Chinees Nieuwjaar 2007

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

Chinees Nieuwjaar 2007

#1 Bericht door Mystic » woensdag 08 november 2006, 00:35

Aangezien we tijdens het (vermoedelijke?) Chinese Nieuwjaar in Thailand zullen zijn (van 20 jan, tot 19 feb. 2007), willen we op die dag (dagen) graag in Bangkok verblijven,

Nu kom ik op internet verschillende data tegen, 20 jan, 18 feb. 20 feb. en 25 feb.
Lekker verwarrend dus,
Hebben jullie daar in het Thaise enig idee wanneer dit fenomeen nou werkelijk plaats zal vinden?
Ik kom er via Google niet uit, of anders gezegd, ik krijg teveel verschillende opties,

Ik weet niet precies wat de festiviteiten zullen zijn, maar aangezien vriendlief en ik gek zijn op vuurwerk en lekker eten, komen we vast wel aan onze trekken ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#2 Bericht door Kees » woensdag 08 november 2006, 01:12

Zou dus op 18 februari moeten zijn. http://www.beleven.org/feest/chinees_nieuwjaar_china

De site komt in ieder geval wel serieus over, maar misschien had je die ook wel gezien.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » woensdag 08 november 2006, 03:28

een paar keer chinees nieuwjaar meegemaakt ...
wat mij er van bijgebleven is dat een aantal mannen onder een drakenkleed kleine kinderen angst aan lopen te jagen ... en een aantal mannen , de wangen doorpriemd met aan de uiteinden gewichtjes een optocht vormen..
verder veel lawaai..

van vuurwerk of lekker eten kan ik mij niets herinneren..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: vrijdag 07 april 2006, 11:27
Locatie: zevenaar

#4 Bericht door theom » woensdag 08 november 2006, 12:30

Hallo Mystic,

Het Chinese nieuwjaar is in 2007 op 18 februari. Zoek je nog een goed en mooi hotel in China Town dan ik je Grand China Princess aanbevelen.
Wil je in China Town overnachten dan vooraf verblijf regelen via internet of bij aankomst.

veel plezier

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#5 Bericht door Ben » zaterdag 11 november 2006, 20:32

theom schreef:Hallo Mystic,

Het Chinese nieuwjaar is in 2007 op 18 februari. Zoek je nog een goed en mooi hotel in China Town dan ik je Grand China Princess aanbevelen.
Wil je in China Town overnachten dan vooraf verblijf regelen via internet of bij aankomst.

veel plezier

jammer maar dat zit vol op 18 feb maar als je perse op yaowarat (chinatown) wilt zitten moet je er op die datum als de kippen bij zijn .

probeer het shanghai hotel maar dat is vrij nieuw ook op yaowarat.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#6 Bericht door Mystic » zaterdag 11 november 2006, 20:35

Wij wilden "gewoon" het sofitel boeken, dat is een heerlijk hotel, en China Town is mijns inziens heel goed bereikbaar met sky train en boot,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#7 Bericht door Ben » zaterdag 11 november 2006, 20:44

Mystic schreef:Wij wilden "gewoon" het sofitel boeken, dat is een heerlijk hotel, en China Town is mijns inziens heel goed bereikbaar met sky train en boot,
Dat klopt en is niks mis mee ik ging er vanuit dat je in hartje chinatown wilde zitten .

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#8 Bericht door Mystic » zaterdag 11 november 2006, 20:51

Dat is ook vast heel erg leuk Ben, hoewel ik ook weer geen idee heb hoe leuk ;) we zien wel, het is in elk geval leuk om in BKK op zo'n (zulke) dag (en)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#9 Bericht door Ben » zaterdag 11 november 2006, 20:58

Mystic schreef:Dat is ook vast heel erg leuk Ben, hoewel ik ook weer geen idee heb hoe leuk ;) we zien wel, het is in elk geval leuk om in BKK op zo'n (zulke) dag (en)

in elk geval drukdruk druk en veel lawaai vergeet niet de kleine soi's in te duiken voor het lekkere eten ik kom er regelmatig met iemand die er opgegroeid is heerlijk heerlijk.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#10 Bericht door Mystic » zaterdag 11 november 2006, 21:10

Jaaaa, en dan lekker dwalen, en zigzaggend zwalken richting the Golden Mount, prachtig stukje Bangkok!

