inburgeringsexamen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ziek NL

#31 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 09 november 2007, 22:14

Edje schreef:Waar gaan we in dit klo........te land naar toe.
Nederland is geen kl...te land Edje. Nederland is en blijft een mooi land. Het enige probleem is dat onze wetgevers er af en toe een potje van maken waarbij ze er voor zorgen dat het leef en werkklimaat in Nederland achteruit holt. Dat zorgt er voor dat het minder de moeite waard is om hier te wonen.
Live your dream, don't dream your life.

jintje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 01 maart 2008, 02:16

Re: inburgeringsexamen

#32 Bericht door jintje » donderdag 15 mei 2008, 18:04

Ik vindt het niet kunnen dat je zonder je geliefde moet leven ok ik begrijp dat er veel schijnhuwelijken zijn, en dat soort dingen die nederland wil tegen houden. Ik blijf op dit moment nog in Nederland werken haal mn vrouw weer hierheen en laat haar hier Nederlands leren zodat ze hier kan blijven zolang ik hier werk en over een paar jaar ben ik hier pleite. Ook niet omdat Nederland een klote land is maar omdat hier alles duurder is. Koop daar een huis voor weinig en ben klaar hier nog wat geld verdienen als t nodig is maar over 5 a 7 jaar toch daarheen. En anders een brief schrijven naar all you need is love!! oja weet iemand wat meer over in thailand te blijven? ik hoorde dat als je 3x een jaarvisum gehad hebt dat je dan kan blijven als je getrouwd bent. bedankt

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: inburgeringsexamen

#33 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 01:18

Als je 3 jaar een onafgebroken jaarvisum heb gehad (en ik geloof ook dat daarbij het betalen van belasting hoort,maar ben daarover niet zeker) dan MAG je opteren voor residentie.
Een zeer moeilijk en moeizaam traject wat ca 100.000 baht kost als gehuwd (met een Thai) zijne en ca 200.000 als ongehuwde.
Ook moet je examen doen in de Thaise taal.
Ieder jaar zijn er per land slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Het verlengen van de gehuwden visum elk jaar,is overigens niet zo'n probleem mits je gewoon aan alle voorwaarden voldoet.
Die rapportage van je adres elke 90 dagen kan je ook per post doen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: inburgeringsexamen

#34 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 02:02

Schrik ze niet af, Dutch, je moet nagenoeg dezelde documenten aanleveren als voor een woekpermit of huwelijk met wat extra's Het examen is een muiltiple choice waarbij vertaling door je begeleider/advocaat is toegestaan en je moet een introductie van jezelf doen in het THai volgens bekende en vaststaande richtlijnen. Voor de MC moet je dus wel basiskennis hebben van Thailand zoals het aantal provincies, wie de MP is, welke partij regeert, de kleuren van de vlag...
Ik heb mensen ontmoet die PR zijn die nog geen zin aan elkaar konden praten in Thai...
De beperkte aantallen zijn er 50 voor NL en er gaan er jaarlijks minder dan 5 op (volgens de informatie die ik heb gekregen)

Belasting betalen weet ik niet zeker er is voor workpermits in deze ook geen minimum en je kan als echtgenoot natuurlijk ook buiten Thailand je inkomen creeren, maar ik denk wel dat het een zetje in de goede richting geeft

Probleem voor zakenmensen bijvoorbeeld is dat je telkens een uitreisvisa moet aanvragen en dat is erg onhandig als je ad-hoc reist.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”