Welke bezienswaardigheden zijn goed te doen met kinderen?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bokootje

Welke bezienswaardigheden zijn goed te doen met kinderen?

#1 Bericht door bokootje » donderdag 01 maart 2007, 09:31

Wij hopen in mei te vertrekken richting Thailand. Met onze 2 kinderen, die 1,5 en 3 jaar zijn. De kinderen zijn wel wat gewend dus daar maken we ons niet al te druk over, maar...
we gaan 4 dagen Bangkok doen en 10 dagen Koh Chang.

Wat MOETEN we gezien hebben en is ook enorm goed te doen met 2 jonge kinderen? Met name in Bangkok ben ik benieuwd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welke bezienswaardigheden zijn goed te doen met kinderen

#2 Bericht door jumbo » donderdag 01 maart 2007, 10:13

bokootje schreef:Wij hopen in mei te vertrekken richting Thailand. Met onze 2 kinderen, die 1,5 en 3 jaar zijn. De kinderen zijn wel wat gewend dus daar maken we ons niet al te druk over, maar...
we gaan 4 dagen Bangkok doen en 10 dagen Koh Chang.

Wat MOETEN we gezien hebben en is ook enorm goed te doen met 2 jonge kinderen? Met name in Bangkok ben ik benieuwd.
IK denk dat je alles wel kan doen met ze, zij zijn het volgend jaar weer vergeten en dan kan je het opnieuw doen
Er zijn wat pretparken zoals Safaripark, Dreamworld en Siam Water Park (ben effe de naam kwijt)
Elk beetje winkelcentrum heeft op de bovenste verdieping een kinder kermis. Slangen- en krokodillenfarm.
Om ze mee te nemen en te laten krijsen bij een tempel lijkt me wat minder en ook de buitenmarkten zoals Chachuchak raad ik af met een buggy enzo
Een cruise over de rivier is wellicht leuk en anders het hotelzwembad

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

bokootje

#3 Bericht door bokootje » donderdag 01 maart 2007, 10:47

Ik proef wat cynisme hier en daar...
maar goed, waterparken e.d. zit ik niet op te wachten. Het zwembad van het hotel gaan we in Koh Chang ook nog wel van genieten.

Zoals gezegd zijn onze kinderen wel gewend aan reizen en diverse situaties. Ik zie niet in waarom onze kinderen gaan krijsen bij een tempel. Dus ik zal er zeker eentje bezoeken. Mogelijk kun je me wel vertellen welke dan erg mooi is. Informatie als waar het wel en niet goed te doen is met een buggy vind ik wel waardevol. We kunnen dan gebruik maken van de rugdrager(s).

Een boottocht is ook leuk voor ze, dus is zeker een leuke suggestie, maar is er een in het bijzonder leuk voor ons?

Ik heb gelezen dat jij ook in Koh Chang bent geweest, misschien heb je daar nog leuke suggesties? Is bijvoorbeeld die waterval de moeite waard?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#4 Bericht door Ben » donderdag 01 maart 2007, 11:10

bokootje schreef:Ik proef wat cynisme hier en daar...
maar goed, waterparken e.d. zit ik niet op te wachten. Het zwembad van het hotel gaan we in Koh Chang ook nog wel van genieten.

Zoals gezegd zijn onze kinderen wel gewend aan reizen en diverse situaties. Ik zie niet in waarom onze kinderen gaan krijsen bij een tempel. Dus ik zal er zeker eentje bezoeken. Mogelijk kun je me wel vertellen welke dan erg mooi is. Informatie als waar het wel en niet goed te doen is met een buggy vind ik wel waardevol. We kunnen dan gebruik maken van de rugdrager(s).
Je Kinderen zijn alwat gewend qua reizen 1,5 en 3 jaar??? Denk er wel aan je gaat naar Thaialnd de hitte in mei zal ze tegemvallen niet zo zeer op Koh Chang maar in BKK is dat een ander verhaal.

in principe is het met een buggy in BKK op e meeste plaatsen goed te doen hier en daar een hindernisje is mogelijk .

