terug in Thailand

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

terug in Thailand

#1 Bericht door falang » zondag 22 april 2007, 06:19

J.l. donderdag weer eens terug in Thailand. Meteen van Suvannaphum Airport door naar SriRacha, een van m'n favoriete plaatsen om te akklimatiseren. Rustig, gezonde zeelucht, vlak bij de airport, niet te veel westerse toeristen (wel veel Jappanners en Zuid-Koreanen).

Zoals vaker als ik in Thailand kom zijn de eerste dagen een verademing. Het dwangmatige van het westerse leefritme valt langzaam van me af (misschien ook omdat ik geen werkverplichtingen heb). Ik pas me aan aan een rustiger, natuurlijker ritme. De vriendelijker gezichten zorgen voor ontspanning, ontdooing.

Gisteren, zaterdag, een dagje in Pattaya wezen kijken (om het af te leren). Geen pretje in vergelijking met SriRacha. Een beetje opgefokte sfeer. Veel zwaar getatoueerde hooligans die zich hele pieten voelen onder de bewonderende blikken van de Thaise dames. Ze schijnen te denken dat die blikken henzelf betreffen, maar als ze beter keken konden ze zien dat ze niet op hun spieren of bierbuik gericht zijn, maar op hun portemonnee. Of misschien identificeren ze zich daar dermate mee dat ze het verschil niet zien. Het is een grote poppenkast, komedie aan de oppervakte, tragedie vaak vlak er onder. Mai chop.

Vandaag een boottochtje naar Ko SriChang, vanwaar ik dit verslag doe.
keep on moving

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

#2 Bericht door Jack » zondag 22 april 2007, 17:00

Ik erger me groen en geel aan die getatoueerde aso´s. Vroeger waren het vooral Engelsen, helaas zie ik dat volk ook wel eens in de vluchten A´dam - BKK en hoor ik de mooie Nederlandse taal uit hun monden. Ik kan niet genoeg benadrukken: ze lopen voor *** in Thailand, `Falang Khi nok`.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#3 Bericht door Mystic » zondag 22 april 2007, 19:37

Hoezo in Thailand?
Dat soort loopt overal ter wereld voor aap...... hoeven ze niet voor naar Thailand toe....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » zondag 22 april 2007, 23:29

in vroeger tijden hadden alleen zeelui een tatoo, dit voor identificatie als ze overboord vielen en ergens aanspoelden ..
zij hadden ook een goud oorringetje, dit om de begrafeniskosten te dekken

daarna lieten mensen tatoos plaatsen en piercings maken , omdat zij wat biezonders wilden zijn...

tegenwoordig ben je biezonder als je geen tatoo of piercing hebt..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » maandag 23 april 2007, 02:21

Jack schreef:Ik erger me groen en geel aan die getatoueerde aso´s. Vroeger waren het vooral Engelsen, helaas zie ik dat volk ook wel eens in de vluchten A´dam - BKK en hoor ik de mooie Nederlandse taal uit hun monden. Ik kan niet genoeg benadrukken: ze lopen voor *** in Thailand, `Falang Khi nok`.
IK denk dat jullie een beetje teveel in de oude doos trend denken; tatoos zijn tegenwoordig een geaccepteerde lichaamsversiering. Iemand met een tatoo in de categorie Aso.s plaatsen kan een ernstige denkfout zijn....voorbeelden te over.....koninklijke familie, sporters, filmsterren, politici noem maar op

Als je niets hebt met tatoos dan hoef je nog niet iedereen over dezelfde kam te scheren......

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

#6 Bericht door Jack » maandag 23 april 2007, 04:52

Jumbo, je kunt me nog meer vertellen, in mijn directe familie en vriendenkring heeft mooi niemand een tattoe.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » maandag 23 april 2007, 05:11

Jack schreef:Jumbo, je kunt me nog meer vertellen, in mijn directe familie en vriendenkring heeft mooi niemand een tattoe.
des te meer een reden om je af te vragen of je mening wel een goede is aangezien je er geen directe ervaring mee hebt en je mening is gebaseerd op horen.zeggen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#8 Bericht door dutch » maandag 23 april 2007, 06:57

Ik denk dat eenieder wel ongeveer weet wanneer een tattoo ietwat beschaafd is en wanneer tattoo(s) als ordinair worden beschouwd.
Voor 99% ,wanneer ik zo'n tattoo boy hier zie rond lopen weet ik dat hij ook in Nederland, niet tot mijn vriendenkring zou behoren.Meestal heeft er hij er ook de bijpassende kleding bij aan!

