Jonge moeders

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#31 Bericht door marceziani » dinsdag 12 september 2006, 23:11

Tibet?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#32 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 02:46

Mystic schreef:Hmmm ik kan niet wachten tot ik me bij de hangouderen kan voegen, het liefst in een warm land ;) en het begint met een T (nee, geen tanzania)
Turkije?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#33 Bericht door Mart » woensdag 13 september 2006, 07:49

TONGO ?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#34 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 08:23

Trinidad and Tobago
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#35 Bericht door Jim » woensdag 13 september 2006, 08:30

taiwan natuurlijk

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#36 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 08:44

T.A.A.F.
Terres australes et antarctiques françaises
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#37 Bericht door rocopi » woensdag 13 september 2006, 08:52

Tielitjap :D :D :D
Altijd Vrolijk

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#38 Bericht door Mart » woensdag 13 september 2006, 09:54

TAJIKISTAN
Capital: Dushanbe
Population: 7,163,506
Location: Central Asia, west of China
TANZANIA
Capital: Dar es Salaam; note - legislative offices have been transferred to Dodoma, which is planned as the new national capital; the National Assembly now meets there on regular basis
Population: 36,766,356 (July 2005)
Location: Eastern Africa, bordering the Indian Ocean, between Kenya and Mozambique
TOGO
Capital: Lome
Population: 5,681,519 -2005
Location: Western Africa, bordering the Bight of Benin, between Benin and Ghana
TRANSNISTRIA
Location: Moldova
TRISTANDACUNHA
Located about midway between Cape Town, South Africa and Buenos Aires,
TUNISIA
Capital: Tunis
Population: 10,074,951 (July 2005)
Location: Northern Africa, bordering the Mediterranean Sea, between Algeria and Libya
TURKMENISTAN
Capital: Ashgabat
Population: 4,952,081 (July 2005)
Location: Central Asia, bordering the Caspian Sea, between Iran and Kazakhstan
TURKS AND CAICOS ISLANDS
Location: 575 miles southeast of Miami and 39 miles south east of Mayaguana in the Bahamas.
TAVALU
Capital: Funafuti; note - administrative offices are located in Vaiaku Village on Fongafale Islet
Population: 11,636 (July 2005)
Location: Oceania, island group consisting of nine coral atolls in the South Pacific Ocean, about one-half of the way from Hawaii to Australia
TIMOR-LESTE

Het koste wel wat tijd, maar ik heb weer wat geleerd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#39 Bericht door Mystic » woensdag 13 september 2006, 11:29

Geweldig,
Ik voel me echt welkom ;)

Gelukkig is Thailand groot 8)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

zonneke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 203
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 17:02
Locatie: Phuket
Contacteer:

#40 Bericht door zonneke » woensdag 13 september 2006, 11:32

grappig die laatste pagine !

effe terug on topic ...

het is uiteraard een combinatie van factoren, waarvan de meeste al vernoemd, doch is er nog een belangrijk element : een schrikbarend groot deel van de bevolking hier lijdt aan borderline persoonlijkheids stoornis ... promitieus gedrag is daar 1 van de gevolgen van en dat wordt uiteraard doorgegeven ... ook een verklaring voor die bar (oeps 36 bars) op elke hoek van de straat ...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#41 Bericht door Jim » woensdag 13 september 2006, 11:50

zonneke schreef: ... ook een verklaring voor die bar (oeps 36 bars) op elke hoek van de straat ...
als die meiden het zelfde zouden kunnen verdienen met een normale baan dat zouden die barretjes leger zijn dan een thaise openlucht bar in siberie tijdens de winter.

een eventueel promiteus gen heeft daar weinig mee te maken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#42 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 15:35

Jim schreef:
zonneke schreef: ... ook een verklaring voor die bar (oeps 36 bars) op elke hoek van de straat ...
als die meiden het zelfde zouden kunnen verdienen met een normale baan dat zouden die barretjes leger zijn dan een thaise openlucht bar in siberie tijdens de winter.

een eventueel promiteus gen heeft daar weinig mee te maken.
Ik heb toch het idee dat die verdiensten wat overdreven zijn.
Als ik lees/hoor wat de bedragen voor de dames zijn die met je mee gaan en kijkend naar de concurrentie en dan ook nog de seizoenen en de agressiviteit waarmee je benaderd wordt dan denk ik dat het wel eens tegen kan vallen.
Als ze allemaal gemiddeld een 5.000 thb per maand (fabrieksloon) naar binnen zouden halen dan denk ik dat het grijze circuit in de thaise economie groter is als de witte economie???

