farang-thai huwelijk successtory?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#31 Bericht door jodokus » donderdag 14 december 2006, 20:58

Het is opvallend dat de stelling waar deze topic mee begonnen is, toch een beetje onderuit gehaald wordt, door de 29 ( meest positieve ) antwoorden die ik tot nog toe gelezen heb.

Ik denk dat we allemaal gelukkiger zijn dan we wel eens denken.
Toch wel...

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#32 Bericht door rogerphayao » donderdag 14 december 2006, 21:39

jodokus schreef:Het is opvallend dat de stelling waar deze topic mee begonnen is, toch een beetje onderuit gehaald wordt, door de 29 ( meest positieve ) antwoorden die ik tot nog toe gelezen heb.

Ik denk dat we allemaal gelukkiger zijn dan we wel eens denken.
Ik denk dat diegenen wiens huwelijk naar de knoppen is gegaan geen behoefte meer hebben om dit forum te bezoeken. Ik ben heel blij te vernemen dat het iedereen of toch de meesten van ons voor de wind gaat. Ikzelf wil ook nog steeds samen met mijn vrouwtje oud en gelukkig worden. De relaties die in mijn omgeving schipbreuk lijden zijn echter het trieste bewijs dat niet alles rozegeur en maneschijn is.
Ik zie ook dat huwelijken met Thaise, Filipijnse, Braziliaanse, Russische en ga zomaar verder... vrouwen vaker en vaker voorkomen, dat het precies een modegrill aan het worden is. Zo van haal eens een stukje exotiek in huis... terwijl de consequenties nauwelijks worden ingeschat. En dit natuurlijk langs de twee kanten. Ik wil geen onheilsprofeet zijn hoor maar gewoon mensen laten nadenken.
Een multicultureel huwelijk moge dan interessant en spannend zijn de moeilijkheidsgraad is te verhogen met factor drie. Bovendien knaagt bij mij het geweten. Waarom heb ik dat vrouwtje uit haar omgeving weggerukt, ver weg van haar familie en vrienden. Natuurlijk wilde ze dit zelf en natuurlijk had zij ook haar eigen redenen maar het leven hier in Europa is hard en de mensen hier zijn helemaal anders als ze dat vroeger gewend was. Ze zal nooit aan die kille verzuurde afstandelijke gestresseerde robotten wennen. Daarom snakken wij samen naar de dag dat we dit tranendal hier kunnen achterlaten.
Dit is ook een pleidooi gericht aan alle mannen met trouwplannen om eerst goed ... nee zeer goed na te denken.
Ben ik aan het raaskallen of begrijpen jullie mij?

Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#33 Bericht door Mystic » donderdag 14 december 2006, 22:30

Ik krijg de hik van al die mensen die zo zeuren over Nederland, maar straks wel met de Nederlandse centen een andere economie gaan spekken, sorry ik vind het verwend en negatief gezeik,
Als jij mijn buurman was, zou ik het helemaaaal niet erg vinden dat je verderop je geluk ging beproeven, lekker om zo tegen je medelanders aan te kijken :roll:

Begrijp me goed, er schort heel veel aan ons landje, maar als ik strakjes mijn verkleumde gewrichtjes kan warmen aan de Thaise zon, komt dat wel doordat ik hier ben groot geworden, en zodanig verdien dat ik zulke dingen kan ondernemen, en dat geld voor heel veel van ons!


Deze kille robot groet je van harte, ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#34 Bericht door rogerphayao » donderdag 14 december 2006, 22:51

Bof ik even dat ik een Belg ben beste Mystic.
Alleen al het idee een buur van jou te kunnen zijn....
Laat ons aub beleefd en bij het onderwerp blijven.

dank u,
Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#35 Bericht door Mystic » vrijdag 15 december 2006, 00:04

Jij ook bedankt Roger :lol: , en we zijn toch nog buren (s'landsburen zijn ook buren), of je nu wilt of niet.... maar goed, Belgen hadden toch sowieso de schurft aan de grootbekkige Nederlanders?
Bovendien haalde ik "slechts" je eigen woorden aan hoor..... aktie reaktie weetjewel.....

*edit*
Het is op zich niet negatief bedoelt hoor, maar je zou je leven hier positiever kunnen zien door alleen al te bedenken dat jij (en nog meer heren hier op het forum) in staat zijn geweest in den verre hun bruid te kunnen halen (al dan niet met vooropgezet doel). Dat is toch de rijkdom waarmee je hier in het westen groot geworden bent, en dat heeft nu ook je lieve meisje hierheen gebracht... toch?
Graag wens ik alle mannen (en er zullen ook wel wat dames zijn) die in het Thaise hun verdere levensgeluk gaan beproeven alle voorspoed, maar bevuil tot die tijd je eigen nest niet 8)
Laatst gewijzigd door Mystic op vrijdag 15 december 2006, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#36 Bericht door PaulV » vrijdag 15 december 2006, 00:50

