Visa aanvraag zonder garantstelling.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

#16 Bericht door hansy » woensdag 25 juli 2007, 17:53

Ha! Ja dat is een goeie Jim.
Eerst met een dame van waarschijnlijk het callcenter, werd omdat zij de vraag niet kon beantwoorden doorverbonden met iemand van informatie.
Die kwam met hetzelfde verhaal en toch ook met het advies om een garantsteller te vinden voor de zekerheid, dit blijft een dubbel verhaal.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#17 Bericht door Ben » woensdag 25 juli 2007, 18:29

hansy schreef:Ha! Ja dat is een goeie Jim.
Eerst met een dame van waarschijnlijk het callcenter, werd omdat zij de vraag niet kon beantwoorden doorverbonden met iemand van informatie.
Die kwam met hetzelfde verhaal en toch ook met het advies om een garantsteller te vinden voor de zekerheid, dit blijft een dubbel verhaal.

Garantsteller ???? Hoe komen die touristen dan allemaal in Nederland terecht.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#18 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 25 juli 2007, 23:29

Ben schreef: Garantsteller ???? Hoe komen die touristen dan allemaal in Nederland terecht.
Toeristen. :shock:
Welke toeristen, Ben? Ik kom ze heel weinig tegen die vanuit Thailand hier naar toe reizen...

Toeristen uit andere delen van de wereld zoals USA, Canada, Zuid-Amerika worden niet gehinderd, maar alles in Afrika en Azie (m.u.v. Japan) wordt het liefst geweigerd.... Echt een leuke kennismaking met de Nederlandse cultuur. :oops: :cry:
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#19 Bericht door Mart » donderdag 26 juli 2007, 04:19

Wereldvreemd schreef:
Ben schreef: Garantsteller ???? Hoe komen die touristen dan allemaal in Nederland terecht.
Toeristen. :shock:
Welke toeristen, Ben? Ik kom ze heel weinig tegen die vanuit Thailand hier naar toe reizen...

:cry:
A. Als men via een reisburo naar Nl wenst te gaan, heeft men een reservering voor een hotel, dus geen enkel probleem.

B. Ga een een paar keer naar Schiphol, en kijk eens bij de uitgang - na aankomst van een vlucht uit BKK. het zijn echt niet alleen aanstaande bruidjes. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#20 Bericht door Jim » donderdag 26 juli 2007, 06:29

Mart schreef:B. Ga een een paar keer naar Schiphol, en kijk eens bij de uitgang - na aankomst van een vlucht uit BKK. het zijn echt niet alleen aanstaande bruidjes. :lol:
nee, er zitten ook echtgenotes en voormalige echtgenotes tussen ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#21 Bericht door Ben » donderdag 26 juli 2007, 07:20

Wereldvreemd schreef:
Ben schreef: Garantsteller ???? Hoe komen die touristen dan allemaal in Nederland terecht.
Toeristen. :shock:
Welke toeristen, Ben? Ik kom ze heel weinig tegen die vanuit Thailand hier naar toe reizen...
.
Toeristen uit andere delen van de wereld zoals USA, Canada, Zuid-Amerika worden niet gehinderd, maar alles in Afrika en Azie (m.u.v. Japan) wordt het liefst geweigerd.... Echt een leuke kennismaking met de Nederlandse cultuur. :oops: :cry:

Ik wil hiermee te zeggen dat er toch nog aardig wat touristen ook vanuit Azie Nederland bezoekt ze zijn niet allemaal arm aan deze kant kijk met name mensen uit het midden oosten en india onderschat niet dat daar ook mensen met vlodoende geld wonen en meer dan je denkt .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#22 Bericht door dutch » donderdag 26 juli 2007, 09:43

Ben schreef:
Wereldvreemd schreef:
Ben schreef: Garantsteller ???? Hoe komen die touristen dan allemaal in Nederland terecht.
Toeristen. :shock:
Welke toeristen, Ben? Ik kom ze heel weinig tegen die vanuit Thailand hier naar toe reizen...
.
Toeristen uit andere delen van de wereld zoals USA, Canada, Zuid-Amerika worden niet gehinderd, maar alles in Afrika en Azie (m.u.v. Japan) wordt het liefst geweigerd.... Echt een leuke kennismaking met de Nederlandse cultuur. :oops: :cry:

Ik wil hiermee te zeggen dat er toch nog aardig wat touristen ook vanuit Azie Nederland bezoekt ze zijn niet allemaal arm aan deze kant kijk met name mensen uit het midden oosten en india onderschat niet dat daar ook mensen met vlodoende geld wonen en meer dan je denkt .
Ik ben eens met een groep Thaise mensen een dagje op stap geweest.
Keukenhof-rondvaart Amsterdam en bezoek aan de diamant slijperij.
Bij de diamant slijperij werden de deuren gesloten (nadat we binnen waren) en men was pas geinteresseerd toen boven de 5 karaat te voorschijn kwam en er werd gekocht!
Neen,als ze hier rijk zijn ,zijn ze ook sch*ftig rijk :lol:
Overigens had deze groep geen enkel probleem met visa :D

rcjoop
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 08:47
Locatie: Chiang Mai

