Voor een jaar naar thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Riff

Voor een jaar naar thailand

#1 Bericht door Riff » maandag 04 december 2006, 23:18

Hey, ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding aan het Grafisch Lyceeum en ik wil na mijn opleiding graag een jaar naar thailand. En ik lees hier wel vaker over maar vraag me af hoe dat geregeld kan worden.
heeft iemand daar tips over?

Is het ook mogelijk om daar eventueel een baan te krijgen met de opleiding die ik hier gehaald heb?

Ook ben ik enorm geinteresseerd in het boeddhisme, en overweeg zelfs om me op te geven als monnik om daar op traditionele wijze te leven in het klooster. Heeft ook niemand hier misschien een tip over?

alvast bedankt voor een reactie.
groet Riff

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#2 Bericht door Mystic » maandag 04 december 2006, 23:35

Goede tip Riff,

Lees eerst eens The Teaching of Buddah, en doe een meditatie cursus (of twee), ga vervolgens op vakantie naar Thailand, en kijk dan eens verder,

Als je werkelijk weet wat het boedisme inhoud, zou je kunnen kijken of je uberhaupt monnik zou kunnen worden, ik heb het gevoel dat je het wel heel makkelijk stelt (of ik interpreteer je post niet goed, dat kan natuurlijk ook)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » dinsdag 05 december 2006, 05:37

beste Riff,

ga eerst eens praten met het thai consulate in amsterdam , of je wel een jaar in thailand kan verblijven en wat daar de voorwaarden voor zijn..
werken kan wel , als je een work permit hebt... het bedrijf waar je eventueel kan werken, kan daar voor zorgen... ook voor je verblijfsvergunning..
in veel kloosters kan je 3 maanden gratis verblijven, mits je je aan de regels houdt, daarna moet je beslissen of je monnik wilt worden... je zal wel thais moeten leren spreken en verstaan , anders heb je er niks aan...
sommige kloosters hebben wel buitenlanders , die daar jaren als monnik wonen en engels spreken...
al met al zal het niet makkelijk, of onmogelijk zijn, je wensen te verwezenlijken....

veel geluk,


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”