Welk Visum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#16 Bericht door Manuel » donderdag 24 augustus 2006, 05:01

Op basis van een non-O kan je een werk vergunning krijgen. Indien je een non-A-O hebt op basis van retirement kun je geen werk vergunning verkrijgen. Je zult dan eerst een non-O op andere basis mnoeten verkrijgen of een non-B.

Met elk visa, zelfs residency, moet en werk vergunning afzonderlijk worden aangevraagd en staat los van immigratie eisen.

wapo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: donderdag 13 april 2006, 20:02
Locatie: Tilburg

#17 Bericht door wapo » donderdag 24 augustus 2006, 10:07

Manuel schreef:Op basis van een non-O kan je een werk vergunning krijgen. Indien je een non-A-O hebt op basis van retirement kun je geen werk vergunning verkrijgen. Je zult dan eerst een non-O op andere basis mnoeten verkrijgen of een non-B.

Met elk visa, zelfs residency, moet en werk vergunning afzonderlijk worden aangevraagd en staat los van immigratie eisen.
Manuel-Jumbo

ben 55 jaar kan ik dan een non-immigrant multiple krijgen?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#18 Bericht door jumbo » donderdag 24 augustus 2006, 10:32

wapo schreef:
Manuel schreef:Op basis van een non-O kan je een werk vergunning krijgen. Indien je een non-A-O hebt op basis van retirement kun je geen werk vergunning verkrijgen. Je zult dan eerst een non-O op andere basis mnoeten verkrijgen of een non-B.

Met elk visa, zelfs residency, moet en werk vergunning afzonderlijk worden aangevraagd en staat los van immigratie eisen.
Manuel-Jumbo

ben 55 jaar kan ik dan een non-immigrant multiple krijgen?
Naar mijn mening wel indien je een bedrag van 800.000 thb kunt aantonen op je bankrekening dan kom je in principe in aanmerking voor non-o retirement visum voor 12 maanden

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#19 Bericht door Manuel » donderdag 24 augustus 2006, 10:44

Jumbo is correct. Of 800.000 of 65,000.00 inkomen per maand aantoonbaar op Thaise bankrekening en komend uit het buitenland.

wapo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: donderdag 13 april 2006, 20:02
Locatie: Tilburg

#20 Bericht door wapo » donderdag 24 augustus 2006, 11:01

Jumbo

Zit nog in Nederland en ik heb een ticket 11-10-2006 tot 07-04-2007
Wil nu visum aanvragen voor deze periode.
Ben 55 jaar en niet getrouwd in Thailand.
Manuel zei tourist visium 2x 60 dagen en dit twee keer verlengen met 30 dagen. Moet dan wel 1 visarun maken.
Wat zij de kosten hiervan in totaal?
2 entries 60 euro
2 x verlengen 3800 bth
Moet ik als ik het land uitga ook wer betalen + foto geven
Zit in Pattaya

neppie

succes

#21 Bericht door neppie » donderdag 24 augustus 2006, 12:55

als je niets van visa weet wat ga je dan doen in pattaya

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#22 Bericht door nicod » donderdag 24 augustus 2006, 19:12

Manuel schreef:Jumbo is correct. Of 800.000 of 65,000.00 inkomen per maand aantoonbaar op Thaise bankrekening en komend uit het buitenland.
Hypothetische vraag.

Manuel, stel ik verhuur mijn woning voor 1353 euro (ongeveer 65.000 baht). Laat de huurder dat op mijn Thaise rekening overmaken en vervolgens stort ik een deel (mijn persoonlijke maandverplichting terug naar de hypotheekhouder in Nederland), voldoe ik dan aan de voorwaarden?

Aanvullende informatie:

In zoverre hypothetisch, dat om een dergelijke maandlasten te kunnen betalen heb je volgens de annuïteitentoets bij een gemiddelde rente bij 6 jaar (4.6%) toch al snel een hypotheek van euro 359.000 en een maandinkomen van 4630 euro nodig (in Nederland). Je moet je afvragen of je met 29.23% daarvan (1353 euro ) kunt en wilt leven in Thailand. En daar moeten je hypotheekverplichtingen dan nog vanaf!

1e wijziging = aanvullende info
2e wijziging = juist percentage
3e wijziging is deze samenvatting (van wijzigingen; tja zo kun je wel bezig blijven haha)
Laatst gewijzigd door nicod op donderdag 24 augustus 2006, 20:01, 3 keer totaal gewijzigd.

wapo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: donderdag 13 april 2006, 20:02
Locatie: Tilburg

