Bedrijfje oprichten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#16 Bericht door PaulV » woensdag 05 juli 2006, 00:07

Mystic schreef:
Als ik in Nederland 500 euro per dag zou verdienen, potte ik het op, en ging op mijn 45e rentenieren

Kun Jo schreef:
Weet je wel hoeveel je daarvan overhoud? Weet je wel hoeveel een winkel/kantoor huren kost??? Weet je wat personeel kost???
Dan hoef je niet veel meer te potten met 500 euro.

Beste Kun Jo,

Zo zet je mensen wel een beetje op het verkeerde been. Als je van die 500 euro je kosten nog af moet trekken (winkel/kantoor?) dan is dat ook niet het bedrag dat je als verdienste kunt noemen. Als je werkelijk 500 euro per dag verdient (dus als belastbaar inkomen overhoudt) dan wil waarschijnlijk meer dan 90% van de nederlanders zo met je ruilen, als de baan die hebt tenminste ook een beetje leuk en legaal is. Zoals je het nu stelt lijkt het alsof iedereen die minder dan 500 euro per dag verdient een sukkel is. En dat is waarschijnlijk meer dan 90% van de bevolking. Ik heb dus geen medelijden met je en heb je duidelijk te kampen met een luxe probleem.

Verder stel je je vraag wel erg open en algemeen en is meer informatie omtrent je ambities nodig om er een bruikbaar of zinnig antwoord op te geven.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bedrijfje oprichten

#17 Bericht door jumbo » woensdag 05 juli 2006, 03:27

In jouw geval zou ik eerst een mijn vooroordeel over bargirls proberen te verbergen en te bedenken dat er altijd twee partijen nodig zijn in een relatie in dit geval een bargirl en een klant, warbij je natuurlijk bij de kip en het ei vraag terecht komt en waarbij ik het gevoel heb dat prostitutie in Thailand bestond voordat de buitenlanders hier kwamen maar het een business is geworden door diezelfde buitenlanders.

Als je vriendin zo een goedbetalende baan buiten de prostitutie heeft dan heeft ze dus ook een prima opleiding en waarom heeft zij geen idee wat er in haar land aan business te doen is???

Voor iemand die niet zo hangt aan geld en vermogens ben je wel informatief over je geld en je vermogen naar vreemden toe, wellicht ken jejezelf hier ook nog niet helemaal.

Een bedrijf hier opzetten en naar Nederland factureren heeft hier fiscale consequenties zeker omdat je een Co., Ltd. of een Ltd. wil opzettten, minimaal loonbelasting (progressief) over je te betalen salaris in het bedrijf en dan de 30% corporate taxes in Thailand, naast de expoitatie kosten die je dan zult hebben in je praktijk en hier in Thailand (accountant en noem maar op)

Je kan net als in Nederland je lawyer borg laten staan voor het in te brengen kapitaal, maar binnen een jaar moet dat 'administratief verwerkt' hebben in je bedrijf, eenerzijds om deze truck te beschermen anderzijds moet het kapitaal of nog in het bedrijf zitten en anders zijn geinvesteerd of opgenomen zijn in de persoonlijke sfeer als salaris of lening oid

Het advies over een business plan is zeker geen overbodige luxe omdat je zo alle probleempjes tegenkomt die je hier zal tegenkomen in opzet en exploitatie en wetgeving. Er zijn bepaalde sectoren waarin je niet eens werkzaam mag zijn als buitenlander en die bewegen zich een beetje in de gebieden waarin jij nu in Nederland werkzaam bent.

Veder als je een bestaand bedrijfje wilt verkopen zoals via Sunbelt, huur dan hun concurrent in om aan te geven waar de problemen zitten in de betreffende bedrijfsvoering, vraag om een Due Dilligence en vraag jezelf het allerbenlagrijkste af; waarom verkoopt iemand een 'succesvol en wionstgevend' bedrijf.
Ik wil jou (en alle anderen op het forum overigens met zakelijke issues omtrent opstart, doorstart, expansie of zelfs beursgang e.d.) best bijstaan met raad en daad in deze, en ja, ik heb de ervaring om de meesten te helpen ; of dat van de wal in de sloot is mogen jullie zelf ervaren :D
Een voorwaarde het idee en het geld moet van jullie zelf komen, anders kan ik het net zo goed zelf gaan doen......

mmmm ben toch socialer als ik dacht


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Bedrijfje oprichten

#18 Bericht door Manuel » woensdag 05 juli 2006, 07:46

jumbo schreef:InAls je vriendin zo een goedbetalende baan .......... heeft dan heeft ze dus ook een prima opleiding en waarom heeft zij geen idee wat er in haar land aan business te doen is???
Eenzelfde vraag als ik stelde. Ik denk dat het waarschijnlijk een van de meest belangrijke vragen is voordat je gaat beginnen met plannen maken.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”