oplichten

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

oplichten

#1 Bericht door khonkaen » woensdag 18 oktober 2006, 02:43

in thailand is het de nationale sport om buitenlanders op te lichten ..
dit is gebaseerd op de hebzucht van mensen , of voor mensen die alles op een koopje willen hebben... (veel nederlanders)
prachtig geslepen stukjes glas worden als edelstenen verkocht...

of, na kennismaking met een thai, wordt je uitgenodigd om bij hem thuis een kaartspelletje te doen... eerst win je natuurlijk, daarna wordt de inzet verhoogd en ga je enorm verliezen...

zo zijn er nog meer trucks... teveel om op te noemen... maar ga niet in op speciale aanbiedingen met wat voor smoes dan ook... wees tevreden met wat je hebt en je houdt je bahtjes in je zak...





willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

gedachtenlezen

#2 Bericht door khonkaen » woensdag 18 oktober 2006, 02:51

is het u wel eens opgevallen dat veel thaise mannen en vrouwen gedachten kunnen lezen ??
zij vertellen je precies wat jij wilt horen...
en weten precies wat jij wilt doen (dat is niet zo moeilijk)
dus als je met een thai in gesprek raakt , stop dan je gedachten (wat voor velen wel moeilijk is)




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: oplichten

#3 Bericht door jumbo » woensdag 18 oktober 2006, 02:54

khonkaen schreef:in thailand is het de nationale sport om buitenlanders op te lichten ..
dit is gebaseerd op de hebzucht van mensen , of voor mensen die alles op een koopje willen hebben... (veel nederlanders)
prachtig geslepen stukjes glas worden als edelstenen verkocht...

of, na kennismaking met een thai, wordt je uitgenodigd om bij hem thuis een kaartspelletje te doen... eerst win je natuurlijk, daarna wordt de inzet verhoogd en ga je enorm verliezen...

zo zijn er nog meer trucks... teveel om op te noemen... maar ga niet in op speciale aanbiedingen met wat voor smoes dan ook... wees tevreden met wat je hebt en je houdt je bahtjes in je zak...


willem, nederthai
Spreek je uit ervaring Willem of just hearsay :P :P :P
Ik kaart wel met ze, maar het gaat altijd om bescheiden bedragen of om de eer.....en edelsteen is een beetje een subjectief begrip.
Wat de een als een edelsteen ziet is voor de ander...glas

Als de aanbieding te goed lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook zo.....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

Re: oplichten

#4 Bericht door diaantje » woensdag 18 oktober 2006, 08:46

khonkaen schreef:in thailand is het de nationale sport om buitenlanders op te lichten ..
dit is gebaseerd op de hebzucht van mensen , of voor mensen die alles op een koopje willen hebben... (veel nederlanders)
prachtig geslepen stukjes glas worden als edelstenen verkocht...

of, na kennismaking met een thai, wordt je uitgenodigd om bij hem thuis een kaartspelletje te doen... eerst win je natuurlijk, daarna wordt de inzet verhoogd en ga je enorm verliezen...

zo zijn er nog meer trucks... teveel om op te noemen... maar ga niet in op speciale aanbiedingen met wat voor smoes dan ook... wees tevreden met wat je hebt en je houdt je bahtjes in je zak...

Dat van die stenen weet ik !! Ik ben ook een keer aangesproken door een man in een keurig pak, hij zei dat hij een plek wist dat je rechtstreeks vd fabriek edelstenen voor een spotprijs kan kopen Maar dan wel alleen vandaag,en of we even mee wouden gaan met hem!!
Ik heb hem div.(en ook anderen gezien voor het winkelcentrum) staan er
speciaal voor de toeristen !!
Je word er ook voor gewaarschuwd op de site vd ambassade.



willem, nederthai

Bartje

#5 Bericht door Bartje » woensdag 18 oktober 2006, 10:14

Ik vind het wel amusant om met die stenenverkopers mee te gaan en hun vervolgens het kunstje te laten doen. Wat een flauwekul kunnen die lui toch uitkramen. Ik doe net of ik geinteresseerd ben en speel het spel helemaal mee. Op een gegeven moment denken ze zo "de buit is binnen" maar helaas.

Groetjes

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » woensdag 18 oktober 2006, 10:36

Bartje schreef:Ik vind het wel amusant om met die stenenverkopers mee te gaan en hun vervolgens het kunstje te laten doen. Wat een flauwekul kunnen die lui toch uitkramen. Ik doe net of ik geinteresseerd ben en speel het spel helemaal mee. Op een gegeven moment denken ze zo "de buit is binnen" maar helaas.

