internetverkopen vanuit thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#16 Bericht door jumbo » woensdag 17 januari 2007, 03:40

Phuket Dragon schreef:
De producten die zij koopt in Thailand daar betaalt zij automatisch belasting over bij aankoop en kun je doorverkopen op welke manier is niet belangrijk. De inkomsten daaruit hoef je niet op te geven daar Thailand geen IB kent voor prive personen.

Vergelijk het met de straat shops hier.

Start je officeel een bedrijf op betaal je tax hier en is

t/m 1 mil winst 15%
t/m 3 mil winst 25%
over de 3 mil 30%

Dragon
Automatich belasting over???
geen IB voor prive personen??

Man, man wat een lulkoek

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#17 Bericht door dutch » woensdag 17 januari 2007, 04:12

Had vorig jaar contact met een Nederlander ,woonachtig in Thailand.Dacht alles volgens de regels gedaan te hebben (ook van die semi-valse informatie :lol: ).Kreeg een navordering van de Nederlandse fiscus van 12000 euro!! :evil:
Er is best speelruimte,maar zolang als mensen vooraftrek van belasting hebben genoten van de diverse AOW-pensioen en andere premies,blijft er nog steeds die stippellijn met de nederlandse fiscus.
Het is en blijft een sport om zo weinig mogelijk te betalen,ik kan het me echter niet veroorloven om in een conflict met welke belastingdienst dan ook te komen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#18 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 24 januari 2007, 07:20

Had vorig jaar contact met een Nederlander ,woonachtig in Thailand.Dacht alles volgens de regels gedaan te hebben (ook van die semi-valse informatie ).Kreeg een navordering van de Nederlandse fiscus van 12000 euro!!
Er is best speelruimte,maar zolang als mensen vooraftrek van belasting hebben genoten van de diverse AOW-pensioen en andere premies,blijft er nog steeds die stippellijn met de nederlandse fiscus.
Het is en blijft een sport om zo weinig mogelijk te betalen,ik kan het me echter niet veroorloven om in een conflict met welke belastingdienst dan ook te komen.
Als je aan iemand vraagt wil je belasting betalen dan zegt 100% nee liever niet. Dus om het kort te houden.
Offshore bedrijf opstarten in een tax heaven + bankrekening en merchant account aldaar openen en aan de slag met je internet shop. Je produkten vanuit Thailand opsturen.

Dragon.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”