Private school in bangkok gezocht

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk68
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 19:16

Private school in bangkok gezocht

#1 Bericht door Henk68 » zondag 03 december 2006, 12:31

Hallo,

Mijn naam is Henk, ik ben nieuw op dit forum, ik heb een korte introductie geplaatst bij ‘’even voorstellen’’.
Deze vraag ook geplaats bij ''emigreren naar thailand''.

Wij - mijn vrouw, zoon Dennis (8 jaar) en ik - zijn van plan komend voorjaar voor een half a één jaar naar Thailand te gaan, en als het bevalt langer te blijven.
Mijn vrouw is van origine Thaise (10 jaar nu in Nederland, Dennis is Thai/Nederlands.

Wij - mijn vrouw, zoon Dennis (8 jaar) en ik (52 jaar, ‘’family legal consultant) - komen ca. april/mei 2007, voor een half à één jaar naar Thailand, om –als het ieder bevalt, langer te blijven.

Mijn vrouw (wij zijn 10 jaar getrouwd) is van origine Thaise ( woont nu 10 jaar in Nederland, Dennis is Thai/Nederlands).

Het belangrijkste voor ons is de opvoeding en de opleiding voor Dennis.
Hij is een goede leerling (basisschool, groep 5), en leert snel, spreekt (natuurlijk Nederlands), spreekt met zijn moeder Thais, en spreekt wat Engels.
Hij is qua gedrag / mentaliteit meer Thais dan Nederlands, hetgeen ook een motief voor ons is de verhuizing te maken.


Ons plan is om als eerste een goede school te vinden, en vervolgend pas, zo dichtbij mogelijk, een woning/appartement te gaan huren.
Dennis is weliswaar half Thais, maar is zeer blank met een Europees uiterlijk, waardoor een school veel verder weg van Bangkok (met geen/nauwelijks buitenlanders) ons geen goede optie lijkt.
Het maakt ons niet uit waar, bijvoorbeeld buitenwijk van Bangkok, als het kan in de nabijheid van BTS/metro.

Wij hebben ons reeds enigszins georiënteerd op de mogelijkheden.
In eerste instantie dachten wij aan een internationale school, echter, het schoolgeld van uiteindelijk ca 750 / 1250 euro per maand is wel zeer fors. (ik moet dit úit eigen zak’’ betalen)
Ook lees ik toch wel verschillende meningen over wat het beste is, waarbij ook de Privé-school’ vaak wordt genoemd. Het lijkt ons ook wel goed/prettig als Dennis ook met Thaise kinderen samen leert in plaats met alleen maar ''falang''.


Ik kan echter –via het internet- geen privé-scholen traceren, waarschijnlijk hebben deze sites ‘’in het Thais’’, en ik zoek in het Engels.




Gr
Henk
Life with Sanuk

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#2 Bericht door dutch » zondag 03 december 2006, 12:42

Ik zou eerst maar eens goed bedenken wat nu eigenlijk de plannen precies zijn.
Je kan de complete schoolopleiding van je zoon verknollen.
Straks kent ie het ene niet en weet ie van het andere niets.
Ik wil niet te negatief klinken maar ik heb een bijna eendere ervaring met mijn zoon achter de rug en dat ging nog alleen maar over een verhuizing naar Duitsland.

Ik besef dat plannen met een kind in huis niet eenvoudig is en dat getuigd ook je schrijven,maar overweeg zeer goed.(zeker als je zegt dat zijn opleiding((toekomst)) het belangrijkste is)

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#3 Bericht door diaantje » dinsdag 05 december 2006, 14:41

HOI,

ik ben bij ons op het complex een keertje wezen kijken naar de internationale school het zag er heel goed uit !!!
Ze hadden verschillende mogelijkheden daar .

internationale school op het complex van http://www.nichada.com maar dit complex wel in nonthaburi.

gr diana

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”