Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
davenuman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 07 oktober 2006, 12:07
Locatie: Haarlem, soms Ban Dung

#16 Bericht door davenuman » zaterdag 07 oktober 2006, 12:40

Forumnaam: davenuman
Echte naam: Dave
Leeftijd: 29
Woonplaats: Haarlem
Beroep: medewerker IATA-afdeling reisorganisatie en vanaf december
2006 medewerker EVA Airways

Op dit forum: nieuwkomer, maar beheerder Thailand-forum Wereldwijzer
Hobby's: reizen, luchtvaart

Ervaringen : Ruime reiservaring door Thailand. Heb grote gedeelten van het land reeds bezocht en ben kris kras door het land gereisd, van noord naar zuid en van oost naar west.
Mijn vriendin komt oorspronkelijk uit Ban Dung (op ca. 1,5 uur van Udon Thani), maar woont sinds mei 2006 in Nederland.
Komende jaren zijn we van plan in Nederland te blijven, maar in de toekomst willen we ons op zeker permanent in 'het Land van de Glimlach' vestigen.

Bombanera
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 25 juli 2006, 08:13
Locatie: Hoorn

Even voorstellen.

#17 Bericht door Bombanera » zondag 08 oktober 2006, 09:49

Forumnaam: Bombanera
Echte naam: Mike
Leeftijd: 32
Woonplaats: Hoorn
Beroep: ICT-Beheerder
Op dit forum: Groentje

Hoi ik ben Mike. Ik woon samen met mijn vriendin Chantana en onze dochter Carmen in Hoorn. Wij komen de laatste jaren minstens een keer per jaar in Thailand. Mijn vriendin is afkomstig uit Bangkok en we gaan dus geregeld op famile bezoek in het land van de glimlach. We zijn nu bezig met een definitieve overgang naar Thailand en dan houden we het hier in Hoorn voor gezien. We hopen dit binnen nu en twee jaar te realiseren.

Mijn Hobby's: M'n dochter, voetbal, computers en natuurlijk Thailand. :lol:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#18 Bericht door serpay » donderdag 09 november 2006, 22:27

Forumnaam: Serpay
Echte naam: servie
Leeftijd: 43
Woonplaats: phan
Beroep: woningstoffeerder
Op dit forum: actief lid

na jaren ieder jaar naar thailand op vakantie te gaan al zo,n 15 jaar.
heb ik besloten om voorgoed naar thailand te vertrekken.
ben al 1 maal getrouwd geweest met een thaise en sinds aantal jaren helaas weer gescheiden.
maar met mijn huidige thaise vriendin noi en 2 kids hopen we het te redden in thailand.
ik hoop dat ik veel kan betekenen voor mensen op dit forum met de vragen die men heeft.
door mijn reislustige instelling kan ik zeggen dat ik thailand wel een beetje ken.

ieder veel succes op dit forum.
Alfisti rebeli

Henk68
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 19:16

even voorstellen

#19 Bericht door Henk68 » zondag 03 december 2006, 12:26

Forumnaam: Henk68
Echte naam: Henk
Leeftijd: 52
Woonplaats: Zoetermeer / Nederland, tot voorjaar 2007, dan Thailand
Beroep: familie recht consultant
Op dit forum: actief lid(?)

Wij - mijn vrouw, zoon Dennis (8 jaar) en ik (52 jaar,zijn voornemens ca. april/mei 2007, voor een half à één jaar naar Thailand, om –als het ieder bevalt, langer te blijven.

Mijn vrouw (wij zijn 10 jaar getrouwd) is van origine Thaise ( woont nu 10 jaar in Nederland, Dennis is Thai/Nederlands).

Dennis is qua gedrag / mentaliteit meer Thais dan Nederlands, hetgeen ook een motief voor ons is de verhuizing te maken.

Ikzelf kom vanaf 1985 jaarlijks in Thailand, meestal 2 a 3 weken.

Ik hoop op dit forum informatie te vinden voor onze plannen, en zomogelijk informatie te verstrekken aan anderen.
Life with Sanuk

robby
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 03 december 2006, 15:29
Locatie: Maasmechelen

#20 Bericht door robby » zondag 03 december 2006, 17:49

Forumnaam: Robby
Echte naam: Robert
geboortedatum: 20-11-1957
Woonplaats: Maasmechelen (België)
Beroep: gepensioneerd
Op dit forum: Thailand liefhebber

Ervaring: nog helemaal geen ervaring met de Thaise bevolking of het land – alleen via internet en het meeste door dit forum hier

Wat heb ik met Thailand: voorlopig nog niets, ik zou naar Thailand willen gaan, om eens te kijken hoe de mentaliteit is van de bevolking en of ik me zou kunnen aanpassen in dit land, voor eventueel er gaan te wonen
ik hoop er een goede vriendin te vinden en terug een gezin te stichten en mijn oude dag te gaan slijten met gezin en mijn zoon die nu 22 jaar is J

