rijbewijs halen in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#16 Bericht door dutch » vrijdag 22 december 2006, 03:14

Jumbo,hou straks even de verlengingsdatum in de gaten.
Als op of voor de verloopdatum komt ,krijg je een 1-jarige verlenging.
Kom je 1 dag later (dus eigenlijk verlopen) dan krijg je automatisch je 5-jarige bewijs.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 22 december 2006, 03:28

dutch schreef:Jumbo,hou straks even de verlengingsdatum in de gaten.
Als op of voor de verloopdatum komt ,krijg je een 1-jarige verlenging.
Kom je 1 dag later (dus eigenlijk verlopen) dan krijg je automatisch je 5-jarige bewijs.
Dutch
het systeem is inmiddels aangepast volgens het tranport buro; je krijgt nu na 1 jaar automatisch 5 jaar. De regel als door jou hierboven beschreven lijkt als zodanig, maar komt omdat een rijbewijs een jaar lang na deze datum geldig blijft....inderdaad een heel jar lang
Maar ik ga inderdaad op de 24e om enig risisco te vermijden.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#18 Bericht door Ben » vrijdag 22 december 2006, 03:43

Ik heb er enkele een rijbewijs zien krijgen (het is absoluut geen 'halen' hier) waarvan ik weet dat ze op korte termijn ongelukken gaan veroorzaken......
Mrs. J wilde gisteravond nog effe oefenen, was diep teleurgesteld dat ze haar rijbewijs niet heeft en denkt aan omkopen......
Ze mag over 90 dagen weer examen doen alleen herexamen op achteruit inparkeren en stoppen binnen de 25cm van een stopbord....

het kan verkeren...zei Brederode ooit, maar ik denk niet dat hij het verkeer daarmee bedoelde.......levensgevaarlijk
Van de royal goverment


3. Approval of the Plan of Action on Road Safety during New Year Festival 2007 as proposed by Mr. Kosit Punpiemrat, Deputy Prime Minister, as Director of the Road Safety Coordinating Center. The target date set to tighten road safety in order to reduce the accident during the 2007 News Year Festival is between 28 December 2006 and 3 January 2007. The objective of the Plan of Action is not only to reduce the lost of life and property but also to increase the people security. The Plan is set the estimated accident not more than 4,001 and estimated death 410 people and estimated Admit 4,555 people. The provincial governor are, meanwhile, seen as the center to coordinate with other government agencies especially polices, local administrations.



Measures on Road Safety are covering all the following aspects



Target on Reducing the Lost of Life is by the Measures on Facilitation and Road Safety in term of public transportation.
Target on Prevention is by the Campaign which to create the public awareness on road safety.
Target on Reducing Road Accident is by Control Measure which is to control the mire factors causing the road accidents.
Target on Management is by the measure on reporting and Evaluation which is an internet linkage to connect information among operation units.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 22 december 2006, 04:35

Ben schreef:
Ik heb er enkele een rijbewijs zien krijgen (het is absoluut geen 'halen' hier) waarvan ik weet dat ze op korte termijn ongelukken gaan veroorzaken......
Mrs. J wilde gisteravond nog effe oefenen, was diep teleurgesteld dat ze haar rijbewijs niet heeft en denkt aan omkopen......
Ze mag over 90 dagen weer examen doen alleen herexamen op achteruit inparkeren en stoppen binnen de 25cm van een stopbord....

het kan verkeren...zei Brederode ooit, maar ik denk niet dat hij het verkeer daarmee bedoelde.......levensgevaarlijk
Van de royal goverment


3. Approval of the Plan of Action on Road Safety during New Year Festival 2007 as proposed by Mr. Kosit Punpiemrat, Deputy Prime Minister, as Director of the Road Safety Coordinating Center. The target date set to tighten road safety in order to reduce the accident during the 2007 News Year Festival is between 28 December 2006 and 3 January 2007. The objective of the Plan of Action is not only to reduce the lost of life and property but also to increase the people security. The Plan is set the estimated accident not more than 4,001 and estimated death 410 people and estimated Admit 4,555 people. The provincial governor are, meanwhile, seen as the center to coordinate with other government agencies especially polices, local administrations.



