terug in Thailand

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#31 Bericht door jumbo » zondag 29 april 2007, 00:42

khonkaen schreef:
jumbo schreef:
khonkaen schreef:Tatoos en piercings worden door een aantal psychiaters als automutulatie, zelfvermingking beschouwd..


willem
Kan je wat links/boeken/magazines geven naar psychiaters die dit stellen willem , dan kan ik de hele context proberen te begrijpen
alvast bedankt............hoeft niet per PB zet de links e.d maar in een bericht kan iedereen het lezen

J

joh , jumbo, een jaar of 20 geleden waren daar wat tv programma's over... en dat boeide mij wel .. ik vond ook dat zij wel gelijk hadden ..
en ik ben tevreden met mijn uiterlijk zoals het van nature is...

willem
mmm...wellicht is dat idee nu achterhaald :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#32 Bericht door Mystic » zondag 29 april 2007, 08:55

Ik vind tattoo's meestal prachtig,
Je kunt het zien als kunst dat een leven mee gaat, weg laten laseren is mijns inziens voor mietjes ;)
Mijn "babies" zijn echt van mij, ze horen bij me, en mijn lijf zou er kaal en leeg uitzien zonder, ze staan symbool voor iets dat belangrijk voor me is, en/of een periode uit mijn leven,
zelfverminking? tsja......
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#33 Bericht door Nimnuan » zondag 29 april 2007, 16:15

Ik vind tattoo's zeker geen verminking, als het smaakvol gedaan is zelfs een verrijking.



Sorry, nog 1 x off topic:

@marceziani: Gefeliciteert met PSV :D :!:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#34 Bericht door marceziani » maandag 30 april 2007, 20:49

falang schreef:Ik hoop dat de PSV tatoe afwasbaar is, want dat tijdperk lijkt me voorlopig wel voorbij.
Dat lijkt mij niet.
Nimnuan schreef:Sorry, nog 1 x off topic:

@marceziani: Gefeliciteert met PSV :D :!:
Dank je wel. :) Nu weer ontopic dan maar...
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#35 Bericht door falang » dinsdag 01 mei 2007, 04:25

Ik was een beetje te voorbarig. Alsnog gefeliciteerd Marceziani. Je kan je tatoe nog een jaartje laten zitten.
keep on moving

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#36 Bericht door Jim » dinsdag 01 mei 2007, 07:59

pohlew pohlew..

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#37 Bericht door falang » donderdag 03 mei 2007, 03:24

Via Khorat en Phitsanulok ben ik nu terecht gekomen in Chiang Mai. Eens kijken of het vuur van een oude vlam nog brandt. Ik zit hier wel goed in het Montri hotel, t.o. Tha Phae gate, midden in het centrum van Chiang Mai dus. 750 bath is niet te veel voor wat je er voor krijgt.

Phitsanulok is ook een van m'n favoriete plaatsen. Een heel geschikte tussenstop op weg naar Chiang Mai. Mocht je nog niet in Sukothai geweest zijn dan kan je dat van hier uit makkelijk bereiken. Phitsanulok is een sfeervol plaatsje met leuke markten. Het Lithai guesthouse (350 bath) voldoet prima (aan mijn beperkte behoeften).

Chiang Mai is wel erg toeristies, maar er is inderdaad ook wel veel te doen en te zien. En al die westerlingen die achter elkaar aanschuifelen over de nightmarket heeft ook wel iets vertrouwds, zodat ook de internationale massatoerist zich op z'n gemak kan voelen en iets kan herkennen. Ik schuifel zelf trouwens vrolijk mee. We hoeven niet eens meer de bergen in om de bergstammen te zien. Ze weten ons tegenwoordig zelf wel te vinden in Chiang Mai. Direct marketing.
keep on moving

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#38 Bericht door Mart » donderdag 03 mei 2007, 15:36

falang schreef: Zo stond en staat Thailand vaak open voor vluchtelingen uit de buurlanden en tegenwoordig ook uit de rest van de wereld in de vorm van toeristen en expats.
Vluchtelingen :?: :roll: :wink: :wink: :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#39 Bericht door falang » vrijdag 04 mei 2007, 03:35

Toeristen en expats kan je toch ook wel als een soort vluchteling beschouwen. Waarom zou iemand huis en haard verlaten als hij er geen gegronde redenen voor heeft?

Je hebt vluchtelingen in verschillende gradaties: de echte, mensen wier leven in gevaar is. En de minder dringende: mensen wier lichamelijk of geestelijk welzijn in gevaar is of die het gewoon elders wel eens willen bekijken.