Re: succes

#23 Bericht door wapo » donderdag 24 augustus 2006, 19:49

neppie schreef:als je niets van visa weet wat ga je dan doen in pattaya
Als je als gast zo`n opmerking maakt doet dat geen goed aan dit form
Dit form is bedoeld vor info.
B.V.D.
Walter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#24 Bericht door jumbo » vrijdag 25 augustus 2006, 02:41

wapo schreef:Jumbo

Zit nog in Nederland en ik heb een ticket 11-10-2006 tot 07-04-2007
Wil nu visum aanvragen voor deze periode.
Ben 55 jaar en niet getrouwd in Thailand.
Manuel zei tourist visium 2x 60 dagen en dit twee keer verlengen met 30 dagen. Moet dan wel 1 visarun maken.
Wat zij de kosten hiervan in totaal?
2 entries 60 euro
2 x verlengen 3800 bth
Moet ik als ik het land uitga ook wer betalen + foto geven
Zit in Pattaya
Mijn advies is
Je gaat naar het consulaat in Amsterdam legt hen je bedoeling uit en verzoekt een 3 maandvisum. Zij kunnen je dan uitleggen wat de verdere stappen zijn. IK weet niet exact wat je in Thailand voor een non-o moet doen en waar je ej moet melden, maar ik neem aan dat het consulaat je dat kan vertellen en anders moet je een van de volgende forumleden pb'en Mart of Khonkaen die volgens mij beiden een dergelijke retirement visum hebben.
Het geld (800.000 thb) moet je in NL op een bankrekening laten staan en hierheen halen nadat men hierom vraagt en om aan te tonen dat het geld uit het buitenland komt (zie manuel zijn mail hierboven)
Daarna moet het goedkomen en heb je een visa voor 12 maanden, legaler kan bijna niet en je moet je eens per drie maand melden bij immigratie in Pattaya.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#25 Bericht door jumbo » vrijdag 25 augustus 2006, 02:44

nicod schreef:
Manuel schreef:Jumbo is correct. Of 800.000 of 65,000.00 inkomen per maand aantoonbaar op Thaise bankrekening en komend uit het buitenland.
Hypothetische vraag.

Manuel, stel ik verhuur mijn woning voor 1353 euro (ongeveer 65.000 baht). Laat de huurder dat op mijn Thaise rekening overmaken en vervolgens stort ik een deel (mijn persoonlijke maandverplichting terug naar de hypotheekhouder in Nederland), voldoe ik dan aan de voorwaarden?

Aanvullende informatie:

In zoverre hypothetisch, dat om een dergelijke maandlasten te kunnen betalen heb je volgens de annuïteitentoets bij een gemiddelde rente bij 6 jaar (4.6%) toch al snel een hypotheek van euro 359.000 en een maandinkomen van 4630 euro nodig (in Nederland). Je moet je afvragen of je met 29.23% daarvan (1353 euro ) kunt en wilt leven in Thailand. En daar moeten je hypotheekverplichtingen dan nog vanaf!

1e wijziging = aanvullende info
2e wijziging = juist percentage
3e wijziging is deze samenvatting (van wijzigingen; tja zo kun je wel bezig blijven haha)

Nico
het geld wat als support aangetoond moet worden voor een Visum aanvraag moet
a) uit het buitenland komen
b) via een door de ambassade gewaarmerkte organisatie als salaris/uitkering worden gestort
in jouw geval is het niet zo en zal op basis daarvan geen visa worden verleend. Beter is om de huur op een NL rekening te laten storten en dat dan proberen te laten waarmerken als 'inkomen' maar ik weet niet hoe de ambassade daar op zal reageren.
Ik weet niet of jij van een dergelijk inkomen kan leven hier, voor iedereen is die situatie anders denk ik, maar technisch gesproken moet je hiervan kunnen leven; het is meer als zeg-maar een Thaise mid level manager verdiend en die kunnen er aardig goed van leven

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#26 Bericht door Manuel » vrijdag 25 augustus 2006, 05:11

Nico, Jumbo heeft gelijk. Het moet inkomen zijn en als zodanig worden bewezen.

Maar indien je het huis verkoopt kan je wel aan de 800,000.00 THB voldoen. Hypothetisch natuurlijk. :wink:

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#27 Bericht door nicod » vrijdag 25 augustus 2006, 17:56

Jumbo -mauel,

Dank voor de uitleg. Het moet geen gewoonte worden jullie beiden in 1 bericht te koppelen. (zie ook andere berichten, mensen zouden jullie wel eens als een stelletje kunnen gaan zien :wink: :D )

Jumbo kleine opmerking. het genoemde bedrag was het minimale bedrag dat je nodig hebt (uitgangspunt) Stel dat dit je enige inkomen zou zijn (huur inkomsten) en je trekt je hypotheek verplichtingen eraf. dan blijft er niet meer zoveel over om van te leven. ik ben het met je eens dat ook ik met 1300 euro "vrij geld" best zou toekomen in Thailand. Excuus als ik daar verwarring over heb laten ontstaan. Was het maar dat ik dit maandelijks aan garantie inkomen kon besteden in Thailand, dan was ik morgen je buurman of je het nu leuk vindt of niet :D

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#28 Bericht door nicod » vrijdag 25 augustus 2006, 18:00

Manuel schreef: Maar indien je het huis verkoopt kan je wel aan de 800,000.00 THB voldoen. Hypothetisch natuurlijk. :wink:
Dat laatste is nu weer niet hypothetisch (gelukkig) haha

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”