terug in Thailand

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#46 Bericht door Jim » vrijdag 04 mei 2007, 07:56

het valt mss niet onder de pure definitie van het woord vluchteling maar ik ben altijd wel weer blij als ik nederland kan ontvluchten en vind het altijd ook weer vervelend terug te moeten 8)

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#47 Bericht door falang » vrijdag 04 mei 2007, 09:29

Het is inderdaad een onzinnige diskussie over woorden aan het worden die nergens over gaat zoals Fred al een paar maal aangegeven heeft. Heb ik op een lange teen gestaan Fred? Probeer een beetje zin in de onzin te ontdekken anders blijkt straks nog dat je zelf alleen maar onzin geleuterd hebt.

Ik heb vandaag in ChiangMai bij de TopCharoen optical een nieuwe bril aangeschaft, varifocus, meekleurend voor ong. 125 euro. Een zelfde soort bril heb ik een paar jaar geleden bij Specsavers aangeschafd voor ong. 325 euro. Wachttijd 4/5 dagen. Voor mensen die van plan zijn naar Thailand te komen en een bril nodig hebben.
keep on moving

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#48 Bericht door fredlk » vrijdag 04 mei 2007, 09:38

Heb ik op een lange teen gestaan Fred?
Nee, maar ik kom uit een familie van vluchtelingen en zelf ben ik ook een keer vluchteling geweest. Dat was een heel ander ervaring dan wat jij beschrijft met je pseudo-filosofie.
"What we think, we become."

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#49 Bericht door Mart » vrijdag 04 mei 2007, 12:13

Is er in CM een vluchtelingen centrum, dan ga ik daar na 18 jaar toch eens kijken hoeveel FALANGS daar wonen. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

MAAR:
citaat.
De vluchtelingen in de kampen kunnen nergens heen. Thailand gedoogt ze, maar ze mogen zich er niet vestigen. De UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, kan weinig doen voor de vluchtelingen, want Thailand heeft het Vluchtelingenverdrag van de VN niet ondertekend.
Lees:
http://www.icco.nl/delivery/main/nl/doc.phtml?p=Birma
:oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#50 Bericht door falang » zaterdag 05 mei 2007, 07:10

De situatie van de vluchtelingen lijkt me een heel goed onderwerp voor een nieuwe topic Mart.
keep on moving

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#51 Bericht door Mystic » zaterdag 05 mei 2007, 07:41

fredlk schreef:
Heb ik op een lange teen gestaan Fred?
Nee, maar ik kom uit een familie van vluchtelingen en zelf ben ik ook een keer vluchteling geweest. Dat was een heel ander ervaring dan wat jij beschrijft met je pseudo-filosofie.
Indeed, ik ken hier in Groningen een paar hele schrijnende gevallen, het zou niet in me opkomen op vanuit een luxe hangstoel ergens in den verre in een luxe positie, mezelf daarmee te vergelijken, hoe graag ik ook zou willen "vluchten" met mijn atritis pootjes (wel een goede reden om dit klimaat ehhh ahem, te ontvluchten ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#52 Bericht door Mart » zaterdag 05 mei 2007, 14:23

falang schreef:De situatie van de vluchtelingen lijkt me een heel goed onderwerp voor een nieuwe topic Mart.
:roll: :roll: :roll: Ik heb het topic nog niet gezien :wink: :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#53 Bericht door Falcon » zondag 06 mei 2007, 00:39

Binnen nu en 2 jaar is het de bedoeling dat ik en mijn gezin een bestaan gaan opbouwen in Thailand. Het is zeker geen vluchten, maar liefde voor het land en de droom om er te leven.

Toch spelen bepaalde nadelen die in Nederland spelen, wel een ondersteunende rol om weg te trekken. In die context zou ik het specifiek op die punten gericht ook vluchten kunnen noemen, zonder mezelf een vluchteling te noemen, want dat ben ik uiteraard niet.

Waar "vlucht" ik dan zoal voor:

- kou
- regels
- belastingdienst :twisted:
- respectloze maatschappij

ga maar door...
Sabaai sabaai

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#54 Bericht door JohanS » zondag 06 mei 2007, 09:26

Falcon schreef:Binnen nu en 2 jaar is het de bedoeling dat ik en mijn gezin een bestaan gaan opbouwen in Thailand. Het is zeker geen vluchten, maar liefde voor het land en de droom om er te leven.

Toch spelen bepaalde nadelen die in Nederland spelen, wel een ondersteunende rol om weg te trekken. In die context zou ik het specifiek op die punten gericht ook vluchten kunnen noemen, zonder mezelf een vluchteling te noemen, want dat ben ik uiteraard niet.

