voorbeeld brieven aanvraag toeristen visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

voorbeeld brieven aanvraag toeristen visum

#1 Bericht door dingef » donderdag 14 september 2006, 19:41

ik zie op de site van de Nederlandse ambassade in Thailand dat ik hetvolgende moet opsturen naar mn vriendin :

Legalized letter of guarantee (can be obtained from municipality in the Netherlands); this letter must mention that the guarantor warrants all traveling and lodging expenses and guarantees the applicant’s return to Thailand.In case the municipality only issues an invitation letter without financial guarantee an additional letter with these contents must be made and signed by the guarantor.

Letter from guarantor in which he explains the relationship with the applicant. In case of family relationship: show family relationship by means of house registration, birth certificates or other official documents. Copy of Netherlands residence permit of the Thai relative.


Die uitnodigingsbrief heb ik al bij de gemeente gehaald....
dat gedeelte over die financiele garantie die ik moet afgeven zit er
echter niet bij...
Heeft iemand een voorbeeld wat ik hiervoor kan gebruiken?

ook voor die brief waarin ik de relatie met mn vriendin moet beschrijven..
heeft iemand daar misschien een voorbeeld van?

alvast bedankt voor de hulp!

Frank.............

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#2 Bericht door Sis » donderdag 14 september 2006, 19:57

1. Uitnodigingsbrief gemeente = tevens garantverklaring (staat erop).
" Ondergetekende staat garant en borg voor de kosten van heen- en terugreis, ziekte- en andere kosten tijdens verblijf ...... weken/maanden in Nederland.

2. Uitnodigingsbrief van jezelf = waar heb je haar ontmoet, wat voor soort relatie heb je, wat garandeert dat zij terugkeert naar land van herkomst, etc.
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: voorbeeld brieven aanvraag toeristen visum

#3 Bericht door Ben » donderdag 14 september 2006, 20:02

dingef schreef:ik zie op de site van de Nederlandse ambassade in Thailand dat ik hetvolgende moet opsturen naar mn vriendin :

Legalized letter of guarantee (can be obtained from municipality in the Netherlands); this letter must mention that the guarantor warrants all traveling and lodging expenses and guarantees the applicant’s return to Thailand.In case the municipality only issues an invitation letter without financial guarantee an additional letter with these contents must be made and signed by the guarantor.

Letter from guarantor in which he explains the relationship with the applicant. In case of family relationship: show family relationship by means of house registration, birth certificates or other official documents. Copy of Netherlands residence permit of the Thai relative.


Die uitnodigingsbrief heb ik al bij de gemeente gehaald....
dat gedeelte over die financiele garantie die ik moet afgeven zit er
echter niet bij...
Heeft iemand een voorbeeld wat ik hiervoor kan gebruiken?

ook voor die brief waarin ik de relatie met mn vriendin moet beschrijven..
heeft iemand daar misschien een voorbeeld van?

alvast bedankt voor de hulp!

Frank.............
die Garant verklaring ziet er zo uit ongeveer deze beter niet te gebruiken origineel verkrijgbaar op gemeente huis .
alhoewel er zijn die deze ook gebruiken maar beter is de originele om gezeik te voorkomen http://www.thai-info.net/netherlands/garantvk.htm

3 loonstrookjes laatste 3 maanden kopie

En die brief van relatie tot je vriendin tja ik ken jou niet en haar niet

Maar ik weet wel hoe het niet moet bv
afgelopen jaar op vac in Pattaya heb daar een leuk lief Thais meisje ontmoet het waren 3 fantastishe weken om nooit meer te vergeten
ik zat in een bar en zij werkte daar ik was opslag verliefd en zij (ook)

Gaarne wil ik haar voor 3 maanden naar Nederland laten komen enz enz
snap je Frank :lol: :lol: :lol: :oops: :oops: :oops:

op de Ambassade zijn ze natuurlijk niet gek wel eens wat vreemd

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#4 Bericht door Sis » donderdag 14 september 2006, 20:10

Even opgezocht:

Van Thai Dutch Connection

LET OP: ONDERSTAAND IS EEN VOORBEELD BRIEF WAARIN JE KUNT LEZEN WAT ER ALLEMAAL
IN JOUW BRIEF MOET STAAN. JE MOET DE BRIEF DUS AANPASSEN AAN JOUW SITUATIE. DIT IS DUS ALLEEN EEN INDICATIE VAN DE INHOUD VAN DE BRIEF.