Measures on Road Safety are covering all the following aspects



Target on Reducing the Lost of Life is by the Measures on Facilitation and Road Safety in term of public transportation.
Target on Prevention is by the Campaign which to create the public awareness on road safety.
Target on Reducing Road Accident is by Control Measure which is to control the mire factors causing the road accidents.
Target on Management is by the measure on reporting and Evaluation which is an internet linkage to connect information among operation units.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ga donderdochtend heel vroeg weg....lekker rustig nog

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#20 Bericht door Ben » vrijdag 22 december 2006, 04:40

jumbo schreef:
Ben schreef:
Ik heb er enkele een rijbewijs zien krijgen (het is absoluut geen 'halen' hier) waarvan ik weet dat ze op korte termijn ongelukken gaan veroorzaken......
Mrs. J wilde gisteravond nog effe oefenen, was diep teleurgesteld dat ze haar rijbewijs niet heeft en denkt aan omkopen......
Ze mag over 90 dagen weer examen doen alleen herexamen op achteruit inparkeren en stoppen binnen de 25cm van een stopbord....

het kan verkeren...zei Brederode ooit, maar ik denk niet dat hij het verkeer daarmee bedoelde.......levensgevaarlijk
Van de royal goverment


3. Approval of the Plan of Action on Road Safety during New Year Festival 2007 as proposed by Mr. Kosit Punpiemrat, Deputy Prime Minister, as Director of the Road Safety Coordinating Center. The target date set to tighten road safety in order to reduce the accident during the 2007 News Year Festival is between 28 December 2006 and 3 January 2007. The objective of the Plan of Action is not only to reduce the lost of life and property but also to increase the people security. The Plan is set the estimated accident not more than 4,001 and estimated death 410 people and estimated Admit 4,555 people. The provincial governor are, meanwhile, seen as the center to coordinate with other government agencies especially polices, local administrations.



Measures on Road Safety are covering all the following aspects



Target on Reducing the Lost of Life is by the Measures on Facilitation and Road Safety in term of public transportation.
Target on Prevention is by the Campaign which to create the public awareness on road safety.
Target on Reducing Road Accident is by Control Measure which is to control the mire factors causing the road accidents.
Target on Management is by the measure on reporting and Evaluation which is an internet linkage to connect information among operation units.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ga donderdochtend heel vroeg weg....lekker rustig nog

J

MRS Jumbo achter het stuur :?: ik blijf thuis :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#21 Bericht door jumbo » vrijdag 22 december 2006, 04:58

:lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]

Ik ga donderdochtend heel vroeg weg....lekker rustig nog

J[/quote]


MRS Jumbo achter het stuur :?: ik blijf thuis :lol: :lol:[/quote]

Alleen savonds als ik teveel gedronken heb, kwa rijstijl weinig verschil :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#22 Bericht door khonkaen » vrijdag 22 december 2006, 07:01

mrs kk rijdt als mijkel shoe(macher) alleen niet zo snel ,
zij rijdt perfect , hoewel zij haar rijbewijs een paar jaar geleden gekocht heeft voor 500 thb
en ik kan het weten, ben in mijn jonge jaren een paar jaar rij-instructeur geweest..
en Jumbo , rijden leer je alleen maar door het te doen ... en niet door een paar oefeningetjes bij de transport police...


groet,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#23 Bericht door dutch » vrijdag 22 december 2006, 12:22

jumbo schreef:
dutch schreef:Jumbo,hou straks even de verlengingsdatum in de gaten.
Als op of voor de verloopdatum komt ,krijg je een 1-jarige verlenging.
Kom je 1 dag later (dus eigenlijk verlopen) dan krijg je automatisch je 5-jarige bewijs.
Dutch
het systeem is inmiddels aangepast volgens het tranport buro; je krijgt nu na 1 jaar automatisch 5 jaar. De regel als door jou hierboven beschreven lijkt als zodanig, maar komt omdat een rijbewijs een jaar lang na deze datum geldig blijft....inderdaad een heel jar lang
Maar ik ga inderdaad op de 24e om enig risisco te vermijden.