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

#21 Bericht door Lelie » zondag 07 januari 2007, 17:55

Forumnaam: Lelie
Echte naam: Marloes
Geboortedatum: 01-06-1977, 29 jaar
Woonplaats: Deventer
Beroep: Doktersassistente
Op dit forum: Beginner

Ervaring: Geen ervaring. Ik ben van plan om dit jaar voor het eerst naar Thailand te gaan. Ik weet absoluut niet of dit een land voor mij is, maar het lijkt me zo interessant en mooi.
Omdat ik alleen ben en niet alleen op reis durf, ga ik met een groepsreis. Waarschijnlijk met Djoser naar Zuid-Thailand, zie http://www.djoser.nl/rondreis_thailand_ ... _thailand/
Deze reis wil ik eind april gaan maken. Hopelijk nog net voor het regenseizoen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#22 Bericht door khonkaen » maandag 08 januari 2007, 05:24

Forumnaam ; khonkaen
echte naam ; willem
geboortedatum ; 19-12- 1934
woonplaats ; nonmuang - khonkaen
beroep; levensgenieter
op dit forum ; expat

toen ik voor de eerste keer een voet aan de grond zette , kreeg ik hetzelfde onwaarschijnlijke gevoel als Sis.. he,he, eindelijk ben ik thuisgekomen..
dat werd alleen maar sterker , des te langer ik er bleef..
dus mijn besluit was genomen.. nog even terug naar nederland om mijn huis en wat andere spullen te verkopen of weg te geven... daarna rap naar thailand , waar ik eerst een paar jaar door het land heb gezworven en zo hier en daar een halfjaartje gewoond heb... chiang-mai en isan hadden mijn voorkeur... vriendinnen te over en ben zelfs nog een paar keer getrouwd geweest voor boeddha.. toen ik in 101 (roi-et) woonde , kreeg ik nog een telefoontje van een oud vriendinnetje , die ik in bangkok had ontmoet en die inmiddels met een amerikaan getrouwd was, , zo van willem , als je ooit tijd hebt, moet je eens naar koh samui komen , het is hier prachtig..
nou had ik nog een aanstaande verloving te beeindigen en dat kostte nogal wat tijd om dat netjes af te ronden... het zou toch niks worden , want zij vroeg 'maar' 500.000 als bruidsschat voor haar toch niet zo fraaie persoonlijkheid...
dus na 2 maanden ben ik naar samui vertrokken , en ben daar 7 jaar blijven wonen ... heb daar eerst wat de beest uitgehangen om de meisjes te leren kennen .. en er uiteindelijk mijn huidige vrouw Janya, nickname
Toy leren kennen.. waarmee ik nu 6 jaar getrouwd ben.. het werd wel tijd om het wat rustiger aan te gaan doen, want mijn wilde haren begonnen uit te vallen ....
3 jaar geleden zijn we naar khonkaen verhuisd, hebben daar een huis gekocht en wonen er met veel plezier... we hebben ook nog 2 mooie nichtjes van 16 inwonen, die door mij als heilige koeien behandeld moeten worden , zoiets heeft toy mij bevolen..
naar nl. ga ik niet meer en zal mijn tijd hier wel uitdienen ... ik word wel steeds thaier...

willem

[/b]
niets is perfect en niets is blijvend

Alopex
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 07 februari 2007, 19:17

NET NIEUW OP DIT FORUM, DUS EVEN VOORSTELLEN

#23 Bericht door Alopex » donderdag 08 februari 2007, 09:56


forumnaam: Alopex
naam: Amiek
woonplaats: Den Haag



Mijn vriend, die helemaal verliefd is op Thailand, heeft nu ook nog eens werk daar gevonden en omdat ik, behalve zijn verhalen, nog HELEMAAL NIETS weet over Thailand, ben ik heel blij met dit forum.
Over een paar maanden ga ik dus voor de eerste keer naar Thailand, Koh Chang waar mijn vriend gaat werken, en ik hoop dat er forumleden zijn die daar wonen en mij wat wegwijs kunnen maken. Wie weet bevalt het mij daar wel zooooo goed dat ik ook niet meer weg wil......... maar dat zien we nog wel. Dus lieve mensen, al jullie tips zijn welkom en ik heb al erg veel opgestoken van jullie verhalen op dit forum.

Alopex
Koh Chang here I come!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#24 Bericht door carpediem » vrijdag 23 februari 2007, 10:57

FORUMNAAM: carpediem

WOONPLAATS:Chantaburi
LEEFTIJD: 1944
BEROEP: pensioen/aow
Verblijf sinds juni 2004 in Thailand. Woon nu ruim 2 jaar in klein dorpje vlakbij Chantaburi en het laatste jaar samen met mijn thaise vriendin.
Geniet van m'n pensioen, doe niet veel, reis af en toe een beetje rond en voel me gelukkig met alles wat dit mooie land te bieden heeft.
Laatst gewijzigd door carpediem op zondag 07 juni 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk de dag (carpediem)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#25 Bericht door Mart » vrijdag 23 februari 2007, 12:30

Welkom in de club, en vertel ons meer over je dorp.