WAT MOET ER ALLEMAAL IN STAAN:
- WANNEER EN WAAR HEBBEN JULLIE ELKAAR ONTMOET
- WANNEER EN HOE VAAK HEBBEN JULLIE ELKAAR DAARNA NOG GEZIEN
- AARD VAN JULLIE RELATIE
- REDEN VAN UITNODIGING
- REDEN TOT TIJDIGE TERUGKEER NAAR THAILAND
****************************************

Jouw Naam
Adres
Tel. Nummer
E-mail adres

Plaats, Datum


Nederlandse Ambassade Thailand

15 Soi Tonson, Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330
Tel: +66 (0)2 3095240


Betreft: toelichting uitnodiging aanvraag kortverblijf toeristen visum Schengenlanden voor:

Naam en Adres Vriendin

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij schrijf ik u een brief met daarin een toelichting op de aanvraag van mijn vriendin ..................... Ik wil u laten weten dat ik ............. uitnodig om naar Nederland te komen gedurende een periode van 90 dagen. Tijdens haar verblijf zal ik alle kosten die hieraan verbonden zijn zoals algemene dagelijkse levensbehoeften, excursies en overige onvoorziene kosten op mij nemen. Tevens bied ik haar onderdak voor deze gehele periode en zal ik eventuele medische kosten die buiten de afgesloten verzekering vallen op mij nemen.

Mijn eerste bezoek aan Thailand was ........(datum). Gedurende mijn verblijf heb ik .................... ontmoet in ..........................
(..................plaats waar je elkaar voor het eerst ontmoet hebt).
(beschrijf hier hoe jullie elkaar ontmoet hebben.)
Teruggekomen in Nederland hebben wij dagelijks contact gehouden en in ........................ ben ik voor de 2e keer bij ..................... in Thailand geweest.
(beschrijf hier de aard van jullie relatie)

In ....................... en in ..................... ben ik wederom in Thailand geweest samen met ..............................

(beschrijf hier reden van uitnodiging)



We hebben besloten dat het goed zal zijn voor .............. om voor een vakantie naar Nederland te komen om kennis te maken met de Nederlandse cultuur, het ontmoeten van mijn vrienden en familie en te zien hoe het alledaagse leven zich afspeelt. U kunt erop vertrouwen dat ik er zorg voor zal dragen en erop zal toezien dat wij ons houden aan alle wettelijke vereisten die van toepassing zijn omtrent haar tijdige terugkeer naar Thailand.



Tevens dient .................. op tijd terug te keren aangezien .............................
(Beschrijf hier waarom je vriendin in ieder geval binnen de gestelde visum termijn weer terug zal keren nar Thailand,
dat kan zijn verzorging van haar kind/kinderen, hervatten van werk etc etc)

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en voor eventuele vragen of nadere toelichting kunt u mij 24 uur per dag bereiken op bovenstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,




.................................
Handtekening en naam

*****************************************
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#5 Bericht door Ben » donderdag 14 september 2006, 20:15

Sis schreef:Even opgezocht:

Van Thai Dutch Connection

LET OP: ONDERSTAAND IS EEN VOORBEELD BRIEF WAARIN JE KUNT LEZEN WAT ER ALLEMAAL
IN JOUW BRIEF MOET STAAN. JE MOET DE BRIEF DUS AANPASSEN AAN JOUW SITUATIE. DIT IS DUS ALLEEN EEN INDICATIE VAN DE INHOUD VAN DE BRIEF.