Hier op het forum kom je toch veel mensen tegen die de westerse wereld -om verschillende redenen- totaal niet meer zien zitten. In Nederland zouden ze waarschijnlijk de vluchtelingenstatus niet krijgen, maar in Thailand kunnen ze -onder een andere noemer- vaak wel terecht.
keep on moving

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#40 Bericht door dutch » vrijdag 04 mei 2007, 04:06

Ik kan mezelf echt niet als "vluchteling" beschouwen hoor.
:wink:
Heb dit jarenlang gepland met als onderliggende gedachte:Als mijn vrouw 25 jaren mij in o.a. Holland-Frabkrijk-Duitsland en Indonesie volgt,dan wordt het ook eens mijn tijd om haar te volgen ( en graag !).
Alles is dus redelijk gepland en ook aldus verlopen.
Gepensioeneerd in Thailand en als een soort"vluchteling" te worden beschouwd vindt ik net een bruggetje te ver hoor. :D

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#41 Bericht door jumbo » vrijdag 04 mei 2007, 04:30

falang schreef:Toeristen en expats kan je toch ook wel als een soort vluchteling beschouwen. Waarom zou iemand huis en haard verlaten als hij er geen gegronde redenen voor heeft?

Je hebt vluchtelingen in verschillende gradaties: de echte, mensen wier leven in gevaar is. En de minder dringende: mensen wier lichamelijk of geestelijk welzijn in gevaar is of die het gewoon elders wel eens willen bekijken.

Hier op het forum kom je toch veel mensen tegen die de westerse wereld -om verschillende redenen- totaal niet meer zien zitten. In Nederland zouden ze waarschijnlijk de vluchtelingenstatus niet krijgen, maar in Thailand kunnen ze -onder een andere noemer- vaak wel terecht.
Toersisten als vluchtelingen beschouwen.......mensen die op vakantie gaan zijn vluchtelingen die 'huis en haard zonder gedronde reden verlaten'??? twee tot vier weken op vakantie gaan in het buiten land is je huise en haard verlaten..........?????

Expats als vluchtelingen beschouwen??? Juist deze mensen (al of niet gepensioneerd) hebben juist een gegronde reden om NL te verlaten en in een warmer en goedkoper land een beter leven te vinden of om in de andere gevallen te werken

Falang, je slaat echt de plank meer als voor de helft mis, er zijn meer uitzondering dan regel buitenlanders die hierheen vluchten om wat voor reden dan ook en die gaan ook allemaal met hangende pootjes terug.
Je moet juist sterk in je schoenen staan om in een nieuw thuisland te kunnen overleven....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#42 Bericht door fredlk » vrijdag 04 mei 2007, 05:22

Toeristen en expats kan je toch ook wel als een soort vluchteling beschouwen.
Weer onzinnig gewauwel.

Wat Jumbo zegt: emigreren is niet makkelijk, je moet sterk in je schoenen staan en alle tegenwerkingen van emigratie-land en imigratie-land kunnen overwinnen.
"What we think, we become."

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#43 Bericht door falang » vrijdag 04 mei 2007, 06:26

Ik denk dat jullie het woord vluchteling een beetje te zwaar opvatten. Iemand die bv. om klimatologiese redenen in een ander land gaat wonen kun je ook een vluchteling noemen. Maar ik begrijp dat veel van de reagerende toeristen en expats bepaalde associaties hebben bij het woord en niet in die categorie gedrukt willen worden. Ik vind het niet iets om je voor te schamen en ook niet om op neer te kijken.
keep on moving

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#44 Bericht door fredlk » vrijdag 04 mei 2007, 06:31

falang schreef:Ik denk dat jullie het woord vluchteling een beetje te zwaar opvatten. Iemand die bv. om klimatologiese redenen in een ander land gaat wonen kun je ook een vluchteling noemen. Maar ik begrijp dat veel van de reagerende toeristen en expats bepaalde associaties hebben bij het woord en niet in die categorie gedrukt willen worden. Ik vind het niet iets om je voor te schamen en ook niet om op neer te kijken.
Helemaal niet. Je kraamt gewoon onzin uit.
In het woord vluchteling waar ik onzettend veel van houd, komt het woord VLUCHT in voor en DAAROM past het niet in jouw omschrijving van ons.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#45 Bericht door jumbo » vrijdag 04 mei 2007, 07:44

vluch·te·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die vlucht of gevlucht is voor lijfsgevaar of geweld => ontheemde, uitgewekene

de dikke zegt ook niets over het klimaat.......

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”