Private school

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bartje

Private school

#1 Bericht door Bartje » woensdag 18 oktober 2006, 09:54

Mijn nichtje (12 jaar) zit op een priveschool in CM. Na bijna een jaar hebben wij de indruk gekregen dat school hun voorgenomen beleid omtrend lessen etc niet geheel naleeft en een geheel eigen inhoud geeft. De eerste weken begonnen goed, nadien zit er geen regelmaat meer in lessen. vb van 5 uur per week Engelse les naar 1 uur p/w....chinese les 4 uur per week naar 1 uur per 2 weken. Er wordt nauwelijks vooruitgang geboekt!.Juist voor het te volgen talenpakket vonden wij deze school goed voor haar. Daarnaast wordt er gedurende het jaar steeds vaker om geld gevraagd, uiteraard voor excursies e.d maar ook steeds meer voor ingelaste elitaire lesjes (vb Franse kooklesjes/piano/violin) Vreemd genoeg wordt dit wel door dezelfde leerkrachten gegeven. Momenteel is er bijna elke dag wel wat! Inhoudelijk heb ik ??? over de bestemming van bhtjes. We krijgen steeds meer het gevoel dat het een "rip of" school is.


Zijn er in Thailand instanties (inspecties) of een overkoepelend orgaan die
hier toezicht op houden?

Groetjes

Bartje

#2 Bericht door Bartje » dinsdag 31 oktober 2006, 08:27

Hey Expats, weten jullie misschien iets?

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#3 Bericht door Ben » dinsdag 31 oktober 2006, 08:43

Bartje schreef:Hey Expats, weten jullie misschien iets?

alvast bedankt!

Deze wellicht Bartje .

http://www.isat.or.th/home.asp

enekle scholen in Chiang Mai staan er op ff zoeken

Succes .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 31 oktober 2006, 08:51

Bartje schreef:Hey Expats, weten jullie misschien iets?

alvast bedankt!
Ik zou het zo niet weten,maar het klinkt allemaal een beetje vreemd
Echter de kinderen moeten eindejaar gewoon aan de richtlijnen van de toezichthouder voldoemn, dus ik neem aan dat ze weten wat ze doen.
Als je twijfelt kan je je kind op een andere school een 'toelatingsexamen' kunnen laten doen onder de noemer nieuwe school volgend jaar.....
dan weet je het zeker.

Een paar jaar terug hebben we dat ook trouwens ook gedaan (verhuizing) , vreemd genoeg werd onze dochter (normaal een A student) bijna afgewezen, om vervolgens vanaf het nieuwe jaar tot en met nu altijd in de top 3 te zitten.....ze informeerde mij dat de test voor een grade hoger was...bij navraag bleek dat te kloppen......
De lerares kon mij overigens niet vertellen in welk chinees dialect er les werd gegeven....mandarijns..

Alles gaat op een heel andere wijze en hoe meer ik er naar kijk hoe meer twijfels ik heb over de kwaliteit, zeker gezien het aantal university degree bezittende thai en de bedroevende kwaliteit op de diverse kantoren....ls je een beetje koffie kan zetten krijg je daar al een bachelors papiertje voor denk ik...


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Bartje

#5 Bericht door Bartje » dinsdag 31 oktober 2006, 09:03

Ok mercy! We zullen het eens aanzien. Ik weet inmiddels wel als we maar blijven betalen is zij verzekerd van het papiertje!! Over kwaliteit gesproken :cry: :wink:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » dinsdag 31 oktober 2006, 09:34

Alles gaat op een heel andere wijze en hoe meer ik er naar kijk hoe meer twijfels ik heb over de kwaliteit, zeker gezien het aantal university degree bezittende thai en de bedroevende kwaliteit op de diverse kantoren....ls je een beetje koffie kan zetten krijg je daar al een bachelors papiertje voor denk ik...
J[/quote]

Ben dit met Jumbo eens kom nogal eens in aanraking met mensen op ministery's De kennis is echter zeer bedroevend bij veel personeel .


Las gisteren ergens dat de toelatings testen afgeschaft worden
zal ff kijken of ik het weer terugvind .

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » woensdag 01 november 2006, 01:58

een medicus wordt geacht een universitaire opleiding te hebben en de engelse taal te kunnen spreken..

de dokter vroeg mij dus 'how are you ?' i'm ok thank you and how are you ? ' i am 25 '



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#8 Bericht door Ben » woensdag 01 november 2006, 02:04

khonkaen schreef:een medicus wordt geacht een universitaire opleiding te hebben en de engelse taal te kunnen spreken..

de dokter vroeg mij dus 'how are you ?' i'm ok thank you and how are you ? ' i am 25 '






willem, nederthai
:lol: :lol: :lol: Willem wat deed je bij de dokter je was toch ok :wink:

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#9 Bericht door Manuel » woensdag 01 november 2006, 06:51

