Oost West Thai Best?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#31 Bericht door Mystic » zondag 02 juli 2006, 14:30

Nou, dat lukt me dus aanmenooitniet. En dat is ook niet erg.
Ik blijf lekker op mijn gevoel afgaan, dat werkt het beste. Natuurlijk wordt ik wel eens afgezet oid, maar het positieve gevoel blijft.
Bovendien doet een glimlach zoveel meer, daar zijn zelfs al hele psychologische onderzoeken naar geweest.
Een lach is heilzaam, voor jezelf, maar ook voor een ander.

Ter vergelijking: Ik ben ooit eens in Finland geweest, 99% van de mensen had een kop als een donderwolk! Gevolg is dat ik er nooit meer naartoe hoef, hoewel het land prachtig is.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#32 Bericht door falang » zondag 02 juli 2006, 20:36

falang schreef:
Loe schreef:Hallo Gast,

Heb je je wel eens afgevraagd of mensen soms voor hun gezondheid naar Thailand gaan. Zich daar beter voelen door klimaat, rust vriendelijkheid van de mensen etc.

Dat dat gebeurd met westers geld, is dat dan een probleem? Nee dus.

Zolang wij als buitenlanders de Thais als gelijken beschouwen en niet op hun neerkijken, is er hier niets mis mee.

Thailand is gewoon een prachtig land met goede mogelijkheden voor rijken en meer mogelijkheden dan in ons land voor de armen.

groetjes Loe
De gast is inmiddels een gerespekteerd, altans geregistreerd forumlid, die nu, met deze erbij, al 2 berichten geplaatst heeft. Ik heb evenwel de wijsheid niet in pacht en vind dat iedereen -tot op zekere hoogte- maar moet doen wat hem goeddunkt.
Ik heb Loe met deze reaktie een beetje te kort gedaan: ik ben het over het algemeen wel met hem eens, alleen het laatste punt, meer mogelijkheden voor de armen, zet ik m'n vraagtekens bij gezien de lage lonen en de vele dames die hun heil in de prostitutie zoeken.

Wat betreft de smile van de Thais, waarachter van alles schuil kan gaan: ik geloof dat de Thais over het algemeen veel direkter en eerlijker zijn in de uiting van hun gevoelens dan westerlingen die veel gekunstelder zijn. Ook geloof ik dat de Thais ondanks een vaak -ekonomies gezien- moeilijk leven toch een zekere akseptatie hebben van hun lot en de niet aflatende hebzucht van de westerling missen en zo hun gemoedsrust en goede humeur niet zo snel verliezen.
keep on moving

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 21 februari 2006, 17:51
Locatie: Rotterdam

#33 Bericht door Blondje » zondag 02 juli 2006, 21:48

Falang, jij vindt Thai erg direct in het tonen van gevoelens? Vreemd, ik vond de thai erg moeilijk te peilen. En wat betreft directheid, als ik iets vroeg en men begreep duidelijk niet wat ik zei, was de reactie niet 'wat zeg je', maar een glazige blik en een glimlach.

Vond zelf de Thai erg beschaafd, meer zelfs dan vriendelijk. Heel beheerst en rustig(op een hele opgefokte taxichauffer na en de lui die je perse iets willen slijten). Toch vond ik de Thai niet euh..hoe moet ik het zeggen..erg hartelijk is misschien wel het goede woord. Hoe denken de andere forummers hierover??? Of zijn moet je de mensen misschien beter leren kennen??
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#34 Bericht door jumbo » maandag 03 juli 2006, 03:10

Blondje schreef:Falang, jij vindt Thai erg direct in het tonen van gevoelens? Vreemd, ik vond de thai erg moeilijk te peilen. En wat betreft directheid, als ik iets vroeg en men begreep duidelijk niet wat ik zei, was de reactie niet 'wat zeg je', maar een glazige blik en een glimlach.