Groet Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#26 Bericht door Falcon » dinsdag 03 april 2007, 09:00

Forumnaam: Falcon
Echte naam: Falco
geboortedatum: 15-01-1979
Woonplaats: Amersfoort
Beroep: IT-er
Op dit forum: Wannabe inwoner Thailand

Ervaring: Toch wel enige ervaring, maar vooral op het gebied van wonen/werken in Thailand zeer hongerig naar jullie ervaringen. In 1999/2000 ruim een half jaar in Thailand rondgereisd en sindsdien elk jaar 1 maand. Zowat overal geweest en veel gezien en meegemaakt.

Wat heb ik met Thailand: Zoals al gemeld al aardig wat tijd doorgebracht in Thailand. Sinds 2000 getrouwd met een thaise, Nitaya.
We hebben inmiddels 2 jongens, Santi (3) en Mikai (7 maanden). Mijn vrouw komt uit een dorpje uit de omgeving van Sakhon Nakhon.

Wij willen eigenlijk binnen nu en 2 jaar gaan emigreren naar Thailand. Dit is ook de voornaamste reden om me aan te melden op dit forum. Tips zijn zeer welkom.
Sabaai sabaai

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

#27 Bericht door ron » zondag 15 april 2007, 16:42

Ik zal mij in deze topic ook maar eens voorstellen.
Mijn naam is Ron (50jaar)en ben woonachtig in Amsterdam.
Woon sinds een jaar of vier samen met een thaise vrouw,(Jeab)die ik 5 jaar geleden heb ontmoet in Pangkhon,een honderd kilometer voorbij Udonthani,richting Sakhon,voor de Isaangangers een welbekende plek.

Wij hebben sinds 18 maanden een zoontje genaamd Kevin,welke in Amsterdam geboren is,maar aangezien ik niet de ongeboren vrucht heb erkend,heeft de kleine aap een Thais paspoort.!!
Vertel hier later nog wel meer over,aangezien het hier in Holland prachtig mooi is geregeld met al de nieuwe en minder nieuwe wetgeving...!

Ben zelf net weertwee maandjes terug uit Thailand,waar we 45 dagen lang met de auto Thailand zijn door gereden,en ook een week in Laos op familie bezoek zijn geweest.
Vorig jaar zijn we zo,n 3 keer op en neer gereisd door omstandigheden.(problemen met een terugkeer-visa voor de amsterdamse Thai Kevin.....)

Ik ben hier in amsterdam werkzaam in de Asbestverwijderings sector,en doe dit met mijn zoon Ronald samen (27).
Raar maar waar....Jeab is een jaartje ouder dan hem,maar dat zal voor julie als Thailandgangers niet zo vreemd over komen,als voor een "gewone"sterveling.

Ga nu eerst eens de site een beetje doorlezen,en zal later nog wel reargeren.
In ieder geval vind ik dit een zeer uitgebreide site met veel interessante onderwerpen.

Groet Ron.
Laatst gewijzigd door ron op woensdag 27 februari 2013, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Broommaster2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 28 april 2007, 16:12
Locatie: Winsum

#28 Bericht door Broommaster2000 » zaterdag 28 april 2007, 16:22

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anton, ben een 20 jarige student multimedia design, en ben van plan om dit of volgend jaar een of twee week naar thailand te gaan.

Prettig kennismaken.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#29 Bericht door khonkaen » zondag 17 juni 2007, 01:32

forumnaam .. khonkaen
echte naam willem
satus ... expat
leeftijd 72
getrouwd met toy (32)

ben voor het eerst in 1956 6 weken met vakantie geweest, waar ik mij gelijk 'thuis' voelde .. na 2 hartinfarcten ben ik in 1958 2x 6 maanden wezen overwinteren en met een vliegtuigtasje half thailand doorgereisd.
toen had ik het wel gezien en ben in Roi-et gaan wonen .. daarna Koh samui .. omdat dat steeds meer vol gebouwd werd , zijn wij 3 jaar geleden in khonkaen gaan wonen.. 75 km bij de familie vandaan ipv 1500
wij wonen in een half vrijstaand huis met uitzicht over de rijstvelden .. het is er zo rustig , dat je de vlinders kan horen fladderen.. ca. 5 km bij de city vandaan en 10km van de tesco..
ben 6 jaar geleden met toy getrouwd en het gaat ons 'naar den vleze'
het forum lees ik elke dag en geef af en toe wat commentaar of open een nieuwe topic

iedereen veel geluk ,

willem

[/b][/code]
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#30 Bericht door khonkaen » zondag 17 juni 2007, 01:53

niet dat ik mijzelf zo belangrijk vind, maar ik merk dat ik mij 2x voorgesteld heb..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”