wie heeft goede raad betreft onze emigratieplannen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sandra

wie heeft goede raad betreft onze emigratieplannen

#1 Bericht door sandra » zondag 29 oktober 2006, 17:52

Sawatdee kha, tuk khon,

Ik ben een nederlandse vrouw en sinds 2000 getrouwd met een thaise man.
Na eerst een aantal jaren heen en weer gereisd te hebben tussen thailand en nederland (van de 4 jaar ongeveer 3 jaar op Phuket gewoont) hebben we ons in 2000 in Nederland gesetteld.
Toch kriebelt terugkeer naar Thailand. :?

Mijn man (heeft thaise en nederlandse nationaliteit), en ik en mijn zoontje van 5 (nederlandse nationaliteit) willen in suratthani gaan wonen.
Daarvoor willen we ons land in Phuket verkopen en land terugkopen in Thailand.
Graag wil ik dan samen met mijn man in de rubberplantage gaan werken

Nu mijn vragen:
Hoe zit het met mijn visum?
Hoe kan ik voor ons zoontje de thaise nationaliteit aanvragen en verliest hij daardoor de nederlandse?
Hoe kunnen we het het beste regelen met het op naam zetten van ons land (zodat ook als er ooit iets met mijn man gebeurt ik of onze zoon de grond kan houden)?

Ik hoop dat er iemand is die antwoord weet op deze vragen of ander advies voor mij heeft.

Met vriendelijke groeten;
Sandra

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wie heeft goede raad betreft onze emigratieplannen

#2 Bericht door jumbo » maandag 30 oktober 2006, 02:20

suebrak schreef:Sawatdee kha, tuk khon,

Ik ben een nederlandse vrouw en sinds 2000 getrouwd met een thaise man.
Na eerst een aantal jaren heen en weer gereisd te hebben tussen thailand en nederland (van de 4 jaar ongeveer 3 jaar op Phuket gewoont) hebben we ons in 2000 in Nederland gesetteld.
Toch kriebelt terugkeer naar Thailand. :?

Mijn man (heeft thaise en nederlandse nationaliteit), en ik en mijn zoontje van 5 (nederlandse nationaliteit) willen in suratthani gaan wonen.
Daarvoor willen we ons land in Phuket verkopen en land terugkopen in Thailand.
Graag wil ik dan samen met mijn man in de rubberplantage gaan werken

Nu mijn vragen:
Hoe zit het met mijn visum?
Hoe kan ik voor ons zoontje de thaise nationaliteit aanvragen en verliest hij daardoor de nederlandse?
Hoe kunnen we het het beste regelen met het op naam zetten van ons land (zodat ook als er ooit iets met mijn man gebeurt ik of onze zoon de grond kan houden)?

Ik hoop dat er iemand is die antwoord weet op deze vragen of ander advies voor mij heeft.

Met vriendelijke groeten;
Sandra Suebrak
Sandra

je visum vragen zijn al eerder beantwoord aan, je dus even je eigen berichten nazoeken....
Indien je het geboortebwijs van je zoon meeneemt en laat legaliseren denk ik dat je zoon in Thailand ook een nationaliteit toegewezen krijgt, waar hij in de toekomst (bij 21 geloof ik) een keuze mag maken.
Bij overerving van de landgoederen van je man pis je met een nederlandse natinaliteit buiten de pot omdat alleen thia nationals land in eigendom mogen hebben, je zoon echter kan indien hij de thaise nationalieit krijgt dus wel erven



J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

suebrak

ik zie door de bodem het visumbos niet meer

#3 Bericht door suebrak » dinsdag 31 oktober 2006, 16:16

Beste Jumbo,

De reden dat ik nogmaals de visumvraag stelde is omdat ik zoveel tegenstelling tegenkom.
Zo las ik van de week b.v weer ergens dat ik als partner van een thaise onderdaan ook de thaise nationaliteit kan aanvragen (en daarbij niet eens in thailand woonachtig hoef te zijn.
Eerder vernam ik dat ik eerst een 3 maanden visum moet aanvragen en deze vervolgens in thailand kan omzetten in een jaar visum die ik dan weer jaarlijks kan verlengen totdat ik na een aantal jaar de thaise nationaliteit kan aanvragen.

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. :x

Vandaar nogmaals mijn vraag om duidelijkheid van mensen met ervaring.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#4 Bericht door Edje » dinsdag 31 oktober 2006, 18:42

Je leest zo veel onwaarheden.
Als je niet in Thailand woont krijg je never de Thaise Nationaliteit en dan is het nog zeer moeilijk.
Lees alle berichten van Jumbo en Mart maar eens goed door dan kom je al een heel eind verder.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#5 Bericht door Ben » dinsdag 31 oktober 2006, 19:03

Edje schreef:Je leest zo veel onwaarheden.
Als je niet in Thailand woont krijg je never de Thaise Nationaliteit en dan is het nog zeer moeilijk.
Lees alle berichten van Jumbo en Mart maar eens goed door dan kom je al een heel eind verder.
Dat klopt niet helemaal

Een kennis van me is getrouwd met een Thaise hij heeft
Hij is Oostenrijker Maar ook Thai hij heeft aan alle regels voldaan
in Thailand de taal het geschrift en geld .
Ook hun zoon geboren in Oostenrijk had tot zijn 22 alleen de Oostenrijkse Nationaliteit , heeft ook voldaan aan alle richtlijnen.