Misschien gehoor problemen? Spraakgebrek? 8)

Alleen maar proberen een verklaring te vinden voor het antwoord..... :D

Korat

#10 Bericht door Korat » zaterdag 11 november 2006, 16:21

Bartje, het lijkt misschien raar, maar kijk eens in de krant bij de personeelsadvertenties. Voor de beter banen wordt altijd naar een diploma van bepaalde scholen en/of universiteiten gevraagd. Dat is niet zomaar. Dat zijn de scholen die bekend staan als de betere. Voor de echte topjobs komt daar dan nog een voltooide buitenlandse opleiding bij.
Daar hangt alles bij elkaar wel een heel stevig prijskaartje aan. Een fee van $10.000 en meer per jaar per kind.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.nis.ac.th/admission/fee.htm (zit in CM)
http://www.asb.th.edu/admission/tuition ... 4_2005.htm (BKK)
Of een hele bekende:
http://www.isb.ac.th/Tuition_&_Fees
Deze scholen hebben een internationaal erkend programma.
Gaat een kind niet naar zo'n school, dan is het maar afwachten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » zondag 12 november 2006, 00:56

Korat schreef:Bartje, het lijkt misschien raar, maar kijk eens in de krant bij de personeelsadvertenties. Voor de beter banen wordt altijd naar een diploma van bepaalde scholen en/of universiteiten gevraagd. Dat is niet zomaar. Dat zijn de scholen die bekend staan als de betere. Voor de echte topjobs komt daar dan nog een voltooide buitenlandse opleiding bij.
Daar hangt alles bij elkaar wel een heel stevig prijskaartje aan. Een fee van $10.000 en meer per jaar per kind.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.nis.ac.th/admission/fee.htm (zit in CM)
http://www.asb.th.edu/admission/tuition ... 4_2005.htm (BKK)
Of een hele bekende:
http://www.isb.ac.th/Tuition_&_Fees
Deze scholen hebben een internationaal erkend programma.
Gaat een kind niet naar zo'n school, dan is het maar afwachten.
Bovenstaande zijn internationale scholen, tussen de reguliere staatsschool en internationale scholen ligt nog een mogelijkheid; de prive school en dat is waar Bartje naar vraagt volgens mij

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#12 Bericht door khonkaen » zondag 12 november 2006, 03:36

veel universiteiten hebben ook basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs.. informeer daar eens.. dat afgestudeerden vaak niet zo goed engels spreken komt doordat zij in de praktijk meestal geen gelegenheid hebben

onze dochter , 8 jaar , zit trouwens op een prive school .. zij heeft nogal moeite met leren lezen...
zij heeft onlangs haar rapport gehad, het algemene cijfer was 3.15 , dit is niet zo goed, maar ook niet slecht.. zij volgt nu elke dag bijlessen , kost
1.000 thb voor 4 weken

nichtje keey, 15 jaar had een rapportcijfer van 3.95 ... in aanmerking genomen dat 4 het hoogsthaalbare is, was dit een zeer goed cijfer...

mijn vrouw kan ook niet zo goed lezen... omdat haar ouders het belangrijker vonden , dat zij meehielp op het land te werken , dan naar school te gaan... zij is trouwens niet dom... als ik haar vraag iets voor mij in het thai te lezen, kijkt zij een tijdje en zegt dan ' I cannot explain'



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Korat

#13 Bericht door Korat » zaterdag 18 november 2006, 02:41

Jumbo,

Je hebt gelijk dat Bartje naar een prive school vraagt. Persoonlijk vind ik het probleem met die scholen dat ze dat soms ook letterlijk zijn, inclusief een prive bedacht diploma.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » zaterdag 18 november 2006, 10:14

Korat schreef:Jumbo,

Je hebt gelijk dat Bartje naar een prive school vraagt. Persoonlijk vind ik het probleem met die scholen dat ze dat soms ook letterlijk zijn, inclusief een prive bedacht diploma.
Niet eerder zo meegemaakt omdat ze gewoon aan de richtlijnen moeten voldoen van het ministerie en examens hetzelfde. En de thai dienen indien ze verder willen studeren een soort toelatingsexamen af te leggen voordat ze een stapje verder kunnen, uiteraard wordt dan de school ook gecheckt
Maar ja in de Isaan kan alles......zelfs macdonalds en kfc eten

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Korat

#15 Bericht door Korat » zondag 19 november 2006, 16:42

Maar ja in de Isaan kan alles......zelfs macdonalds en kfc eten

Dat klopt... Vergeet Pizza Hut, Pizza Company, Swensen, Black Canyon Coffeeshop, The Mall, Big C, Tesco enzovoort niet. Kortom we zijn van alle gemakker voorzien. Laat ik de smakelijke insecten niet vergeten.
Nakhon Ratchasima heeft het allemaal!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”