Kant en klaar maaltijden Thai Thai

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

Kant en klaar maaltijden Thai Thai

#1 Bericht door Mystic » maandag 28 augustus 2006, 10:04

Als werkend stel met onregelmatige tijden (allebei) grijp je nogal eens naar "makkelijk". Helaas zitten er hier geen foodvendors om de hoek, dus worden er andere bronnen aangeboord.

Nu worden er in het Nederlandse Thaise kant en klaar diepvriesmaaltijden verkocht die LEKKER zijn!
Het is van het merk Thai Thai (CP product), en in tegenstelling tot de Hollandse kant en klaar prut, worden deze maaltijden in Thailand klaargemaakt! (product of Thailand)
Je vind dus Thaise ingrediënten in de maaltijden, zoals de kleine aubergine (hoe heten die dingen eigenlijk?)

Er zijn verschillende varianten, Kip in rode curry, Kip in groene curry, Phad Thai, en zo nog wel meer.
Ze worden in Nederland verkocht bij de Makro, er zullen nog wel meer verkooppunten zijn, het is het waard om dat even uit te zoeken,

Verder zijn de maaltijden met 3 euro per stuk goedkoop te noemen,

Ze smaken natuurlijk niet zo als het favo restootje om de hoek in BKK, maar kwa smaak komt het wel een eind in de buurt, het is onmiskenbaar Thais!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kant en klaar maaltijden Thai Thai

#2 Bericht door jumbo » maandag 28 augustus 2006, 10:19

Je vind dus Thaise ingrediënten in de maaltijden, zoals de kleine aubergine (hoe heten die dingen eigenlijk?)
[/quote]

eggplant??

de vrouw van mijn maat waar ik te logeren was had ooit eens pad thai van conimex bereid, hij vond het niet echt lekker. Mijn vriendin heeft tijdens onze recente vakantie met hetzelfde pak ook Pad Thai gemaakt onder toevoeging van een en ander.....ik zie nog zijn smullende (en smeulende kwa pepers) gezicht voor me
Het zijn de kleine dingen die het doen (refrein)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#3 Bericht door Mystic » maandag 28 augustus 2006, 10:25

Yep eggplant, heb even op het pak gekeken, maar wordt ook daar kleine aubergine genoemd 8)

Een goede kok kan van een hoop *** nog iets lekkers maken, helaas ontbreekt bij mij dat talent, ik heb wel een goed ontwikkelde smaakzin, en een verontwikkeld talent voor ongebreideld genieten ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » maandag 28 augustus 2006, 10:28

Mystic schreef:Yep eggplant, heb even op het pak gekeken, maar wordt ook daar kleine aubergine genoemd 8)

Een goede kok kan van een hoop *** nog iets lekkers maken, helaas ontbreekt bij mij dat talent, ik heb wel een goed ontwikkelde smaakzin, en een verontwikkeld talent voor ongebreideld genieten ;)
De tweede vraag die ik aan haar stelde was; kan je ook koken??? :P
he, de liefde van de man gaat door de maag......dus in jouw geval moet er wel een andere specialiteit op het menu staan :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#5 Bericht door Mystic » maandag 28 augustus 2006, 10:34

LOL :D
indeed, ik heb andere specialiteiten in huis ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » dinsdag 29 augustus 2006, 08:51

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2006, 09:18

Om maar op voedsel doo te borduren (de link met het topic is dat het bereid wordt in een Thaise keuken...

Wat ik een beetje mis (in vegelijking met andere landen waar ik heb gewerkt) en vergelijkbaar met toko's in Nederland is een winkel in of rond Bangkok met specifieke europese etenswaren.
Ik weet dat TOPS en Foodland hun best doen, en dat het via internet tegen een bloedprijs te krijgen is, maar een leuk winkeltje zoals bijvoorbeeld in Chicago met Nederlandse etenswaren, snoep en soms ook souvenirs (voor verjaardagen) zal niet misstaan in Thailand.
Ik heb al eens eerder een bericht/boom opgezet hierover maar ik zie het gesnak naar haringen, maaslander, calve, red band e.d nog steed in andere berichten doorschemeren

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#8 Bericht door cornelis » dinsdag 29 augustus 2006, 09:30

Hmm, dat zou misschien wel een gat in de markt kunnen zijn en voldoende reden om langere tijd in Thailand te verblijven 8)
Groet,
Cornelis

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » dinsdag 29 augustus 2006, 09:30

Jumbo,

Kan jij TAWAN gek maken voor dit idee?
Hij ligt de hele dag met zijn ..... bij zijn zwembad, en is nog steeds bezig met het boek van Ratelband.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Maickel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 29 augustus 2006, 13:19

Re: Kant en klaar maaltijden Thai Thai

#10 Bericht door Maickel » dinsdag 29 augustus 2006, 13:38

Yep, helemaal gelijk, ik had deze pakketten zelf ook ontdekt bij de Toko.
Smaken bijna exact zoals een echte curry hoort te smaken, erg lekker.

Trouwens welke hoek in Bangkok bedoel je?

gr.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”