De hele fam man vrouw en zoon hebben zowel de Oostenrijkse Nationaliteit als de Thaise.

En ze wonen in Oostenrijk, maar zijn geregeld in Thailand in hun Chaletje van 50 mil tb of zoiets

Je hebt gelijk dat het niet makkelijk is maar het is wel mogelijk .

suebrak

website betreft thaise nationaliteit aanvragen

#6 Bericht door suebrak » dinsdag 31 oktober 2006, 21:03

Na een tijdje speuren heb ik de website terug gevonden waar ik had gelezen over het verkrijgen van de thaise nationaliteit voor de buitenlandse partner

Question :

Can the non-Thai spouse of a Thai citizen apply for Thai nationality?


Answer :

Eventhough the spouse of a Thai national is a citizen of a foreign country, he/she can apply for the Thai nationality to the Embassy of Thailand.

All relevant documents attached to the application must be certified by designated authorities.

Documents issued by the Government of a foreign country is to be examined and certified by designated authorities.

If the document is in a foreign language besides English, it must be translated into Thai, then examined and certified by the designated authorities.

If any of the attached document is a copy, it must be certified as true copy by the designated authorities.

Komt van deze website:
http://www.thaivisa.com/301.0.html

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: website betreft thaise nationaliteit aanvragen

#7 Bericht door jumbo » woensdag 01 november 2006, 02:21

suebrak schreef:Na een tijdje speuren heb ik de website terug gevonden waar ik had gelezen over het verkrijgen van de thaise nationaliteit voor de buitenlandse partner

Question :

Can the non-Thai spouse of a Thai citizen apply for Thai nationality?


Answer :

Eventhough the spouse of a Thai national is a citizen of a foreign country, he/she can apply for the Thai nationality to the Embassy of Thailand.

All relevant documents attached to the application must be certified by designated authorities.

Documents issued by the Government of a foreign country is to be examined and certified by designated authorities.

If the document is in a foreign language besides English, it must be translated into Thai, then examined and certified by the designated authorities.

If any of the attached document is a copy, it must be certified as true copy by the designated authorities.

Komt van deze website:
http://www.thaivisa.com/301.0.html
Sandra

dit zijn de basis indicaties, indien je meer wilt weten (dus alle voorwaarden) kan je beter immigration direct contacten en/of een bemiddelaar.
Ik begrijp dat er verschillende antwoorden komen en zijn, dus op een gegeven moment moet je naast het forum bij de instanties de juiste informatie opvragen die helaas zelfs per instantie wel eens kan afwijken afhankelijk van de interpretatie van de persoon.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: website betreft thaise nationaliteit aanvragen

#8 Bericht door Ben » woensdag 01 november 2006, 03:40

dit zijn de basis indicaties, indien je meer wilt weten (dus alle voorwaarden) kan je beter immigration direct contacten en/of een bemiddelaar.
Ik begrijp dat er verschillende antwoorden komen en zijn, dus op een gegeven moment moet je naast het forum bij de instanties de juiste informatie opvragen die helaas zelfs per instantie wel eens kan afwijken afhankelijk van de interpretatie van de persoon.

J
[/quote]

Zeker doen want alle info over visa leuk en aardig, vraag de Immigration,wat je moet doen dan heb je het zeker , in mijn geval heb ik dat ook gedaan conclusie geen van alle adviezen op forum websites klopt voor mij , ik heb het daar ter plekke nagevraagd en het is geheel anders in mijn geval .
Als het weer rond is laat ik het weten wie of wat er nou juist is .
in deze.

suebrak

vervolg van visum zoektocht gestart

#9 Bericht door suebrak » woensdag 01 november 2006, 14:36

Ik heb intussen een mail gestuurd naar de thaise ambasade hier in nederland.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen.
Als iemand geïntresseerd is zal ik het resultaat op dit forum vermelden

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: vervolg van visum zoektocht gestart

#10 Bericht door jodokus » woensdag 01 november 2006, 20:25

suebrak schreef:Ik heb intussen een mail gestuurd naar de thaise ambasade hier in nederland.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen.
Als iemand geïntresseerd is zal ik het resultaat op dit forum vermelden
Uiteraard horen we het graag als je wat meer weet.
De visa problematiek is inderdaad zeer complex, en velen van ons hebben er toch mee te maken.
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”