MP3's van karaoke vcd

Luister naar muziek uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Video to audio

#16 Bericht door JohanS » zaterdag 14 oktober 2006, 07:49

Ik gebruik daarvoor de software 'video to audio converter'
Het is een klein programmatje maar het werkt goed om van een VCD, mp3 muziekjes te maken.
Zoek wat op het net je zeker een free download vinden.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#17 Bericht door Edje » zaterdag 14 oktober 2006, 14:52

Je moest er inderdaad voor betalen, ik dacht toendertijd Fl. 29. Ik gebruikte het voornamelijk om muziek van LP's en bandjes naar CD te branden. Het program heeft zijn geld wel opgebracht. Nu gebruik ik het dus om de muziek van VCD te halen.
Groetjes; Edje

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#18 Bericht door luugtaw » zaterdag 14 oktober 2006, 19:38

OK, vooral dat laatste (
om muziek van LP's en bandjes naar CD te branden
) trekt meteen weer mijn aandacht Ed.
Heb jij "gewoon" een platenspeler respectievelijk een cassettespeler op je pc aangesloten ?
Zelf heb ik nog wel een platenspeler, maar het cassettedeck heeft in die tijd de geest gegeven. Terwijl ik wel een aardig stapeltje cassette's heb die ik op cd zou willen zetten. Mijn vrouw heeft overigens ook nog zo'n bergje cassette's.

We hebben wel een cassetespeler, maar da's zo'n compact alles-in-een set. Zonder dus een aparte geluidsuitgang.
Ben bang dat ik eens op zoek moet naar een cassettedeck, of heb jij (heeft een van jullie) een goede hint hier voor ?

En Jumbo bedankt voor alweer de service die je bied door de links meteen hier neer te zetten.
MajorGeeks ken ik, ga ik regelmatig een s op rondkijken. Maar ook daar, de download is wel free, het blijft echter een shareware programma. Iemand enige ervaring of je het na enige tijd bv niet meer kunt gebruiken, of nog maar beperkt kunt gebruiken ?

JohanS, Video to Audio converter...ik denk dat je Super video to audio converter bedoelt van WitCobber, of toch niet ?

Die lijkt voor mij het zaakje te klaren, net als Free DVD MP3 Ripper. De laatste is gratis. De eerste (svtac) is ook weer betaald.
Maar met wat speurwerk op het net kom je ver der.

:lol:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#19 Bericht door JohanS » zondag 15 oktober 2006, 08:15

luugtaw schreef:OK, vooral dat laatste (
om muziek van LP's en bandjes naar CD te branden
) trekt meteen weer mijn aandacht Ed.
Heb jij "gewoon" een platenspeler respectievelijk een cassettespeler op je pc aangesloten ?
Zelf heb ik nog wel een platenspeler, maar het cassettedeck heeft in die tijd de geest gegeven. Terwijl ik wel een aardig stapeltje cassette's heb die ik op cd zou willen zetten. Mijn vrouw heeft overigens ook nog zo'n bergje cassette's.

We hebben wel een cassetespeler, maar da's zo'n compact alles-in-een set. Zonder dus een aparte geluidsuitgang.
Ben bang dat ik eens op zoek moet naar een cassettedeck, of heb jij (heeft een van jullie) een goede hint hier voor ?

En Jumbo bedankt voor alweer de service die je bied door de links meteen hier neer te zetten.
MajorGeeks ken ik, ga ik regelmatig een s op rondkijken. Maar ook daar, de download is wel free, het blijft echter een shareware programma. Iemand enige ervaring of je het na enige tijd bv niet meer kunt gebruiken, of nog maar beperkt kunt gebruiken ?

JohanS, Video to Audio converter...ik denk dat je Super video to audio converter bedoelt van WitCobber, of toch niet ?

Die lijkt voor mij het zaakje te klaren, net als Free DVD MP3 Ripper. De laatste is gratis. De eerste (svtac) is ook weer betaald.
Maar met wat speurwerk op het net kom je ver der.

:lol:
Neen toch niet Luuftaw, ik bedoel wel degelijk 'Video to Audio converter'
Zie hier hun weblink : http://www.audiotoolsfactory.com/

Software is ook op andere plaatsen te downloaden en werkt prima.

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#20 Bericht door luugtaw » zondag 15 oktober 2006, 10:54

Ok, dan gaan we die ook nog effe aan een testje onderwerpen.
Bedankt JohanS

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#21 Bericht door Edje » zondag 15 oktober 2006, 12:06

De platenspeler is niet rechtstreeks op je PC aan te sluiten, hiervoor heb je een voorversterker nodig. Heb je nog een audio installatie met platenspeler aansluiting en een aparte uitgang dan kun je die gebruiken.
Ik maak gebruik van Terratec phone PreAmp. http://www.terratec.net (niet gratis)
Een casettedeck is meestal wel rechtstreeeks op de PC aan te sluiten.
Groetjes; Edje

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#22 Bericht door luugtaw » vrijdag 20 oktober 2006, 18:06

omzetten van platen naar digitaal word een ander verhaal aangezien die stapel een stuk groter is dan die paar karaoke vcd's waar ik een audio cd van zou willen branden.
kosten - baten plaatje ligt dan toch even anders.
Ik ga eens rondneuzen op de terratec site.

Plaats reactie

Terug naar “Muziek”