WAT MOET ER ALLEMAAL IN STAAN:
- WANNEER EN WAAR HEBBEN JULLIE ELKAAR ONTMOET
- WANNEER EN HOE VAAK HEBBEN JULLIE ELKAAR DAARNA NOG GEZIEN
- AARD VAN JULLIE RELATIE
- REDEN VAN UITNODIGING
- REDEN TOT TIJDIGE TERUGKEER NAAR THAILAND
****************************************

Jouw Naam
Adres
Tel. Nummer
E-mail adres

Plaats, Datum


Nederlandse Ambassade Thailand

15 Soi Tonson, Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330
Tel: +66 (0)2 3095240


Betreft: toelichting uitnodiging aanvraag kortverblijf toeristen visum Schengenlanden voor:

Naam en Adres Vriendin

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij schrijf ik u een brief met daarin een toelichting op de aanvraag van mijn vriendin ..................... Ik wil u laten weten dat ik ............. uitnodig om naar Nederland te komen gedurende een periode van 90 dagen. Tijdens haar verblijf zal ik alle kosten die hieraan verbonden zijn zoals algemene dagelijkse levensbehoeften, excursies en overige onvoorziene kosten op mij nemen. Tevens bied ik haar onderdak voor deze gehele periode en zal ik eventuele medische kosten die buiten de afgesloten verzekering vallen op mij nemen.

Mijn eerste bezoek aan Thailand was ........(datum). Gedurende mijn verblijf heb ik .................... ontmoet in ..........................
(..................plaats waar je elkaar voor het eerst ontmoet hebt).
(beschrijf hier hoe jullie elkaar ontmoet hebben.)
Teruggekomen in Nederland hebben wij dagelijks contact gehouden en in ........................ ben ik voor de 2e keer bij ..................... in Thailand geweest.
(beschrijf hier de aard van jullie relatie)

In ....................... en in ..................... ben ik wederom in Thailand geweest samen met ..............................

(beschrijf hier reden van uitnodiging)



We hebben besloten dat het goed zal zijn voor .............. om voor een vakantie naar Nederland te komen om kennis te maken met de Nederlandse cultuur, het ontmoeten van mijn vrienden en familie en te zien hoe het alledaagse leven zich afspeelt. U kunt erop vertrouwen dat ik er zorg voor zal dragen en erop zal toezien dat wij ons houden aan alle wettelijke vereisten die van toepassing zijn omtrent haar tijdige terugkeer naar Thailand.



Tevens dient .................. op tijd terug te keren aangezien .............................
(Beschrijf hier waarom je vriendin in ieder geval binnen de gestelde visum termijn weer terug zal keren nar Thailand,
dat kan zijn verzorging van haar kind/kinderen, hervatten van werk etc etc)

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en voor eventuele vragen of nadere toelichting kunt u mij 24 uur per dag bereiken op bovenstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,




.................................
Handtekening en naam

*****************************************
Zo moet het dus Frank goedzo Sis mooie brief

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » vrijdag 15 september 2006, 05:09

Frank,
Begrijp je nu dat je op je vorige posting een beetje rare reacties kreeg.
Nu ben je wel goed bezig en je kan echt wel rekenen op steun van een paar oude rotten in het v a k .

Lees ook eens een beetje verder op deze pagina,
http://www.mfa.nl/aspx/get.aspx?xdl=/vi ... mIdt=14865

Daar staat de hele procedure beschreven.

Naar mijn mening moet je gewoon afwachten om haar naar Nederland me te nemen tot na je volgende bezoek aan Thailand.
Dan kan je met haar naar de Ambassade gaan. Als er geen problemen zijn horen jullie na 2 dagen of ze een visum krijgt. Dan pas ticket kopen en een ziektekosten verzekering afsluiten.

Om ze in deze periode van het jaar naar Nederland te laten komen voor een fijne wintersport vakantie lijkt mij niet zo zinvol.

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#7 Bericht door dingef » vrijdag 15 september 2006, 13:04

Ben, SIS en Mart, hartelijk bedankt voor al jullie input!

het is voor mij ook allemaal nieuw en t is fijn om hierin hulp te krijgen!

fijn weekend

Frank........................

ps , ik denk inderdaad dat ze t hier in de winter niet echt fijn zal
vinden met die kou...........