Waar "vlucht" ik dan zoal voor:

- kou
- regels
- belastingdienst :twisted:
- respectloze maatschappij

ga maar door...
Maar vergeet toch ook niet de voordelen van Belgie/Nederland, die je in Thailand zal moeten missen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#55 Bericht door dutch » zondag 06 mei 2007, 09:54

Som me nu eens een paar voordelen op s.v.p.
Mogelijkerwijze ben ik ze vergeten na al die jaren :lol:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#56 Bericht door carpediem » zondag 06 mei 2007, 12:53

Som me nu eens een paar voordelen op s.v.p.
Voor en nadelen van de plek waar je verblijft of niet wil verblijven zijn natuurlijk erg persoonlijk.
Ik ken wel wat mensen die voor geen goud in Thailand zouden willen wonen.
Ik zou het liever over de verschillen hebben of wat je het meest waardeert of wat de reden is dat je in Thailand wil wonen.

Zelf heb ik niet zoveel negatieve gevoelens over Nederland.

Mijn voornaamste redenen dat ik naar hier vertrokken ben zijn:

-dat ik vanaf de eerste dag verliefd op dit land was. Waarom weet ik niet precies; een soort oer gevoel. (ben niet de enige geloof ik)
-een nieuw avontuur,een ander leven wilde na mijn pensionering.

Wat ik het meeste waardeer is de mentaliteit van de Thai, de zogenaamde zorgeloosheid, de humor, de eeuwige glimlach die je nergens aantreft, de eetstalletjes, goud en glitter, de lelijkheid van de meeste "architectuur",het rommelige en het "ongeordend" leven enz.

Tot op heden heb ik hier een goed leven; of het beter is dan ik in Nederland zou zijn gebleven weet ik niet maar het in ieder geval anders en nieuw en dat bevalt me prima.

En altijd lekker weer :D :D
pluk de dag (carpediem)

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#57 Bericht door Falcon » zondag 06 mei 2007, 13:29

carpediem schreef:de eeuwige glimlach die je nergens aantreft
:lol:


Dat oergevoel is mooi omschreven, is de enige woord waarmee je het kan uitleggen inderdaad. Daarom is dit forum zo leuk, omdat er meerdere (inclusief moi) precies ditzelfde gevoel hebben.
Sabaai sabaai

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#58 Bericht door dutch » zondag 06 mei 2007, 13:58

Ik heb nog geen voordelen van het leven in Belgie/Nederland gehoord ,die ik dus in Thailand zou moeten missen:D :D :D
(maar JohanS heeft dan ook nog niet geantwoord)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#59 Bericht door Jim » zondag 06 mei 2007, 14:12

enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je in nederland (belgie waarschijnlijk ook) uit de kraan kan drinken.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#60 Bericht door JohanS » zondag 06 mei 2007, 14:56

dutch schreef:Ik heb nog geen voordelen van het leven in Belgie/Nederland gehoord ,die ik dus in Thailand zou moeten missen:D :D :D
(maar JohanS heeft dan ook nog niet geantwoord)
Hier dan een paar van de voordelen. Ze zijn waarschijnlijk niet steeds van toepassing op iedereeen maar toch enkele punten om over na te denken.

Absoluut nummer 1 is onze goede en zeer betaalbare (zeker in Belgie) Ziektekostenverzekering en alles wat hier onder valt.

2. Onze verzorgingsstaat in het algemeen, waar wel veel kritiek op is maar indien je even pech hebt dan is er in ieder geval een vangnet, je zal het niet moeten gaan zoeken in Thailand.

3. Het probleem dat je als Farang in Thailand toch altijd als een soort van tweederangsburger wordt aanzien. Waar je hier toch alles juist en correct kunt regelen heb je in Thailand weinig tot geen rechten (zie aankoop grond, huis enz...)

Dit zijn een paar van de grote voordelen.
Pasop begrijp me niet fout, ik hou van Thailand en zal later zeker ook in Thailand langere tijd verblijven maar zal mijn bruggen hier in Belgie nooit volledig opbranden want op oudere leeftijd ben je misschien nog blij dat je terug kan komen.
Ik spreek steeds zeer positief over Thailand met al mijn kennissen en vrienden maar Belgie/Nederland steeds tot de grond afbreken vind ik niet correct en ik wil hier gewoon wat reactie opgeven.
Het zijn meetstal degene die meetste kritiek geven dit toch van de voordelen van de Belgische/Nederlandse verzorgingsstaat willen blijven genieten.
Indien B/N dan toch voor niets meer goed is, kies dan duidelijk.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”