#23 Bericht door rcjoop » zondag 29 juli 2007, 04:20

carpediem schreef:hansy schreef:
Mijn vraag is als volgt, mijn pertner wil naar Nederland komen en ik kan zelf op dit moment niet garant voor haar staan en als dit niet nodig is vraag ik liever niet iemand anders.
Ik wil mijn vriendin ook mettertijd voor vakantie mee nemen naar Nederland.
Zij heeft niet haar eigen financiële middelen, wel haar grondbezit.
Ik heb een Nederlands pensioen, dus voldoende middelen om zelf gerant te staan. Maar dat kan niet omdat ik niet in Nederland ben ingeschreven.
Het stuit mij persoonlijk tegen de borst in mijn onafhankelijkheid om een garantstelling bij familie of vrienden te vragen in Nederland.
Door de Nederlandse dame bij de ambassade werd ik afgescheept omdat ze zei niets van visa zei te weten en werd doorverwezen naar de Thaise dame die zowel gebrekkig Nederlands als Engels sprak en zich alleen aan de regeltjes te houden heeft.
Ik voel me in mijn onafhankelijkheid aangetast en wil er wat aan doen.

Mijn plan is als ik weer in BKK ben me niet te laten afschepen door die Nederlandse juffrouw en in hogere regionen hoop door te dringen. Desnoods een gesprek met de ambassadeur zelf.

en/of

Een brief met mijn vraagstelling naar de ambassadeur en Min. van buitenlandse zaken in Nederland.

Ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.
Carpie,

Het is wel mogelijk om de uitnodiging en de garantstelling te splitsen, je kan je vriendin laten uitnodigen door iemand in Nederland en zelf garant staan als je in Thailand woont.
Via de telefoon met de Ned. ambassade en de thaise dame die informatie geeft wordt die mogelijkheid onkent, ik heb daar per email een vraag over gesteld en kreeg van een Nederlandse medewerker antwoord dat het wel mogelijk is.

Volgens mij staat dat zelfs in het "Schengen uitvoeringsreglement"
Zie hieronder een stukje van de email (van begin februari)
================================
Naar aanleiding van onderstaand bericht kan ik u als volgt informeren; uw aanname dat uw uitschrijving uit Nederland vestigingsgevaar van uw partner uitsluit is niet de juiste.
Het is mogelijk dat u voor uw partner garant staat. De aanvrager dient hiertoe bewijzen van uw inkomen te overleggen (jaaropgaven, salarisbetalingen e.d.). Daarnaast dient te worden aangegeven alwaar in Nederland zal worden verbleven. Indien u met uw partner voornemens bent op een prive-adres in Nederland te verblijven kan hiertoe een door de gemeente gelegaliseerde uitnodigingsbrief (dus geen garantstelling)worden overlegd. Daarmee wordt aangetoond dat betrokkene inderdaad woonachtig is op dat adres en het geplande bezoek op prijs stelt.
=====================================
Joop

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#24 Bericht door carpediem » zondag 29 juli 2007, 10:50

rcjoop schreef:
Carpie,

Het is wel mogelijk om de uitnodiging en de garantstelling te splitsen, je kan je vriendin laten uitnodigen door iemand in Nederland en zelf garant staan als je in Thailand woont.
Via de telefoon met de Ned. ambassade en de thaise dame die informatie geeft wordt die mogelijkheid onkent, ik heb daar per email een vraag over gesteld en kreeg van een Nederlandse medewerker antwoord dat het wel mogelijk is.

Volgens mij staat dat zelfs in het "Schengen uitvoeringsreglement"
Zie hieronder een stukje van de email (van begin februari)
================================
Naar aanleiding van onderstaand bericht kan ik u als volgt informeren; uw aanname dat uw uitschrijving uit Nederland vestigingsgevaar van uw partner uitsluit is niet de juiste.
Het is mogelijk dat u voor uw partner garant staat. De aanvrager dient hiertoe bewijzen van uw inkomen te overleggen (jaaropgaven, salarisbetalingen e.d.). Daarnaast dient te worden aangegeven alwaar in Nederland zal worden verbleven. Indien u met uw partner voornemens bent op een prive-adres in Nederland te verblijven kan hiertoe een door de gemeente gelegaliseerde uitnodigingsbrief (dus geen garantstelling)worden overlegd. Daarmee wordt aangetoond dat betrokkene inderdaad woonachtig is op dat adres en het geplande bezoek op prijs stelt.
=====================================
Joop
Beste rsjoop

Dat is goed nieuws.
Het zou ook betekenen dat als ik in een hotel verblijf in Nederland ik niet eens een uitnodigingsbrief nodig zou hebben.
Ik zal ook de vraagstelling doen per E-mail en kijken of ik hetzelfde antwoord krijg.
Heb jij op deze manier al een visum aangevraagd?

