Gemeng huwelijk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Gemeng huwelijk

#1 Bericht door Mart » maandag 28 augustus 2006, 13:12

Foreign husbands pay off for Thais

Cross-cultural marriages between Thai women and foreign men are better received in Thai communities, a recent study has revealed, with northeastern villagers in particular praising their foreign sons-in-law for better supporting their new Thai family.

lees verder.
http://www.nationmultimedia.com/2006/08 ... 012082.php
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

#2 Bericht door tawan » maandag 28 augustus 2006, 16:08

Beste Mart ,

Deze studie heeft plaatsgevonden kort nadat ik schoonzoon
werd van een familie uit de isaan.

Tawan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2006, 02:12

tawan schreef:Beste Mart ,

Deze studie heeft plaatsgevonden kort nadat ik schoonzoon
werd van een familie uit de isaan.

Tawan
Ben je ouder als je schoonouders Tawan?? Kan je altijd nog samen een aanleunwoning gaan betrekken :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gemeng huwelijk

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2006, 02:15

Mart schreef:Foreign husbands pay off for Thais

Cross-cultural marriages between Thai women and foreign men are better received in Thai communities, a recent study has revealed, with northeastern villagers in particular praising their foreign sons-in-law for better supporting their new Thai family.

lees verder.
http://www.nationmultimedia.com/2006/08 ... 012082.php

Wat ik uithet forum lees wonen de meeste forumgangers in Centraal Thailand, dus ik denk dat kan verschuiven indien allen in het Noord Oosten zouden wonen. Verder moeten Edje, Nico cs zich nog steeds officieel vestigen dus het kan allemaal op termijn veranderen :lol: :lol:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

De Goudkust

#5 Bericht door Mart » dinsdag 29 augustus 2006, 05:20

Zodra Nico zich hier gaat vestigen,
wordt het Noord Oosten de GOUDKUST VAN THAILAND, misschien mag ik daar dan ook komen wonen, immers de afstand Mukdahan en Kunchinerai is maar 70 km .

Mogelijk willen Koot & de Bie daar een verzorgingshuis gaan bouwen voor de goudzoekers, met een zwembadje van Edje, zodat we de kop boven water kunnen houden.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De Goudkust

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2006, 06:49

Mart schreef:Zodra Nico zich hier gaat vestigen,
wordt het Noord Oosten de GOUDKUST VAN THAILAND, misschien mag ik daar dan ook komen wonen, immers de afstand Mukdahan en Kunchinerai is maar 70 km .

Mogelijk willen Koot & de Bie daar een verzorgingshuis gaan bouwen voor de goudzoekers, met een zwembadje van Edje, zodat we de kop boven water kunnen houden.
Ik denk ook dat als Nico zich daar gaat vestigen dat het iq in zijn oude zowel als zijn nieuwe woonlocatie omhoog gaat :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

wacht maar

#7 Bericht door nicod » dinsdag 29 augustus 2006, 18:57

hahaha deze laatste opmerkingen vragen om een weloverwogen antwoord. Confrères gun me de tijd om u te kunnen dienen van gepaste repliek.

Hoo8tend,

uw toege9
10nus

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wacht maar

#8 Bericht door jumbo » woensdag 30 augustus 2006, 03:52

nicod schreef:hahaha deze laatste opmerkingen vragen om een weloverwogen antwoord. Confrères gun me de tijd om u te kunnen dienen van gepaste repliek.

Hoo8tend,

uw toege9
10nus
In slaap gevallen opa???

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » woensdag 30 augustus 2006, 10:55

Hoeveel weegschalen heb je nodig?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Daar "is" ik weer

#10 Bericht door nicod » woensdag 30 augustus 2006, 19:01

Mart, ik beloof je dat zodra het nog te verwezenlijken luxe bejaarden tehuis, Thaise stijl gereed is. Ik je zal uitnodigen bij ons je laatste dagen te slijten. (mogen ook best een paar weken worden :D )

Als ik je tegen die tijd nog steeds vriend noem, mogelijk zelfs gratis. Je moet me wel wat tijd gunnen. Zo moet het oerwoud nog rollator-proof gemaakt worden. En om echt een goudkust gevoel te krijgen zullen we mogelijk de Mekong River een beetje moeten omleggen. Wensen vervul ik graag meteen; wonderen duren nu eenmaal iets langer.

Maar even zonder grappen. Een van mijn grote wensen is inderdaad me te vestigen voor lange tijd in Thailand. Maar heb begrepen o.a, uit dit forum dat het erg onverstandig is hierin, ondoordachte, snelle beslissingen te nemen. Er zijn erg veel zaken anders geregeld in Thailand, visa, verblijfvergunningen, mogelijk corruptie en vermogenrechtelijke zaken, en ik heb al wel gezien dat je hier niet te lichtzinnig over na mag denken. Financieel krijg ik maar één kans om een grote(re) investering te doen. En ben van mening dat ik op voorhand de bekende valkuilen moet kennen om daar niet in te vallen. Zelfs na al dat huiswerk blijft er nog voldoende avontuur over. Je zult altijd onvoorziene zaken tegenkomen.

Persoonlijk heb ik voor een 4 stappenplan gekozen die erin (zouden) moeten voorzien dat als de ene inkomensbron niet gaat of blijft werken er een reële andere dit compenseert. 3 van de 4 stappen hebben inmiddels een start gekregen en zijn in verdere ontwikkeling. Tijd voor de laatste fase het ontginnen van de bouwgrond en de uiteindelijke bouw.

Dus Jumbo de tijd dat wij geografisch buren gaan worden; is nabij! (jaartje of 5 vanaf nu?)

Wellicht hadden jullie een minder “serieus” antwoord verwacht, maar iemand MOET toch nog iets inhoud geven aan dit onderwerp. :wink:


Jumbo jouw opmerking over het stijgen van het intelligentiequotiënt in oude en nieuwe woonplaats hahaha!! …...............................…….. begrijp ik niet, dus waarschijnlijk heb je .....................................................................gelijk. :oops: :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”