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#8 Bericht door dingef » vrijdag 15 september 2006, 16:06

oh ja, nog 1vraagje.............

ik zie dat deze brieven allemaal in 't Nederlands zijn opgemaakt
kan ik ze ook gewoon in t Nederlands sturen
of moet ik dat ook in t Engels doen?

alvast bedankt (alweer :oops: )

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#9 Bericht door Ben » vrijdag 15 september 2006, 16:27

dingef schreef:oh ja, nog 1vraagje.............

ik zie dat deze brieven allemaal in 't Nederlands zijn opgemaakt
kan ik ze ook gewoon in t Nederlands sturen
of moet ik dat ook in t Engels doen?

alvast bedankt (alweer :oops: )
Wat denk je Frank :?: jou papieren gaan naar de Nederlandse Ambassade


Gewoon in Het Nederlands :roll: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11613
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 15 september 2006, 16:35

Op zich geen gekke vraag
Ik doe de aanvraag van het vakantievisum van Mrs. Jumbo ook altijd in het engels omdat ze het dan zelf ook kan lezen en eventuele vragen kan beantwoorden

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

Re: voorbeeld brieven aanvraag toeristen visum

#11 Bericht door dingef » zaterdag 16 september 2006, 16:31

Hey Ben,

die bedragen op die garant verklaring zijn die standaard?
ik heb wel die verklaring van de gemeente maar daar staat dus dat
financiele gedeelte niet bij..
kan ik deze gewoon uitprinten en toevoegen
of zijn die bedragen afhankelijk van mijn salaris?

Frank........................

Ben schreef:
dingef schreef:ik zie op de site van de Nederlandse ambassade in Thailand dat ik hetvolgende moet opsturen naar mn vriendin :

Legalized letter of guarantee (can be obtained from municipality in the Netherlands); this letter must mention that the guarantor warrants all traveling and lodging expenses and guarantees the applicant’s return to Thailand.In case the municipality only issues an invitation letter without financial guarantee an additional letter with these contents must be made and signed by the guarantor.

Letter from guarantor in which he explains the relationship with the applicant. In case of family relationship: show family relationship by means of house registration, birth certificates or other official documents. Copy of Netherlands residence permit of the Thai relative.


Die uitnodigingsbrief heb ik al bij de gemeente gehaald....
dat gedeelte over die financiele garantie die ik moet afgeven zit er
echter niet bij...
Heeft iemand een voorbeeld wat ik hiervoor kan gebruiken?

ook voor die brief waarin ik de relatie met mn vriendin moet beschrijven..
heeft iemand daar misschien een voorbeeld van?

alvast bedankt voor de hulp!

Frank.............
die Garant verklaring ziet er zo uit ongeveer deze beter niet te gebruiken origineel verkrijgbaar op gemeente huis .
alhoewel er zijn die deze ook gebruiken maar beter is de originele om gezeik te voorkomen http://www.thai-info.net/netherlands/garantvk.htm

3 loonstrookjes laatste 3 maanden kopie

En die brief van relatie tot je vriendin tja ik ken jou niet en haar niet

Maar ik weet wel hoe het niet moet bv
afgelopen jaar op vac in Pattaya heb daar een leuk lief Thais meisje ontmoet het waren 3 fantastishe weken om nooit meer te vergeten
ik zat in een bar en zij werkte daar ik was opslag verliefd en zij (ook)

Gaarne wil ik haar voor 3 maanden naar Nederland laten komen enz enz
snap je Frank :lol: :lol: :lol: :oops: :oops: :oops:

op de Ambassade zijn ze natuurlijk niet gek wel eens wat vreemd

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: voorbeeld brieven aanvraag toeristen visum

#12 Bericht door Jim » zaterdag 16 september 2006, 17:05

dingef schreef:Hey Ben,

die bedragen op die garant verklaring zijn die standaard?
ik heb wel die verklaring van de gemeente maar daar staat dus dat
financiele gedeelte niet bij..
kan ik deze gewoon uitprinten en toevoegen
of zijn die bedragen afhankelijk van mijn salaris?

