Visum Langdurig verblijf D Belgie (groen licht)

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Visum Langdurig verblijf D Belgie (groen licht)

#1 Bericht door ericsson » maandag 21 mei 2007, 09:56

Beetje een speciale dag voor mij, visum (type D) voor mijn vriendin is vandaag toegekend na een vrij lange en ambetante weg...
Visum was al ingediend eind februari maar door nalatigheid op de ambassade in Bangkok duurde het langer. Dit dossier wordt nl. opgestuurd in diplomatieke koffer wat toch een tijdje kan duren, je kan het ook online opvolgen maar dit werkt niet echt up-to-date.
Er zijn veel problemen geweest, vooral in Bangkok en ik heb de neiging dat ze daar hun werk niet naar behoren doen, dus een paar tips voor de mensen die ook streven naar deze visa:

Heb geduld en reken niet op hetgene wat ze zeggen.
Geef de moed niet op en bel en mail constant, ik heb ze echt onder druk gezet.
Indien je geen goed dossier hebt probeer het niet want het wordt toch afgekeurd, een van de voornaamste redenen is elkaar niet lang genoeg kennen, leeftijdsverschil te groot...bewaar al je bewijzen, mails, telefoonrekeningen, fotos, tickets enz.

Een pluim voor de DVZ want die waren bijzonder vriendelijk en meewerkend.

enfin, nu nog een samenlevingscontract afsluiten en een nieuw leven kan beginnen.

Chok dee!!! 8)
Laatst gewijzigd door ericsson op vrijdag 26 oktober 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
chok dee

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#2 Bericht door Denhakke » maandag 21 mei 2007, 10:40

Proficiat Ericsson,
wij hebben dit een 5-tal jaren geleden ook aangevraagd en zoals je al zei, goed alle bewijsmateriaal bijhouden zoals foto's, telefoonrekeningen,... Ons voordeel was ook dat mijn vriendin toen al 2 maal met mij mee naar België was gekomen met een toeristenvisum. Toch heeft dit nog een viertal maand geduurd voor alles in orde was. Ze kwam toen wel juist uit België toen ze de aanvraag indiende, dus moest ze zowiezo 3 maanden ginder blijven. Je moet er inderdaad wel een beetje druk op zetten, regelmatig bellen, naar vreemdelingenzaken in Brussel gaan en ik had ook nog contact genomen met de ombudsdienst die hier voor verantwoordelijk is. Deze mensen hebben ook prima werk geleverd

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#3 Bericht door Jim » maandag 21 mei 2007, 11:23

congrats, ericsson.
veel plezier saampjes.
Denhakke schreef:Ze kwam toen wel juist uit België toen ze de aanvraag indiende, dus moest ze zowiezo 3 maanden ginder blijven.
je hoeft geen 3 maanden te wachten met een d-visum aanvraag.
schengenvisum en d-visum staan geheel los van elkaar.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#4 Bericht door Denhakke » maandag 21 mei 2007, 11:35

Jim schreef: je hoeft geen 3 maanden te wachten met een d-visum aanvraag.
schengenvisum en d-visum staan geheel los van elkaar.
De aanvraag voor het d-visum hebben we onmiddellijk gedaan nadat ze terug in Thailand was, maar dan zijn ze normaal toch verplicht van 3 maanden in Thailand te verblijven?

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#5 Bericht door ericsson » maandag 21 mei 2007, 11:44

Jim schreef:congrats, ericsson.
veel plezier saampjes.
Denhakke schreef:Ze kwam toen wel juist uit België toen ze de aanvraag indiende, dus moest ze zowiezo 3 maanden ginder blijven.
je hoeft geen 3 maanden te wachten met een d-visum aanvraag.
schengenvisum en d-visum staan geheel los van elkaar.
Bedankt Jim en Hans!
En inderdaad je hoeft echt geen drie maanden te wachten, je kan direct een D visum aanvragen. zoals Jim al zei staan ze los van elkaar. Toch heeft het invloed op de visum D indien er al postieve toeristenvisums afgeleverd zijn, Mrs. Ericsson is hier ook al 2 keer geweest, indien dit zou geweigerd geweest zijn zou de Visum D niet afgeleverd geweest zijn...



all the best! 8)
chok dee

marcus
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: vrijdag 17 augustus 2007, 20:33

D visum

#6 Bericht door marcus » vrijdag 26 oktober 2007, 08:12

Mischein een domme vraag maar wat is een D visum

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: D visum

#7 Bericht door ericsson » vrijdag 26 oktober 2007, 09:56

marcus schreef:Mischein een domme vraag maar wat is een D visum
Dat is een visum in het kader van een duurzame relatie en/of gezinshereniging, dus lang verblijf.




Hieronder de verschillende soorten visa:

type A ( transitvisum luchthaven: enkel toegang tot internationale transitzone van luchthaven)
type B ( doorreis- of transitvisum: toegang tot België maar verblijfsduur maximaal vijf dagen)
type C ( visum kort verblijf maar verblijfsduur maximaal negentig dagen per halfjaar)
type D ( visum met oog op tijdelijk of lang/permanent verblijf in Belgie)
chok dee

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11613
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: D visum

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 26 oktober 2007, 10:29

goe gedaan Ericsson

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#9 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 26 oktober 2007, 19:58

Ik neem aan dat Ericcson Belg is, ook voor de Belgen word het moeilijker om de partner die van buiten de EU komt te importeren sinds de wetgeving is veranderd. En zal er een EU NL route ontstaan via Nederland wat weer veel Nederlanders via Belgie en Duitsland doen.

