Private school

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#16 Bericht door jumbo » maandag 27 november 2006, 03:31

Gisteren even gesproken met mijn buurman, directeur op de ABAC university
Alle studenten moeten een Oned of Aned test , na hun 12e leerjaar einde highschool zeg maar, afgenomen worden voordat ze worden toegelaten op enige universiteit.
Hijzelf prefereert de studenten die een public school hebben doorgaan tov van de bilingual school of international schools
Doorgaans zijn de public school studenten beter onderlegd (!) omdat er volgens hem op de bilingual en international schools meer aandacht aan taal, internationale orientatie en activiteiten wordt gelegd dan op de public schools
Een verrassende mening gesteund door het feit dat zijn dochter naar een public school gaat en onze naar de private school.....
Scholen met eigen diplomas zijn volgens hem inderdaad mogelijk, maar ALLE studenten dienen dezelfde leerstof te doorgaan omdat ze anders bij de Oned-Aned toetsen door het ijs zakken......
Kies dus een goede public of privat school uit, altijd beter
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Korat

#17 Bericht door Korat » vrijdag 01 december 2006, 00:03

Inderdaad een verrassend antwoord. De vraag is denk ik wel of ouders die hun kinderen naar een internationale school sturen de intentie hebben die kinderen Thais naar vervolgonderwijs te laten gaan. Vaak zijn ze maar een paar jaar in een land gestationeerd en gaan dan weer ergens anders heen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#18 Bericht door jumbo » vrijdag 01 december 2006, 01:02

Korat schreef:Inderdaad een verrassend antwoord. De vraag is denk ik wel of ouders die hun kinderen naar een internationale school sturen de intentie hebben die kinderen Thais naar vervolgonderwijs te laten gaan. Vaak zijn ze maar een paar jaar in een land gestationeerd en gaan dan weer ergens anders heen.
75% van die kinderen zijn van Thaise ouders met een goed inkomen....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”