Tempel : wat Phra Keaw is een groot tempelcomplex echter voor farang is er entree thai mag gratis.

Maar er zijn genoeg tempels die gratis toegang hebben .

fijne vac .

Bokootje

#5 Bericht door Bokootje » donderdag 01 maart 2007, 12:12

Ja Ben, we hebben een bevoorrechte positie dat we al meerdere landen met hen hebben kunnen bezoeken. En natuurlijk, ze hebben geen jarenlange ervaring als wereldreizigers (tenzij in een vorig leven :wink: ) maar ik bedoel gewoon te zeggen: we hebben al vaker met hen gereisd en ook verder weg. Naar bijv. Bali. Verder zijn autoritten van 12 uur ook niet apart voor hen. Wij zijn van mening dat juist hele jonge kinderen flexibel zijn en nu hoeven we nog geen rekening te houden met schoolvakanties e.d.

Ik had al begrepen dat de hitte in BKK een verhaal apart is. Heel benauwend toch? Niet zo zeer vanwege de zon maar vanwege de drukte of heb ik dat verkeerd begrepen?
Heb je daar goede tips voor, behalve goed drinken enzo?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » donderdag 01 maart 2007, 12:33

Bokootje schreef:Ja Ben, we hebben een bevoorrechte positie dat we al meerdere landen met hen hebben kunnen bezoeken. En natuurlijk, ze hebben geen jarenlange ervaring als wereldreizigers (tenzij in een vorig leven :wink: ) maar ik bedoel gewoon te zeggen: we hebben al vaker met hen gereisd en ook verder weg. Naar bijv. Bali. Verder zijn autoritten van 12 uur ook niet apart voor hen. Wij zijn van mening dat juist hele jonge kinderen flexibel zijn en nu hoeven we nog geen rekening te houden met schoolvakanties e.d.

Ik had al begrepen dat de hitte in BKK een verhaal apart is. Heel benauwend toch? Niet zo zeer vanwege de zon maar vanwege de drukte of heb ik dat verkeerd begrepen?
Heb je daar goede tips voor, behalve goed drinken enzo?

Ik ben ook bevoorrecht dat ik Bali bezocht heb ja ook daar is het heet
maar daar is het wel ff relaxter dan in bkk
Bkk is downtown druk met veel lawaai maar in een buggy slapen ze nogal ligt een parasol plu hoofd deksel voor kids lijkt me wel fijn .

Dan heb je nog de uitlaatgassen als er druk verkeer is voor een volwassen al niet lekker maar zeker niet voor een kind als je naar een bepaald punt wilt zou ik zeggen loop niet teveel in die drukte met ze maar neem een taxie en laat je voor de deur afzetten .

In een grote schopping mall zal het voor kinderen vaak wel aangenamer zijn vanwege de airco

bokootje

#7 Bericht door bokootje » donderdag 01 maart 2007, 18:09

Dank je Ben! Ik had al begrepen dat die uitlaatgassen echt abnormaal zijn. Ik ben er op een gekke manier dan ook wel nieuwsgierig naar. Is die skytrain te doen met kids? Want ik denk dat met name de oudste dat helemaal te gek vindt.

Ik las net hier op het forum dat je juist uit de shoppingmals moeten weg blijven. In hoeverre merken jij daar in Bangkok echt die dreiging?

We gaan gewoon een lijstje opstellen met dingen die we graag willen zien. En we zijn wel zo realistisch dat we niet alles gaan zien maar zijn al blij met 3 bezienswaardigheden. We hebben een aantal daagjes ervoor. De rest is mooi mee genomen. Tuurlijk voor de kinderen hoef je het niet te doen, kan ik ook naar Texel gaan, maar de kunst is om toch allemaal lol er aan te beleven en dat is tot nu toe goed gelukt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#8 Bericht door Ben » donderdag 01 maart 2007, 18:55

bokootje schreef:Dank je Ben! Ik had al begrepen dat die uitlaatgassen echt abnormaal zijn. Ik ben er op een gekke manier dan ook wel nieuwsgierig naar. Is die skytrain te doen met kids? Want ik denk dat met name de oudste dat helemaal te gek vindt.