Frank........................
je kan dat wel proberen maar je moet toch naar de gemeente en daar je handtekening zetten.
anders is ie niet geldig.

de bedragen zijn standaard.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#13 Bericht door Loe » zondag 17 september 2006, 16:16

Hallo Ben,

Toen ik vorig jaar papieren liet vertalen bij een beedigd vertaler in bangkok in het Nederlands, werden ze op onze NEDERLANDSE AMBASSADE GEWEIGERD, ze werden alleen in het Engels geaccepteerd.
Zelfs na een bezwaar mondeling bezwaar bij de Ambassade door mijn broer, werden ze niet geaccepteerd. En JA ik weet dat je hiertegen bezwaar kunt maken en dat uiteindelijk ze de papieren wel zullen accepteren, maar dan ben je vlug enkele maanden verder. Dus beter in het Engels laten vertalen, indien het voor de Ambassade is.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Ben » zondag 17 september 2006, 18:25

Loe schreef:Hallo Ben,

Toen ik vorig jaar papieren liet vertalen bij een beedigd vertaler in bangkok in het Nederlands, werden ze op onze NEDERLANDSE AMBASSADE GEWEIGERD, ze werden alleen in het Engels geaccepteerd.
Zelfs na een bezwaar mondeling bezwaar bij de Ambassade door mijn broer, werden ze niet geaccepteerd. En JA ik weet dat je hiertegen bezwaar kunt maken en dat uiteindelijk ze de papieren wel zullen accepteren, maar dan ben je vlug enkele maanden verder. Dus beter in het Engels laten vertalen, indien het voor de Ambassade is.

groetjes Loe
UHH ja Loe, daar zeg je wat ik heb documenten om te vertalen altijd in het Engels laten doen .

Maar bv een document als een shengen visa aanvraag dat kun je hebben in Engels en Nederlandse uitvoering een Nederlandse uitvoering vul ik dus niet in het engels in en andersom ook niet .

En eigenlijk wel vreemd dat het alleen in het engels geaccepteerd wordt
maar weet dus niet om welke papieren het bij jou ging .

Het is per slot van rekening DE NEDERLANDSE ambassade :?:

Ik heb ook niet zoveel met dat vandoen met de ambassade , als ik iets wil weten bel ik hier wel met de ambassade en vraag naar Jules van der Rest die geeft me een duidelijk verstaanbare en nette verklaring .
das makkelijker dan al dat Thaise personeel die je naar de website verwijzen .

Want voor de verdere rest van de ambassade cq Nederlanse overheid hoef je als Nederlander niets te verwachten .
dat is bij sommige andere landen wel anders, als in Thailand bv de pleuris uit zou breken een staatsgreep krijg je een brief of evt telefoontje het is beter om Thailand te verlaten wel op eigen gelegenheid en kosten zoiets van zoek het verder zelf maar uit wij zijn al weg, het staat ook op hun website daarom vragen ze bv om je vrijwillig te registreren zodat men weet waar je zit .

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#15 Bericht door nicod » maandag 18 september 2006, 19:17

Zelf schrijf ik altijd de uitnodiging, zowel in het Nederlands als Engels (in 1 document). Heb daar nog nooit last van ondervonden. Weet dus niet welke brief nu echt gelezen wordt. Ik heb wel een aantal telefonische en persoonlijke contacten gehad met meerdere Nederlands sprekende medewerkers ter plaatse (op de ambassade).

Wat zeker helpt is je verhaal te bewijzen. Als je aangeeft dat je al een paar keer je "gast" bezocht, staaf dat dan met kopieen van je (visa) uit het paspoort.

"Als jouw verhaal leest als een goed boek, zijn er slechts weinigen die er een fabel of roman van proberen te maken". :wink:

ik heb echter tot op heden nog geen (algemeen) e-mail adres kunnen ontdekken waar de behandelaars van dergelijke aanvragen te bereiken zijn. Een aantal documenten moeten origineel zijn. Aanvullende informatie niet altijd. Fax werkt dan wel maar raakt nogal eens kwijt. Wie kan mij en mogelijk anderen helpen aan een bruikbaar e-mail adres?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”