ziektekostenverzekering

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: ziektekostenverzekering

#76 Bericht door jomel17 » woensdag 31 maart 2010, 04:35

Prajak bedankt,dit houd in dat je op je 70-e er uitgeknikkerd wordt?
Zal ik mijn vriend even waarschuwen :?:
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: ziektekostenverzekering

#77 Bericht door jumbo » woensdag 31 maart 2010, 04:45

jomel17 schreef:Prajak bedankt,dit houd in dat je op je 70-e er uitgeknikkerd wordt?
Zal ik mijn vriend even waarschuwen :?:
waarom zou je dat doen??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: ziektekostenverzekering

#78 Bericht door jomel17 » woensdag 31 maart 2010, 10:09

Zodat hij voor z.n 70-e nog een nieuwe verzekering kan afsluiten die wel doorloopt, Jumbo :idea:
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: ziektekostenverzekering

#79 Bericht door jumbo » donderdag 01 april 2010, 06:35

grhm grhm,.. zzzzzzz :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: ziektekostenverzekering

#80 Bericht door vleespet » donderdag 01 april 2010, 08:42

Voorstel: Eigen risico zorg € 775 AMSTERDAM - Het eigen risico in de zorg kan 775 euro worden. Dat is een van de vele voorstellen van de werkgroepen van topambtenaren die zich hebben gebogen over mogelijke bezuinigingen om de overheidsfinanciën weer op peil te krijgen.

De twintig werkgroepen presenteren donderdag hun voorstellen om per beleidsterrein 20 procent te bezuinigen, maar de Nos meldt al enkele resultaten. Andere plannen zijn het verkleinen van het zorgpakket en het invoeren van een tarief van 5 euro voor ieder bezoek aan de huisarts.

Het wordt steeds goedkoper om je in Thailand te verzekeren.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: ziektekostenverzekering

#81 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 01 april 2010, 09:04

vleespet schreef:Voorstel: Eigen risico zorg € 775 AMSTERDAM - Het eigen risico in de zorg kan 775 euro worden. Dat is een van de vele voorstellen van de werkgroepen van topambtenaren die zich hebben gebogen over mogelijke bezuinigingen om de overheidsfinanciën weer op peil te krijgen.

De twintig werkgroepen presenteren donderdag hun voorstellen om per beleidsterrein 20 procent te bezuinigen, maar de Nos meldt al enkele resultaten. Andere plannen zijn het verkleinen van het zorgpakket en het invoeren van een tarief van 5 euro voor ieder bezoek aan de huisarts.

Het wordt steeds goedkoper om je in Thailand te verzekeren.
Het forum wordt een grote 1-4 moppentrommel :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziektekostenverzekering

#82 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 02:26

quote uitspraak Europees hof
De nationale rechter zal moeten toetsen of:

- de beëindiging van rechtswege van de oude verzekeringsovereenkomsten dezelfde rechtsgevolgen heeft gehad voor ingezetenen en niet - ingezetenen;

- of de verzekeringsmaatschappijen een acceptatieplicht is opgelegd voor niet-ingezetenen; en

- of de verzekeringsmaatschappijen zich ertoe hebben verbonden, op verzoek van de Nederlandse regering, ervoor te zorgen dat de globale dekking voor en na 2006 behouden bleef, en zo ja of die verbintenis alleen voor ingezeten of ook voor niet-ingezetenen was.

Het arrest geeft dus een hele duidelijke instructie voor de nationale rechter. Dat biedt uiteraard kansen voor een volgende ronde.

unquote

Als dat wat wordt, ga ik mijn oude ziektekostenverzekering eens kietelen.
Ik ben ze nog niet vergeten en heb een decimeter dik dossier onder handbereik :twisted
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziektekostenverzekering

#83 Bericht door Mart » zaterdag 16 oktober 2010, 02:29

Stond het in de Telegraaf ???????? :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziektekostenverzekering

#84 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 02:41

Mart schreef:Stond het in de Telegraaf ???????? :?
Hoe raadt je het :mrgreen:
Ben aan het snuffelen in de Volkskrant en het NBC,maar nog niets gevonden. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ziektekostenverzekering

#85 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 oktober 2010, 04:57

dutch schreef:quote uitspraak Europees hof
De nationale rechter zal moeten toetsen of:

- de beëindiging van rechtswege van de oude verzekeringsovereenkomsten dezelfde rechtsgevolgen heeft gehad voor ingezetenen en niet - ingezetenen;

- of de verzekeringsmaatschappijen een acceptatieplicht is opgelegd voor niet-ingezetenen; en

- of de verzekeringsmaatschappijen zich ertoe hebben verbonden, op verzoek van de Nederlandse regering, ervoor te zorgen dat de globale dekking voor en na 2006 behouden bleef, en zo ja of die verbintenis alleen voor ingezeten of ook voor niet-ingezetenen was.

