terug in Nederland

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

terug in Nederland

#1 Bericht door falang » zaterdag 19 mei 2007, 07:09

Gisteren weer teruggekomen in Nederland na een relatief rustige vakantie. Meestal trek ik tamelijk snel, na 2 of 3 dagen, weer verder omdat ik nog van alles wil zien. Nu ben ik bijna 14 dagen in Chiang Mai blijven hangen. Daarna nog een paar dagen in Bangkok rondgekeken (hotel Muangphol Mansion, 680 bath, naast de skytrainhalte National Stadium).

Ondanks alle kritiek die ik op Nederland heb heeft het hier toch ook zijn voordelen:

- de taal: ik kan me weer eens gemakkelijk uitdrukken en verstaanbaar maken.

- i.p.v. kale hotelkamers heb ik hier m'n naar eigen smaak ingerichtte huisje met eigen boeken, muziek, internet etc. wat me, zeker de eerste dagen prima bevalt.

- ik kan weer eens een haring, normale koffie (cafe boraan) i.p.v. nescafe 3 in 1, brood met kaas etc. eten.

- Ook is Nederland, ook Amsterdam, zeker waar ik woon, erg rustig vergeleken met de drukte, hektiek van Bangkok en Chiang Mai.

- in veel opzichten is het leven in Thailand tamelijk oppervlakkig, bv de Thaise t.v., die ik overigens niet goed kan volgen, de vechtfilms die je in veel bussen te zien krijgt, de voorliefde van veel Thais voor McDonalds etc. Afgezien van het boeddhisme/animisme is het er, kultureel gezien, wat oppervlakkiger, zijn de keuzemogelijkheden wat minder, dan in Nederland. Maar misschien ken ik de wegen niet goed genoeg in Thailand, zoek ik te veel de toeristiese gebieden op, zit ik er niet lang genoeg (op 1 plaats).

Als ik wat langer in Thailand zou zijn, wat vanaf september mogelijk is, dan zullen veel nadelen wegvallen. Ik zou bv. een condo kunnen huren. Als ik wat langer in Nederland terug ben zullen de voordelen van Nederland langzaam maar zeker nadelen blijken te zijn en begin ik weer naar iets anders, Thailand, te verlangen. Zo heeft elk voordeel z'n nadeel.
keep on moving

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: terug in Nederland

#2 Bericht door dutch » zaterdag 19 mei 2007, 08:36

falang schreef:Gisteren weer teruggekomen in Nederland na een relatief rustige vakantie. Meestal trek ik tamelijk snel, na 2 of 3 dagen, weer verder omdat ik nog van alles wil zien. Nu ben ik bijna 14 dagen in Chiang Mai blijven hangen. Daarna nog een paar dagen in Bangkok rondgekeken (hotel Muangphol Mansion, 680 bath, naast de skytrainhalte National Stadium).

Ondanks alle kritiek die ik op Nederland heb heeft het hier toch ook zijn voordelen:

- de taal: ik kan me weer eens gemakkelijk uitdrukken en verstaanbaar maken.

Dat wordt vanzelf beter naargelang dat je hier langer woont
- i.p.v. kale hotelkamers heb ik hier m'n naar eigen smaak ingerichtte huisje met eigen boeken, muziek, internet etc. wat me, zeker de eerste dagen prima bevalt.
Je geeft zelf al onderstaand aan dat een eigen woning in de toekomst dit alles zou veranderen

- ik kan weer eens een haring, normale koffie (cafe boraan) i.p.v. nescafe 3 in 1, brood met kaas etc. eten.
Ik heb hier mijn filterapparaat.Koop Douwe Egberts.Koop kaas (helaas alleen jonge! en kan elke dag versgebakken broodjes kopen(als ik wil).
- Ook is Nederland, ook Amsterdam, zeker waar ik woon, erg rustig vergeleken met de drukte, hektiek van Bangkok en Chiang Mai.
Er zijn veel andere(rustiger)steden in Thailand

