijd zijn, en dat het bijna onmogelijk moet zijn hierop de juiste song te plakken. Heb enkele dagen terug al enkele liedjes afgespeeld.. maar tevergeefs ..

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#19 Bericht door joepattaya » woensdag 01 augustus 2007, 04:32

Maar goed..........scooters in Bangkok (of waar dan ook):
prijzen varieren van THB 29.000 tot THB 57.000.
Het zijn dus automaten, varierend van 100 tot 125 cc.
Verbruik ligt redelijk hoog, 25-30% hoger dan bij een semi-automaat/manuele schakeling.

Bij aankoop betaal je verzekering en belasting. Tegenwoordig kun je het 1 niet meer zonder het andere doen.
Een verzekering kost inderdaad rond de 300 Baht en dit dekt het volgende:
- lichamelijke en materiele schade aan derden
- lichamelijke schade van berijder
- eigen materiele schade is niet verzekerd

Een all risk verzekering voor brommertjes bestaat niet. Je kunt vaak, bij aankoop, wel een diefstal verzekering afsluiten voor een jaar of zo.

Huur je een brommertje, let dan goed op de verzekering: de meesten bieden een volledige dekking aan. Vraag na wat dat inhoudt!!

Naar een rijbewijs wordt bij aankoop nooit gevraagd, bij huur weer wel, maar het gaat dan om het adres en niet om de rijvaardigheid.
Bij aankoop als buitenlander dien je een work permit OF een verklaring van woonplaats van de immigratie politie te overleggen (2 pasfoto's en 200 Baht). Als je deze gaat halen bij de immigratie, zorg dan dat je kunt aantonen dat je inderdaad ook ergens woont (huur contract, rekening van telefoon, etc.)

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#20 Bericht door pietk » woensdag 01 augustus 2007, 09:54

Bij aankoop als buitenlander dien je een work permit OF een verklaring van woonplaats van de immigratie politie te overleggen (2 pasfoto's en 200 Baht). Als je deze gaat halen bij de immigratie, zorg dan dat je kunt aantonen dat je inderdaad ook ergens woont (huur contract, rekening van telefoon, etc.)

Joe, even een kleine correctie. Per october 2006 is het zo, dat als je niet over een jaarvisum beschikt, dus visa runs maakt, je een certificate of residense bij de Nederlandse ambassade in Bangkok moet halen.
Kosten certificaat 30 euro en omgerekend in bahts op de dag van afgifte.
Ook dien je het persoonlijk af te halen in Bangkok, het wordt niet verstuurd.
Laatst gewijzigd door pietk op woensdag 01 augustus 2007, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#21 Bericht door joepattaya » woensdag 01 augustus 2007, 10:06

En zo zie je maar: des te langer je in Thailand woont, des te minder ga je weten over bepaalde zaken :)

kwai179
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 11:22

#22 Bericht door kwai179 » woensdag 01 augustus 2007, 10:08

OK, bedankt! handig om weten !

Marco
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 27 augustus 2006, 13:54
Locatie: Kapellen / Hua Hin

#23 Bericht door Marco » vrijdag 05 oktober 2007, 17:45

weert er echt niemand een site van een scooterhandel in Bangkok?
En voormezelf Hua Hin?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#24 Bericht door Loe » zaterdag 06 oktober 2007, 07:17

Woon zelf Niet in Thailand heb wel een condo waar ik soms verblijf. Heb in maart een Honda Fantom gekocht op mijn naam, moest wel in Pattaya naar de imigratie gaan met twee pasfoto's en kreeg zonder problemen een papiertje mee voor de aankoop van de motor. Had een visum voor twee maanden. Ik heb dus geen certificate of residence in Bangkok hoeven te halen en dit was in 2007.

PS Alain over vier weekjes ga ik weer voor 5 maanden naar Thailand dus mocht je nog interresse hebben in de Honda Fantom dan hoor ik het wel.

groetjes Loe

Plaats reactie

Terug naar “Steden”