Op de bonne fooi in Juli/Aug

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patricia83

Op de bonne fooi in Juli/Aug

#1 Bericht door Patricia83 » zaterdag 24 maart 2007, 20:25

Eind juli vertrekken we naar Thailand, voor het eerst. We gaan met zn vieren. We willen graag in Bangkok de 1e overnachting regelen en de rest zien we daar wel. Dan heb je lekker de vrijheid. We hebben wel een reisplan: vanuit Bangkok naar het noorden, Chiang rai, Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai willen we vliegen naar Koh Samui. De bungalow op Koh Samui en de binnenlandse vluchten willen we wel boeken.

We horen dat het in juli erg druk is, de ene keer keer vind je een mooi hoel en de andere keer een wat mindere, maar over het algemeen moet het te doen zijn.

Wat vinden jullie? Is het goed te doen om in deze periode op de bonne fooi door Thailand te reizen??

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zaterdag 24 maart 2007, 20:44

Moet geen probleem zijn.

De vlucht naar Samui vanuit Chiang mai zou ik zeker op tijd boeken, ook de vlucht naar Bangkok vanuit Samui is verstandig om deze bijtijds te boeken.

Okie

Patricia83

#3 Bericht door Patricia83 » zondag 25 maart 2007, 09:35

Oke, doen we!! Bedankt!!

bennootje
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: vrijdag 13 april 2007, 19:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Op de bonne fooi in Juli/Aug

#4 Bericht door bennootje » woensdag 18 april 2007, 19:38

Patricia83 schreef:Eind juli vertrekken we naar Thailand, voor het eerst. We gaan met zn vieren. We willen graag in Bangkok de 1e overnachting regelen en de rest zien we daar wel. Dan heb je lekker de vrijheid. We hebben wel een reisplan: vanuit Bangkok naar het noorden, Chiang rai, Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai willen we vliegen naar Koh Samui. De bungalow op Koh Samui en de binnenlandse vluchten willen we wel boeken.

We horen dat het in juli erg druk is, de ene keer keer vind je een mooi hoel en de andere keer een wat mindere, maar over het algemeen moet het te doen zijn.

Wat vinden jullie? Is het goed te doen om in deze periode op de bonne fooi door Thailand te reizen??
Twee jaar geleden zijn we in augustus van Chiang Mai via Bangkok naar Koh Samui gevlogen. Toen we terug naar Nederland gingen, van Koh Samui naar Bangkok. De vluchten waren antevoren via een reisbureau geboekt. Wat was er veel plaats over in die kleine fleurige vliegtuigjes....maarre...ik zou het risico om op de bonnefooi te gaan niet nemen....straks sta je daar.....
Als het regent in mei, is april voorbij !
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!! :)

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#5 Bericht door pietk » donderdag 19 april 2007, 00:48

Inderdaad zoals al aangegeven zou ik de vlucht van CM naar KS en vanuit KS naar BKK wel vooraf boeken. Als je toch weet waneer jullie gaan hoeft dat geen probleem te zijn en ben je zeker.
Hotels hier in CM hoeft in die periode geen probleem op te leveren, er zijn genoeg mogelijkheden. Wat wel kan gebeuren is dat je hotel van keuze op dat moment net geen plaats heeft en dan zul je wat flexibel moeten zijn en genoegen moeten nemen met een ander hotel. Maar plaats is er altijd.
Eigenlijk komt het er op neer of jullie een beetje flexibel zijn of niet.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#6 Bericht door Falcon » dinsdag 01 mei 2007, 12:39

In principe kan je in deze periode zonder problemen op de bonnefooi komen. Raad het zelfs aan. Er zijn wel periodes waarin het niet is aan te raden (Songkran en bijvoorbeeld een hotelltje zoeken op Ko Pagnan net voor de Full moon party).