Ik denk ook dat het avontuur en de kans op een 'long term' farang ook een hoop van die meiden aan de gang houdt
En dan heb ik het nog niet over de seizoenen gehad.
Ben zelf wel eens op Walking Street in Pattaya geweest in het laag seizoen, dan kan je dus echt een kanon afschieten...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#43 Bericht door Jim » woensdag 13 september 2006, 16:23

een beetje bargirl is niet afhankelijk van het seizoen.
er zijn zat meisjes die meerdere sugardaddy's hebben en die sturen haar allemaal ergens tussen de 5 en 15 duizend per maand.
doe daar nog eentje bij die om de zoveel tijd 30k aftikt om een 'deed' optehalen van de bank (geintje, dingef! ;) ) en dan nog af en toe een dronken farang die in een goedgeefse bui een bahtje 'thong' / new handy voor haar koopt (wat meteen wordt verpatst zodra hij z'n hielen ligt.. licht.. whatevah). :D

high season is gewoon een bonus periode ;)

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#44 Bericht door Nimnuan » woensdag 13 september 2006, 20:11

Mystic schreef: In Nederland krijgen de vrouwen kinderen tussen hun 27e en 35e (gemiddeld).
Later is ook abnormaal, maar dat heeft meer te maken met de ronduit slechte voorzieningen voor zowel kinderopvang, als de houten koppen van de werkgevers die hun vrouwelijke werknemers gewoonweg niet de ruimte geven om een carriére te ambiéren in combinatie met kinderen.
Als een vrouw een leuke baan wil plus groeikansen, hangt daar in Nederland een prijskaartje aan: laat kinderen krijgen
Veel vrouwen in Nederland willen graag parttime gaan werken na het krijgen van kinderen en dat gaat niet altijd met een carriere. Nederland loopt daarin voorop en dus ook met de kleinste aantal leidinggevende vrouwen. Persoonlijk vind ik het wel jammer want een aantal collega's van mij waren zeer geschikt om door te stromen maar vinden "het gezin" op dat moment belangrijker.
Dit zit dus niet alleen maar bij de werkgevers.

In Thailand gaan ze wel weer volledig werken en laten inderdaad oma vaak oppassen. Dan heeft uiteraard een andere reden: anders is er geen geld genoeg.
Als ze zo jong zijn als in de statistieken van deze topic zijn ze vaak nog niet opgeleid genoeg om echt door te kunnen groeien of een goede baan te kunnen krijgen.
Ik had het idee dat het in Thailand wat opleiding voor meisjes betreft wat beter ging. Het is jammer om te lezen dat het toch niet zo goed lijkt te gaan.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#45 Bericht door jumbo » donderdag 14 september 2006, 02:41

Ik had het idee dat het in Thailand wat opleiding voor meisjes betreft wat beter ging. Het is jammer om te lezen dat het toch niet zo goed lijkt te gaan.[/quote]

De opleidingen en instituten zijn er klaar voor en de eerste lichting bright new thai wordt nu zo een beetje klaargestoomd
Zoals met alles hier is de infrastructuur er niet op ingericht zie de jonge bezwangeringen door achterblijvend verantwoordelijkheidsbesef bij zowel de ouders (totaal andere generatie in alles) alswel de jongeren zelf, als ook in ingestelde leerplicht maar geen controle......

Verder moeten we niet vergeten dat Thai/Aziaten (ruim genomen) een totaal andere levensinstelling en opvatting hebben als wij (liever lui dan moe) naast het feit dat de hele Thaise maatschappij en economie de laatste pakweg 10 jaar een revolutie hebben gekend waar de westerse matschappijen 40-50 jaar over hebben gedaan.
Niet alles wat snel komt is goed.....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”