Pattaya - change the face

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Pattaya - change the face

#1 Bericht door Mart » zaterdag 30 september 2006, 13:16

Gelezen:

Bangkok's new airport to change the face of seedy Pattaya

PATTAYA: -- For many tourists, the Thai resort of Pattaya conjures up images of criminals on the run, girls enticing westerners into sleazy bars, and most disturbingly, child sex tourism.

But the town is undergoing a renaissance as the new Suvarnabhumi Airport prepares to open nearby, creating a rush among high-priced hotel chains for beachfront property aimed not at the single guy, but wholesome families.

"Developers are buying land to develop shopping malls, five-star hotels, and in a few years Pattaya will change its face," says Chaiwat Charoensuk, the director of the Tourism Authority of Thailand (TAT) office in Pattaya.

"We need the families to visit Pattaya, so it is our job to do something to change the image," he adds.

Pattaya was once a quiet fishing town, but the arrival of US soldiers on leave during the Vietnam war soon put an end to that, with go-go bars and brothels sprouting up to cater for company-starved GIs.

Tourist authorities are now hoping the resort will undergo another transformation, from sleazy sex destination into family-friendly beach town.

Bron:
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=85471
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Pattaya - change the face

#2 Bericht door Ben » zaterdag 30 september 2006, 13:23

Mart schreef:Gelezen:

Bangkok's new airport to change the face of seedy Pattaya

PATTAYA: -- For many tourists, the Thai resort of Pattaya conjures up images of criminals on the run, girls enticing westerners into sleazy bars, and most disturbingly, child sex tourism.

But the town is undergoing a renaissance as the new Suvarnabhumi Airport prepares to open nearby, creating a rush among high-priced hotel chains for beachfront property aimed not at the single guy, but wholesome families.

"Developers are buying land to develop shopping malls, five-star hotels, and in a few years Pattaya will change its face," says Chaiwat Charoensuk, the director of the Tourism Authority of Thailand (TAT) office in Pattaya.

"We need the families to visit Pattaya, so it is our job to do something to change the image," he adds.

Pattaya was once a quiet fishing town, but the arrival of US soldiers on leave during the Vietnam war soon put an end to that, with go-go bars and brothels sprouting up to cater for company-starved GIs.

Tourist authorities are now hoping the resort will undergo another transformation, from sleazy sex destination into family-friendly beach town.

Bron:
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=85471
leuk en aardig maar het zal zich uiteindelijk dan toch weer verplaatsen.
Denk je ook niet Mart ?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » zaterdag 30 september 2006, 13:26

Ben,
In de Isaan is nog ruimte genoeg, als het maar niet naar Cha-am komt :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#4 Bericht door Ben » zaterdag 30 september 2006, 13:31

Mart schreef:Ben,
In de Isaan is nog ruimte genoeg, als het maar niet naar Cha-am komt :roll:
Ja het eerste klopt. en het laaste bevrees ik dan Cha-am expansie genoeg daar. en erg verleidelijk vanwege de ligging .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#5 Bericht door Mart » zaterdag 30 september 2006, 14:16

Ben,

Op verschillende website's lees ik dat er in Cha-am niets te doen is.

Houden zo :!:

Er is nu al geen droog brood te verdienen :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » zondag 01 oktober 2006, 02:22

Alsof er niet al genoeg resorts en hotels zijn
Verder kan Pattaya en zeker zuid en Jomtien en zelfs verderop een prima locatie zijn zonder dat het sex gebeuren een deel hoeft uit te maken van je vakantie
maar grootschalige renovatie van het centrum en centralisatie van de ladybars zou niet verkeerd zijn; hoef je ook niet meer zo opzichtig doelloos rond te slenteren als je op zoek bent naar de liefde :lol: :lol:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

SB77
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 28 april 2007, 05:45

#7 Bericht door SB77 » donderdag 24 mei 2007, 05:30

Ok, Is pattaya onderhand de moeite waard te bezoeken? Heb online iemand Australie ontmoet die daar zit met zijn vriendin. Hij heeft me daar uitgenodigd. Is een aardige gast, maar na al die verhalen twijf ik?!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » donderdag 24 mei 2007, 05:49

SB77 schreef:Ok, Is pattaya onderhand de moeite waard te bezoeken? Heb online iemand Australie ontmoet die daar zit met zijn vriendin. Hij heeft me daar uitgenodigd. Is een aardige gast, maar na al die verhalen twijf ik?!
Pattaya moet je gezien hebben zonder meer.....is een roemluchte locatie die las family place wordt aangeduidt in de gidsen en een donkerrood centrum heeft....een stad met alles wat wils...zonder meer een must al was het alleen maar om vast te stellen dat het niet jouw plek is


