Dringend probleem ivm reisduur Visum voor België

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bangkok2006
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 25 april 2007, 17:15
Locatie: België

Dringend probleem ivm reisduur Visum voor België

#1 Bericht door Bangkok2006 » woensdag 25 april 2007, 17:56

Hoi,

Als nw. gebruiker wou ik graag volgend probleem voorleggen in de hoop dat iemand ons hiermee kan helpen:

Heb begin april een toeristenvisum aangevraagd om mijn Thaise vriendin op vakantie te laten komen naar België. Zij heeft al de benodigde documenten binnengebracht op Belgische Ambassade in Bangkok. Bedoeling was dat zij ergens in mei voor 14 dagen naar hier zou komen en ze heeft dit ook zo geantwoord toen men haar daar die vraag stelde. Gevolg is dat haar visum werd goedgekeurd, maar echter voor 15 dagen ! Nu wij beiden onverwacht echter de mogelijkheid hebben om 1 maand vakantie te nemen, hadden wij graag haar toegekend visum geannuleerd en een nieuw aangevraagd voor 1 maand ! En hier zit nu ons probleem : :(

Blijkbaar kan zij hier in België haar visum niet verlengen zoals wij ginder wel kunnen en een nieuw aanvragen kan enkel na het verlopen van het huidige ! Na tel. contact met dienst vreemdelingenzaken kunnen wij volgens hen alleen maar trachten haar huidig visum te laten annuleren op basis van een geldige reden (bvb ziekte). De vrees bestaat echter dat, als we dit proberen, men een nieuwe aanvraag zal weigeren en vragen zal stellen bij het feit waarom zij haar huidig visum niet gebruikt heeft. In dat geval zijn we natuurlijk nog meer gefopt want dan kan zij helemaal niet komen ! :( :( :(

Iemand enige oplossing om haar toch zonder problemen naar hier te kunnen laten komen voor 1 maand (juli) ?? Wij zouden trouwens tijdens haar verblijf in België graag enkele dagen naar Parijs gaan, dus in principe heeft zij visum met meerdere toegangen nodig dacht ik, dus ook al een probleem met haar huidig visum !

Doordat zij voor haar werk als vertegenwoordigster meestal tijdens kantooruren de weg op is heeft zij haar visum nog niet afgehaald en ook vliegtuigticket werd nog niet geboekt ! Hopelijk kan dit ons probleem vereenvoudigen ?
Laatst gewijzigd door Bangkok2006 op woensdag 25 april 2007, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » woensdag 25 april 2007, 18:24

je kan het visum gewoon cancelen als je zegt dat je de verkeerde datum hebt op gegeven (lijkt mij een behoorlijk geldige reden) en dan gewoon een nieuw visum aanvragen.
kost je wel weer een hoop tang en gedoe.

Bangkok2006
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 25 april 2007, 17:15
Locatie: België

#3 Bericht door Bangkok2006 » woensdag 25 april 2007, 19:00

Thx Jim,

Ik hoop dat het ook zo eenvoudig is in werkelijkheid, als jij voorstelt. Heb alleen de vrees dat men dan een nieuwe aanvraag mss. zal weigeren en zich zal vragen stellen waarom zij 15 dagen wil wijzigen in 1 maand ! Ik dacht dat een visum kort verblijf altijd voor 90 dagen werd afgeleverd maar blijkbaar was ik daar te goedgelovig in.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#4 Bericht door Okie » woensdag 25 april 2007, 19:52

Belgie is lid van de Schengen staten en daarom zal zij een zogenaamd schengen visum krijgen. Dan kan zij gewoon naar Frankrijk, Holland, Duitsland, Luxemburg etc etc reizen.

Over de nieuwe aanvraag voor een visum kan ik je niet helpen. Denk dat de Belgische ambassade daar over het best kan antwoorden. Stuur ze een mail en leg het probleem voor.

Okie

Bangkok2006
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 25 april 2007, 17:15
Locatie: België

#5 Bericht door Bangkok2006 » woensdag 25 april 2007, 20:18

Okie schreef:Belgie is lid van de Schengen staten en daarom zal zij een zogenaamd schengen visum krijgen. Dan kan zij gewoon naar Frankrijk, Holland, Duitsland, Luxemburg etc etc reizen.

Okie
België is inderdaad een Schengen land maar als wij tijdens haar vakantie in België voor enkele dagen naar Frankrijk, Nederland, ... reizen wil dit ook zeggen dat zij telkens terug België binnenkomt wat volgens mij niet kan met een normaal toeristenvisum zonder meerdere ingangen of heb ik het mis :?:

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#6 Bericht door ericsson » woensdag 25 april 2007, 20:57

Bangkok2006 schreef:
Okie schreef:Belgie is lid van de Schengen staten en daarom zal zij een zogenaamd schengen visum krijgen. Dan kan zij gewoon naar Frankrijk, Holland, Duitsland, Luxemburg etc etc reizen.

Okie
België is inderdaad een Schengen land maar als wij tijdens haar vakantie in België voor enkele dagen naar Frankrijk, Nederland, ... reizen wil dit ook zeggen dat zij telkens terug België binnenkomt wat volgens mij niet kan met een normaal toeristenvisum zonder meerdere ingangen of heb ik het mis :?:
dat kan wel, geen enkel probleem zelfs!
chok dee

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#7 Bericht door perry » donderdag 26 april 2007, 03:20

Zolang haar visum geldig is kan zei vrij reizen naar alle schengen landen dat is geen probleem.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#8 Bericht door Jim » donderdag 26 april 2007, 09:22

Bangkok2006 schreef:Thx Jim,

Ik hoop dat het ook zo eenvoudig is in werkelijkheid, als jij voorstelt.
ik heb zelf een keer de verkeerde datum opgegeven.
dat zag ik pas toen we het visum gingen afhalen bij de ambassade.
ik heb 'm meteen gecanceled (komt een stempel 'canceled without prejudice' op) en meteen een nieuwe aangevraagd voor een andere datum.

behalve dat we weer hebben moeten wachten en opnieuw moesten betalen hebben we er geen problemen mee gehad.
Heb alleen de vrees dat men dan een nieuwe aanvraag mss. zal weigeren en zich zal vragen stellen waarom zij 15 dagen wil wijzigen in 1 maand !
je kan ze gewoon uitleggen dat je allebei langer vakantie hebt kunnen nemen.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#9 Bericht door Falcon » donderdag 26 april 2007, 12:53

Dit is in Nederland voor mij destijds geen probleem geweest.
Gewoon aanvraag gecancelled en opnieuw ingediend met uitleg mijnerzijds schriftelijk en van mijn schoonmoeder (zij kwam over) mondeling op de ambassade in Bangkok.

Succes met alles, want 1 maand is natuurlijk een heerlijk stuk langer dan 2 weken.
Sabaai sabaai

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”