Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

#31 Bericht door ron » zondag 17 juni 2007, 07:13

khonkaen schreef:forumnaam .. khonkaen
echte naam willem
satus ... expat
leeftijd 72
getrouwd met toy (32)

ben voor het eerst in 1956 6 weken met vakantie geweest, waar ik mij gelijk 'thuis' voelde .. na 2 hartinfarcten ben ik in 1958 2x 6 maanden wezen overwinteren en met een vliegtuigtasje half thailand doorgereisd.
toen had ik het wel gezien en ben in Roi-et gaan wonen .. daarna Koh samui .. omdat dat steeds meer vol gebouwd werd , zijn wij 3 jaar geleden in khonkaen gaan wonen.. 75 km bij de familie vandaan ipv 1500
wij wonen in een half vrijstaand huis met uitzicht over de rijstvelden .. het is er zo rustig , dat je de vlinders kan horen fladderen.. ca. 5 km bij de city vandaan en 10km van de tesco..
ben 6 jaar geleden met toy getrouwd en het gaat ons 'naar den vleze'
het forum lees ik elke dag en geef af en toe wat commentaar of open een nieuwe topic

iedereen veel geluk ,

willem

[/b][/code]
Hoi Willem.

In 1956 was jij al in Thailand te vinden!!?
Voor de normale sterveling was een uitstapje naar Zandvoort al een hele belevenis in die tijd.
Hoe kwam jij in Thailand terecht?
Mijn vader vaarde vroeger (45 jaar lang) en kwam dus ook overal ter wereld,maar om daar op vakantie te kunnen gaan was niet echt voor de gewone werkman weg gelegd.
Vindt trouwens dat jij met je antwoorden mooi uit de hoek kan komen.
Ik hoop dat ik binnen een jaar of 5 ook mijn huis in Thailand zal bezitten en daar mijn ouwe dag zal kunnen doorbrengen.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#32 Bericht door Manuel » zondag 17 juni 2007, 07:22

ron schreef:
khonkaen schreef:ben voor het eerst in 1956 6 weken met vakantie geweest, waar ik mij gelijk 'thuis' voelde .. na 2 hartinfarcten ben ik in 1958 2x 6 maanden wezen overwinteren en met een vliegtuigtasje half thailand doorgereisd.

[/b][/code]
Hoi Willem.

In 1956 was jij al in Thailand te vinden!!?
Ik denk dat Willem een verkeerd jaar heeft ingetypt. Waarschijnlijk moet de 5 een 8 of 9 zijn geweest......

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#33 Bericht door Denhakke » zondag 17 juni 2007, 08:50

Of de 5 en 8 omdraaien...1985

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#34 Bericht door Jim » zondag 17 juni 2007, 08:53

waarom zou iemand in 1965 niet op vakantie naar thailand hebben kunnen gaan?
mss heeft willem wel meegevochten in de vietnamoorlog...

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#35 Bericht door Manuel » zondag 17 juni 2007, 09:17

Jim schreef:waarom zou iemand in 1965 niet op vakantie naar thailand hebben kunnen gaan?
mss heeft willem wel meegevochten in de vietnamoorlog...
Correct Jim, maar Willem heeft de jaartallen al meerdere malen gepost...

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#36 Bericht door Manuel » zondag 17 juni 2007, 09:42

Khonkaen schreef:ik woon 14 jaar in thailand .....
En uit een ander onderwerp.
Khonkaen schreef:en woon 12 jaar in thailand..

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#37 Bericht door falang » zondag 17 juni 2007, 13:33

Naam: Willem
Beroep: momenteel werkzaam in de gezondheidszorg

10 jaar geleden ben ik voor het eerst naar Thailand gegaan, sindsdien een regelmatige bezoeker. De laatste jaren meestal twee keer per jaar een maand. In september in de vut, dus dan mogelijk wat vaker/langer.

Wat me in Thailand aantrekt kan uit m'n bijdrages aan het forum afgeleid worden; in de eerste plaats de mensen, die -generaliserend gezegd- wat vriendelijker, respektvoller, minder luidruchtig, opdringerig, bemoeizuchtig, wat rustiger, gemakkelijker zijn dan hier in het westen. Leven en laten leven is ook mijn devies.

Dan nog het klimaat, de natuur, de kultuur, de goedkoopte in vergelijking met Holland (we blieven zunige ollanders).

