Waar op Samui om te duiken en een beetje rust

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
poeliepoel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 31 oktober 2006, 22:19

Waar op Samui om te duiken en een beetje rust

#1 Bericht door poeliepoel » dinsdag 31 oktober 2006, 22:24

Hoi allemaal

Kunnen jullie me tips of ervaringen aan de hand doen voor een leuke week Koh Samui in juli/augustus 2007? Willen PADI halen en in een plaats waar het geen kermis is, maar wel met de mogelijkheid 's avonds naar een redelijk dorp/stad te gaan om te eten, drinken en flaneren.
Zijn met 2 volw. en 2 pubers.
Kent iemand toevallig Amari Reef, duur maar ziet er goed uit ...

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#2 Bericht door serpay » dinsdag 31 oktober 2006, 22:49

padi halen ok maar waarom in juli in thailand?
ok de kinderen.
denk beter op ko tao of nog beter op ko phi phi.
Alfisti rebeli

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door stevenl » woensdag 01 november 2006, 05:46

Het duiken in de Golf van Thailand is niet echt geweldig, en het beste duiken biedt in de golf biedt Koh Tao. Met kinderen is Samui misschien inderdaad beter, en je kunt de cursus er natuurlijk wel doen. Ga, gezien je wensen, in ieder geval niet naar Chaweng, de andere plaatsen op Samui zijn beter geschikt.

Scottbiker1976
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: zaterdag 30 september 2006, 16:20
Locatie: Bophut, Koh Samui

#4 Bericht door Scottbiker1976 » vrijdag 03 november 2006, 06:52

Hey,

onze buurman op Samui geeft les op Samui voor het behalen van je padi of andere cursussen.
Ze hebben 3 locaties ( lamia, chaweng en Bang Rak) op samui waar je terecht kan hiervoor en ze gaan met de boot naar Koh Tao.
Indien je wilt bezorg ik je hem zijn details, je stuurt maar een berichtje via PM.

Groeten,

Scottbiker
"Best things in life are not things."

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: woensdag 17 augustus 2005, 12:02
Contacteer:

#5 Bericht door hans en pauline » dinsdag 19 december 2006, 16:07

We komen er net vandaan en hadden het daar weer enorm naar onze zin.
Je moet wel weten waar je heen gaat, want de meeste mensen zijn geneigd om naar Chaweng beach te gaan. (veel herrie)
Daar moet je nu juist niet zitten.
Ik raad je aan om naar Bill's Resort te gaan. Dit resort zit aan het einde van Lamai beach, is betaalbaar en de moeite waard.(rustig gelegen)
Je kunt dan door over het strand te lopen (kwartiertje) en langs het Aloha Resort omhoog naar de: "mainroad" van Lamai beach, waar de drukte begint: veel restaurants, winkeltjes, bars enz.
Ik ben 6 jaar geleden op Koh Samui geweest en de prijzen van de hotels zijn in die tijd verdubbeld.
Bill's Resort bestond toen uit zo'n 10 huisjes aan het strand in een romantische ligging.
Nu is het een groot resort geworden, waar je met een elektrisch golfkarretje naar je bungalow wordt gereden.
Er is ook een zwembad bij gekomen (met jaccuzzi), maar ondanks de enorme uitbreiding is het daar nog steeds sfeervol.
Wij zaten daar (deze maand) in een standaardbungalow met airco, TV, warm water en ontbijtbuffet voor 1000 baht per dag in totaal.
Je kunt op Koh Samui overigens ook naar stranden, waar je nauwelijks mensen tegenkomt.
Wij vinden dat wel aardig, maar naar 2 dagen hebben we dat wel gezien.
Op Lamai beach is het heerlijk eten bij Mr. Pown (Tiger prawns, Lobster, roasted duck enz.)
(Wij kunnen je eventueel enige foto's mailen van Bill's Resort)

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 29 januari 2006, 17:20
Locatie: Raamsdonksveer

#6 Bericht door Elma » donderdag 21 december 2006, 19:31

Afgelopen zomer naar Koh Tao en Koh Samui geweest met twee kinderen van 12 en 15. Als je wilt leren duiken ga naar Koh Tao. GEwoon leuk klein eiland waar best wel wat te doen is s avonds. Niet groot maar ook niet druk.
Groeten Elma

