terug in Thailand

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#16 Bericht door jumbo » dinsdag 24 april 2007, 01:46

falang schreef:Vroeger had tatoueren een bepaalde betekenis, bv. bij primitieve stammen bij de inwijding van een jongere in de rangen van de volwassenen kreeg hij een bepaalde tatoe zodat iedereen wist met wie hij van doen had of hier bij zeelui. Ook in Thailand zijn er nog wel autentieke vormen van tatoe dacht ik.
Tegenwoordig lijkt het me meer een modeverschijnsel en stoerdoenerij, naaperij of gewoon lichaamsversiering. Maar dat mag hem allemaal de pret niet drukken.
Waar het me om ging was te zeggen dat ik de sfeer in Pattaya minder prettig vind dan in veel andere Thaise steden en dat dit m.i. komt door het hoge percentage niet-Thais, westerlingen, oostblokkers en anderen. (die zo te zien ook nog vaak om tamelijk beperkte redenen Thailand bezoeken).
ALs je de volgende keer nou direct schrijft wat je bedoelt dan voorkom je een hoop ergernis :lol: :lol:
Met je eens dat het een minder prettig oord is dan andere in Thailand, maar er zijn nog steeds prima locaties waar je een uitstekende vakantie kunt hebben zonder je aan dat soort figuren te hoeven storen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#17 Bericht door falang » dinsdag 24 april 2007, 09:49

Ik hoop dat de PSV tatoe afwasbaar is, want dat tijdperk lijkt me voorlopig wel voorbij.

Ik weet niet of mijn opzet zo handig is, maar het was m'n bedoeling een soort reisverslag te maken, daar wou ik dus vooralsnog maar mee door gaan:

Vandaag per bus in Chantaburi aangekomen en m'n intrek genomen in het Kasemsarn hotel. Wel mooi maar een beetje duur. Niet zozeer de prijs van 720 bath is het probleem, het is meer alles er omheen, het al te gedienstige personeel waardoor ik me wat ongemakkelijk ga voelen. Over het algemeen vind ik Thais wel prettig in de omgang, makkelijk, informeel, maar toch beleefd. In sommige hotels heb ik moeite met de m.i. nogal feodale verhoudingen. Maar Thailand is misschien in veel opzichten nog tamelijk feodaal, gezien ook de positie van de koning. In bepaalde opzichten is de individuele vrijheid misschien minder dan bij ons; je kan het ook voor de Thais positief uitleggen: de gemeenschapszin is er groter, het taboe op kritiek leveren ook. Veel gele shirtjes, erbij willen horen.
keep on moving

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#18 Bericht door fredlk » dinsdag 24 april 2007, 10:36

nogal feodale verhoudingen. Maar Thailand is misschien in veel opzichten nog tamelijk feodaal, gezien ook de positie van de koning. In bepaalde opzichten is de individuele vrijheid misschien minder dan bij ons; je kan het ook voor de Thais positief uitleggen: de gemeenschapszin is er groter, het taboe op kritiek leveren ook
Je VRAAGT om commentaar. :lol:
Het is niet zozeer feodaal, maar hierarchische macht. De wens om alles kritiekloos uit te voeren (wat dan onderdanig lijkt) komt meer door het respect (moeten) hebben voor een hoger geplaatste dan door angst.
De positie van, en de liefde voor, de Koning heeft niets met macht te maken en ook niet echt alleen door zijn plaats in de matschappij. Hij (en zijn gezin) hebben zich hun hele leven heel erg ingezet voor het volk en voor het land. Het is ook gedeeltelijk dankzij hem, dat het zo goed gaat met het land en met de mensen.
(Klinkt allemaal erg chauvinistisch, weet ik :oops: maar het is echt zo.)
De inviduele vrijheid is hier volop, meer dan in heel veel landen, MAAR door het Boeddhisme en door het respect voor familie, beperken mensen soms hun eigen vrijheid.
Het 'taboe' op kritiek leveren komt doordat je een hoger geplaatste iemand niet mag / kan bekritiseren PLUS het feit dat men door het Boeddhisme onbevooroordeeld (non-judgemental) hoort te zijn. Ik heb me hierin flink moeten aanpassen, maar als je dat zelf ook kan zijn, is het bevrijdend.