Mijn dank voor de informatie

carpie
pluk de dag (carpediem)

rcjoop
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 08:47
Locatie: Chiang Mai

#25 Bericht door rcjoop » zondag 29 juli 2007, 17:06

Maandag over een week hebben we een afspraak op de ambassade, echter bij onze aanvraag heb ik mijn zoon maar laten uitnodigen en garant staan.
Ook al is het mogelijk dan ben ik toch wat bang voor een verhoogd risico dat er iets mis gaat bij de aanvraag en daarom maar de standaard route gevolgd.

Het was meer dat ik vrij zeker was dat de dame me van verkeerde informatie voorzag dat ik het hogerop gezocht heb, al was het maar om hun werkwijze te verbeteren.

Ben dus benieuwd wat ze jou vertellen.
De email was trouwens niet ondertekend, maar de afzender was het algemene email adres van de ambassade: ban-visa@minbuza.nl

Joop

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#26 Bericht door carpediem » maandag 30 juli 2007, 03:35

Ik laat het wel horen.
pluk de dag (carpediem)

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

#27 Bericht door hansy » maandag 30 juli 2007, 06:42

Nou we gaan het er maar op wagen, ik heb een uitnodigings brief van mijn gemeente en een begeleidende brief met hoe en wanneer we elkaar ontmoet hebben plus een polis van OOM verzekeringen.
Tevens stel ik in deze brief dat wij alle kosten voor levens onderhoud en onvoorziene kosten samen delen, omdat zij over voldoende middelen beschikt en ik verklaar in deze brief dat zij weer op tijd terug gaat om haar bedrijf wat zij samen met haar zuster heeft te runnen en een tweede bedrijf aan het opzetten is.
Zij heeft alle documenten zoals kopieën Thaise K.v.K., bankboekje, eigendomspapieren huis enz.
De mail die ik naar de ambassade heb gestuurd om informatie word helaas niet beantwoord.

Groeten,

Hans en Au

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#28 Bericht door carpediem » donderdag 02 augustus 2007, 15:07

carpediem schreef:rcjoop schreef:
Carpie,

Het is wel mogelijk om de uitnodiging en de garantstelling te splitsen, je kan je vriendin laten uitnodigen door iemand in Nederland en zelf garant staan als je in Thailand woont.
Via de telefoon met de Ned. ambassade en de thaise dame die informatie geeft wordt die mogelijkheid onkent, ik heb daar per email een vraag over gesteld en kreeg van een Nederlandse medewerker antwoord dat het wel mogelijk is.

Volgens mij staat dat zelfs in het "Schengen uitvoeringsreglement"
Zie hieronder een stukje van de email (van begin februari)
================================
Naar aanleiding van onderstaand bericht kan ik u als volgt informeren; uw aanname dat uw uitschrijving uit Nederland vestigingsgevaar van uw partner uitsluit is niet de juiste.
Het is mogelijk dat u voor uw partner garant staat. De aanvrager dient hiertoe bewijzen van uw inkomen te overleggen (jaaropgaven, salarisbetalingen e.d.). Daarnaast dient te worden aangegeven alwaar in Nederland zal worden verbleven. Indien u met uw partner voornemens bent op een prive-adres in Nederland te verblijven kan hiertoe een door de gemeente gelegaliseerde uitnodigingsbrief (dus geen garantstelling)worden overlegd. Daarmee wordt aangetoond dat betrokkene inderdaad woonachtig is op dat adres en het geplande bezoek op prijs stelt.
=====================================
Joop
Beste rsjoop

Dat is goed nieuws.
Het zou ook betekenen dat als ik in een hotel verblijf in Nederland ik niet eens een uitnodigingsbrief nodig zou hebben.
Ik zal ook de vraagstelling doen per E-mail en kijken of ik hetzelfde antwoord krijg.
Heb jij op deze manier al een visum aangevraagd?

Mijn dank voor de informatie

carpie
Mijn antwoord van de ambassade:

Geachte heer..........
U kunt als voldoende solvabele Nederlander, woonachtig in Thailand, garant staan voor het verblijf van een visumplichtige vreemdeling in Nederland. Uw solvabiliteit moet uiteraard wel worden aangetoond. Indien u gaat verblijven op een prive-adres in Nederland dient degene die aldaar staat ingeschreven evenwel een gelegaliseerde uitnodiging in te brengen. Is het adres uw eigendo dan kunt u hiervan een recent bewijs overleggen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

afdeling consulaire zaken
ambassade Bangkok

Ben ik heel blij mee dat ik niet afhankelijk hoef te zijn van anderen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11616
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#29 Bericht door jumbo » vrijdag 03 augustus 2007, 03:20

Als Nederlander die officieel in Thailand woont met een inkomen uit werk of uitkering kan je zonder hulp/garantiestellingen of wat dan ook vanuit Nederland vrij eenvoudig een visum aanvragen en toegewezen krijgen
Je dient je inkomen aan te tonen en de verdere vereisten zoals ticket en verzekering.
Kan je je relatie aantonen middels een trouwakte en geef je middels een begeleidend schrijven aan dat jij en je partner de intentie hebben om teurg te keren dan komt alles dik voor elkaar

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”