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#9 Bericht door JohanS » donderdag 24 mei 2007, 07:25

jumbo schreef:
SB77 schreef:Ok, Is pattaya onderhand de moeite waard te bezoeken? Heb online iemand Australie ontmoet die daar zit met zijn vriendin. Hij heeft me daar uitgenodigd. Is een aardige gast, maar na al die verhalen twijf ik?!
Pattaya moet je gezien hebben zonder meer.....is een roemluchte locatie die las family place wordt aangeduidt in de gidsen en een donkerrood centrum heeft....een stad met alles wat wils...zonder meer een must al was het alleen maar om vast te stellen dat het niet jouw plek is


J
Maar zeker niet representatief voor Thailand.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » donderdag 24 mei 2007, 07:49

JohanS schreef:
jumbo schreef:
SB77 schreef:Ok, Is pattaya onderhand de moeite waard te bezoeken? Heb online iemand Australie ontmoet die daar zit met zijn vriendin. Hij heeft me daar uitgenodigd. Is een aardige gast, maar na al die verhalen twijf ik?!
Pattaya moet je gezien hebben zonder meer.....is een roemluchte locatie die las family place wordt aangeduidt in de gidsen en een donkerrood centrum heeft....een stad met alles wat wils...zonder meer een must al was het alleen maar om vast te stellen dat het niet jouw plek is


J
Maar zeker niet representatief voor Thailand.
Het is maar hoe je het woord representatief interpreteert.....
Ik denk dat Pattaya kwa toerisme en inkomsten van meer waarde is als elke andere stad buiten Bangkok, derhalve een groep vertegenwoordigd en misschien wel als representatief aangemerkt kan worden

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#11 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 07:53

JohanS schreef:
jumbo schreef:
SB77 schreef:Ok, Is pattaya onderhand de moeite waard te bezoeken? Heb online iemand Australie ontmoet die daar zit met zijn vriendin. Hij heeft me daar uitgenodigd. Is een aardige gast, maar na al die verhalen twijf ik?!
Pattaya moet je gezien hebben zonder meer.....is een roemluchte locatie die las family place wordt aangeduidt in de gidsen en een donkerrood centrum heeft....een stad met alles wat wils...zonder meer een must al was het alleen maar om vast te stellen dat het niet jouw plek is


J
Maar zeker niet representatief voor Thailand.
net zo als amsterdam niet representatief is voor nederland, maar je moet er wel geweest zijn ;)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#12 Bericht door JohanS » donderdag 24 mei 2007, 10:56

Jim schreef:
JohanS schreef:
jumbo schreef: Pattaya moet je gezien hebben zonder meer.....is een roemluchte locatie die las family place wordt aangeduidt in de gidsen en een donkerrood centrum heeft....een stad met alles wat wils...zonder meer een must al was het alleen maar om vast te stellen dat het niet jouw plek is


J
Maar zeker niet representatief voor Thailand.
net zo als amsterdam niet representatief is voor nederland, maar je moet er wel geweest zijn ;)
Nou, ik hoef niet echt naar Amsterdam hoor, ik vind dat er veel mooiere en interessantere plaatsen in Nederland zijn dan Amsterdam.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#13 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 11:06

JohanS schreef: Nou, ik hoef niet echt naar Amsterdam hoor, ik vind dat er veel mooiere en interessantere plaatsen in Nederland zijn dan Amsterdam.
die mening kan je pas vormen nadat je er een keer bent geweest ;)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#14 Bericht door JohanS » donderdag 24 mei 2007, 11:47

Jim schreef:
JohanS schreef: Nou, ik hoef niet echt naar Amsterdam hoor, ik vind dat er veel mooiere en interessantere plaatsen in Nederland zijn dan Amsterdam.
die mening kan je pas vormen nadat je er een keer bent geweest ;)
Natuurlijk maar ik wilde maar de vergelijking maken.

Nederland (of Belgie) met Thailand vergelijken is zo wie zo niet mogelijk.

Maar de beginstelling dat de ligging van de nieuwe luchthaven van Pattaya een familie bestemming kan maken is toch ook op dit ogenblik geen correcte informatie voor de nieuwe Thailand vakantiegangers.
Het zal nog vele jaren vergen en een grote opkuis.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 25 mei 2007, 01:53

JohanS schreef:
Jim schreef:
JohanS schreef: Nou, ik hoef niet echt naar Amsterdam hoor, ik vind dat er veel mooiere en interessantere plaatsen in Nederland zijn dan Amsterdam.
die mening kan je pas vormen nadat je er een keer bent geweest ;)
Natuurlijk maar ik wilde maar de vergelijking maken.

Nederland (of Belgie) met Thailand vergelijken is zo wie zo niet mogelijk.

Maar de beginstelling dat de ligging van de nieuwe luchthaven van Pattaya een familie bestemming kan maken is toch ook op dit ogenblik geen correcte informatie voor de nieuwe Thailand vakantiegangers.
Het zal nog vele jaren vergen en een grote opkuis.
Ik kan de vergelijking met Amsterdam wel doortrekken, dan zouden Johan en andere remonstranten Amsterdam ook tot onkuise stad verklaren en derhalve mijden vanwege de rosse buurt die Amsterdam, net als Pattaya, heeft waar overigens ook weinig vakantievierende kinderen rondlopen met hun ouders

Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Steden”