Ik heb Thailand van oost naar west en van noord naar zuid doorkruist en vind overal wel wat van m'n gading.
keep on moving

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

#38 Bericht door foureyes » donderdag 26 juli 2007, 15:15

Forumnaam: Foureyes
Vrouw, getrouwd (bijna gepensioneerd)

Mijn man en ik zijn afgelopen juni voor het eerst in Thailand geweest. Op bezoek bij een familelid dat op Koh Samui woont. We waren van plan om als mijn man gepensioneerd wordt (volgend jaar) naar het buitenland te verhuizen, Spanje of zo. Maar nu we in Thailand zijn geweest, en de manier van leven ons zeer aanspreekt, denken we erover daar te gaan wonen. In eerste instantie willen we eerst de winter eens doorbrengen op Samui, of op het vasteland: Hua Hin, Cha Am bijvoorbeeld. Daar hebben we veel goeds over gehoord. Alhoewel die torenflats aan de kust bij Hua Hin mij niet erg aanspreken. Maar misschien vergis ik me ... Daarom heb ik me aangemeld op dit forum. Ik heb al heel wat gelezen hier en ik vind dit forum bijzonder informatief.

suda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zondag 04 februari 2007, 00:32

#39 Bericht door suda » donderdag 26 juli 2007, 21:46

Forumnaam: suda, 45, Rotterdam

6 jaar geleden plande ik spontaan een vakantie. Gezien ik 2 dagen later wilde vertrekken was weinig meer te krijgen en liep ik uit de vliegwinkel met een ticket naar Bangkok.....destijds niet echt mijn droom; had toch de nodige vooroordelen door o.a. de media en wilde de andere kant van de wereld verkennen, omdat ik al wat aziatische landen had bezocht.

Bij aankomst was ik direct verrast door de vriendelijkheid van de mensen en het ontbreken van agressie. Inmiddels heb ik ook anders meegemaakt, maar foute mensen heb je overal.
Ben gaandeweg verliefd geworden op het land en inmiddels ook op een thaise vrouw, met die ik samenwoon. Sinds mijn eerste bezoek kom ik regelmatig naar Thailand, zeg maar elke beschikbare vakantiedag.
Heb aardig wat van het land gezien en onze vaste uitvalsbasis is Ban Dung/Isaan.

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#40 Bericht door jipke » donderdag 26 juli 2007, 22:25

Ik ben Jipke , ben in december 2002 een maand door Thailand getrokken met mijn ex, we hadden plannen daar te gaan wonen, maar helaas zijn deze niet door gegaan.

Vorig jaar 3 weken door Thailand getrokken met een vriendin en dat ga ik 14 augustus weer doen :)

Ben gek op Thailand vanwege de cultuur, de natuur, het weer, die vriendelijke mensen, het eten, het snorkelen, tja eigenlijk alles. Bovendien heb ik me daar als vrouw nog nooit onveilig gevoeld.
Ik wil me er ooit vestigen,maar dat is niet zo eenvoudig lees ik hier wel.

Was het maar 14 augustus, ik heb er zin in :!: :!: :!:

Ivanhoe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 10 juli 2007, 10:43
Contacteer:

#41 Bericht door Ivanhoe » vrijdag 27 juli 2007, 10:35

Ik ben Yvonne en vertrek woensdag voor een maand naar Thailand. Het is voor mij de eerste keer dat ik naar Thailand reis, dus ben erg benieuwd! Twee jaar geleden heb ik drie weken door Maleisië getrokken en dit jaar begon het weer te kriebelen om ver weg te gaan.
In Thailand zal ik weinig rondreizen; ik ga er vrijwilligerswerk doen op een school; Engelse les geven. :lol:

De kriebels beginnen te komen!!
1 augustus naar Thailand; Pai!
http://yvonopreis.punt.nl

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#42 Bericht door Mart » zaterdag 28 juli 2007, 15:42

Ivanhoe schreef:Ik ben Yvonne en vertrek woensdag voor een maand naar Thailand.
In Thailand zal ik weinig rondreizen; ik ga er vrijwilligerswerk doen op een school; Engelse les geven. :lol:
Een maand ???? waar ????? :wink:

Fijne vakantie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#43 Bericht door pietk » zondag 29 juli 2007, 00:43

Mart,

Volgens mij staat het er onder, naar Pai. Dit is bij Mae Hong Son.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#44 Bericht door Mart » zondag 29 juli 2007, 04:15

pietk schreef:Mart,

Volgens mij staat het er onder, naar Pai. Dit is bij Mae Hong Son.
Ik moet beter opletten, of een nieuwe bril aanschaffen :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ivanhoe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 10 juli 2007, 10:43
Contacteer:

#45 Bericht door Ivanhoe » zondag 29 juli 2007, 21:20

Ja, idd in Pai, drie/vier met de bus vanaf Chiang Mai. Ik ben erg benieuwd, want heb zowel positieve als negatieve verhalen gehoord... Dit ging dan vooral over de organisatie ter plekke en eventuele begeleiding van de organisatie waar je het vrijwilligerswerk boekt.

Ach, ik weet zeker dat ik een supertijd tegemoet ga! :lol:
1 augustus naar Thailand; Pai!
http://yvonopreis.punt.nl

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”