Mystic schreef:
Graag wens ik alle mannen (en er zullen ook wel wat dames zijn) die in het Thaise hun verdere levensgeluk gaan beproeven alle voorspoed, maar bevuil tot die tijd je eigen nest niet
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ben het helemaal met je eens.

groet,
Paul

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#37 Bericht door dutch » vrijdag 15 december 2006, 01:10

Mystic schreef:Ik krijg de hik van al die mensen die zo zeuren over Nederland, maar straks wel met de Nederlandse centen een andere economie gaan spekken
, ;)
Wat een statement :twisted:
Het gaat je toch echt niets aan wat ik met MIJN zelfverdiende centen ga doen.
Oh en dan ook dit nog voordat ik dat ook weer hoor......... Ik heb grotendeels GEEN belastingaftrek genoten voor de door mij betaalde premie.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#38 Bericht door Jim » vrijdag 15 december 2006, 01:16

> maar bevuil tot die tijd je eigen nest niet

als ik het nieuws van de laatste tijd bekijk kan het nest bijna niet vuiler dan het al is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#39 Bericht door jumbo » vrijdag 15 december 2006, 01:58

Er zit een duidelijke kern van waarheid in wat Mystic aanhaalt en bedoelt.
Kankeren over Nederland, het land waar je bent geboren, je studie hebt gevolgd en wellciht je centen hebt verdiend of nu nog vandaan krijgt in de vorm van welke uitkering dan ook geeft je wel de mogelijkheid om nu in Thailand te zijn, wonen en evenuteel een nieuw leven op te zetten met een nieuwe partner.
En in grote lijnen geldt hetzelfde voor onze Belgische vrienden.

Natrappen op iest wat je is overkomen of nog overkomt heeft niet veel zin, beter je energie te richten op wat nog te komen staat, want uit alle voorgaande berichten mag iedereen duidelijk zijn dat je die energie hard nodig hebt

J

I am lover, not a fighter......
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#40 Bericht door Mystic » vrijdag 15 december 2006, 03:28

dutch schreef:
Mystic schreef:Ik krijg de hik van al die mensen die zo zeuren over Nederland, maar straks wel met de Nederlandse centen een andere economie gaan spekken
, ;)
Wat een statement :twisted:
Het gaat je toch echt niets aan wat ik met MIJN zelfverdiende centen ga doen.
Oh en dan ook dit nog voordat ik dat ook weer hoor......... Ik heb grotendeels GEEN belastingaftrek genoten voor de door mij betaalde premie.
Heb ik ergens gezegd dat het me wel aangaat, djeezz zeg, ik wens jullie toch het geluk toe.... heb je uberhaupt wel gelezen wat ik bedoel?
Het enige waar ik me aan stoor is het bijten van de hand die je voed, Lekker luxe klagen, daar zijn we hier toch zo goed in?
Bovendien heb ik ook gezegd dat ik het zelf ook doe (ik ga graag op reis, en wellicht ooit voorgoed, met die zuurverdiende centen uit Nederland),
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#41 Bericht door khonkaen » vrijdag 15 december 2006, 04:07

beste Mys,
de boeddha heeft 2500 jaar geleden al gezegd 'niets is perfect'

nederland heeft ook zijn goeie kantjes , zij maken netjes elke maand mijn AOW en pensioen op mijn thaise bank over...
en dan niet te spreken over de haring, rookworsten, kaassoorten, drop van kleene en pakjes erwtensoep van honig of spliterwten en bruine bonen..

toch voelen wij geen behoefte om nederland te bezoeken...
ik woon hier nu 14 jaar, ben gesettled en gewend aan het thaise leven..
ben ook zo'n beetje 50% thai geworden vandaar ;



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#42 Bericht door Mystic » vrijdag 15 december 2006, 04:24

Ach tuurlijk Willem, maar ik denk dat jij ook wel tot een thai/farang successtory behoort ;) zo te lezen heb je het lekker voor elkaar met je meis, en daar gaat het toch om?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#43 Bericht door khonkaen » vrijdag 15 december 2006, 14:36

goed gezien Mystic , maar vergeet geen diepvries, vacuum verpakte haring mee te brengen, wat je zelf hebt aangeboden , als je naar Khonkaen komt..

dan zie ik je met dubbel plezier tegemoet..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#44 Bericht door Edje » vrijdag 15 december 2006, 17:54

Willem nog 16 dagen en je vacuumverpakte diepgevroren haring komt er aan.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#45 Bericht door jodokus » vrijdag 15 december 2006, 20:28

Edje schreef:Willem nog 16 dagen en je vacuumverpakte diepgevroren haring komt er aan.

Hoe houd je dat goed, Ed??
Ik heb weleens gehoord dat je iets niet tweemaal mag invriezen.
Misschien idee voor mij, ik ga de 29 ste.
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”