Gewoon gaan zou ik zeggen. En zit een hotel vol, hop naar de volgende.
Sabaai sabaai

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#7 Bericht door marceziani » zondag 06 mei 2007, 20:31

In principe doen wij exact hetzelfde. Wij vliegen - met zijn 2en - op 25 juli van Amsterdam naar BKK en op 15 augustus weer terug naar Amsterdam. In totaal dus drie weken in Thailand, waarvan alleen de eerste paar nachten in BKK zijn geboekt (Prince Palace hotel). Ik zoek op internet alvast de leuke stekjes, plaatsen en bezienswaardigheden op die ik per sé wil bezichtigen. Ook zoek ik alvast naar wat leuke hotels. Ik boek echter nog helemaal geen hotelovernachtingen of binnenlandse vliegreizen, zodat ik optimale vrijheid heb. We zijn van plan om de nachttrein van BKK naar Chiang Mai te nemen en wellicht ook de nachttrein terug, maar dat laatste weten we nog niet zeker. Ligt een beetje aan de exacte reisplanning, die we nog moeten maken.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

#8 Bericht door Inge » maandag 14 mei 2007, 12:10

Hallo,
Wij zijn vorig jaar Oktober/November ook op de bonnefooi gegaan. wel 3 nachten bkk , nachttrein naar Surratthani en de treetops safari geboekt.
Daarna op eigen houtje Samui, Phangan,Tao, Huahin en Kanchanaburi gedaan.
Wij hadden van te voren ook een planning gemaakt en hotelletjes opgezocht, maar niks geboekt. Alleen het hotel op Samui wat we uzijn we geweest en voor de rest allemaal in andere als dat we uitgezocht hadden. Zelf een bungalow op Phangan 1 dag voor de Fullmoonparty was geen probleem.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » dinsdag 15 mei 2007, 02:37

Falcon schreef:In principe kan je in deze periode zonder problemen op de bonnefooi komen.
Maar dit jaar wel laarzen en een regenjas meenemen. :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#10 Bericht door Greuf » dinsdag 15 mei 2007, 06:53

Mart schreef:
Falcon schreef:In principe kan je in deze periode zonder problemen op de bonnefooi komen.
Maar dit jaar wel laarzen en een regenjas meenemen. :cry:
Is het echt zo slecht met het weer dan?! :shock:

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#11 Bericht door fredlk » dinsdag 15 mei 2007, 07:35

Greuf schreef:
Mart schreef:
Falcon schreef:In principe kan je in deze periode zonder problemen op de bonnefooi komen.
Maar dit jaar wel laarzen en een regenjas meenemen. :cry:
Is het echt zo slecht met het weer dan?! :shock:
Mart is gewoon een pessimist. :wink:
Vanochtend scheen de zon, nu miezert het licht. 30 graden. Heerlijk toch? :D
"What we think, we become."

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » dinsdag 15 mei 2007, 10:54

fredlk schreef:
Greuf schreef:
Mart schreef: Maar dit jaar wel laarzen en een regenjas meenemen. :cry:
Is het echt zo slecht met het weer dan?! :shock:
Mart is gewoon een pessimist. :wink:
Vanochtend scheen de zon, nu miezert het licht. 30 graden. Heerlijk toch? :D
Jumbo, hoe is het is Bangkok ?
Ben, je zei me 2 uur geleden dat het 3 uur aan 1 stuk had geregend.

Nu 16.50 uur hebben we voor de zoveelste keer een heerlijke plensbui, ik vind het heerlijk Fred, maar wel zielig voor die toeristen die zo graag aan het strand hadden willen zijn. Maar morgen stijnt echt de zon, al zien we hem niet. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#13 Bericht door fredlk » dinsdag 15 mei 2007, 11:08

Mart, misschien is het bij jou iets minder aan het strand, maar hier bij mij zwemmen de mensen op dit moment, Thai en Farang. Het is nu om 17:00 grijzig weer, maar wel droog.
Groetjes en verdrink niet. :wink: :lol:
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » woensdag 16 mei 2007, 03:01

Minburi en LatKrabang, uren regen ook vannacht weer, buien, niet de tropische regens meer uitvallen hiervan.
Geen watersituaties anders dan hogere waterstanden, mede door vliegveld,
een afvoerkanaal naast het vliegveld naar BangPu zou een goed idee zijn maar daar moeten de geleerden een paar jaar over nadenken.

Zwemmen natuurlijk in de zwembaden maar ook in de klongs, het blijft gewoon warm

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#15 Bericht door fredlk » woensdag 16 mei 2007, 03:36

Sathorn 9:30. Zonnig 30 graden. Wat stapelwolken. Vannacht heeft het licht geregend.
Update: 10:15 de zon is weg, hoge wolkenlaag.
Update: 11:45 de zon is terug.
Update: 14:00 Pracht weer, blauwe hemel, op grote hoogte heel licht heijig, 32 graden, volop zon, heel licht briesje.
"What we think, we become."

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”