Thailand Documentaire

Informatie over films uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Thailand Documentaire

#1 Bericht door JohanS » vrijdag 08 september 2006, 13:23

Voor de geïnteresseerden op de belgische TV:
Canvas 14 september

20:50 Rare Streken:
Natuur- en landendocumentaires uit de reeks "Paradijzen op aarde'". Vandaag: Thailand, parel van het Verre Oosten.
Thailand is een schiereiland dat als een vinger vanuit het Aziatische vasteland naar de evenaar wijst. De weelderige natuur wordt hier door de mens met boeddhistische eerbied benaderd. Het Thaise oerwoud is het rijk van de olifant en de tijger. Witte gibbons slingeren van tak tot tak. Diep onder hen ligt een heel andere wereld, waar hagedissen en slangen heer en meester zijn en de cobra de onbetwiste koning. De jungle gaat naar de kust toe over in een moerasland vol waterlelies, mangrovewouden en eindeloze witte stranden...

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » vrijdag 08 september 2006, 14:36

Ook op tv volgende week bij Jensen, interview met Pedro Ruisingh dacht ik die 10 jaar in BKK Hilton gezeten heeft. Dacht op woensdag avond om 10.30 pm op RTL 5

Okie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#3 Bericht door jumbo » zaterdag 09 september 2006, 07:18

Okie schreef:Ook op tv volgende week bij Jensen, interview met Pedro Ruisingh dacht ik die 10 jaar in BKK Hilton gezeten heeft. Dacht op woensdag avond om 10.30 pm op RTL 5

Okie
Ik heb ooit in het BKK Hilton gebrunched, beregezellig en champagne vloeide rijkelijk, Clown voor de kids, wat wil je nog meer.
Snap al die gure verhalen niet over mensen die daar langere tijden moe(s)ten verblijven, vond het er persoonlijk wel top


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Danny-80
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 10 juli 2006, 12:04

#4 Bericht door Danny-80 » donderdag 14 september 2006, 10:06

Gisteren was Pedro Ruijzing bij Jensen.

Vandaag de Herhaling op RTL 5 om 17:40 .

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Thailand Documentaire

#5 Bericht door JohanS » vrijdag 15 september 2006, 10:04

JohanS schreef:Voor de geïnteresseerden op de belgische TV:
Canvas 14 september

20:50 Rare Streken:
Natuur- en landendocumentaires uit de reeks "Paradijzen op aarde'". Vandaag: Thailand, parel van het Verre Oosten.
Thailand is een schiereiland dat als een vinger vanuit het Aziatische vasteland naar de evenaar wijst. De weelderige natuur wordt hier door de mens met boeddhistische eerbied benaderd. Het Thaise oerwoud is het rijk van de olifant en de tijger. Witte gibbons slingeren van tak tot tak. Diep onder hen ligt een heel andere wereld, waar hagedissen en slangen heer en meester zijn en de cobra de onbetwiste koning. De jungle gaat naar de kust toe over in een moerasland vol waterlelies, mangrovewouden en eindeloze witte stranden...
Dat was dus gisteren, Naar gekeken en het waren prachtige beelden van de Thaise natuur.
Het mooie was dat ze een link legden tussen de natuur en dierenwereld en het Buddhitische denken. Zeer mooi.
Ik heb hem op DVD staan zodat ik hem nog eens kan bekijken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 15 september 2006, 10:13

Danny-80 schreef:Gisteren was Pedro Ruijzing bij Jensen.

Vandaag de Herhaling op RTL 5 om 17:40 .
Had ie nog wat te melden anders dan onschuldig?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thailand Documentaire

#7 Bericht door cornelis » vrijdag 15 september 2006, 10:46

JohanS schreef:Dat was dus gisteren, Naar gekeken en het waren prachtige beelden van de Thaise natuur.
Het mooie was dat ze een link legden tussen de natuur en dierenwereld en het Buddhitische denken. Zeer mooi.
Ik heb hem op DVD staan zodat ik hem nog eens kan bekijken.
Hmm, ik heb wel interesse. Uitzending gemist namelijk :?
Groet,
Cornelis

peter@thai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zaterdag 26 augustus 2006, 16:06
Locatie: zaanstad /khon buri/ phuket

#8 Bericht door peter@thai » vrijdag 15 september 2006, 21:50

jumbo schreef:
Danny-80 schreef:Gisteren was Pedro Ruijzing bij Jensen.

Vandaag de Herhaling op RTL 5 om 17:40 .
Had ie nog wat te melden anders dan onschuldig?

J
hij zegt zeker niet dat onschuldig is , het tegenovergestelde!!!!
en geeft ook lezingen op scholen ,over dat het niet echt een slimme zet is om drugs en thailand te combineren

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 16 september 2006, 02:30

peter@thai schreef:
jumbo schreef:
Danny-80 schreef:Gisteren was Pedro Ruijzing bij Jensen.

Vandaag de Herhaling op RTL 5 om 17:40 .
Had ie nog wat te melden anders dan onschuldig?

J
hij zegt zeker niet dat onschuldig is , het tegenovergestelde!!!!
en geeft ook lezingen op scholen ,over dat het niet echt een slimme zet is om drugs en thailand te combineren
OK dat klint al beter, ik vroeg ht omdat veel van deze figuren de vermoorde onschuld spelen, :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#10 Bericht door PaulV » zaterdag 16 september 2006, 17:55

Ha die Jumbo,

De man hield een afschrikwekkend betoog, zonder al te veel emotie maar eerder vol ongeloof dat hij uiteindelijk weer vrij is gekomen.
De man gaf eerst aan dat hij met volle verstand en volledig besef van de straffen in Thailand toch de verleiding van het geld (25000 euro voor het meenemen van 2kg drugs) niet had kunnen weerstaan. De gedachte overheerste dat het hem niet zou gebeuren dat het fout zou kunnen gaan, tot hij bij het tonen van zijn paspoort al uit de rij werd gehaald en zijn koffer met dubbele bodem moest openen. Vanaf dat moment zijn hij dat wist dat hij misschien wel levenslang de sigaar was, maar dat hij nooit had bevroed dat het zo erg zou worden. Nadat hij de autoiteiten direct heeft overtuigd van de onschuld van zijn gezelschap en volmondig schuld betuigde (vriendin werd daarna vrijgelaten) starte zijn gevangenschap.

Nu heeft hij een boek geschreven over zijn ervaringen in Thaise gevangenschap om anderen te behoeden voor de fout die hij heeft gemaakt. Vandaar het interview bij Jensen.

Was goed om eens een ervaringsdeskundige te horen over dit al veelbesproken onderwerp. Hoewel het niets met zijn geval te maken heeft, maakt het in elk geval dat ik mijn eigen koffer nog beter in de gaten zal gaan houden.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » zondag 17 september 2006, 02:39

Heel erg bedankt voor je samenvatting Paul, hij is kennelijk aardig opgeknapt in Thailand.
Vindt het ook netjes van hem dat hij zo eerlijk is om te vertellen hoe hij in de verleiding is gekomen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Bartje

#12 Bericht door Bartje » zondag 17 september 2006, 09:50

Ik vind dat zijn ervaring over zn detentie anders klinkt dan de berichtgeving over die andere landgenoot (M.K) waar zoveel ophef over is! Ik basseer me dan voornamelijk over het boek wat Pedro heeft geschreven.

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Films”