Ik las net hier op het forum dat je juist uit de shoppingmals moeten weg blijven. In hoeverre merken jij daar in Bangkok echt die dreiging?

We gaan gewoon een lijstje opstellen met dingen die we graag willen zien. En we zijn wel zo realistisch dat we niet alles gaan zien maar zijn al blij met 3 bezienswaardigheden. We hebben een aantal daagjes ervoor. De rest is mooi mee genomen. Tuurlijk voor de kinderen hoef je het niet te doen, kan ik ook naar Texel gaan, maar de kunst is om toch allemaal lol er aan te beleven en dat is tot nu toe goed gelukt.

zeker is de skytrain leuk en je ziet nog eens wat wel wat moeilijker met een buggy omdat de stations op hoogte liggen en je de trap op moet .
maar het is te doen .

Een dreiging is een dreiging totdat hij uitgevoerd is waneer dat is weet weet niemand er is wel wat meer controle en wie weet is de dreiging tegen die tijd weer over of er gebeurt helemaal niets .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 02 maart 2007, 02:23

bokootje schreef:Ik proef wat cynisme hier en daar...
maar goed, waterparken e.d. zit ik niet op te wachten. Het zwembad van het hotel gaan we in Koh Chang ook nog wel van genieten.

Zoals gezegd zijn onze kinderen wel gewend aan reizen en diverse situaties. Ik zie niet in waarom onze kinderen gaan krijsen bij een tempel. Dus ik zal er zeker eentje bezoeken. Mogelijk kun je me wel vertellen welke dan erg mooi is. Informatie als waar het wel en niet goed te doen is met een buggy vind ik wel waardevol. We kunnen dan gebruik maken van de rugdrager(s).

Een boottocht is ook leuk voor ze, dus is zeker een leuke suggestie, maar is er een in het bijzonder leuk voor ons?

Ik heb gelezen dat jij ook in Koh Chang bent geweest, misschien heb je daar nog leuke suggesties? Is bijvoorbeeld die waterval de moeite waard?
Geen cynisme meer een lpan voor je kinderen ik ga ervanuit dat je voor jezelf al weet wat je wilt anders is de titel van je bericht verkeerd (licht cynisch)
BUggy en Bangkok zijn veelal niet te doen anders dan in de winkelcentra, geen dreiging daar in ieder geval net zo gevaarlijk als een gemiddeld toeristencentrum in Spanje en minder risico als op Bali.
Een rugdrager is zeker een betere optie.
Bangkok is een beetje chaotisch zeker in de verschillende centra. Luchtvervuiling door de auto e.d is er zeker, maar in mijn mening niet veel meer of minder als in andere grote steden, hierdoor is er ook het drukkende warme gevoel......maar zoals Ben aangaf is de taxi een leuke en goedkope oplossing
Boottochten zijn er in alle vormen en maten, leuk voor de kids als ervaring en leuk voor de ezienswaardigheden voor de ouders, op http://www.sawasdee.com kan je allerlei cruiseorhganisatoren vinden en contacteren.
Koh Chang, ik denk dat jullie jezelf daar prima zullen kunnen vermaken, ik ben niet zo dol op eilanden kwa beperking, en vond Koh Chang evenals
Koh Samui een bouwput.....maar de stranden zijn mooi en de zee helder, prima resorts tegen elke prijs.....
In mei is het einde zomer en zijn alle locaties geweldig, persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar Rayong eo Koh Samet of Cha-am (slaperig) of HuaHin...
Als je kids een beetje gewends zijn aan 'trekken' dan kan je via Rayong de eerste 50km langs de kust naar Trad.Koh Chang, dan zul je zien wat ik bedoel, kwa stranden, zee en mogelijkheden


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#10 Bericht door Mystic » vrijdag 02 maart 2007, 10:09