Sorry voor de preek, maar ik kon het niet laten. Nogmaals, dit is wel de waarheid, maar de waarheid dan ook volgens Fred. :D
"What we think, we become."

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#19 Bericht door dutch » dinsdag 24 april 2007, 11:09

quote
Wel mooi maar een beetje duur. Niet zozeer de prijs van 720 bath is het probleem, het is meer alles er omheen
unquote

Duur????? 16 euro en misschien ook nog ontbijt??
Ik begrijp dat er niet iedereen hetzelfde verdiend en dat duur voor de ene, minder duur is voor de ander, maar wat wil je eigenlijk....16 euro!!!!!!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#20 Bericht door carpediem » dinsdag 24 april 2007, 14:30

Dutch schreef:

[quoteduur voor de ene, minder duur is voor de ander, maar wat wil je eigenlijk....16 euro!!!!!![/quote]

Het River guesthouse kost maar 400bath= 8.80 euro met airco,tv enz. en een mooi uitzicht op de rivier. en misschien nog wel een ontbijt.

Maar het Kasemsarn hotel is wat nieuwer en luxer.

Het verschil is 7.20 euro; kun je toch weer lekker van eten.

Dus als je een laag budget hebt kan dat toch schelen
pluk de dag (carpediem)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#21 Bericht door khonkaen » dinsdag 24 april 2007, 20:35

Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#22 Bericht door Mystic » dinsdag 24 april 2007, 21:42

khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
de meeste psychiaters zijn zelf ziek in hun hoofd, anders ga je niet proberen voor god te spelen, op een gebied waar nog maar heel weinig over bekend is :?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#23 Bericht door jumbo » woensdag 25 april 2007, 02:01

khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
Kan je wat links/boeken/magazines geven naar psychiaters die dit stellen willem , dan kan ik de hele context proberen te begrijpen
alvast bedankt............hoeft niet per PB zet de links e.d maar in een bericht kan iedereen het lezen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#24 Bericht door falang » woensdag 25 april 2007, 09:20

- ik bedoel dat ik me in sommige hotels wat ongemakkelijk voel door al te voorkomend en behulpzaam personeel, door een wat al te cleane, nette, formele omgeving. Ik loop bij voorkeur in korte broek en mag graag in m'n neus peuteren soms. Het "duur" heeft niet zo zeer betrekking op de prijs, maar meer op dit soort aspekten. Maar dit was het eerste hotel wat op m'n pad kwam. Feodaal is een wat groot woord misschien, maar de positie van de koning is wel een goede graadmeter hiervoor. Hij staat eigelijk (ook kwa feitelijke macht?) een beetje boven meer demokratiese principes?

-Ik ben gisteren later toevallig ook nog even in het Riverside guesthouse geweest om de weg te vragen. Dit zag er inderdaad goed uit, zeker wat de ligging betreft. Maar ik wou morgen weer verder trekken dus het is de moeite niet om nog te switchen.
keep on moving

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#25 Bericht door fredlk » woensdag 25 april 2007, 11:04

Hij staat eigelijk (ook kwa feitelijke macht?) een beetje boven meer demokratiese principes?
Gelukkig heb jij jouw zin beëindigd met een vraagteken anders had ik gedacht dat jij deze onzin gelooft.
"What we think, we become."

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#26 Bericht door thongdee » donderdag 26 april 2007, 07:58

khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
Het is maar zoals je het bekijkt ...... in onze westerse maatschappij worden tattoos vroeger nogal vaak en gauw met 'marginaliteit' geassocieerd
In de tijd de 17e eeuw brachten matrozen tattoo mee uit Polynesië .
En lieten veel adellijke een tattoo zetten.
Waar de tattoo vandaan komt Azie,is het vooral een sociale identificering.
Zoals de Maori's die het dan weer als beschermde functie geven.
Je weet ook dat de Thaien er zo over denken .... een tijger op hun buik en er komt geen kogel door ;-)
Maar de volkeren in het midden Oosten bezien het als zelfverminking (rouw) met as van de overledenen ingevreven.
Veel Cinezen hebben een tatoo als medium.
Heb heel men leven ook nagedacht welke tattoo ik zou willen .... en het was zo ver , het zou een Impala worden op men schouder (het teken van Chevrolet)
Omdat ik bijna al de Chevrolet Impala modellen van de jaren 60 heb gehad .
Vorig jaar was de fun eraf en alles verkocht ....
Ben ik blij dat ik niet doorgebeten heb en de tattoo laten zetten ik rij nu met een Jeep :lol:
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#27 Bericht door jumbo » donderdag 26 april 2007, 08:38

thongdee schreef:
khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
Het is maar zoals je het bekijkt ...... in onze westerse maatschappij worden tattoos vroeger nogal vaak en gauw met 'marginaliteit' geassocieerd
In de tijd de 17e eeuw brachten matrozen tattoo mee uit Polynesië .
En lieten veel adellijke een tattoo zetten.
Waar de tattoo vandaan komt Azie,is het vooral een sociale identificering.
Zoals de Maori's die het dan weer als beschermde functie geven.
Je weet ook dat de Thaien er zo over denken .... een tijger op hun buik en er komt geen kogel door ;-)
Maar de volkeren in het midden Oosten bezien het als zelfverminking (rouw) met as van de overledenen ingevreven.
Veel Cinezen hebben een tatoo als medium.
Heb heel men leven ook nagedacht welke tattoo ik zou willen .... en het was zo ver , het zou een Impala worden op men schouder (het teken van Chevrolet)
Omdat ik bijna al de Chevrolet Impala modellen van de jaren 60 heb gehad .
Vorig jaar was de fun eraf en alles verkocht ....
Ben ik blij dat ik niet doorgebeten heb en de tattoo laten zetten ik rij nu met een Jeep :lol:
je kan ze tegenwoordig laten verwijderen, vooral de moderne machine gemaakte tatoos.....die inkt zit niet zo diep
en dan weer een nieuwe laten zetten......dus dat houdt je niet tegen Thongdee :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#28 Bericht door Falcon » donderdag 26 april 2007, 13:32

Mijn ouweheer vindt ensen met tattoo’s ook aso’s.
Ik vind hem ouderwets, en nee, ik heb geen tattoo.

In Thailand zie ik ook zat Thai met tattoo’s. Het gaat er denk ik vooral om hoe de meesten zich kleden.
De combinatie kleing/tattoo’s kan inderdaad asociaal overkomen.
Sabaai sabaai

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#29 Bericht door falang » vrijdag 27 april 2007, 03:15

Wat je misschien niet direkt zou verwachten in Chantaburi is een R.K.kathedraal in de stijl van de Notre Dame in Parijs, kompleet met glas in lood ramen, mariabeelden en gewijde/geweide kerkmuziek. Een groep Vietnamezen is rond 1700 om geloofsredenen uit Vietnam moeten vluchten en vond hier een veilige plek. Zelf zou ik er misschien niet zijn gaan kijken, maar met Carpe Diem als gids (en culinair kenner van Chantaburi) was het toch wel bizonder om te zien.

Zo stond en staat Thailand vaak open voor vluchtelingen uit de buurlanden en tegenwoordig ook uit de rest van de wereld in de vorm van toeristen en expats.

Ik zet hier voorlopig een punt achter m'n bijdrage. Misschien dat ik terug in Nederland nog een resume schrijf.
keep on moving

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#30 Bericht door khonkaen » zaterdag 28 april 2007, 18:45

jumbo schreef:
khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
Kan je wat links/boeken/magazines geven naar psychiaters die dit stellen willem , dan kan ik de hele context proberen te begrijpen
alvast bedankt............hoeft niet per PB zet de links e.d maar in een bericht kan iedereen het lezen

J

joh , jumbo, een jaar of 20 geleden waren daar wat tv programma's over... en dat boeide mij wel .. ik vond ook dat zij wel gelijk hadden ..
en ik ben tevreden met mijn uiterlijk zoals het van nature is...

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”