Het arrest geeft dus een hele duidelijke instructie voor de nationale rechter. Dat biedt uiteraard kansen voor een volgende ronde.

unquote

Als dat wat wordt, ga ik mijn oude ziektekostenverzekering eens kietelen.
Ik ben ze nog niet vergeten en heb een decimeter dik dossier onder handbereik :twisted
Ik heb daar ook iets over gelezen, weet niet meer waar (het zou zomaar de Volkskrant kunnen wezen ;) :lol: ), maar volgens mij had die uitspraak betrekking op het verplicht verzekerd zijn van Nederlanders binnen de EU. Dus geen invloed op onze situatie.
Correct me if I'm wrong. :|

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziektekostenverzekering

#86 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 05:10

Ik lees alleen maar:
Ingezetenen en niet-ingezetenen,maar het zou kunnen wat je zegt en dat het dan alleen om in de E-U wonenden gaat.
Ik zie in principe geen verschil tussen niet-ingezetenen van de E-U en die van de rest van de wereld.
Mogelijk dat daar dan nog iets verder aan gedaan wordt,maar wij hebben geen belangenvereniging :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: ziektekostenverzekering

#87 Bericht door Rene » dinsdag 30 november 2010, 09:50

Na lange tijd afwezig te zijn geweest ivm drukke bezigheden binnens- en buitenshuis hebbende heb ik een grote achterstand op het forum opgelopen. Dus maw, ik mis veel discussie. Maar ik wil even inhaken op het voorgaande.

Al surfende op de website van de NCA http://www.ncaportugal.com/nieuws_zorg_2010.html#pers25 vond ik tekst over een uitspraak gedaan door het Europees Hof inzake zorgverzekeringen.
Schijnbaar geldt dit voor diegenen die binnen de EU wonen maar misschien zit er nog iets aan te komen voor buiten de EU wonenden.
Er wordt geadviseerd om een stuitingsbrief te sturen tegen verjaring welke schijnbaar 5 jaren na dato 1-1-2006 een feit is.
Misschien heeft het zin om deze stuitingsbrief toch te sturen ondanks dat het eventueel niet van toepassing zal zijn voor niet EU ingezetenen. Niet geschoten is altijd mis!

Hier ook nog een link naar de site van Minbuz met info over de uitspraak.
http://www.minbuza.nl/ecer/Hof_van_Just ... _Delft_e_a
Groeten, Rene
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziektekostenverzekering

#88 Bericht door dutch » dinsdag 30 november 2010, 10:01

Rene schreef:Na lange tijd afwezig te zijn geweest ivm drukke bezigheden binnens- en buitenshuis hebbende heb ik een grote achterstand op het forum opgelopen. Dus maw, ik mis veel discussie. Maar ik wil even inhaken op het voorgaande.

Al surfende op de website van de NCA http://www.ncaportugal.com/nieuws_zorg_2010.html#pers25 vond ik tekst over een uitspraak gedaan door het Europees Hof inzake zorgverzekeringen.
Schijnbaar geldt dit voor diegenen die binnen de EU wonen maar misschien zit er nog iets aan te komen voor buiten de EU wonenden.
Er wordt geadviseerd om een stuitingsbrief te sturen tegen verjaring welke schijnbaar 5 jaren na dato 1-1-2006 een feit is.
Misschien heeft het zin om deze stuitingsbrief toch te sturen ondanks dat het eventueel niet van toepassing zal zijn voor niet EU ingezetenen. Niet geschoten is altijd mis!

Hier ook nog een link naar de site van Minbuz met info over de uitspraak.
http://www.minbuza.nl/ecer/Hof_van_Just ... _Delft_e_a
Groeten, Rene
Gaarne bereid een stuitingsbrief te schrijven indien ik iets zou weten omtrent:
Layout (inhoud-juiste formulering)
Adres waar naar toe ?

Iemand??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: ziektekostenverzekering

#89 Bericht door Rene » dinsdag 30 november 2010, 11:44

dutch schreef: Gaarne bereid een stuitingsbrief te schrijven indien ik iets zou weten omtrent:
Layout (inhoud-juiste formulering)
Adres waar naar toe ?

Iemand??
Hallo Dutch,
In mijn eerste link op de website staat het volgende onderaan;
De vordering tot schadevergoeding door de Staat zal op 1 januari 2011 verjaren. De Stichting roept in het buitenland wonende gepensioneerden die menen als gevolg van de invoering van de Zorgverzekeringswet te zijn benadeeld op de verjaring van hun mogelijke vordering tot schadevergoeding door de Staat massaal te stuiten. De verjaring kan gestuit worden door het sturen van een stuitingbrief aan de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Een modelbrief en de bijbehorende praktische instructies zijn gepubliceerd op de websites van de deelnemende organisaties (http://www.icng.eu/, http://www.vngsint.com/, http://www.verontrust.be/ en http://www.ncaportugal.com/).
Ik heb het nog niet bezocht maar je zou eens kunnen kijken.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziektekostenverzekering

#90 Bericht door Mart » dinsdag 30 november 2010, 12:08

De model brief staat hier:

http://www.icng.eu/nieuws/BELANGRIJKE%2 ... PROEP.html

met oa:

Naar aanleiding van het vonnis van het EU hof in Luxemburg in de door onze Stichting aangespannen zaak tegen de Nederlandse Staat aangaande de gevolgen voor de toenmalige particulier verzekerde verdragsgerechtigden* van invoering van de ZVW delen wij u het onderstaande mede.

*”verdragsgerechtigden” zijn die Nederlanders die gepensioneerd (65+) zijn en een inkomen ontvangen uit Nederland (AOW, bedrijfspensioen, lijfrente of uitkering) en zich gevestigd hebben in een van de EU- of overige verdragslanden. Tevens vallen onder deze categorie de uitkeringsgerechtigden tot 65 jaar.

Is Thailand in deze een verdragsland ?????
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”