J
Heb mijn 5- jarige op 10 februari dit jaar gekregen.
Er waren "toen" regelmatig klachten op de TV forum van mensen die slechts 1 jaar verlenging kregen.
Als het nu dan inmiddels beter is,prima dan :) (mmar ik vertrouw het niks en neem geen risico :lol: )

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#24 Bericht door Ben » vrijdag 22 december 2006, 13:12

dutch schreef:
jumbo schreef:
dutch schreef:Jumbo,hou straks even de verlengingsdatum in de gaten.
Als op of voor de verloopdatum komt ,krijg je een 1-jarige verlenging.
Kom je 1 dag later (dus eigenlijk verlopen) dan krijg je automatisch je 5-jarige bewijs.
Dutch
het systeem is inmiddels aangepast volgens het tranport buro; je krijgt nu na 1 jaar automatisch 5 jaar. De regel als door jou hierboven beschreven lijkt als zodanig, maar komt omdat een rijbewijs een jaar lang na deze datum geldig blijft....inderdaad een heel jar lang
Maar ik ga inderdaad op de 24e om enig risisco te vermijden.

J


Heb mijn 5- jarige op 10 februari dit jaar gekregen.
Er waren "toen" regelmatig klachten op de TV forum van mensen die slechts 1 jaar verlenging kregen.
Als het nu dan inmiddels beter is,prima dan :) (mmar ik vertrouw het niks en neem geen risico :lol: )

20 nov 2007 7 dagen na verloop van rijbewijs laten verlengen
nu rijbewijs voor 5 jaar geldig je mag tot 1 jaar na verloop verlengen .

Korat

#25 Bericht door Korat » zaterdag 23 december 2006, 04:04

Het hilarische rij-examen is niet het enige probleem c.q. oorzaak van ongelukken . Ook het onderhoud van de auto laat (veel) te wensen over. Alleen nieuwe banden als je al op de staalgordel bent, remblokjes als er krassen in de schijven komen (want blokjes zijn op) enz.
Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat mijn vrouw wel eens heeft verteld dat het vroeger wel een voorkwam dat ze in de garage keihard de motor uit je (redelijk) nieuwe auto haalden en er een oud lijk voor in de plaats monteerden. Jouw motor werd dan of verkocht of kwam in de auto van een ander (een politieofficier of zo..). Of het waar is weet ik niet. Volgens mij komen die praktijken niet (meer) voor. Maar dergelijke (spook?)verhalen zorgen er wel voor dat je je wel 2 keer bedenkt voor je je auto voor een onderhoudsbeurt wegbrengt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#26 Bericht door Ben » zaterdag 23 december 2006, 05:48

Korat schreef:Het hilarische rij-examen is niet het enige probleem c.q. oorzaak van ongelukken . Ook het onderhoud van de auto laat (veel) te wensen over. Alleen nieuwe banden als je al op de staalgordel bent, remblokjes als er krassen in de schijven komen (want blokjes zijn op) enz.
Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat mijn vrouw wel eens heeft verteld dat het vroeger wel een voorkwam dat ze in de garage keihard de motor uit je (redelijk) nieuwe auto haalden en er een oud lijk voor in de plaats monteerden. Jouw motor werd dan of verkocht of kwam in de auto van een ander (een politieofficier of zo..). Of het waar is weet ik niet. Volgens mij komen die praktijken niet (meer) voor. Maar dergelijke (spook?)verhalen zorgen er wel voor dat je je wel 2 keer bedenkt voor je je auto voor een onderhoudsbeurt wegbrengt.
Ja van die jongens heb je erbij links en recht gebeurt dit zeker nog wel
net zoals in Nederland.
Koop je een nieuwe auto bij een garage en laat hem daar in het onderhoud voor de prijs hoef je het echt niet te laten de service is over het algemeen goed .