- in veel opzichten is het leven in Thailand tamelijk oppervlakkig, bv de Thaise t.v., die ik overigens niet goed kan volgen, de vechtfilms die je in veel bussen te zien krijgt, de voorliefde van veel Thais voor McDonalds etc. Afgezien van het boeddhisme/animisme is het er, kultureel gezien, wat oppervlakkiger, zijn de keuzemogelijkheden wat minder, dan in Nederland. Maar misschien ken ik de wegen niet goed genoeg in Thailand, zoek ik te veel de toeristiese gebieden op, zit ik er niet lang genoeg (op 1 plaats).
Je geeft zelf al aan wat te doen,weg van het toeristengebeuren.Het aantal Thaise mensen op de lokale voedsel markt is vele malen groter als die bij McD of KFC,geloof meAls ik wat langer in Thailand zou zijn, wat vanaf september mogelijk is, dan zullen veel nadelen wegvallen. Ik zou bv. een condo kunnen huren. Als ik wat langer in Nederland terug ben zullen de voordelen van Nederland langzaam maar zeker nadelen blijken te zijn en begin ik weer naar iets anders, Thailand, te verlangen. Zo heeft elk voordeel z'n nadeel.


:lol: :lol:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » zaterdag 19 mei 2007, 13:36

Falang, Er is een levensgroot verschil tussen wonen en vakantie vieren in Thailand. Haring, ach dat missen vele van de expats ook wel, maar echte koffie van DE is hier mogelijk. Senseo zelfs ook, al is de aanvoer van de koffie wel eens een probleem.
Dagelijks verse broodjes, indien gewenst, kaas is ook te koop,
s'Avonds keuze van 100 zenders op de tv en 30 muziekkanalen, dan eigen muziek via een apparaat.
Wat voor keuze heeft een Thaise toerist in Nederland ?????????????? alleen de hoogte punten, want hij/zij kent de weg niet. :wink:

Maak eens een ander vakantieplan voor de volgende keer, het forum staat vol met suggesties.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » zaterdag 19 mei 2007, 20:30

mee eens Mart, ja haring blijft een gemis , maar daar staat tegenover dat je hier blauwe krab, groene mosselen , oesters,kokkels, veel vissoorten en garnalen voor een prikkie kan kopen ... we hebbn een aantal markten in de buurt en Tesco en BigC zijn hier 10 autominuten vandaan..
als je hier woont, kan je eten wat je maar wilt... hutspot, sla met spekkies, andijvie stamppot, zuurkool met spek, peultjes, princesseboontjes , prei, met rund , varken of kip... en allerlei worstsoorten...appelen voor appelmoes, rode. witte , groene en chinese kool... nou ja, teveel om op te noemen...
trouwens wij wonen in een bewaakt wijkje met half vrijstaande huizen , waar het zeer rustig is... overdag, zowel als s'nachts..., dus deze ouwe jongen kan altijd een ongestoord dutje doen..

ja Falang. eigen haard is goud waard...


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » zondag 20 mei 2007, 03:05

Mart schreef:Falang, Er is een levensgroot verschil tussen wonen en vakantie vieren in Thailand. Haring, ach dat missen vele van de expats ook wel, maar echte koffie van DE is hier mogelijk. Senseo zelfs ook, al is de aanvoer van de koffie wel eens een probleem.
Dagelijks verse broodjes, indien gewenst, kaas is ook te koop,
s'Avonds keuze van 100 zenders op de tv en 30 muziekkanalen, dan eigen muziek via een apparaat.
Wat voor keuze heeft een Thaise toerist in Nederland ?????????????? alleen de hoogte punten, want hij/zij kent de weg niet. :wink:

Maak eens een ander vakantieplan voor de volgende keer, het forum staat vol met suggesties.
Ik heb laatst wat hollands voedsel via een webwinkel gehaald en die verkopen dus ook senseo e.d

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zondag 20 mei 2007, 17:37

jumbo schreef:
Mart schreef:Falang, Er is een levensgroot verschil tussen wonen en vakantie vieren in Thailand. Haring, ach dat missen vele van de expats ook wel, maar echte koffie van DE is hier mogelijk. Senseo zelfs ook, al is de aanvoer van de koffie wel eens een probleem.
Dagelijks verse broodjes, indien gewenst, kaas is ook te koop,
s'Avonds keuze van 100 zenders op de tv en 30 muziekkanalen, dan eigen muziek via een apparaat.
Wat voor keuze heeft een Thaise toerist in Nederland ?????????????? alleen de hoogte punten, want hij/zij kent de weg niet. :wink:

Maak eens een ander vakantieplan voor de volgende keer, het forum staat vol met suggesties.
Ik heb laatst wat hollands voedsel via een webwinkel gehaald en die verkopen dus ook senseo e.d