Mijn ervaring is, dat vrijwel alle tempels prachtig zijn, en vond de minder toeristische tempels vaak puurder, omdat het er gewoon stiller was, niet zo hectisch,

Je kunt ook een Lonely Planet ofzo kopen, om daar uit te zoeken wat je evt. zou willen zien, en dan hier alsnog je vraag stellen
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#11 Bericht door carpediem » vrijdag 02 maart 2007, 15:53

Koh Chang is in mei inderdaad rustig en ook wel warm.
Er zijn watervallen, jungle tochten, boottochten en Ban bao een vissers dorpje op palen in de zee.
Op weg naar Koh Chang passeer je Chantaburi, een nog niet toeristische provinciestad. Van hieruit kun je een aardig aantal dingen doen zoals zwemmen met de dolfijnen met ook een dolfijnenshow.
Verder zijn er nog stranden alleen waar thaien komen.
tempels, watervallen, natuur parken,een scheepvaartmuseum, van alles te doen. Goede hotels en aardige mensen.
Het is maar een idee.
veel plezier op jullie vacantie
pluk de dag (carpediem)

Bokootje

#12 Bericht door Bokootje » zaterdag 03 maart 2007, 08:35

Bedankt allemaal!
We hebben geboekt en gaan nu inderdaad maar es uitpluizen wat we allemaal willen zien. Dan zal ik de vraag nog es stellen of het te doen is met een buggy of dat er andere obstakels zijn.

Jammer dat de ervaringen op Koh Chang zo wisselend zijn. De een vindt het paradijs op aarde, de ander vindt het er maar niks. Ik ben benieuwd wat wij vinden.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#13 Bericht door nicod » zaterdag 03 maart 2007, 18:16

Bokootje,

je kindereren zo hoog mogelijk boven straatnivo vervoeren heeft wel voordelen. Koude vieze luchten bevinden zich laag, hoog vervoeren geeft dus minder ademhalingsproblemen.

Ook is het zo dat de straten in BKK niet het meest voordelig zijn gemaakt voor buggy's. een draagzak is dan wel aan te bevelen. BKK vergelijk ik vaak met New-York centrum. Druk hectisch en vies. Ik kom er graag maar ga liever snel weg. (persoonlijk) Al kun je de groene zone's best vinden (zie fietsroutes van André)

Een boottocht over de waterstraten van Bankok is zeker de moeite waard, lijkt een heel klein beetje op venetie maar dan aziatisch.
Je gaat wel minimaal 1 stop maken om te onderhandelen met plaatselijke souvenier- verkopers. Maar dat moet je maar voor lief nemen. uitstappen bij het slangencentrum is de moeite waard. De diverse malls zijn goed toegankelijk voor kleine kinderen.

Zorg in ieder geval dat je niet verplicht bent langer in Bankok te verblijven als je zelf prettig vindt. De één zal de stad aanspreken, de ander niet. overigens ben ik ook van mening dat een tempel in een minder toeristische omgeving meer impact heeft dan de bekende grote tempels. Ook jouw kinderen zullen dit verschil mogelijk graag beleven.

Gast

#14 Bericht door Gast » zondag 11 maart 2007, 20:57

Ik zou als ik jullie was de eerste twee dagen chillen ivm de jetleg.
Bangkok zeer druk en smog en zeer heet.
Wat mijn ervaring is dat het erg op je af komt de drukte en de warmte na twee dagen raak je gewend dus hou daar ook rekening mee.

11uur terug uit Bangkok
groetjes van Edwin
Vanavond weer lekker in mijn eigen bedje lol

ik had een super vakantie.

Gast

#15 Bericht door Gast » woensdag 14 maart 2007, 22:40

Beste Bokootje,

Wij zijn net terug van onze reis van drie maanden door Thailand met onze kinderen van 1,5 en 3,5 jaar. De laatste maand hebben we op Koh Chang gezeten. Mocht je er meer over willen lezen: http://thailandmetkleinekinderen.web-log.nl. Veel info!

Veel plezier daar. Ik ben jaloers op je...

Plaats reactie

Terug naar “Steden”