Hoe verloopt een Bruifloft in de regio "Saconocon"

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zusje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 23 juli 2006, 12:44

Hoe verloopt een Bruifloft in de regio "Saconocon"

#1 Bericht door Zusje » zondag 23 juli 2006, 12:48

Mijn broer gaat in November trouwen voor Boedha met zijn vrieding On in haar geboorte- en woondorp "Saconocon" (zo spreek je het uit maar schrijf je het ongetwijfeld niet).

Nu gaan wij, vader/moeder ik met vriend, mee om de bruiloft bij te wonen.

Hier en daar heb ik op het forum al wel stukjes gelezen over een bruidschat en iemand heeft me gezegd dat mijn broer tijdens de ceremonie op zijn knieen moet blijven zitten (kon 1 uur of meer duren) echter ik vraag me af: "zijn er nog 'regels'/ tradities waar ik als zus van de bruidegom mee te maken krijg?"

Als iemand meer informatie kan geven over de gebruiken, done and not done tijdens een dergelijke ceremonie dan graag.

Een trotse zus!

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#2 Bericht door Sis » zondag 23 juli 2006, 13:06

Amphur Muang Sakhon Nakhon.... vermoed ik.

Bruidschat: een geldbedrag of materialen van vervangende waarde(zoals een huis, etc). Volgens traditie sterk afhankelijk van welke laag de familie van de bruid vandaan komt. De bruidegom zou met een mediator met de vader en/of moeder daar afspraken over moeten maken, de hoogte van de bruidschat. De toekomstige vrouw van je broer heeft vermoedelijk wel een bedrag in haar hoofd en zal ook afhangen van hoe financieel jouw broer ervoor staat.

En het kan wel kloppen dat men meer dan een uur op de knieen moet zitten voor de ceremonieen(maar je mag uiteraard wel verzitten :wink: ).

regels/tradities voor zus: vroeg uit bed (5 a 6 uur in de ochtend), de gebruikelijk normen en waarden(Thais), heb ik daar geen weet van..andere forumleden ??

:!: Alvast een geweldige bruiloft en ervaring toegewenst :!:
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#3 Bericht door Mystic » zondag 23 juli 2006, 15:31

Andere insteek:

Is het geen idee om dit aan de bruid te vragen?
Dat lijkt mij de kortste klap, plus dat je dan zeker weet dat je het goed doet. Voor mijn gevoel zijn hier weinig "zussen" van bruidegommen op het forum ;)

Have fun, het wordt vast en zeker een ervaring om nooit te vergeten!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”