J
Je bent wel heel vlug terug :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » maandag 21 mei 2007, 02:01

Mart schreef:
jumbo schreef:
Mart schreef:Falang, Er is een levensgroot verschil tussen wonen en vakantie vieren in Thailand. Haring, ach dat missen vele van de expats ook wel, maar echte koffie van DE is hier mogelijk. Senseo zelfs ook, al is de aanvoer van de koffie wel eens een probleem.
Dagelijks verse broodjes, indien gewenst, kaas is ook te koop,
s'Avonds keuze van 100 zenders op de tv en 30 muziekkanalen, dan eigen muziek via een apparaat.
Wat voor keuze heeft een Thaise toerist in Nederland ?????????????? alleen de hoogte punten, want hij/zij kent de weg niet. :wink:

Maak eens een ander vakantieplan voor de volgende keer, het forum staat vol met suggesties.
Ik heb laatst wat hollands voedsel via een webwinkel gehaald en die verkopen dus ook senseo e.d

J
Je bent wel heel vlug terug :wink:
Mijn nederlands begint te verinternationaliseren na al die jaren in het buitenland...... :P :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#8 Bericht door Mart » maandag 21 mei 2007, 02:47

jumbo schreef:
Mart schreef:
jumbo schreef: Ik heb laatst wat hollands voedsel via een webwinkel gehaald en die verkopen dus ook senseo e.d

J
Je bent wel heel vlug terug :wink:
Mijn nederlands begint te verinternationaliseren na al die jaren in het buitenland...... :P :P :P

J
:!: Het bewijs dat je een echte falang bent :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SB77
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 28 april 2007, 05:45

#9 Bericht door SB77 » donderdag 24 mei 2007, 05:50

mmm, waar op de site kan ik lezen hoe het mogelijk is in Thailand te wonen? Dacht dat dit zo goed als onmogelijk is tegenwoordig? Tenzij je trouwt, zeker weten een goeie buiseniss kunt opstarten, etc?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » donderdag 24 mei 2007, 05:53

SB77 schreef:mmm, waar op de site kan ik lezen hoe het mogelijk is in Thailand te wonen? Dacht dat dit zo goed als onmogelijk is tegenwoordig? Tenzij je trouwt, zeker weten een goeie buiseniss kunt opstarten, etc?
je 'etc?' geeft al aan dat er meerdere mogelijkheden zijn zoals je in de wonen en werken in Thailand afdeling van het forum kunt vernemen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#11 Bericht door falang » donderdag 24 mei 2007, 10:07

Wonen in Thailand is voor een (vervroegde) pensionado als ik binnenkort zal zijn niet zo moeilijk.
Zoals bijna alles is ook hier het probleem en de oplossing: geld.
Als je maandelijks een bedragje te besteden hebt is de rest eenvoudig.

Thailand is een stuk goedkoper dan Nederland en je hebt er dus in principe wat minder nodig dan in Nederland om redelijk van te kunnen leven.

En dan ligt er nog een groot grijs gebied tussen een vakantie en echt helemaal emigreren, wat wel de nodige problemen meebrengt.
Maar bij lange vakanties bv., een begrip dat je zover uit kan rekken als je wilt, heb je niet veel meer problemen dan bij korte.
keep on moving

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#12 Bericht door perry » donderdag 24 mei 2007, 10:35

Ikwas gisteren in de Foodland Haring genoeg daar zure en zoute
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#13 Bericht door jumbo » donderdag 24 mei 2007, 10:40

perry schreef:Ikwas gisteren in de Foodland Haring genoeg daar zure en zoute
welke foodland is dat?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#14 Bericht door marceziani » donderdag 24 mei 2007, 14:22

Je komt terug in Nederland.....
en je leest het nieuws over de ontsnapte gorilla Bokito. Alle betrokken partijen zijn inmiddels aan het woord geweest, behalve de gorilla zelf.
Het heeft wat moeite gekost, maar eindelijk hebben we Bokito zo ver gekregen dat we een interview mochten afnemen...

Bokito doet zijn relaas.

Gorilla Bokito die afgelopen vrijdag een vrouw zwaar verwondde, doet
vanuit zijn verblijf in Blijdorp zijn relaas. De 23-jarige
Laaglandgorilla uit Berlijn zegt dat hij heerlijk lag te relaxen in het
zonnetje toen zijn dag werd verpest door een 57-jarige vrouw uit
Zoetermeer. "Ik lag dus heerlijk in het zonnetje toen dat vrouw weer voor
mijn verblijf stond. Kijk, normaal hou ik wel van een teefje dat mijn
aandacht wil, maar van 57-jarige mensen ben ik dus niet gediend he. Ik
heb wel een reputatie die ik hoog moet houden."

