Koh Samui

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Neeltje

Koh Samui

#1 Bericht door Neeltje » zondag 14 januari 2007, 15:58

Wij gaan in juni naar Thailand. We willen de reis eindigen op Koh Samui. Waar is het nou echt leuk om te zitten? We zijn met onze kinderen van 4 en 6 jaar. We zoeken een mooi strand langzaam aflopend in zee. In een rustig gedeelte maar niet ver van de gezelligheid. In een leuk hotel/resort aan het strand. Wie heeft er tips?

Neeltje

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door stevenl » maandag 15 januari 2007, 07:18

Kijk eens bij Lamai Beach. Niet de drukte van Chaweng, maar wel aardig wat te doen.

willem 11

#3 Bericht door willem 11 » maandag 15 januari 2007, 09:12

Kijkeens even op het prikbord van http://www.kohsamui.pagina.nl daar zijn er div topics over met hele goede tips

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » maandag 15 januari 2007, 09:27

stevenl schreef:Kijk eens bij Lamai Beach. Niet de drukte van Chaweng, maar wel aardig wat te doen.
Lamai heeft een aflopend strand en is zeker niet verkeerd. Ook kwa hotels en prijzen niet

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#5 Bericht door willem » maandag 15 januari 2007, 22:08

je kunt ook overwegen naar chaweng noi te gaan.lekker rustig,mooi strand,vlak aflopend,en niet zover van chaweng.en voor kinderen denk ik leuker dan lamai.plus dat je makkelijk in chaweng kunt komen met een song thaew.
vroeger komt nooit meer terug.

Neeltje

#6 Bericht door Neeltje » dinsdag 16 januari 2007, 10:00

Bedankt voor de tips.

Ik heb even op het prikbord van http://www.kohsamui.pagina.nl/ gekeken maar wordt daar niet echt wijzer. (Op dat forum is de toon ook minder vriendelijk trouwens :D )

Daar wordt gesproken over zeewier en algen in de zee bij Chaweng. Klopt dit? En wat moet ik me voorstellen bij een binnenzee? Klinkt als rustig baaitje.

Nog een vraag over binnenlandse vlucht. Wij eindigen op Koh Samui. Onze terugvlucht naar NL is 'savonds laat vanuit BKK. Is het verstandig om een late binnenlandse vlucht vanaf Koh Samui te nemen? Is het ook mogelijk om op Samui de bagage al te laten labelen voor de vlucht naar A'dam?

Neeltje

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#7 Bericht door Ben » dinsdag 16 januari 2007, 10:05

Neeltje schreef:Bedankt voor de tips.


Daar wordt gesproken over zeewier en algen in de zee bij Chaweng. Klopt dit? En wat moet ik me voorstellen bij een binnenzee? Klinkt als rustig baaitje.

Nog een vraag over binnenlandse vlucht. Wij eindigen op Koh Samui. Onze terugvlucht naar NL is 'savonds laat vanuit BKK. Is het verstandig om een late binnenlandse vlucht vanaf Koh Samui te nemen? Is het ook mogelijk om op Samui de bagage al te laten labelen voor de vlucht naar A'dam?

Neeltje
De laatste vlucht lijkt me zeker niet verstandig Stel dat hij vertraging heeft of zelfs niet gaat wat altijd mogelijk is This is Thailand

Strak plannen ja leuk vaak onmogelik in Thailand neem geen risico
in dit geval en ga op tijd .

Het beste is op de dag van vertrek er 100% zeker van te zijn dat je in
BKK bent .


Ik heb even op het prikbord van http://www.kohsamui.pagina.nl/ gekeken maar wordt daar niet echt wijzer. (Op dat forum is de toon ook minder vriendelijk trouwens :D )
Tjs het blijft een eiland hutje mutje aan zee en een rondje samui en verder geen kant op kunnen veel mensen die langer op een eiland leven
worden sober en negatief (niet allemaal) en verkassen weer op den duur ..