Gast

#27 Bericht door Gast » zondag 24 december 2006, 00:50

Ben,

Ik heb dat verhaal over omruilen alleen van horen zeggen. Als je vraagt wie dat dan is overkomen blijft het stil.
Om op de kwaliteit van het Thais rij-examen terug te komen, het kan nog beroerder. Een zus van een vriend van me heeft in San Francisco (USA) examen gedaan. Dat kwam neer op 10 meter op een parkeerterrein rijden. Theorie kun je net zo vaak op een dag doen tot je geslaagd bent. Gewoon betalen, achter de PC gaan zitten, vragen beantwoorden, uitslag afwachten, bij teveel fouten weer betalen enz. 1 'rondje theorie' duurt ongeveer 20 minuten. Dat was wel een aantal jaren geleden, maar hij vertelde onlangs nog dat het in de staat waar hij nu woont ongeveer hetzelfde is. Alleen moet je daar wel achterwaarts in kunnen parkeren.

Verder ben ik het niet helemaal eens met de stelling van KonKhaen over examen doen. Een effect van rijlessen is dat (in Nederland tenminste) de allerberoerdste afvallen voor het examen. Je kunt tegenwoordig op Internet zien hoeveel procent geslaagden een rijschool heeft. Een school met een laag percentage kan toekomstige klandizie wel vergeten. Om dat te voorkomen laten ze de echte krukken dus gewoon geen examen doen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#28 Bericht door Ben » zondag 24 december 2006, 05:27

Anonymous schreef:Ben,

Ik heb dat verhaal over omruilen alleen van horen zeggen. Als je vraagt wie dat dan is overkomen blijft het stil.

Als je bedoeld met omruilen van onderdelen Kan ik je wel een paar mooie staaltjes vertellen over Thailand .

En zeker over Nederland waar zelfs tv programma's over gemaakt worden.

Dus als je denk dat het niet gebeurd en al die lieve auto handelaren en garages allemaal nette eerlijke betrouwbare mensen zijn .

Op zijn thais UP TO YOU

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#29 Bericht door khonkaen » zondag 24 december 2006, 05:39

er is wel verschil tussen het rijden in nl. of in thailand..
in nl. rij je volgens het boekje , in tl. rijdt men op inzicht..
je kan hier links of rechts inhalen, dus bumperkleven of toeteren is er niet bij
als iemand zijn pijltje heeft aan staan, kan dat betekenen , dat hij die kant uitwil of vergeten is het uit te zetten...
er staan nergens camera's om je snelheid te meten ...
er kunnen onverwacht koeien oversteken ... of motocy zonder pijltjes voor je langs schieten..
het is altijd opletten ..
en volgens mij gebeuren er relatief weinig aanrijdingen op de highways..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#30 Bericht door Ben » zondag 24 december 2006, 05:47

khonkaen schreef:er is wel verschil tussen het rijden in nl. of in thailand..
in nl. rij je volgens het boekje , in tl. rijdt men op inzicht..
je kan hier links of rechts inhalen, dus bumperkleven of toeteren is er niet bij
als iemand zijn pijltje heeft aan staan, kan dat betekenen , dat hij die kant uitwil of vergeten is het uit te zetten...
er staan nergens camera's om je snelheid te meten ...
er kunnen onverwacht koeien oversteken ... of motocy zonder pijltjes voor je langs schieten..
het is altijd opletten ..
en volgens mij gebeuren er relatief weinig aanrijdingen op de highways..


willem
He Willem al lang niet meer op de harde weg geweest :?:

Bumperkleven elke dag weer volop
Camera's om snelheid te meten ja hoor steeds meer
Geen aanrijdingen op de Highway elke dag weer van lichte tot zware ongelukken

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”