Groetjes
Klasse Bart Som Nam Na, :lol: :lol: :lol: :lol:


99,9 % van de Thai doet niets voorniets ook al lijkt het zo .

hadassa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: donderdag 21 september 2006, 01:04
Locatie: Amsterdam

#7 Bericht door hadassa » donderdag 19 oktober 2006, 00:14

Bartje schreef:Ik vind het wel amusant om met die stenenverkopers mee te gaan en hun vervolgens het kunstje te laten doen. Wat een flauwekul kunnen die lui toch uitkramen. Ik doe net of ik geinteresseerd ben en speel het spel helemaal mee. Op een gegeven moment denken ze zo "de buit is binnen" maar helaas.

Groetjes
En???????? Gaf het je een kick om ze op die manier terug te pakken???????? Je kan n.l. ook meteen nee zeggen, zonde van je tijd. :wink:
Gr. Hadassa

Ik huilde omdat ik geen schoenen had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » donderdag 19 oktober 2006, 02:19

IK woon hier al een aantal jaren en mag rustig stellen dat ik er niet al te armoedig bij loop, maar ik heb nog nimmer iemand aan mijn mouw voelen trekken (buiten Mrs. J. dan lol: ) die mij iets wilde verkopen. En ik ben echt wel naar de toeristenvallen geweest hier...
Ik denk dat het wellicht jullie simpele uitstraling is :P :P zou van; die sukkel kunnen we wel wat verkopen?? :wink: :wink: :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » donderdag 19 oktober 2006, 03:30

ik ben zelf nooit opgelicht.. ik ben tevreden met hetgeen ik heb ..

bovendien ken ik de bronnen van lijden , die de Boeddha ons gegeven heeft.. en waarvan wensen, willen of begeren er 1 van is...
onwetendheid is trouwens ook een bron van lijden...

chock dee,


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#10 Bericht door Mart » donderdag 19 oktober 2006, 18:04

jumbo schreef:Ik denk dat het wellicht jullie simpele uitstraling is :P :P zou van; die sukkel kunnen we wel wat verkopen?? :wink: :wink: :P

J
Die gasten willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en lopen dus regelmatig in de val.

8) Ik zou ook wel eens aan mijn mouw worden getrokken :lol: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#11 Bericht door jodokus » donderdag 19 oktober 2006, 22:18

Mart schreef:
jumbo schreef:Ik denk dat het wellicht jullie simpele uitstraling is :P :P zou van; die sukkel kunnen we wel wat verkopen?? :wink: :wink: :P

J
Die gasten willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en lopen dus regelmatig in de val.

8) Ik zou ook wel eens aan mijn mouw worden getrokken :lol: :lol: :lol:
Ik denk ook dat het wel klopt, en dat ze precies weten wie er vatbaar voor is en wie niet.
Je kan de Thai zeker niet verwijten dat ze niet beschikken over een flinke dosis mensenkennis.

Jodokus
Toch wel...

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#12 Bericht door pietk » vrijdag 20 oktober 2006, 00:23

Die gasten proberen alleen maar geld binnen te halen en het liefst van buitenlanders. Speelt niet alleen in Thailand, in meerdere gebieden op de wereld heb je precies hetzelfde. Laten we eerlijk zijn, toeristen hebben geld, willen er gemakkelijk vanaf en zeker als je ze als "verkoper"ook nog het gevoel kan geven dat juist zij de deal van hun leven maken.
Uiteraard is het wel zo dat de buitenlanders zelf de beslissing nemen om mee te gaan of te kopen.
Hoe sterk sta je in je schoenen, en, eerder genoemd, hoe groot is je hebzucht.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#13 Bericht door Mystic » vrijdag 20 oktober 2006, 08:45

Nou lekker is dat, ik heb het gevoel dat de criminele oplichter hier goed gepraat wordt, en dat hij uitgedaagd word, doordat er zoveel hebberige domme toeristen rondlopen.

Tuurlijk zijn er hebberige types bij, maar hoeveel ietwat gewone naïve burgers lopen er niet rond, die wellicht voor de eerste keer een verre reis maken, en overdonderd zijn door alle indrukken?

Ik had het zelf 1.5 jaar geleden nog, heel heel veel gereisd, stapte ik toch in zo'n oplicht tuk tuk (bij het grand palace), na een half uur hebben we ons gillend van de lach (zelfspot is de lekkerste spot) af laten zetten bij de Golden Mount, de tuk tuk driver stomverbaasd met 50bht achterlatend,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Ben » vrijdag 20 oktober 2006, 08:54

De Tuk Tuk truuc.

Je moet er gebruik van maken een erg goedkoop vervoermiddel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 20 oktober 2006, 09:22

Mystic schreef:Nou lekker is dat, ik heb het gevoel dat de criminele oplichter hier goed gepraat wordt, en dat hij uitgedaagd word, doordat er zoveel hebberige domme toeristen rondlopen.,

Nou ja, het was een beetje zelfspot, maar omdat ik daar niet van gediend ben, naar anderen toe :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”