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#8 Bericht door Jim » dinsdag 16 januari 2007, 11:07

Neeltje schreef:Is het ook mogelijk om op Samui de bagage al te laten labelen voor de vlucht naar A'dam?
yup, je gooit je koffers op samui op de band en ziet ze (als boeda het wil) in amsterdam weer terug.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#9 Bericht door JohanS » dinsdag 16 januari 2007, 11:14

Jim schreef:
Neeltje schreef:Is het ook mogelijk om op Samui de bagage al te laten labelen voor de vlucht naar A'dam?
yup, je gooit je koffers op samui op de band en ziet ze (als boeda het wil) in amsterdam weer terug.
Toch even checken waar je in Bangkok land; indien dit op Don Muang is en je vlucht naar Amsterdam is de nieuwe luchthaven dan zal je je valiezen opnieuw moeten inchecken omdat je eerst een taxirit naar de andere kant van Bangkok moet.

willem 11

#10 Bericht door willem 11 » dinsdag 16 januari 2007, 15:29

Tuurlijk kan je de laatste vlucht vanuit koh samui nemen.Die gaat om 22.05 en je vliegt niet eerder dan 02.30 of 03.25 weer naar huis( china of eva air ).Op koh samui kan je gelijk door de douane en je kan je koffers gewoon doorlabelen naar ams.Dit alles werkt perfect en je hebt tijd in overvloed,zelfs een vertraging maakt niks uit.
Wat de "toon"betreft heb je wel gelijk maar dit komt omdat er hoofzakelijk dezelfde mensen op dat forum zitten die elkaar allemaal kennen.Dit komt weer of omdat ze er wonen en werken of omdat ze er vele maanden per jaar verblijven.
Deze mensen weten echt wel wat er allemaal speelt op het eiland dus als je vragen hebt,dan zou ik ze gewoon stellen op het ks forum.

gast

#11 Bericht door gast » dinsdag 16 januari 2007, 15:53

willem 11 schreef:Tuurlijk kan je de laatste vlucht vanuit koh samui nemen.Die gaat om 22.05 en je vliegt niet eerder dan 02.30 of 03.25 weer naar huis( china of eva air ).Op koh samui kan je gelijk door de douane en je kan je koffers gewoon doorlabelen naar ams.Dit alles werkt perfect en je hebt tijd in overvloed,zelfs een vertraging maakt niks uit.
Wat de "toon"betreft heb je wel gelijk maar dit komt omdat er hoofzakelijk dezelfde mensen op dat forum zitten die elkaar allemaal kennen.Dit komt weer of omdat ze er wonen en werken of omdat ze er vele maanden per jaar verblijven.
Deze mensen weten echt wel wat er allemaal speelt op het eiland dus als je vragen hebt,dan zou ik ze gewoon stellen op het ks forum.
Door labelen is alleen mogelijk bij aangesloten lvmijen, dus even van te voren checken.

willem 11

#12 Bericht door willem 11 » woensdag 17 januari 2007, 14:57

Nou bij mijn weten kan je vanaf koh samui( bangkokair) gewoon doorlabelen naar china en eva.Eva heb ik zelf al diverse malen gedaan i.i.g

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#13 Bericht door JohanS » woensdag 17 januari 2007, 15:05

willem 11 schreef:Nou bij mijn weten kan je vanaf koh samui( bangkokair) gewoon doorlabelen naar china en eva.Eva heb ik zelf al diverse malen gedaan i.i.g
Wel kijken van waaruit Bangkok Airways in de toekomst zal werken.
Indien terug Don Muang dan zal het automatisch doorchecken van de bagage niet kunnen.

Mary

Koh Samui rustig strand

#14 Bericht door Mary » vrijdag 26 januari 2007, 12:25

Kijk eens op http://www.samuinewstar.com aan Chaweng Noi Beach.
Perfect met kleine kinderen! Kleinschalig en heel rustig hotel met heel eenvoudige accomodatie: stenen huisjes in een prachtige grote tuin, zwembad, goedkoop en toch goed restaurant , direct aan het strand, zee heel langzaam aflopend. Op loopafstand van het drukke Chaweng Center.
Foto's en persoonlijke ervaringen? Geeft je mailadres!

janb

Samui

#15 Bericht door janb » donderdag 01 maart 2007, 17:12

Laatste vlucht uit ervaring geen enkel probleem, en alles doorgelabeld.
Hotel samui bij binnenmeer zou ik niet aanbevelen.
Kijk een bij http://www.zoover.nl naar ervaringen mensen hotels zou ik zeggen.

Veel plezier , fantastisch land / eiland
Ga zelf in september ook weer er naar toe.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”