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#9 Bericht door Nimnuan » maandag 23 april 2007, 06:57

jumbo schreef:
Jack schreef:Ik erger me groen en geel aan die getatoueerde aso´s. Vroeger waren het vooral Engelsen, helaas zie ik dat volk ook wel eens in de vluchten A´dam - BKK en hoor ik de mooie Nederlandse taal uit hun monden. Ik kan niet genoeg benadrukken: ze lopen voor *** in Thailand, `Falang Khi nok`.
IK denk dat jullie een beetje teveel in de oude doos trend denken; tatoos zijn tegenwoordig een geaccepteerde lichaamsversiering. Iemand met een tatoo in de categorie Aso.s plaatsen kan een ernstige denkfout zijn....voorbeelden te over.....koninklijke familie, sporters, filmsterren, politici noem maar op

Als je niets hebt met tatoos dan hoef je nog niet iedereen over dezelfde kam te scheren......

J
Vaak kan je het wel zien aan het soort tattoo die ze hebben. Als het van die "zelfgemaakte" tattoo's zijn op hun onderarmen met hun favoriete voetbalclub of iets dergelijks zijn het meestal niet de meest fijngevoelige van onze maatschappij :wink:
Maar tattoo's in het algemeen komen steeds meer voor. Bij vrouwen op hun onderrug zie je veel bijvoorbeeld.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#10 Bericht door Mystic » maandag 23 april 2007, 07:51

jumbo schreef:
Jack schreef:Jumbo, je kunt me nog meer vertellen, in mijn directe familie en vriendenkring heeft mooi niemand een tattoe.
des te meer een reden om je af te vragen of je mening wel een goede is aangezien je er geen directe ervaring mee hebt en je mening is gebaseerd op horen.zeggen

J
Ja hoor, de mensen die hier bedoelt worden zijn het tokkie soort, en niet alleen door hun tattoo's, het heeft meer te maken met de (levens) houding, dan met wat lichaamsversierselen.

Ik en mijn vrienden hebben ook (veel) tattoo's, en piercings, maar dat zijn meer mensen uit de alternatieve hoek, kunstenaars, muziekanten, en andere creatievelingen, mensen die een wat andere smaak hebben, dan "de grijze massa".
Die heb je ook dus, maar het is wellicht makkelijker om alles over 1 kam te scheren ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#11 Bericht door marceziani » maandag 23 april 2007, 11:45

Nimnuan schreef:Vaak kan je het wel zien aan het soort tattoo die ze hebben. Als het van die "zelfgemaakte" tattoo's zijn op hun onderarmen met hun favoriete voetbalclub of iets dergelijks zijn het meestal niet de meest fijngevoelige van onze maatschappij :wink:
Nu voel ik me wel aangesproken. Oh nee, toch niet. Hij staat op mijn schouderblad en niet op mijn onderarm. :wink: Heb er maar eentje, iets 'tribal-achtigs' van PSV. Enkele vrienden van mij hebben iets soortgelijks op bovenarm of schouderblad. Allemaal een goede baan, sommige een eigen bedrijf (ik zei de gek), hoog opleidingsniveau (minimaal HBO) en toch een tattoo van de favoriete voetbalclub op hun lichaam. Tegenstrijdig of zou het meer met het fanatisme voor de voetbalclub te maken hebben? Zo'n PSV-voor-altijd-in-hart-en-nieren-gevoel? Ik denk zelf het laatste.

