trouwen met een thaise in thailand. wat zijn de gevolgen??

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
goltec
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 09:09

trouwen met een thaise in thailand. wat zijn de gevolgen??

#1 Bericht door goltec » zaterdag 18 november 2006, 09:17

:?:
ik ben 39 jaar.
mijn thaise vriendin en ik willen gaan trouwen in thailand ergens in januari 2007.

kan iemand me vertellen wat de voorwaarden en beperkingen zijn om te trouwen.

moet ik aan een inkomenseis voldoen?

moet ik een bepaalt bedrag op mijn bankrekening hebben?

wat betekent het voor het verkrijgen van een visum?

kan ik voor langere perioden in thailand verblijven?

is het dan makkelijker om zaken te doen in thailand?

welke gevolgen heeft het als zij of ik schulden maak en zijn hier beperkingen aan verbonden?

zij heeft een dochtertje van 3 jaar oud. kan ik haar erkennen? en is dit aan te raden of juist af te raden?

ben ik iets vergeten? zijn er meerdere haken en ogen? tips of informatie?

pui
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: woensdag 20 september 2006, 19:31

#2 Bericht door pui » zaterdag 18 november 2006, 20:17

Goltec,

Heb zelf enige jaren de stap ondernomen (heb er nog geen seconde spijt van) en had dezelfde muizenissen en vragen. 1 goeie raad : contact opnemen met Belgische ambassade in BANGKOK, eventueel een e-mail doorsturen met dezelfde vragen als hiervoor. Gegarandeerd krijg je antoord en krijg je de correcte actuele informatie.
Ook op hun website krijg je al heel wet bruikbare info :
http://www.diplomatie.be/bangkoknl.
PS : als Nederlander denk ik dat de info even efficient zal zijn, maar moest het niet lukken of onvoldoende zijn, toch contact opnemen met de Belgische ambassade.
(website Nederlanse ambassade : http://www.netherlandsembassy.in.th )
Want ik weet dat er reeds verschillende Nederlanders hun info hebben ingewonnen bij de belgische ambassade. Des te meer dat de regels voor vreemdelingen die huwen in Thailand met een thaise idem voor iedere vreemdeling hetzelfde (althans van inwoners uit SHENGEN-landen) zijn.
Succes en heeeeel wat geluk toegewenst.


Grtz

Marc & Pui

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » zondag 19 november 2006, 08:17

wij zijn 6 jaar geleden voor boeddha getrouwd.. en hebben het niet laten registreren omdat we toch niet naar nederland gaan.. en het boeddhahuwelijk wordt door de thai erkend
ik heb indertijd bij de ambassade geinformeerd welke papieren je moet hebben .. dezelfde als je in nederland nodig hebt ... verder moet je nog een verklaring hebben dat je beiden meerderjarig bent, en niet getrouwd..

voor verdere informatie wat betreft immigratie kan je bij het thaise consulaat in amsterdam terecht... dan krijg je de juiste antwoorden..




willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”