mary

Koh Samui

#7 Bericht door mary » donderdag 25 januari 2007, 22:11

Op Koh Samui is best leuke en rustige accomodatie te vinden, waar je pubers ook nog veilig kunnen gaan stappen en winkelen. Wij zaten in juli 2005 op Chaweng Noi in Hotel Impiana. Hartstikke rustig stuk strand en op loopafstand van het drukke Chaweng Center. Een alternatief is Hotel New Star Resort, bijna naast Impiana. Eenvoudige stenen bungalows aan het strand; simpel, authentiek, heerlijk rustig, maar wel avn alle gemakken voorzien (airco, koelkastje,etc). Direct aan het begin van de hoofdstraat naar Chaweng Center ligt First Bungalows, maar daar wordt deze zomer verbouwd, dus niet doen. Lamai vonden wij te ver en niet zo leuk. Onze kids wilden af en toe zelfstandig uit, en konden gemakkelijk vanaf Chaweng Noi heen en weer lopen of terug met de taxi.
Nadeel van duiklessen op Koh Samui / Chaweng Noi vonden wij dat je elke praktijkdag met een minibusje eerst naar de pier moest aan Big Buddha Beach, en dan 1-2 uur varen naar je duiklokatie. Inderdaad: Koh Tao of Sail Rock! De zee kan in juli heel erg spoken; een speedboot is dan geen feest en gewone boten varen dus langzamer. Het werd veelal opgelost door 1-2 nachten op Koh Tao te verblijven voor de praktijk lessen. Kost wel wat extra geld, en je hotelkamer staat leeg. Misschien kun je de cursus op Koh Tao doen, en dan een paar dagen Koh Samui voor het stappen?

Look1st

Re: Waar op Samui om te duiken en een beetje rust

#8 Bericht door Look1st » zondag 28 januari 2007, 16:12

poeliepoel schreef:Hoi allemaal

Kunnen jullie me tips of ervaringen aan de hand doen voor een leuke week Koh Samui in juli/augustus 2007? Willen PADI halen ...
Toevallig weet ik dat op Samui, en wel aan het eind van Chaweng (dus lekker rustig) een duikschool zit die heet Discovery. Deze is van een Engelse jongen die getrouwd is met een Hollands meisje. Mijn zoon heeft daar in 2004 zijn PADI gehaald en ik heb staan kijken bij de zwembadduiken en moet zeggen dat het een erg proffesionele organisatie is.

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar op Samui om te duiken en een beetje rust

#9 Bericht door Look1st » zondag 28 januari 2007, 16:23

Look1st schreef:
poeliepoel schreef:Hoi allemaal

Kunnen jullie me tips of ervaringen aan de hand doen voor een leuke week Koh Samui in juli/augustus 2007? Willen PADI halen ...
Toevallig weet ik dat op Samui, en wel aan het eind van Chaweng (dus lekker rustig) een duikschool zit die heet Discovery. Deze is van een Engelse jongen die getrouwd is met een Hollands meisje. Mijn zoon heeft daar in 2004 zijn PADI gehaald en ik heb staan kijken bij de zwembadduiken en moet zeggen dat het een erg proffesionele organisatie is.
Zo ff aangemeld zodat ik nog even het adres van de school kan toevoegen...
Discovery Diving Chaweng Beach

plonske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 16:23
Locatie: Thailand, Koh Samui
Contacteer:

#10 Bericht door plonske » zondag 08 juli 2007, 02:37

Wat nu geweldig in trek is, is Bo Phut en Mae nam, twee stranden aan de overkant van het eiland, verder weg van Chaweng en Lamai.
Dichtbij de mooiste attractie van Samui, Big Buddha.

In Bo Phut heb je ook enkele centra om te leren duiken met een voortreffelijke reputatie. Als je wilt kan ik er een paar opnoemen.

Beste groeten,
Gunter VANPAMEL
+66 0833623652
http://www.banleelawadee.bloggen.be

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

#11 Bericht door foureyes » donderdag 26 juli 2007, 14:46

Ik heb de maand juni (2007) in Koh Samui gezeten. Maar duiken bij Bophut? Het water is daar bepaald niet helder. Wat zeg ik? Het is een modderbende daar. Het strand en de zee bij Mae Nam, een stukje verder op, ziet er veel beter uit. Erg mooi en rustig. Maar ook daar valt niet te snorkelen. Het water is er beter dan bij Bophut, maar je ziet geen fluit. In de folders hebben ze het constant over kristalhelder water. Heb ik echt niet gezien hoor !!!!!

plonske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 16:23
Locatie: Thailand, Koh Samui
Contacteer:

#12 Bericht door plonske » donderdag 26 juli 2007, 14:56

Niemand zegt dat er gedoken wordt in Bo phut of Mae nam, ben je niet toevallig binnengesprongen bij een of ander duikcentrum in de Fishermans village, daar had je toch wat informatie kunnen inwinnen. :oops:
Gunter VANPAMEL
+66 0833623652
http://www.banleelawadee.bloggen.be

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

#13 Bericht door foureyes » donderdag 26 juli 2007, 17:36

Ik ben op het verkeerde been gezet door de eerste posting. Daar worden 2 dingen genoemd: Samui en PADI. Ik dacht dat PADI iets met duiken te maken had. Zelf duik ik niet. Ik snorkel alleen maar. En ik weet uit ervaring dat dat niet kan. In ieder geval niet bij Bophut, Mae Nam of Lipa Noi en nog een paar plaatsen. Inderdaad, je hebt gelijk. Je zal ergens anders anders heen moeten als je wilt duiken (of snorkelen).

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”