Bokito neemt de vrouw verder niets kwalijk. Hij is wel gewend dat hij
moeilijk van vrouwelijke aandacht af komt. "Maar ja, vrijdag ging ze dus
iets te ver. Plotseling gingen er een paar kleine ventjes stenen naar
mijn kop gooien. Ik had al vaker bij de directie aangekaart dat er eens
gesproken moest worden over een dierentuinwet, maar ja, veel gezwam in de
politiek, maar voorlopig blijft dat stenen gooien maar doorgaan. Nou zag
ik dus ook nog eens dat vrouw weer naar me lachen en dat was de
spreekwoordelijke druppel."

Bokito nam een enorme aanloop en sprong 3,5 meter over de sloot die hem
van het publiek moest scheiden. "ja, leuk zo'n greppel, maar ik had dus
al lang door dat ik daar wel overheen zou komen. Luister, die verzorgers
zijn allemaal toffe peren, snijden je appeltjes, wassen wat bananen, dus
ik blijf al jaren netjes op dat eiland zitten. Maar ja, Feyenoord had
ook al een kutseizoen, dus ik was net wat geprikkelder dan normaal. En
als je dan hoort dat ze Co Adriaanse willen halen, zo'n griet je lastig
blijft vallen, die dierentuinwet op zich laat wachten en van die koters
stenen gooien, dan ga je! Je bent een Rotterdamse zilverrug of niet!"

Na zijn sprong greep Bokito de 57-jarige vrouw en verwondde haar
ernstig.
"Ernstig, ernstig, kijk, zij wil aandacht van een gorilla. Dan geef je
die op een gorillawijze, is het weer niet goed. Toen ik door had dat ze
niet zo goed reageerde op mijn antwoord ben ik netjes van haar afgestapt
en naar de kantine gelopen om een pilsje te drinken. Toen ik daar
aankwam bleek dat ze de tap hadden dichtgegooid. Ja, dan breekt er echt
iets."

Bokito werd door een dierenarts verdoofd, nadat hij eerst een chaos had
aangericht in het cafetaria. "Ook weer zo'n reactie. Als ze me nou
netjes hadden gevraagd of ik terug naar dat eiland had willen lopen had
ik dat ook wel gedaan. Nee hoor, schieten ze gelijk weer zo'n pijl in je
reet."

Bokito is erg boos en overweegt een schadeclaim in te dienen. "Luister,
ik ben helemaal niet moeilijk. Maar je moet goed begrijpen, eigenlijk
hoor ik in het regenwoud in Afrika te wonen, daar heerst een hele andere
cultuur.
Dat moet je respecteren. Maar goed, ik ben redelijk geintegreerd. Maar
dat vrouwen zo respectloos met je omgaan doet pijn, heel veel pijn. Ik
overweeg dan ook een flinke claim in te dienen voor de opgelopen
emotionele schade."

Ook diergaarde Blijdorp zal meer van Bokito horen. "Ja, ook hen neem ik
het een en ander kwalijk. Ik vind dat ze best een limiet mogen stellen
op de kwantiteit en kwaliteit van de bezoekers die langs komen. Het is
toch van de zotte dat sommige mensen iedere dag langskomen? Op den duur
word je daar toch knettergek van. Het is dat mijn schoonmoeder nog
ergens in Kameroen door de bossen rent, maar voor je het weet staat die
hier ook voor de deur."

En ook Feyenoord kan een claim verwachten. "Ja, zij ook. Het is al geen
lolletje om hier te zitten in dat druilerige Rotterdam, maar dat
wanbeleid in de Kuip is ook niet normaal. Dat maakt de zondag, als het
al drukker is in de diergaarde, niet leuker. Steeds meer Feyenoorders
gaan op zondag liever naar Blijdorp dan naar de Kuip. Bedankt! En dan
mag ik wel een uit het regenwoud komen, van Bosz hou ik niet!"

Tot zover Bokito vanuit diergaarde Blijdorp
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#15 Bericht door Mart » donderdag 24 mei 2007, 14:45

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Leuk.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”