Via het C visum je vrouw importeren naar de gast lidstaat want D visum hebben de partners niet nodig verblijfsrechten hebben ze al via hun EU partner die dan gemeenschaponderdaan is.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

dune1970
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 13:31

Procedure Visum D

#10 Bericht door dune1970 » maandag 21 januari 2008, 13:39

Beste Ericcson,

Wij zijn juist begonnen met aanvraag visum D langdurige relatie. Mijn vriendin is al aantal maal teruggeweest, ik denk echt dat ze op de belgische ambassade proberen om het zolang mogelijk te rekken.
Enkel voorbeelden om mijn gedachte te staven :

Eerste maal was omdat ze haar medisch attest moest laten vertalen was nota bene in het engels hetgeen normaal wordt aanvaard.

tweede maal alle formulieren Ok dan bellen ze haar om een kopie te vragen van de identiteitskaart van de beedigde doktor die haar medisch attest heeft ondertekend dus kan ze terug naar Bangkok om dit formulier aan te bieden
Ik hoop echt dat ze stoppen met zulke overbodige toestanden.
Heb jij ook zulke rare toestanden gekend ?
Hoelang heeft het geduurd bij DVZ nadat je een goedkeuring hebt gekregen? Ik bedoel dus te effectieve tijd bij DVZ ?

Met Vriendelijke Groeten,

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Procedure Visum D

#11 Bericht door ericsson » maandag 21 januari 2008, 15:14

dune1970 schreef:Beste Ericcson,

Wij zijn juist begonnen met aanvraag visum D langdurige relatie. Mijn vriendin is al aantal maal teruggeweest, ik denk echt dat ze op de belgische ambassade proberen om het zolang mogelijk te rekken.
Enkel voorbeelden om mijn gedachte te staven :

Eerste maal was omdat ze haar medisch attest moest laten vertalen was nota bene in het engels hetgeen normaal wordt aanvaard.

tweede maal alle formulieren Ok dan bellen ze haar om een kopie te vragen van de identiteitskaart van de beedigde doktor die haar medisch attest heeft ondertekend dus kan ze terug naar Bangkok om dit formulier aan te bieden
Ik hoop echt dat ze stoppen met zulke overbodige toestanden.
Heb jij ook zulke rare toestanden gekend ?
Hoelang heeft het geduurd bij DVZ nadat je een goedkeuring hebt gekregen? Ik bedoel dus te effectieve tijd bij DVZ ?

Met Vriendelijke Groeten,
Eerst en vooral, tis Ericsson ;-)
Been there done that, juist hetzelfde als bij mij, ik had da snel door da spelleke dus heb ik een versnelling hoger geschakeld, ik wist dat ze heel moeilijk die visum afleveren en alle middelen zoeken om het te rekken en zelfs af te blazen, wij hadden een uitstekend dossier en ook bij ons bleef het duren, bellen, mailen, iedereen verweet elkaar, zelfs gemaild met de consul in bkk, daar verweten ze DVZ en visa versa, diplomatieke koffer bleek niet verzonden te zijn, na meer dan een maand al!!!
Nog een geluk dat ik iemand ken die werkt op DVZ die dingen voor mij wat opvolgde en druk hield op het dossier,

Een goeie tip: blijf druk houden, mail, bel en val ze lastig, indien je een goed dossier hebt en leeftijdsverschil is niet te groot moet het zeker lukken, heb wel geduld...het kan lang duren.

Veel succes!!!

ps: ik denk dat het ongeveer iets meer dan 3 maanden geduurd heeft.
chok dee

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Visum Langdurig verblijf D Belgie (groen licht)

#12 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 31 januari 2008, 15:24

En word het afgeblazen door DVZ om de partner van een Belg naar Belgie te halen dan een adres zoeken in NL en inschrijven in de gemeente aldaar dan krijg je een verblijfssticker in je pasport en dan kan je vriendin of vrouw naar Nederland komen. Je partner een C visum aanvragen op NL ambassade op basis EU richtlijn 2004/38 en of via Amsterdam reizen naar een visum vrij land en uitstappen op Schiphol en krijgt je partner een C Visum van de Kmar.
Is je partner aangekomen in NL kan ze zich inschrijven in de NL gemeente.

Een gemeenschaps onderdaan in NL valt niet onder de Nationale wetten van Nederland maar onder bovengenoemde richtlijn.

Het is dus voor een Belg veel gemakkelijker om zijn partner naar NL te halen dan een Nederlander zijn partner naar NL.
Eisen voor de Nederlander in Nederland zijn veel hoger dan voor een Belg of andere EU nationaliteiten. Zo krom is de NL wet.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visum Langdurig verblijf D Belgie (groen licht)

#13 Bericht door Jim » donderdag 31 januari 2008, 20:23

vive l'europe ! :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”