de Regen

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

de Regen

#1 Bericht door khonkaen » vrijdag 22 september 2006, 02:48

meestal is het hier droog , maar nu regent het gestadig ruim 2 uur..
de nichtjes zijn met de lom (paraplu) op de brommer naar college..
en de vrouw is met de auto, dochter naar school brengen en vader en moeder naar hun huis in Ban don (no)thing...
ramen en deuren kunnen openblijven, want alles is overdekt..
de regen is goed voor de tuin en de planten en de rijstvelden van onze buren..

het doet mij aan een nederlandse zomer denken.. waar het soms dagen, weken aan een stuk kan regenen..
maar zo erg is het hier niet, over een uurtje zal de zon wel weer schijnen.
of niet.. het weer is altijd moeilijk te voorspellen..
wij hoeven niet bang te zijn om overstroomd te raken , want onze grond ligt 2 meter boven het grondwaternivo..

veel geluk,




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#2 Bericht door ericsson » vrijdag 22 september 2006, 08:45

Wat ik persoonlijk zo jammer vind aan de droge en regenperiode is, dat het soms extreem kan zijn, ik zou het liever wat meer verdeelt zien, een voorbeeld, ik ga meestal in de winter (in belgie dan) naar thailand, dan is het daar droog, zeer droog, ik verblijf dan bij mijn vriendin, dichtbij is een mooie waterval, in februari niets van water, ik was daar en trok deze foto:

Afbeelding


deze week kreeg ik van haar te horen dat het daar goed geregend heeft met als gevolg, een heuse waterstroom, deze foto is ongeveer op dezelfde plaats getrokken:

Afbeelding


ik hou enorm van de natuur maar ik ga natuurlijk liefst naar thailand in onze winter maar dan is het daar ook het droogst, soms dor.
chok dee

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » vrijdag 22 september 2006, 13:34

In Cha-am - 200 km onder BKK - Krijgen we nu de regenperiode. Wij wonen maar 25 km van Hua Hin waar mijn vrienden dan bijna verzuipen van de regen terwijl wij hier af en toe een echte flinke bui hebben, zoals nu op dit moment - 19.30 uur -
Natuurlijk is het goed voor de boeren en voor onze tuin, maar leuk vind ik het ook niet. Wetende dat het met een paar weken weer voorbij is, accepteren wij het als GEWOON.

Gewoonlijk geef ik geen aanvulling op mijn berichten, maar nu wel.
Het is bijna 23.00 uur en nog steeds regen.

En speciaal voor Nico, de alarm installatie werkt goed, en de pompen doen de rest, maar ik ga nog niet slapen, je weet maar nooit.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#4 Bericht door nicod » maandag 25 september 2006, 18:48

Haha Mart, bedankt voor de speciale melding; en nee ik ben niet ziek, slechts een beetje druk. :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”