Vond zelf de Thai erg beschaafd, meer zelfs dan vriendelijk. Heel beheerst en rustig(op een hele opgefokte taxichauffer na en de lui die je perse iets willen slijten). Toch vond ik de Thai niet euh..hoe moet ik het zeggen..erg hartelijk is misschien wel het goede woord. Hoe denken de andere forummers hierover??? Of zijn moet je de mensen misschien beter leren kennen??
Correct Blondje, je moet effe door de eerste laag heen die opgebouwd is door de verhalen over farang en hun ongecotroleerde gedrag en uiteraard de taalbarriere.
Thai zijn in principe (en naar buiten toe) beschaafd en gecontroleerd, als je ze beter leert kennen dat verdwijnen de eerste twee en komt er een ongelimiteerde en langdurige vriendschap voor terug.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#35 Bericht door khonkaen » maandag 03 juli 2006, 08:17

nederland heeft ook zijn goede kanten , ze verkopen daar haring, paling, spliterwtwen , rookworsten , katenspek , roggebrood... olijven en wat nog meer voor lekkers ..

en als je flink bij kas zit , kan je op een rustig plekje op het platteland gaan wonen...

maar ik geef toe, in thailand zit je eerder goed bij kas en zijn de mensen over het algemeen niet agressief, gefrustreerd en jaloers...
het klimaat is er ook beter..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#36 Bericht door Manuel » maandag 03 juli 2006, 08:42

Ik denk dus dat de titel van dit onderwerp terecht is:

Oost, West, Thai Best!!!!

:lol:

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#37 Bericht door Sis » maandag 03 juli 2006, 08:54

Daar kan ik voor 90% in mee gaan. Oost West Thai Best. Het leven buiten, altijd welkom gevoel van de thaise mensen, eten, klimaat, prijzen. Die 10% waar ik niet thais voel is de onduidelijkheid en vaagheid waarmee de thaisen mensen hun leven leiden(niet iedereen uiteraard). Ik vergelijk het maar met Bangkok. Ik ben er graag maar zal niet deelnemen in het verkeer, wat een chaotische ordelijke manier van auto rijden. Ik hou van Thailand..
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#38 Bericht door Manuel » maandag 03 juli 2006, 09:03

Indien ik voor en nadelen tegen elkaar opweeg is het een makkelijke beslissing om hier gte blijven.

Economische gronden tellen bij mij niet echt mee omdat ik hier werk en ons salaris hier verdien op basis van een Thais bedrijf. De keuze is voor het land, zijn bevolking, het weer, de natuur en zoveel meer.....

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#39 Bericht door Ben » maandag 10 juli 2006, 18:18

Of falang ooit hier was in Thailand dus weet ik,
en als dat zo was slaat hij inderdaad de plank mis en zeker weten heeft hij de plank gezien want ik denk dat die plank voor zijn ogen zat .

Oost West Thuis Best

velen nog een HUIS in nederland
maar een THUIS in Thailand

vraag maar aan edje :?:

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#40 Bericht door falang » dinsdag 11 juli 2006, 06:14

Dank je wel Ben voor je aardige woorden, maar ik zou het op prijs stellen als je wat meer de bal zou spelen en wat minder de man, m.a.w. lever een inhoudelijke, konstruktieve bijdrage of hou je mond. Een gele kaart van falang hiervoor.
keep on moving

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#41 Bericht door Mart » dinsdag 11 juli 2006, 06:17

Ben,
Heel goed van jou.

Mijn HUIS staat in Thailand,
En in mijn huis ben ik THUIS

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gast

#42 Bericht door Gast » dinsdag 11 juli 2006, 08:28

falang schreef:Dank je wel Ben voor je aardige woorden, maar ik zou het op prijs stellen als je wat meer de bal zou spelen en wat minder de man, m.a.w. lever een inhoudelijke, konstruktieve bijdrage of hou je mond. Een gele kaart van falang hiervoor.
Oke ik accepteer de gele kaart maar in je in je eerste mening
trap je wel velen direct in het kruis , daar scheer je bijna alles over een kam :(

Bartje

#43 Bericht door Bartje » dinsdag 11 juli 2006, 22:28

Voor mij persoonlijk als ik als een modaal Thai moet leven in Thailand had ik ook een andere mening! Het leven kan daar ook erg hard zijn. Vertel eens aan een arme Thai dat ie in een cultuurrijk land leeft met prachtige foklore en fauna en een heerlijk klimaat....zal hem een worst wezen, hij maakt er niks van mee want ie moet tot zijn dood overleven :cry:
Ik kan met mijn (luxe)inkomen optimaal genieten van alles wat het land te bieden heeft. Als ik dat niet kan doen is voor mij persoonlijk weinig plezier aan.

Groetjes

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#44 Bericht door Mystic » dinsdag 11 juli 2006, 22:38

Sja Bartje, en dat geld voor mij in Nederland net zo.. gek he?? ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Bartje

#45 Bericht door Bartje » dinsdag 11 juli 2006, 22:48

Mystic schreef:Sja Bartje, en dat geld voor mij in Nederland net zo.. gek he?? ;)
Juust das waor :) Dan begrijp jij ook wel de strekking van de topic!

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”