Ik ergens in zo'n soi afgelopen juni nog wereld beroemd (op de vierkante meter dan he) toen ik een som tam bestelde met het Thaise gooi gebaar (kwak er maar een handvol in) voor de pepers (de salade kokkin stak eerst vragend haar vinger op.... 1 2 of 3 chillies?)
Er kwamen meerdere mensen bij staan, die de eerste hap van mij van dichtbij mee wilden maken, mij intussen vriendelijk toe (uit) lachend.
Ik kreeg het er Spaans benauwd van (en dat in Thailand),
De hap ging goed naar binnen (ik voelde me zo bekeken dat het wel in slow motion leek te gaan), en ik verblikte niet, en at (met enige moeite mijn gezicht in de plooi houdend) lekker verder, de verzengende hitte blussend met kaouw niauw (fonetische kleefrijst).
Toen wij een half uur later door een ander deel van de soi liepen, vroegen verschillende verkopers hehheheeee Miss Som Tam!! naar me, en staken de duim omhoog.... het was als een lopend vuurtje gegaan dat zo'n crazy farang de salade zonder kleerscheuren had opgegeten....

Ach Thailand is geweldig, de lol zit voor mij in kleine dingen ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#11 Bericht door Ben » zaterdag 11 november 2006, 21:16

Mystic schreef:Jaaaa, en dan lekker dwalen, en zigzaggend zwalken richting the Golden Mount, prachtig stukje Bangkok!

Ik ergens in zo'n soi afgelopen juni nog wereld beroemd (op de vierkante meter dan he) toen ik een som tam bestelde met het Thaise gooi gebaar (kwak er maar een handvol in) voor de pepers (de salade kokkin stak eerst vragend haar vinger op.... 1 2 of 3 chillies?)
Er kwamen meerdere mensen bij staan, die de eerste hap van mij van dichtbij mee wilden maken, mij intussen vriendelijk toe (uit) lachend.
Ik kreeg het er Spaans benauwd van (en dat in Thailand),
De hap ging goed naar binnen (ik voelde me zo bekeken dat het wel in slow motion leek te gaan), en ik verblikte niet, en at (met enige moeite mijn gezicht in de plooi houdend) lekker verder, de verzengende hitte blussend met kaouw niauw (fonetische kleefrijst).
Toen wij een half uur later door een ander deel van de soi liepen, vroegen verschillende verkopers hehheheeee Miss Som Tam!! naar me, en staken de duim omhoog.... het was als een lopend vuurtje gegaan dat zo'n crazy farang de salade zonder kleerscheuren had opgegeten....

Ach Thailand is geweldig, de lol zit voor mij in kleine dingen ;)

nou probeer ook maar eens in de zijstraatjes de schelpjes (kokkels)

2 weken geleden ze waren vet en groot 2 man 6 schalen 1200 bath mwa
lekker lekker lekker.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#12 Bericht door Mystic » zaterdag 11 november 2006, 21:21

gaan we zeker doen, en ik laat je nog wel weten hoe ze smaakten 8)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 156
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 11:39
Locatie: Zuid-Holland

#13 Bericht door coco » zaterdag 11 november 2006, 21:56

Heeft verder niets met Thailand te maken, maar krijg dus geen antwoord op forums over Hongkong.... Wij zullen met oud en nieuw in Hongkong verblijven. Wordt daar ook uitbundig nieuwjaar gevierd? Of is dat in februari?

Ik hoop dat jullie een anwoord weten... thanks!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Ben » zaterdag 11 november 2006, 22:52

coco schreef:Heeft verder niets met Thailand te maken, maar krijg dus geen antwoord op forums over Hongkong.... Wij zullen met oud en nieuw in Hongkong verblijven. Wordt daar ook uitbundig nieuwjaar gevierd? Of is dat in februari?

Ik hoop dat jullie een anwoord weten... thanks!

Wat denk je zelf :?: :lol:

Gast

#15 Bericht door Gast » zondag 12 november 2006, 09:52

Sorry hoor maar zo'n antwoord kan je ook voor je houden.......

Als ik op internet kijk krijg ik verchillende dingen te lezen, misschien dat hier iemand met ervaring is??

Maaruh hier op 't forum krijg je soms ook vragen over Thailand waarvan je denkt duhhh. Maar die geef ik toch gewoon normaal antwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”