Maar het ging hier dan ook over personen met een bepaalde levensstijl of houding en niet specifiek om personen met een of meerdere tattoos.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#12 Bericht door falang » maandag 23 april 2007, 12:56

Vroeger had tatoueren een bepaalde betekenis, bv. bij primitieve stammen bij de inwijding van een jongere in de rangen van de volwassenen kreeg hij een bepaalde tatoe zodat iedereen wist met wie hij van doen had of hier bij zeelui. Ook in Thailand zijn er nog wel autentieke vormen van tatoe dacht ik.
Tegenwoordig lijkt het me meer een modeverschijnsel en stoerdoenerij, naaperij of gewoon lichaamsversiering. Maar dat mag hem allemaal de pret niet drukken.
Waar het me om ging was te zeggen dat ik de sfeer in Pattaya minder prettig vind dan in veel andere Thaise steden en dat dit m.i. komt door het hoge percentage niet-Thais, westerlingen, oostblokkers en anderen. (die zo te zien ook nog vaak om tamelijk beperkte redenen Thailand bezoeken).
keep on moving

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#13 Bericht door fredlk » maandag 23 april 2007, 13:25

de sfeer in Pattaya minder prettig vind dan in veel andere Thaise steden en dat dit m.i. komt door het hoge percentage niet-Thais
Je slaat de spijker op z'n kop. :idea: :!:
"What we think, we become."

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#14 Bericht door Nimnuan » maandag 23 april 2007, 19:02

marceziani schreef:
Nimnuan schreef:Vaak kan je het wel zien aan het soort tattoo die ze hebben. Als het van die "zelfgemaakte" tattoo's zijn op hun onderarmen met hun favoriete voetbalclub of iets dergelijks zijn het meestal niet de meest fijngevoelige van onze maatschappij :wink:
Nu voel ik me wel aangesproken. Oh nee, toch niet. Hij staat op mijn schouderblad en niet op mijn onderarm. :wink: Heb er maar eentje, iets 'tribal-achtigs' van PSV. Enkele vrienden van mij hebben iets soortgelijks op bovenarm of schouderblad. Allemaal een goede baan, sommige een eigen bedrijf (ik zei de gek), hoog opleidingsniveau (minimaal HBO) en toch een tattoo van de favoriete voetbalclub op hun lichaam. Tegenstrijdig of zou het meer met het fanatisme voor de voetbalclub te maken hebben? Zo'n PSV-voor-altijd-in-hart-en-nieren-gevoel? Ik denk zelf het laatste.

Maar het ging hier dan ook over personen met een bepaalde levensstijl of houding en niet specifiek om personen met een of meerdere tattoos.
Ik was misschien kort door de bocht, maar vindt toch dat je het wel kan zien aan het soort tattoo in combinatie met de persoon. Ik doelde inderdaad niet op iedereen die een tattoo van zijn favoriete club laat zetten.
Ik ben zelf een redelijk fanatieke voetbalfan (FC Utrecht - sorry for dit weekend :wink: ), met 2 tattoo's op mijn beide schouders - niet van mijn club :) - , maar kan het onderscheid waar ik het over had toch wel maken.
Een tattoo betekent voor mij dan ook niet direct aan een laag opleidingsniveau. Zou ik mezelf dan ook bij inschalen :lol:

Even terug on topic:
Ik ben maar 1 keer in Pattaya geweest en heb totaal geen behoefte om er weer heen te gaan, maar ben gek op de rest van Thailand :?
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#15 Bericht door marceziani » maandag 23 april 2007, 22:36

Nimnuan schreef:Ik was misschien kort door de bocht, maar vindt toch dat je het wel kan zien aan het soort tattoo in combinatie met de persoon. Ik doelde inderdaad niet op iedereen die een tattoo van zijn favoriete club laat zetten.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ben het met je eens, hoor. Ik voelde me ook niet echt aangesproken.
Nimnuan schreef:Ik ben zelf een redelijk fanatieke voetbalfan (FC Utrecht - sorry for dit weekend :wink: )
FC Utrecht? Mooie club, mooi stadion, mooie voetbalsfeer, mooi weer, maar geen mooie uitslag. Alhoewel velen hier ongetwijfeld weer anders over zullen denken. Ik ben trouwens heel goed in relativeren. Vijf keer kampioen in acht jaar tijd is ook niet echt slecht te noemen. :D
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”